zwig Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 (edytowane) Proszę o pomoc użytkowników forum. Wyjezdziłe paliwo do rezerwy az wyświetlił mi się dystrybutor cpn. Wjechałem do CPN-u i zatankowałem za 50 zeta. po ztankowaniu na wyswietlaczu dalej palił się dystrybutor paliw. Wyłaczyłem zapłon i odpaliłem. Wyswitlacz wrócił do normy ale zapaliła sie pomarańczowa lampka Check engine. Pomyślałem że to wina paliwa więc pojechałem do stacji Orlen i zatankowałem droższy olej napędowy za 100 zeta. Odpaliłem kontrolka Check engine zgasła.Na drugi dzień odpalam rano auto kontrolka Check engine świeci sie na pomarańczowo. Jadę do mechanka gościu sprawdza swiece wszystkie ok.Check engine cały czas się pali na zimnym i gorącym silniku. Auto chodzi poprawnie nic się nie dzieje ,pali na dtyk ,równo pracuje ,mało pali i ładnie pszyśpiesza. Kontrolka pali się za kazdym odpaleniem. Jadę do serwisu podłaczają autko do kompa wyskakują trzy błędy code 0638, code 0530, code 0486. Mechanik mówi że coś nie tak z czujnikiem recylkulaci spalin. Pyta mnie czy silnik czasmi kopci lub szarpie mówię że nie. Odpala sprawdza mówi że ok. Wyłącza mi kontrolkę Check engine. Jadę ujeżdżam 23 km wyłączam auto otwieram bramę garażu Check engine znowu się pali i tak już cały tydzień. Mam serdeczną prośbę do kolegów co mam robić.Czeka mnie daleka trasa około 1500 km mam jechać z tą swiecącą kontrolką czy nie. Proszę o sugestie. Edytowane 18 Stycznia 2013 przez zwig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janekzet Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Jeżeli te błędy rzeczywiście dotyczą zaworu EGR, to możesz spokojnie jeżdzić. Zawór automatycznie zamyka sprężyna a otwiera siłownik elektromagnetyczny , który ma czujnik położenia. Najczęściej zawodzi elektromagnes, a wówczas czujnik położenia sygnalizuje błąd. Po skasowaniu błędu na komputerze , chyba po drugim uruchomieniu kontrolka znów zapali się. Sam to przeszedłem i po wymianie EGR kontrolka zgasła. Jeździłem z kontrolką około 1000km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwig Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Dzięki za opinię. W tym układzie nie będę nic robił na szybko.Może uda misię dojechac te 1500 km i potem będę myślał co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 (edytowane) powiem ci tak padla ci siweca zarowa zapalac sie bedzie zawsze na zimnym silniku , jak pojezdzisz rozgrzejesz auto i ponownie je odpalisz to check ci sie juz nie zapali az znow auto nie postoi tak wiec masz swiece do wymiany - wymien tylko uszkodzona nie daj sie wkrecic ze trzeba wymioenic caly komplet... pozdro Edytowane 20 Stycznia 2013 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwig Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 no nie próbowałem takmkilka razy , pali się cały czas na zimnym i na gorącym, nawet jak zgaszę i odpalę.Fakt rok temu wymieniałem jedna swiecę żarową i miałem takie objawy jak Ty piszesz tylko wtedy Check engine palila mi się na czerwono. Też myślałem że to świeca ale jak pisałem wyzej byłem u mechanika i wszystkie świecę były ok. Chociaż pamietam że swieca którą mi wymieniał rok temu była inna niż ta przepalona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janekzet Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Preston - w przypadku świec żarowych pali się zawsze czerwona kontrolka, a nie pomarańczowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 no masz racje pomyliłem , a auto ma moc? czy pyrka jak dasz mu w palnik mi wyskoczyl czerwony check jak upalil mi się kabel od wtyczki podlaczonej do wtrysku lecz auto wtedy stracilo kompletnie moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Na moje oko po tym tankowaniu przypchalo filtr paliwa i pompa nie moze nabic wlasciwego cisnienia na listwie CR , ja wymienilbym filtr paliwa a zolta lampka jest od cisnienia na tej listwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwig Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Kupiłem dzisiaj filtr paliwa,znalazłem na forum instrukcję wyimany.Problem w tym że w mechanik u którego naprawiałem wszystkie moje auta jakie posiadałem jest zawalony robotą a ja muszę w środę przejechać około 1500 km w dwa dni. I mam dylemat bo auto chodzi bez zrzutów odpala na dotyk ,przyspiesza przy większych prędkościach i silnikrównopracuje. tylko ta cholerna kontrolka. Boję się że jak wymienie filtr sam do mi się zapowietrzy układ wtryskowy i a odpowirtrzenie to juz gorsza sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Jeśli masz dach nad głową i godzinę wolnego to możesz zrobić sam. Tylko weź trochę ropy do zalania suchego filtra a pompka(zgrubienia przewodu paliwowego) jest na przewodzie przed filtrem po pompujesz do twardości i w drogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 spakuj zatem filtr na droge ze sobą i instrukcje tez nic nie powinno sie stac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ogień i dym - rura zielona góra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Nic sie nie stanie ewentualnie zgasnie silnik przy gwaltownym dodaniu gazu i strach w oczach lepiej zakasaj rekawik i zrob to przed droga, ostre wyprzedzanie na zgaszonym silniku to watpliwa przyjemnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 O tak przeżyłem kiedyś bezpiecznik centralny w nocy. Na szczęście jechałem sam i nikogo nie było. Podczas jazdy