ToleDo Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Witam, jako że przyszła niestety pora wymiany zimówek to zastanawiam się jakie gumy koledzy polecacie ? Stare Fuldy spisywały się tak sobie, góra na 3+, więc może jakieś inne? Rozmiar 235/75/15 alu. Najlepiej nowe, żeby posłużyły, ale wiadomo ... " bez szaleństw cenowych" Dodam że 80% to po Warszawie i okolicach pozostałem 20% to zjazdy z dróg w większości wypadków odśnieżonych na drogi zasypane śniegiem i czasami teren. (W teren to dopiero się wybiorę jak opanuje auto bo świeżo kupione) PS Czytałem wcześniejsze posty ale jakiejś konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starosta159 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Polecam Matador Izzarda MP71 niby są to opony letnie jednak mają indeks opuszczający do jazdy w zimie dają radę w zimie a cena około 350 zł w porównaniu moimi starymi delikatnie szumia jednak nie jest to uciążliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 BFG AT KO... szosówki w 4x4 to nieporozumienie, sprzedać T2 kupić suva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 BFG AT KO... szosówki w 4x4 to nieporozumienie, sprzedać T2 kupić suva Chce się nauczyć jeździć po terenie i śmigać nim w wolnych chwilach. T ma jakowyś wygląd a nie jak "bulwarówki" Matadory mam teraz po przednim właścicielu letnie, więcej ich nie chce ( zajeżdżę do końca i wymienię na coś lepszego typu właśnie BFG. Myślałem nad oponami BFGoodrich Winter Slalom... jakieś opinie ? W necie je mocno chwalą ale większa wagę przywiązuje do opinii użytkowników forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 BFG AT KO... szosówki w 4x4 to nieporozumienie, sprzedać T2 kupić suva Tak jak Ci kolega napisał. Dobrze się spisują. Ja używam podobnie auta jak Ty. Nie dawno sprawiłem sobie Takie oponki i jestem megazadowolny. Poza ty prz takiej jeździe będziesz miał na zimę i lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 BFG AT KO to wg tego co piszą są letnie opony. Bardziej mnie interesuje typowo zimowa. Wiem koszty ... ale na bezpieczeństwie nie mam zamiaru oszczędzać. Właśnie o tych oponach(BFG AT KO) myślałem jako docelowych po Matadorach na lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 e tam letnie, mają śnieżynkę na boku? Mają! Czyli że zimowa po lodzie pływa... ale na śniegu całkiem super...błoto pośniegowe też nieźle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) po lodzie to chyba wszystko pływa co nie ma kolców wkręconych, ktoś ma ochotę na lód zimą to general grabber at2 bo można w nim kolce zakładać ja puki co jeżdżę na tym co się trafi tanio Edytowane 17 Stycznia 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Przed momentem jeździłem T2, który ma założone zimówki. Generalnie mój na ATekach na śniegu lepiej sie trzyma drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 at na pewno trzymają lepiej na śniegu bo się tak nie zapychają, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 nawet jak się zapchają to mają na tyle szerokie lamelki że sama powierzchnia styku śnieg-śnieg jest duża i trzyma auto... gdzieś kiedyś ktoś zlinkował tabelkę która wskazywała jakią przyczepność mają poszczególne nawierzchnie (śnieg, lód, piasek, asfalt, błoto, szutr)... wychodziło z tego że kopny śnieg jest za***iście przyczepny, chyba bardziej niż sypki piach... trochę prawdy w tym jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Na lód łańcuchy, tzn. tak mi się wydaje. Już 2 lata wożę w bagażniku ale jeszcze ani razu nie zakładałem ;-) Jak padną nagle sprzęgiełka w przodzie to nie będzie wyjścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 No to autor tematu juz chyba wie, że nie pozostaje mu nic innego niż kupić ATeki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 bo twardym trza być, nie mientkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 taa jak pisałem jeżdżę na tym co upoluje po taniości na komplet nowych to chyba kredyt musiałbym wziąć, teraz nacinany komplet duelerów i generalnie na drogach nie narzekam, po zjechaniu z drogi na ubitym śniegu no cóż, śliskawo się robi nawet osobówkę z rowu ciężko wyciągnąć ale chyba dam je jeszcze raz do cięcia żeby zewnętrzne odstępy między klockami większe zrobił mi to powinno być lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starosta159 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 A reasumując Panowie nie ważne ile wydacie na zimowki jak się nie ma oleju w głowie to i tak się rozp...... A zima jest zima i ma swoje prawa A tak jeszcze z innej epoki kiedyś były same radialki i ludzie też jeździli :-):-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Witam, dziękuje za wszystkie porady. BFG AT KO zostaną kupione niebawem ale zdecydowanie jako wiosenno-letnio-jesienne opony . W tym okresie mam zamiar w miarę możliwości uczyć się szaleństwa na bezdrożach i czerpania z tego przyjemności. Jako człowieczek bardzo dbający o