Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check engine pomarańczowa nie gaśnie P12 1,9 dci


zwig
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc użytkowników forum. Wyjezdziłe paliwo do rezerwy az wyświetlił mi się dystrybutor cpn. Wjechałem do CPN-u i zatankowałem za 50 zeta. po ztankowaniu na wyswietlaczu dalej palił się dystrybutor paliw. Wyłaczyłem zapłon i odpaliłem. Wyswitlacz wrócił do normy ale zapaliła sie pomarańczowa lampka Check engine. Pomyślałem że to wina paliwa więc pojechałem do stacji Orlen i zatankowałem droższy olej napędowy za 100 zeta. Odpaliłem kontrolka Check engine zgasła.Na drugi dzień odpalam rano auto kontrolka Check engine świeci sie na pomarańczowo. Jadę do mechanka gościu sprawdza swiece wszystkie ok.Check engine cały czas się pali na zimnym i gorącym silniku. Auto chodzi poprawnie nic się nie dzieje ,pali na dtyk ,równo pracuje ,mało pali i ładnie pszyśpiesza. Kontrolka pali się za kazdym odpaleniem. Jadę do serwisu podłaczają autko do kompa wyskakują trzy błędy code 0638, code 0530, code 0486. Mechanik mówi że coś nie tak z czujnikiem recylkulaci spalin. Pyta mnie czy silnik czasmi kopci lub szarpie mówię że nie. Odpala sprawdza mówi że ok. Wyłącza mi kontrolkę Check engine. Jadę ujeżdżam 23 km wyłączam auto otwieram bramę garażu Check engine znowu się pali i tak już cały tydzień.

Mam serdeczną prośbę do kolegów co mam robić.Czeka mnie daleka trasa około 1500 km mam jechać z tą swiecącą kontrolką czy nie.

Proszę o sugestie.

Edytowane przez zwig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te błędy rzeczywiście dotyczą zaworu EGR, to możesz spokojnie jeżdzić. Zawór automatycznie zamyka sprężyna a otwiera siłownik elektromagnetyczny , który ma czujnik położenia. Najczęściej zawodzi elektromagnes, a wówczas czujnik położenia sygnalizuje błąd. Po skasowaniu błędu na komputerze , chyba po drugim uruchomieniu kontrolka znów zapali się. Sam to przeszedłem i po wymianie EGR kontrolka zgasła. Jeździłem z kontrolką około 1000km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię. W tym układzie nie będę nic robił na szybko.Może uda misię dojechac te 1500 km i potem będę myślał co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak padla ci siweca zarowa :) zapalac sie bedzie zawsze na zimnym silniku , jak pojezdzisz rozgrzejesz auto i ponownie je odpalisz to check ci sie juz nie zapali :) az znow auto nie postoi tak wiec masz swiece do wymiany - wymien tylko uszkodzona nie daj sie wkrecic ze trzeba wymioenic caly komplet... pozdro

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie próbowałem takmkilka razy , pali się cały czas na zimnym i na gorącym, nawet jak zgaszę i odpalę.Fakt rok temu wymieniałem jedna swiecę żarową i miałem takie objawy jak Ty piszesz tylko wtedy Check engine palila mi się na czerwono. Też myślałem że to świeca ale jak pisałem wyzej byłem u mechanika i wszystkie świecę były ok. Chociaż pamietam że swieca którą mi wymieniał rok temu była inna niż ta przepalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no masz racje pomyliłem , a auto ma moc? czy pyrka jak dasz mu w palnik mi wyskoczyl czerwony check jak upalil mi się kabel od wtyczki podlaczonej do wtrysku lecz auto wtedy stracilo kompletnie moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko po tym tankowaniu przypchalo filtr paliwa i pompa nie moze nabic wlasciwego cisnienia na listwie CR , ja wymienilbym filtr paliwa a zolta lampka jest od cisnienia na tej listwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dzisiaj filtr paliwa,znalazłem na forum instrukcję wyimany.Problem w tym że w mechanik u którego naprawiałem wszystkie moje auta jakie posiadałem jest zawalony robotą a ja muszę w środę przejechać około 1500 km w dwa dni. I mam dylemat bo auto chodzi bez zrzutów odpala na dotyk ,przyspiesza przy większych prędkościach i silnikrównopracuje. tylko ta cholerna kontrolka. Boję się że jak wymienie filtr sam do mi się zapowietrzy układ wtryskowy i a odpowirtrzenie to juz gorsza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dach nad głową i godzinę wolnego to możesz zrobić sam.

Tylko weź trochę ropy do zalania suchego filtra a pompka(zgrubienia przewodu paliwowego) jest na przewodzie przed filtrem po pompujesz do twardości i w drogę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie stanie ewentualnie zgasnie silnik przy gwaltownym dodaniu gazu i strach w oczach lepiej zakasaj rekawik i zrob to przed droga, ostre wyprzedzanie na zgaszonym silniku to watpliwa przyjemnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak przeżyłem kiedyś bezpiecznik centralny w nocy. Na szczęście jechałem sam i nikogo nie było. Podczas jazdy po prostu wszystko zgasło światło, motor, samochód toczył się prawem fizyki. uch nie zapomniane wrażenie do dziś.

