pbobbe Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Witam. Dziś ala odmówiła posłuszeństwa. Przestała odpalać. Objaw z początku był taki że mi podczas jazdy nagle gasła, 10 minut jechała ok i nagle zonk. Kontrolki, światła,dmuchawa działają i działały podczas wyłączania się silnika. Teraz nie mogę już jej odpalić całkowicie. Jak odepnę akuś i podepnę za minutę to może podziała z 2 minuty i gaśnie. Podłączyłem ją do kompa i pokazały mi się takie błędy: P032D (ten się skasował) P0018 (ten w zamrożonej ramce) Check pali się nonstop. Wskazanie Czujnika Przepływu Powietrza pokazało wartość 3,25. Co się stało że nie odpala? Co oznaczają te błędy? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 czujnik połozenia wału, wałka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 czujnik połozenia wału, wałka P0018 - Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank 2 Sensor A) Jutro przeczyszcze styki i zobaczę czy się uda czy 200 w plecy... Z obrazka wiem jak wygląda więc chyba nie będzie problemu ze znalezieniem W Almerze jest jeden czujnik? Aha. Znalazłem fajną stronę z błędami OBD - http://www.obd-codes.../trouble_codes/ Edit: 12.01.13 ````````````````````````````````` To chyba na 99% czujnik położenia wałka. Dziś go zdemontowałem, wyczyściłem i założyłem powtórnie. Check już się nie palił. Odpaliłem, pochodził z 5 minut i znów zgasł. Pojawił się check. Biorę kompa i idę patrzeć co mu jeszcze dolega. Teraz już wogóle nie odpala........ Te same błędy. Witam. Czujnik wymieniony. Dalej to samo. Pochodzi z 5 minut i gaśnie (Jak się zagrzeje). Pojawiły się błędy: P032D P0108 - Pisze że to niby: Obwód czujnika ciśnienia absolutnego w kolektorze za wysoka wartość sygnału wejściowego. Chyba się poddam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 na kolektorze leży MAP, odłącz od niego wtyczkę i zobacz co będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Po odłączeniu zapalił na 10 sekund i zgasł. Pojawił sie błąd: P045B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 wepnij i odłącz węzyk od kolektora, zaślep dziury czymś na chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Błąd P045B i P032D Się chyba poddaje...... Jeszcze kupię i wymienię Przepływomierz: http://moto.allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i2920859827.html Jeszcze wymieniłbym ten mapsensor ale nie mogę nigdzie znaleść. Jak to nie pomoże to laweta i niech mi to ktoś zrobi.... Jak mnie jeszcze będzie stać..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 a odłącz przepływkę i zobacz co będzie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zrobione - zapalił i zaraz zgasł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 hmmm, a zdejmij wtyczki z wtrysków gazowych, tylko nie pomyl, i wtedy spróbuj odpalić tylko pokręć trochę, sprawdź jeszcze świece jak wyglądają i czy jest iskra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Wróciłem. Wtyczki wypiąłem, podpiąłem akuś i zapalił od pyknięcia (zimny silnik) Na zimnym silniku nie ma problemów z odpaleniem. Za pyknięciem. I standardowo jak się zagrzał zgasł (filtr powietrza może dawać mało powietrza na przpływkę jak wyłączy się ssanie?)- można kręcić do wyczerpania aku. Rozmawiałem teraz telefonicznie z mechanikiem od nissanów. Powiedział mi żeby nie kupować narazie przepływki. Jako że wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i nic to nie dało to żebym jeszcze wymienił : czujnik położenia wału korbowego. Powiedział że na 90% zadziała. Dopiero jak nie zadziała to wymienić przepływkę. Zobaczymy jutro. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez pbobbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 zamień miejscami czujniki i sprawdź, na zimnym pali z wtyczkami i bez?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 ..... na zimnym pali z wtyczkami i bez?? Tak, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 sprawdź z tyłu silnika, czy nie uwaliłeś czujnika temperatury, jak dłubałeś gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Witam. Czujni wymieniony. Na zimnym odpaliła od pierwszego, o dziwo nie zgasła na rozgrzanym silniku (około 30 minut). No to sobię myślę - udało się. Myślę - zgaszę i odpalę jeszcze raz dla sprawdzenia... Już byłem zadowolony a tu zonk. Nie ma opcji aby ją odpalić. Można akusia wyładować. Na kompie wyszedł mi taki błąd: P0358 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej H, wadliwe działanie. Z czym się to je? 2:0 dla Ali. znalazłem coś takiego - która to będzie cewka na kolektorze i czy bez niej samochód powinien odpalić? #1 cyl, coil A #2 cyl, coil B #3 cyl, coil C #4 cyl, coil D left bank, front to rear #5 cyl, coil E #6 cyl, coil F #7 cyl, coil G #8 cyl, coil H Ten H to jest to ta cewka pierwsza po prawej? Świece wykręciłem , sprawdziłem wizualnie, przeczyściłem(NGK). Wziąłem żonę aby kręciła aby sprawdzić iskrę i przy wszelkich kombinacjach iskry nie stwierdzono. Dlatego chyba tak kręci i nie da się go odpalić. