Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-TRAIL 2002r. wariująca elektryka i opuszczanie szyby


Gość kozbinio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

na wstępie przedstawiam się - jestem dumnym posiadaczem Xtraila z 2002, benzyna 2.0. Przebieg 100 tysięcy. Z Waszych postów wnoszę, że to T30 ale pewny nie jestem.

 

Do tej pory auto było całkowicie bezproblemowe, tylko przeglądy, płyny i mycie - to wszystkie moje obowiązki. Od niecałego zaczął się jego słabszy okres i nie wiem czym to może być spowodowane. Będę ogromnie wdzięczny za pomoc, wskazówki co zrobić, jak rozmawiać z mechanikami - mam wrażenie, że robią mnie w ... bambuko, zwłaszcza, że nie grzeszę fachową wiedzą w temacie.

 

1. Od pewnego czasu wyłączało mi się podświetlenie tego małego ekraniku na desce rozdzielczej, gdzie mamy przebieg całkowity oraz tripA , etc. Po pewnym czasie się włączało, potem znów wyłączało i tak cały czas. Generalnie nie interweniowałem. Później podobnie zaczął się włączać/wyłączać migacz prawy, od pewnego czasu potrafi się włączać/wyłączać podświetlenie wskaźnika paliwa. Serwis autoryzowany wziął trzy stówki i powiedział że niczego nie widzi (złodzieje). Dwóch mechaników innych zadało sobie trud rozebrania auta i mówią, że tam jest płytka która wszystko spina i ona jest mocno zaśniedziała. Przeczyszczona działa lepiej, ale podobno nie mogę już tego naprawić, z czasem znów dolegliwość będzie wracać i znów płytkę będzie trzeba czyścić.

Czy zdarzyły Wam się podobne historie?

 

2. Szyba od strony kierowcy ma tryb Auto. Jednak kiedy zamykam ją w trybie auto idzie do góry po czym odbija i zatrzymuje się jakieś 15-20cm od krawędzi. Muszę domknąć ręcznie, trzymając przycisk nie w trybie w auto. Czym to może być spowodowane

 

3. Szczytem jest wczorajsza awaria - wspomaganie raz działa raz nie. Odpalam silnik, chwilę działa, w czasie jazdy przestaje działać i bardzo ciężko parkować. Potem znów chwilę działa, ale obecnie większość czasu nie działa. Założenie, że sprawdziłem poziom płynu do wspomagania jest błędne, nawet nie widziałem że takie coś jest (pzeczytałem 5 minut temu na forum). Czy jeśli poziom będzie niski, gdzie kupić taki płyn aby go uzupełnić?

 

Z góry dziękuję za Waszą pomoc. Uważnie przeglądałem tematy, tylko kwestia szyby się pojawiła, pozostałe byłī wspomniane jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. pozdrawiam wszystkich xtrailowiczów

 

kozbinio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. jesli chodzi o płytkę zegarów to nie jest problelem zaśniedziałe miejsca oczyścić i pokryć choćby cyną lub preparatem innym

ad2. szybe możliwe ,że trzeba zaprogramować aby wiedziała jak wysoko ma się zamykać , wiele modeli aut tak ma po odłączeniu zasilania.

spróbuj otworzyć na maksa szybę i przytrzymać kilka sekund przycisk w tej pozycji a następnie trzymając przycisk zamknąc szybę i potrzymac kilka kilkanaście sekund w tej pozycji przycisk.

ad3. za mało płynu może się tak objawiać, luźny pasek wspomagania również. Płyn kupisz na stacji benzynowej (ATF), a zbiorniczek pod maską po lewej stronie nieopodal wlewu spryskiwaczy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam kozbinio.Jak przeczytałem twój post to miałem wrażenie że to ja go napisałem.Ten sam model,ten sam rocznik, te same problemy.Do kompletu brakuje mi tylko wspomagania(oby jak najdłużej).Szyba mnie wnerwia ale czekam do wiosny żeby się nią zająć, Kontrolkami się nie przejmuję.Ciekawy jestem czy też masz przez parę sekund po odpaleniu taki dziwny ,metaliczny dżwięk .Jak uda ci się rozwiązać sprawę szyby to się podziel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość kozbinio

@miroo to jest magia jakaś, ale mam DOKŁADNIE to samo - metaliczny dźwięk.

 

Objawia się to tak: odpalam auto i przez sekundę jest na sporo wyższych obrotach i jest metaliczny dźwięk - jakby rozrząd na łańcuchach pracował bez oleju. Olej w normie wszystko cacy a dźwięk zawsze przy zimnym silniku jest - jakbym odpalał starego grata, coś niesamowitego. Nikt nie wie co to - serwis nie wie, mechesi nie widzą, komputer mówi, że wszystko jest okej, a metaliczny bardzo głośny dźwięk pracy "suchego" silnika jak był tak jest dalej.

 

Wracając do mojego pierwsze postu powyżej:

 

1. Oświetlenie. Zrobiłem najpierw tak, że wymieniłem wszystkie żarówki na nowe (te diody) po pół roku padło podświetlenie panelu od automatycznej klimy, ale tylko jego prawej części (tam gdzie masz ikonkę wwiewu z zewnątrz oraz część temperatury. ta część gdzie jest ikonka źródła nawiewu (szyba, nogi) działa w porządku). Narazie czekam sobie spokojnie na przegląd i nie tykam więcej palcem.

 

2. Szybę naprawiłem. kosztowało mnie to 0koło 40 złotych, była to kwestia wymiany stycznika w drzwiach. Wprawny meches-elektryk wszystko załatwił.

 

3. Wspomaganie. Kosztowało mnie to 400zł. Wymieniem pompę wspoamagania na nową, w sensie używany oryginał. Polecił mi takie rozwiązanie mechanik, mówią, że nowa kosztuje 350zł a jakość zdecydowanie nie ta, a ta pompa tyra cały czas.

 

Obecnie martwią mnie dwie sprawy:

1. jak jadę to słychać regularne "żężenie" które określiłbym jak cisza, potem rośnie natężenie szumu, potem maleje i cisza, rośnie, szczyt i maleje i tak cały czas. Pewnie coś w zawieszeniu, w maju przegląd to zobaczą

2. metaliczny dźwięk utrzymujący się przez dłuższą chwilę przy odpalaniu auta - mam wrażenie, że zabijam silnik, w sensie jakby działał całkowicie na sucho, jak stara kosiarka. Trwa to dosłownie pierwszą sekundę i działa tylko jak jet zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. metaliczny dźwięk utrzymujący się przez dłuższą chwilę przy odpalaniu auta = wyciągnięty łańcuch rozrządu. Wymieniłem na nowy zestaw przy okazji naprawy silnika i jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...