 

A to było w pierwszym roku zakupu tego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mark'sexy

a u mnie wlasnie dzis wyskoczyla pomaranczowa check engine w p12 dci a mialem odpiety akumulator przez jakis czas....autko jezdzi bez zmian.. brak spadku mocy wszystko ok!! co sie molo pochrzanic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkich zainteresowanych tym tematem chcę poinformować że jeżdżę z tą palącą sie na pomaranczowo Check engine do tej pory przejechałem juz około 4ooo km i wszysko działa poprawnie.

autko przyśpiesza , silnik pracuje równo. Nie dokonałem zadnych czynności naprawczych tz nie wymieniłaem filtra paliwa a ni też czujnika recyklingu spalin co wykazała diagnostyka. Ja myślę że to jednak świeca ponieważ tylko ona może nie powodować żadnych komplikacji po odpalaniu w czasie jazdy. Jak się zrobi ciepło sprawdzę omomierzem wszyskie świece sam. Bo coś mi się wydaje ze mechanik który mi je sprawdzał i mówił że są ok chciał mnie naciagnąć na diagnostykę i na grubsze wydatki jak wymiana zaworu recyklingu około 1000zl, wymiana filtra paliwa 200zł. Jak to by była prawda to musiały by sie juz pokazać jakieś obiawy w pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Janekzet

Jeżeli pali się lampka pomarańczowa , to na pewno nie świeca. Jeżeli nie działa EGR to będzie świecić się ta lampka, a nie będziesz dodczuwał żadnych problemów, ponieważ nie będzie recyrkulacji spalin a to silnikowi do niczego nie jest potrzebne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pali się lampka pomarańczowa , to na pewno nie świeca. Jeżeli nie działa EGR to będzie świecić się ta lampka, a nie będziesz dodczuwał żadnych problemów, ponieważ nie będzie recyrkulacji spalin a to silnikowi do niczego nie jest potrzebne.

Pozdrawiam

I tu kolega jest hmm lajkonikiem w obsłudze p12

EGR polecam poczytać wszytskie tematy związane z duszeniem, szarpaniem, brakiem mocy na górze,dławieniem się silnika - w większości przypadków był to zatkany ów zawór.

Świece żarowe - i tu jest polemika jeśli pada to świeci się kontrolka pomarańczowa/czerwona kwestia auta. Nie wiem czym jest to spowodowane różni użytkownicy różnie maja. Ja sam wymianą świecy gasiłem raz czerwona lub pomarańczową kontrolkę. Jedno jest 100% na ciepłym silniku czerwona kontrolka przy wadliwej świecy nie zapali się.

Kolejna teoria (VOYAGER) co jest tez potwierdzone. Kontrolka pomarańczowa to kłopoty w układzie zasilania (cisnienie na listwie , wtryski, pompa). Coś gdzieś szwankuje i w większości wypadków wystarcza wymienić filtr paliwa.

Niestety w tym modelu jest trochę wadliwej elektroniki i jak coś jest zamontowane i szwankuje to wywala błąd. U jeśli nie działa EGR to komputer silnika szwankuje bo ma za mało spalin w dolocie a za dużo brudu w wydechu. Kilku kolegów pisało, że auto nie ciągnie powyżej 170km/h.

 

To jest :nissan2: p12 nigdy nie mów NIGDY oraz NA PEWNO :wave:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mark'sexy

no to u mnie zapalila sie ta pomaranczowa engine jak dalem mu w palnik na skrzyzowaniu bo mi koles z bmki kozaczyl ze swoja dziewczyna na pokladzie a chwile wczesniej ciagnal sie jak flak (przepraszam za okreslenie) jadac przedemna.....potem na stacji zdjalem kleme od aku bo mialem blad od czujnika cisninia powietrza w kolach i wyrownalem cisninie w kazdym kole tak samo...zapialem kleme no i......od czujnika zniknal blad a wyskoczyl ten pomaranczowy engine......i tu umarlem z wrazenia...jak nie urok to sraczka :nissan: spadku mocy czy tez jakis zmian w jezdzie zero wiec do domku i odpialem klemy znowu iiiiiiii tak sobie stoi a jutro bede w firmie to bede myslal co dalej bo w tygodniu mnie nie ma przy mojej p12...fajne autko ale juz mi dalo popalic czyli... swiece zarowe.... panel przy wyswietlaczu.....airbag swiecacy......modul komfortu.....przycisk przy kierownicy sie wieszaly i przy obrocie kierownica wlaczal i przelaczal co chcial :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jeszcze raz zresetować kompa.

Możesz po raz kolejny sprawdzić świece żarowe - poszła następna?

Sprawdź elektryke na listwie i pompie - Voyager opisuje przypadki przepalonej instalacji elektrycznej. Jakieś kabelki przypalone w osłonie do wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mark'sexy

czerwona sonda to byla spalona 2swieca zarowa od lewej strony silnika ale jest problem bo znowu ta sama....czyli 2gi raz...co to moze byc?? a pomaranczowa sonda to blad wyskoczyl nr0478 czyli egr tak?? to do wymiany (nowy zawor 498zl)szoook....da sie to jakos taniej naprawic??? help!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...