Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

olej do silnika-jaki???


baalzebul
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na Twoim miejscy zrobił bym płukanie silnika i zalał 5/50.

Będzie Pan zadowolony.

 A jak silnik się skończy to kolega naprawi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem silnik olejkiem 10w40 GM , zostałem przy tym co był . Chociaż kusiło mnie 5w40 i pewnie następnym razem takim zaleje ,ale na razie taniość wzięła górę ;-) . Przed zimą przejdę na syntetyk i będzie łatwiej kręcić rozrusznikowi .Syntetyka GM mam w Voyagerku 2,5 crd (ostatnie 100tysi km), to akurat 15 litrów będzie na 2szt i jeszcze zostanie :dribble: do następnego razu . Przy wymianie ważny jest filter ,bo jak on nie wyłapie syfu to najlepszy olej nie pomoże i tutaj wspieram Filtrona , a nie najtańszych "czejeńców"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... a dlaczego ma się skończyć ? :rolleyes:

Z jakiej przyczyny ?

no niby jest jakaś tam zasada, że im auto starsze to i olej zamiast syntetyka leje się półsyntetyk, a w starszych to mineral tylko wymiana częstsza, w sumie to nic niepokojącego w silniku nie słyszę, może tylko wentylatory chłodnicy za szybko się załączają ale to może być skutek zbyt cienkiej ścianki termowłącznika na wężu ...i bardzo dobrze, lepsze to niż zagotować motor...powiem tak: w golfie jeździłem na lpg przez 12 lat chyba, zawsze na castrolu 15w.., nigdy nie wymieniałem oleju, świec czy przewodów na jakieś "specjalne do gazu"...miał 32-33 lata i 560.000 przebiegu jak go sprzedawałem i chodził jak zegarek, ale to było "made in germany"...

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mejd in dżapan jest od połowy lat 80 lepsiejsze niż mejd in dżermany...

 

małe skośnookie ludziki mają po prostu zręczniejsze palce... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby jest jakaś tam zasada, że im auto starsze to i olej zamiast syntetyka leje się półsyntetyk, a w starszych to mineral tylko wymiana częstsza, (...)

 

 

Mnie ten mit ktoś tłumaczył w ten sposób że niby stare silniki żrą olej lub ciekną i nie opłaca się lać syntetyków, kiedy między wymianą trzeba dolać ze 2 L.

 

W sumie w drugim aucie turbina zjada mi olej i muszę dolewać około 1 L. Używam Valvoline Max Life 10W40, za 5 L płace jakieś 110 zł.

 

Leje go 2 rok do tyraczki latem i zimą i w sumie cyka sobie tak jak cykał. Zimą zapala z półobrotu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby jest jakaś tam zasada, że im auto starsze to i olej zamiast syntetyka leje się półsyntetyk, a w starszych to mineral tylko wymiana częstsza

 

bzdury opowiadane przez "pana Miecia" z serwisu mieszczącego się w szopie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Valvoline Max Life 10W40, 

ten właśnie chcę wlać, a co do dolewek to u mnie 4 litrowa bańka wystarczała na wymianę i dolewki, oleju musi ubywać , nie wszystko pierścienie ściągną do miski, prawda?

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.

Nie ma silnika który nie bierze oleju.... bo KAŻDY bierze ( po za elektrycznymi :) ) tylko jeden mniej a drugi więcej.

 

Ja bym nie brał 10/40.

Spróbuj RAZ kupić 5/50 i zalać go z płukaniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

po zakupie zmieniłem na maxlifa 10w40 diesel i  silnik zaczął ciszej pracować , ciekawe czy przy następnej wymianie też bedzie takie wrażenie , oczywiście olej będzie ten sam ,jak sprzwdzę to się podziele informacjami .

zmiana oleju która ma sens przy starszych sprzętach to

5w30 na 5w40 lub 5w50 - wzrasta lepkość przy roboczej temperaturze silnika

10w40 na 10w50 lub 10w60

15 w40 na 20w50

 

olej 10w60 ma najgrubszy film olejowy  potem to trzeba lać z lokomotywy  albo przekładniowy :thumbsup:

Edytowane przez siara74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzeje kotleta....A dlaczego nikt nie bierze pod uwagę 10w50 np.TOTAL ....w manualu jest on często polecany w gorącym klimacie....z doświadczenia wiem że auta terenowe dostają ostro w du.... i nie raz grzeją się ostro --szczególnie jak się bawi w OffRoad ,cięgnie przyczepę-mamy większe kola(jest ciężej)-podkręcamy pompę dla kilku KM itp.i dlatego taki 10w50 może byś idealny z racji tolerancji na spore temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

A ja jeźdzę na oleju Liqui Moly 10W40 i super.Poczytajcie o tym oleju .Jest rozlewany tylko w Niemczech, jest z teflonem ,super, może nie jest tani ale liczy się jakosć a nie cena.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

I ja odgrzeję schabowego...

Sprzedający mi auto mówił, że w silniku jest mineralny, deko brakowało do 3/4 na bagnecie więc dolałem mineralnego.

Wymienić po kupnie w końcu by wypadało, więc pozostaje mi mineralny, ale z większości opinii wnoszę, że mineralny to nie do końca dobry olej na moje potrzeby.

No i teraz lamerskie pytanie, czy znacie jakiś mineralny, który przedłuży mi żywotność? Dodam, że auto regularnie ciąga i będzie ciągać latem i w zimę około 2 ton na przyczepie, w terenie nie jeżdżę.

Z góry dzięki za podpowiedzi! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...