bezpieczeństwo mojej rodziny zdecydowałem jednak kupić wspominane przeze mnie wcześniej opony dedykowane na zimę. Szkoda że nikt, z tu obecnych, ich nie potrafił z opiniować. PS "Pomocniczy sponsor" nalega na dedykowane opony zimowe a ja się temu nie sprzeciwiam a wręcz jestem za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Czyli co? Napisaliśmy się a Ty i tak swoje!!!! No pięknie kolego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starosta159 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Jak to zawsze bywa szyja rządzi :-):-):-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Czyli co? Napisaliśmy się a Ty i tak swoje!!!! No pięknie kolego! Gdzie dwóch polaków tam trzy opinie Czapką do ziemi po staropolsku dziękuje za rady. Może mniej ekonomicznie ale, i tego mi nikt nie zarzuci, bardziej bezpiecznie. IMHO podział opon na typowo letnie i zimowe jednak na coś wskazuje. AT nie znalazłem w sieci nigdzie z informacją że choć by były wielosezonowe. WSZĘDZIE występują jako letnie Zgoda ... Wasze doświadczeni9e wskazuje że można nimi poruszać się i w zimie ...ale ... bezpieczeństwo rodziny najważniejsze. Auto jest rodzinne a nie tylko do mojej zabawy Powtórzę się że, dopiero uczę się 4x4 , w terenie zacznę wiosną. Jeszcze raz dziękuję za rady, ale pozostanę za podziałem użytkowania gum na sezony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Nie żebym się czepiał kolego. Twój temat, Twoje opony. ???? U mnie rodzinnym kobita jeździ. Terrano jest na zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 kiepsko szukasz tych informacji w sieci większość AT'ków ma nawet oznaczenia zimówek (śnieżynki) czyli że można na takim kapciu jechać w kraje które wymagają zimówek... więc skąd te oznaczenia? przypadek? jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie rodziny to kup lepiej SUV'a z pełną elektroniką... TII w zimie jeździ lepiej od plaskaczy tylko z zapiętym przodem... hamuje jednak tak jak plaskacz albo i gorzej ze względu na masę... Ja się nie będe upierał bo to Twoje pieniądze i Twoja rodzina... ale nie ujmuj ATekom zimowości dziś np musiałem skoczyć na moment do roboty, a że pracuję na uczelni, to o miejsce parkingowe bardzo trudno, wiozłem z tyłu miesięczne dziecko w foteliku... patrzę sobie miejsc nie ma wytężam więc zmysł off roadowca, i widzę pryzmę śniegu, reduktor, faja i zaparkowane w pryzmie, potem wsteczny, fajeczka i załatwione. Robią w zimie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 No ja, podobnie jak Thespian będę się upierał, że ATek lepszy niż noe jedna zimówka. Tym bardziej, że ostatnio testowałem zimówkė i chowa się do mojej at. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 kiepsko szukasz tych informacji w sieci większość AT'ków ma nawet oznaczenia zimówek (śnieżynki) czyli że można na takim kapciu jechać w kraje które wymagają zimówek... więc skąd te oznaczenia? przypadek? Na szybko że oznaczenie letnie: http://www.sklepopon.com/bfgoodrich-all-terrain,p-1561 http://www.opona.pl/opony,bfgoodrich,MGTL15023575SALT0 http://www.oponix.pl/product/BFGOODRICH_235%2F75R15+ALL+TERRAIN+T%2FA+KO+RWL+104S_6519821.html?clickID=ceneo jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie rodziny to kup lepiej SUV'a z pełną elektroniką... TII w zimie jeździ lepiej od plaskaczy tylko z zapiętym przodem... hamuje jednak tak jak plaskacz albo i gorzej ze względu na masę... Ja się nie będe upierał bo to Twoje pieniądze i Twoja rodzina... ale nie ujmuj ATekom zimowości Nic im nie ujmuje, jedyne tego mogę się czepnąć że nie jestem super driver na terenowych gumach, ale wydaje mi sie że lepszy efekt prowadzenia w warunkach zimowych uzyskam na oponach dedykowanych. dziś np musiałem skoczyć na moment do roboty, a że pracuję na uczelni, to o miejsce parkingowe bardzo trudno, wiozłem z tyłu miesięczne dziecko w foteliku... patrzę sobie miejsc nie ma wytężam więc zmysł off roadowca, i widzę pryzmę śniegu, reduktor, faja i zaparkowane w pryzmie, potem wsteczny, fajeczka i załatwione. Robią w zimie... Mając teraz założone Matadory Izzardy daje rady jechać ale z lekka niepewnością . Moze moje zachowanie tłumaczy że jestem świerzakiem w 4x4 a doświadczenie mam tylko z osobówek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 http://www.bfgoodrichtires.com/tire-selector/category/off-road-tires lepiej się szuka u źródła To się chwali że podchodzisz do tego auta z pokorą, jeśli chodzi o niepewność w prowadzeniu zimą to w sumie ja mam ją po dziś dzień i mam ją w każdym 4x4 niezależnie od kapci... to nie prowadzi się zimą tak jak plaskacz na dobrej zimówce... i nigdy nie będzie się prowadziło... sporo fajniej jest ze stałym 4x4... w disco np super, jeepy są spoko... poza wranglerem tym się jeździ zimą "pewnie". A no i sporo daje ciśnienie w ATku... latem po czarnym pomykam nawet na 2,5 bara... w zimię duuuużo mniej czasem nawet 1,5 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.