po prostu wszystko zgasło światło, motor, samochód toczył się prawem fizyki. uch nie zapomniane wrażenie do dziś. A to było w pierwszym roku zakupu tego błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mark'sexy Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 a u mnie wlasnie dzis wyskoczyla pomaranczowa check engine w p12 dci a mialem odpiety akumulator przez jakis czas....autko jezdzi bez zmian.. brak spadku mocy wszystko ok!! co sie molo pochrzanic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 A świece żarowe sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwig Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 wszystkich zainteresowanych tym tematem chcę poinformować że jeżdżę z tą palącą sie na pomaranczowo Check engine do tej pory przejechałem juz około 4ooo km i wszysko działa poprawnie. autko przyśpiesza , silnik pracuje równo. Nie dokonałem zadnych czynności naprawczych tz nie wymieniłaem filtra paliwa a ni też czujnika recyklingu spalin co wykazała diagnostyka. Ja myślę że to jednak świeca ponieważ tylko ona może nie powodować żadnych komplikacji po odpalaniu w czasie jazdy. Jak się zrobi ciepło sprawdzę omomierzem wszyskie świece sam. Bo coś mi się wydaje ze mechanik który mi je sprawdzał i mówił że są ok chciał mnie naciagnąć na diagnostykę i na grubsze wydatki jak wymiana zaworu recyklingu około 1000zl, wymiana filtra paliwa 200zł. Jak to by była prawda to musiały by sie juz pokazać jakieś obiawy w pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janekzet Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Jeżeli pali się lampka pomarańczowa , to na pewno nie świeca. Jeżeli nie działa EGR to będzie świecić się ta lampka, a nie będziesz dodczuwał żadnych problemów, ponieważ nie będzie recyrkulacji spalin a to silnikowi do niczego nie jest potrzebne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Jeżeli pali się lampka pomarańczowa , to na pewno nie świeca. Jeżeli nie działa EGR to będzie świecić się ta lampka, a nie będziesz dodczuwał żadnych problemów, ponieważ nie będzie recyrkulacji spalin a to silnikowi do niczego nie jest potrzebne. Pozdrawiam I tu kolega jest hmm lajkonikiem w obsłudze p12 EGR polecam poczytać wszytskie tematy związane z duszeniem, szarpaniem, brakiem mocy na górze,dławieniem się silnika - w większości przypadków był to zatkany ów zawór. Świece żarowe - i tu jest polemika jeśli pada to świeci się kontrolka pomarańczowa/czerwona kwestia auta. Nie wiem czym jest to spowodowane różni użytkownicy różnie maja. Ja sam wymianą świecy gasiłem raz czerwona lub pomarańczową kontrolkę. Jedno jest 100% na ciepłym silniku czerwona kontrolka przy wadliwej świecy nie zapali się. Kolejna teoria (VOYAGER) co jest tez potwierdzone. Kontrolka pomarańczowa to kłopoty w układzie zasilania (cisnienie na listwie , wtryski, pompa). Coś gdzieś szwankuje i w większości wypadków wystarcza wymienić filtr paliwa. Niestety w tym modelu jest trochę wadliwej elektroniki i jak coś jest zamontowane i szwankuje to wywala błąd. U jeśli nie działa EGR to komputer silnika szwankuje bo ma za mało spalin w dolocie a za dużo brudu w wydechu. Kilku kolegów pisało, że auto nie ciągnie powyżej 170km/h. To jest p12 nigdy nie mów NIGDY oraz NA PEWNO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mark'sexy Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 no to u mnie zapalila sie ta pomaranczowa engine jak dalem mu w palnik na skrzyzowaniu bo mi koles z bmki kozaczyl ze swoja dziewczyna na pokladzie a chwile wczesniej ciagnal sie jak flak (przepraszam za okreslenie) jadac przedemna.....potem na stacji zdjalem kleme od aku bo mialem blad od czujnika cisninia powietrza w kolach i wyrownalem cisninie w kazdym kole tak samo...zapialem kleme no i......od czujnika zniknal blad a wyskoczyl ten pomaranczowy engine......i tu umarlem z wrazenia...jak nie urok to sraczka spadku mocy czy tez jakis zmian w jezdzie zero wiec do domku i odpialem klemy znowu iiiiiiii tak sobie stoi a jutro bede w firmie to bede myslal co dalej bo w tygodniu mnie nie ma przy mojej p12...fajne autko ale juz mi dalo popalic czyli... swiece zarowe.... panel przy wyswietlaczu.....airbag swiecacy......modul komfortu.....przycisk przy kierownicy sie wieszaly i przy obrocie kierownica wlaczal i przelaczal co chcial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Uroki p12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mark'sexy Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 a no uroki ale...... z czego taki blad po odlaczeniu klemy????? co sie moglo pochrzanic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Najprościej jeszcze raz zresetować kompa. Możesz po raz kolejny sprawdzić świece żarowe - poszła następna? Sprawdź elektryke na listwie i pompie - Voyager opisuje przypadki przepalonej instalacji elektrycznej. Jakieś kabelki przypalone w osłonie do wtrysków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mark'sexy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 czerwona sonda to byla spalona 2swieca zarowa od lewej strony silnika ale jest problem bo znowu ta sama....czyli 2gi raz...co to moze byc?? a pomaranczowa sonda to blad wyskoczyl nr0478 czyli egr tak?? to do wymiany (nowy zawor 498zl)szoook....da sie to jakos taniej naprawic??? help!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Wyjąć i wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.