Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Temperatura silnika spada-na wolnych obrotach na postoju


ron5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawa sprawa z tym zaworem EGR.Może jestem nieco naiwny alo skoro on się brudzi (a musi jak zrozumiałem jego funkcję) to powinna być gdzieś w instrukcji informacja,że powinien byc czyszczony albo wręcz powinien być filtr do wymiany w ramach czynności okresowych.Tu sobie Nissan troche jaja robi,dowiedziałem sie na własnej kieszenie o filtrze powietrza do kabiny-bo mi siadło ogrzewanie i marzłem a teraz ni stąd ni z owąd dowiaduję się,że jak sie taki zawór zepsuje od nieczyszczenia to nowy kosztuje 3500.Jak chodzi o jego zaślepianie to przyznam szczerze,nie czuję się mądrzejszy od konstruktora tego silnika i jak jest ten zawór to wolę go czyścić okresowo a nie zaślepiać.Człowiek z prywatnego serwisu aut japońskich powiedział mi,że jak robić to czyszczenie porządnie to trzeba wyczyścić też jakąś chłodniczkę i wtedy jest komplet.Koszt w sumie-400 pln.I teraz pytanie-czy w aucie 4,5 roku,65tys km czyścić to profilaktycznie?Czy koszt czyszczenia wydaje sie Wam ok?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów na temat spadku temperatury i zaworu erg zawór ten to ustrojstwo wymyślone przez ekologów ma za zadanie skierować część spalin z kolektora wydechowego do ssącego poto aby obniżyć toksyczność spalin jak wiadomo w spalinach znajdują się sadze które to trafiając do dolotu powodują powolne zacieranie się silnika dlatego nowoczesne silniki nie wytrzymują takich przebiegów jak silniki starego typu producentom zależy tylko na tym aby wytrzymał do końca gwarancji i spełniał normy spalin

Ogólnie zasada jest taka im wcześniej odetniesz dopływ spalin tym silnik dłużej będzie zdrowy

 

A teraz powrucę do wontku spaliny docierają do zaworu przez chłodniczkę spalin zaślepiając zawór spaliny przestają przez nią płynąć

a tym samym dodatkowo podgrzewać układ chłodzenia. Silnik z zaślepionym erg trochę wolniej się nagrzewa

 

Podsumowując zaślepiajcie erg

a temperatura jeśli podczas jazdy jest w normie a na dłuższym postoju spada lub zimny silnik na wolnych obrotach nie może się rozgrzać to nie płaczcie bo to zupełnie normalne tak ma być

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość michas78

witam mam chyba nietypowy problem z navara d40...jadac do 120 nic sie ciekawego nie dzieje z temp jest stala...ale wraz ze wzrostem predkosci 140-160 zaczyna bardzo szybko dochodzic do czerwonego pola po zatrzymaniu minuta i jest wszystko w normie...termostat wymieniony wiskoza sprawdzona...przewód górny od chłodnicy goracy dolny do termostatu gorący chłodnica zimna....o co chodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam, mam podobny problem do michas78.

Do 110-120 km/h temperatura zachowuje się normalnie, natomiast powyżej zaczyna szybko rosnąc.

Podobnie jest przy jeździe na wyższych obrotach.

Sprawdzone było juz:

pompa wody

Wisko

termostat

chłodnica

i niby wszystko jest dobrze, a temperatura jak rosła tak rośnie.

Jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...