Sygma Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 na pewno nie dozna.. i nawet mu się mocno poprawi spróbuj zalać jakiś 5/50 poważnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki84 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Na Twoim miejscy zrobił bym płukanie silnika i zalał 5/50. Będzie Pan zadowolony. A jak silnik się skończy to kolega naprawi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 ....... a dlaczego ma się skończyć ? Z jakiej przyczyny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Zalałem silnik olejkiem 10w40 GM , zostałem przy tym co był . Chociaż kusiło mnie 5w40 i pewnie następnym razem takim zaleje ,ale na razie taniość wzięła górę ;-) . Przed zimą przejdę na syntetyk i będzie łatwiej kręcić rozrusznikowi .Syntetyka GM mam w Voyagerku 2,5 crd (ostatnie 100tysi km), to akurat 15 litrów będzie na 2szt i jeszcze zostanie do następnego razu . Przy wymianie ważny jest filter ,bo jak on nie wyłapie syfu to najlepszy olej nie pomoże i tutaj wspieram Filtrona , a nie najtańszych "czejeńców" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) ....... a dlaczego ma się skończyć ? Z jakiej przyczyny ? no niby jest jakaś tam zasada, że im auto starsze to i olej zamiast syntetyka leje się półsyntetyk, a w starszych to mineral tylko wymiana częstsza, w sumie to nic niepokojącego w silniku nie słyszę, może tylko wentylatory chłodnicy za szybko się załączają ale to może być skutek zbyt cienkiej ścianki termowłącznika na wężu ...i bardzo dobrze, lepsze to niż zagotować motor...powiem tak: w golfie jeździłem na lpg przez 12 lat chyba, zawsze na castrolu 15w.., nigdy nie wymieniałem oleju, świec czy przewodów na jakieś "specjalne do gazu"...miał 32-33 lata i 560.000 przebiegu jak go sprzedawałem i chodził jak zegarek, ale to było "made in germany"... Edytowane 16 Maja 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 mejd in dżapan jest od połowy lat 80 lepsiejsze niż mejd in dżermany... małe skośnookie ludziki mają po prostu zręczniejsze palce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 no niby jest jakaś tam zasada, że im auto starsze to i olej zamiast syntetyka leje się półsyntetyk, a w starszych to mineral tylko wymiana częstsza, (...) Mnie ten mit ktoś tłumaczył w ten sposób że niby stare silniki żrą olej lub ciekną i nie opłaca się lać syntetyków, kiedy między wymianą trzeba dolać ze 2 L. W sumie w drugim aucie turbina zjada mi olej i muszę dolewać około 1 L. Używam Valvoline Max Life 10W40, za 5 L płace jakieś 110 zł. Leje go 2 rok do tyraczki latem i zimą i w sumie cyka sobie tak jak cykał. Zimą zapala z półobrotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 no niby jest jakaś tam zasada, że im auto starsze to i olej zamiast syntetyka leje się półsyntetyk, a w starszych to mineral tylko wymiana częstsza bzdury opowiadane przez "pana Miecia" z serwisu mieszczącego się w szopie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 (edytowane) Valvoline Max Life 10W40, ten właśnie chcę wlać, a co do dolewek to u mnie 4 litrowa bańka wystarczała na wymianę i dolewki, oleju musi ubywać , nie wszystko pierścienie ściągną do miski, prawda? Edytowane 17 Maja 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Zgadza się. Nie ma silnika który nie bierze oleju.... bo KAŻDY bierze ( po za elektrycznymi ) tylko jeden mniej a drugi więcej. Ja bym nie brał 10/40. Spróbuj RAZ kupić 5/50 i zalać go z płukaniem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) po zakupie zmieniłem na maxlifa 10w40 diesel i silnik zaczął ciszej pracować , ciekawe czy przy następnej wymianie też bedzie takie wrażenie , oczywiście olej będzie ten sam ,jak sprzwdzę to się podziele informacjami . zmiana oleju która ma sens przy starszych sprzętach to 5w30 na 5w40 lub 5w50 - wzrasta lepkość przy roboczej temperaturze silnika 10w40 na 10w50 lub 10w60 15 w40 na 20w50 olej 10w60 ma najgrubszy film olejowy potem to trzeba lać z lokomotywy albo przekładniowy Edytowane 4 Października 2013 przez siara74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exspreseurope Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Odgrzeje kotleta....A dlaczego nikt nie bierze pod uwagę 10w50 np.TOTAL ....w manualu jest on często polecany w gorącym klimacie....z doświadczenia wiem że auta terenowe dostają ostro w du.... i nie raz grzeją się ostro --szczególnie jak się bawi w OffRoad ,cięgnie przyczepę-mamy większe kola(jest ciężej)-podkręcamy pompę dla kilku KM itp.i dlatego taki 10w50 może byś idealny z racji tolerancji na spore temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mysliwy2 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Witam A ja jeźdzę na oleju Liqui Moly 10W40 i super.Poczytajcie o tym oleju .Jest rozlewany tylko w Niemczech, jest z teflonem ,super, może nie jest tani ale liczy się jakosć a nie cena. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radd Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 I ja odgrzeję schabowego... Sprzedający mi auto mówił, że w silniku jest mineralny, deko brakowało do 3/4 na bagnecie więc dolałem mineralnego. Wymienić po kupnie w końcu by wypadało, więc pozostaje mi mineralny, ale z większości opinii wnoszę, że mineralny to nie do końca dobry olej na moje potrzeby. No i teraz lamerskie pytanie, czy znacie jakiś mineralny, który przedłuży mi żywotność? Dodam, że auto regularnie ciąga i będzie ciągać latem i w zimę około 2 ton na przyczepie, w terenie nie jeżdżę. Z góry dzięki za podpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.