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez pbobbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 wypnij TECH-a zmostkuj wyjścia wtryskowe PB i zobacz wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Nic nie daje, to samo. Nie odpali. Znając moje szczęście mogły sie spalić wszystkie 4 cewki? Jak je wyciągnąłem to w środku są owiniete taśmą elektryczną czarna. Jak sprawdzić czy przechodzi przez nią prąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Nic nie daje, to samo. Nie odpali. Znając moje szczęście mogły sie spalić wszystkie 4 cewki? Jak je wyciągnąłem to w środku są owiniete taśmą elektryczną czarna. Jak sprawdzić czy przechodzi przez nią prąd? czyli wypiąłeś sterownik, dałeś zworki we wtyczkę i dalej lipa??? normalnie nie powiem co bym zrobił gością z komisu no ale moze już zostawić to małżonce szanownej a TY wypoczywaj przy ALi z browcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Dalej lipa.... Żona jutro łapie kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumentów (oddział terenowy) na rozmowę i poradę prawną. Co do Ali.... Zrobię jeszcze 2 rzeczy i się poddam jak nie zadziała. Jutro kupię nowe świece, w niedzielę jadę na giełdę samochodową i może kupię 4 cewki. Także mój ostateczny zryw to wymiana świec i cewek. I albo bydzie dysc albo bydzie sikawica jak to górale mawiają. Jutro jeszcze sprawdzę cewki czy przepuszczają i czy jest prąd na wtykach do cewki. Zapodam też fotę jak te cewki wyglądają. Peda..y chyba je uleczyli na jakiś czas taśmą klejącą..... Edytowane 17 Stycznia 2013 przez pbobbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Dalej lipa.... Żona jutro łapie kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumentów (oddział terenowy) na rozmowę i poradę prawną. Co do Ali.... Zrobię jeszcze 2 rzeczy i się poddam jak nie zadziała. Jutro kupię nowe świece, w niedzielę jadę na giełdę samochodową i może kupię 4 cewki. Także mój ostateczny zryw to wymiana świec i cewek. I albo bydzie dysc albo bydzie sikawica jak to górale mawiają. Jutro jeszcze sprawdzę cewki czy przepuszczają i czy jest prąd na wtykach do cewki. Zapodam też fotę jak te cewki wyglądają. Peda..y chyba je uleczyli na jakiś czas taśmą klejącą..... Taniej by było przełożyć do innej Ali i zobaczyć czy na twoich pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 (edytowane) Taniej by było przełożyć do innej Ali i zobaczyć czy na twoich pali. Tylko jest problem że nie znam nikogo z mojej okolicy z alą.... Już nad tym myślałem. Edit:18.01.13 ----------------- W akcie desperacji założyłem spowrotem stary czujnik (ten za silnikiem). 7 rano -8 na dworze...(w garażu teścia wóz, też pagibł) Pykneła od pierwszego ale standardowo zgasła po nagrzaniu. Reasumując: - założyłem nowy czujnik - zapalił i nie zgasł. Jak go zgasiłem to już nie zapalił. Ktoś mi podpowiedział że ten czujnik jest odpowiedzialny za iskrę. - wróciłem do punktu wyjścia czyli włożyłem stary czujnik, odpalił za pyknięciem ale po nagrzaniu zdechł. i na chłopski mój rozum: zły czujnik ten nowy. Dobrze prawię? Ale jeszcze założe go raz i sprawdzę dla pewności. Edit: ------- Nie odpalił z nowym. Zamieniłem stare czujniki miejscami i od pyknięcia zapalił. Oczywiście zgasł ale już nie tak nagle ale obroty tak jakby spadały i dochodzi do wartości granicznej i gaśnie. Obroty powoli spadają, dławi go i gaśnie. a odpalić go mogę jak ostygnie. 2:1 dla Ali Edit: 12:22 --------- 3:1 dla Ali. Poddaje się. Nic mądrzejszego nie wymyślę. Telefonicznie ustalony termin odstawienia Ali do warsztatu. Także we wtorek na hol i na Chemiczną do Sosnowca. Zobaczymy co tam powiedzą i ile skasują... Jestem zajeb...... zadowolony....Aż się ożrę dzisiaj. Edit: 01.02.13 ------- Witam. Po długich telefonicznych rozmowach z DINO przyczyną bolączek był rozrząd. Dziś odebrałem Alę od mechanika. Wymieniono kompletny rozrząd (łańcuch był naprawdę wyciągnięty + ułamany kawałek tego tworzywa co jest na płozie co przyczyniło się do tego że łańcuch chodził po blasze, nowa pompa wody, nowy pasek wielorowkowy - stary był popękany, napinacz łańcucha zapieczony) Kosztowało mnie to 1500 zł. Dobrze że jest od kogo pożyczyć takie pieniądze . Ala zbiera się lepiej, nie dławi na drugim biegu - ogólnie poprawa bardzo odczuwalna. Mam ją teraz przez weekend przetestować i jak wszystko będzie ok to podjechać po gwarancję (książeczka serwisowa). DINO - problemy z zanikami obrotów LPG znikły Pozdrawiam Edytowane 1 Lutego 2013 przez pbobbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.