Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie ET felgi do terrano II


fotokora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakie ET felgi 15 wejdzie do tyrana bez cięcia by go poszerzyć i by na zakrętach i w terenie nic nie tarło? (przód podkręcony a tył sprężyny +2")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do t1 podobno wchodzą r15 ET-25 bez obcierania. ja kupiłem ET-30 i już trze.

Myślę że do T2 wejdą r15 ET-25 z oponami 31x10,5 i to jest max co możesz poszerzyć oś, ale mogę się mylić B)

Edytowane przez ceniakenzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 31" et -40 (podniesiony na drążkach maksymalnie, błotniki też maksymalnie podcięte i dopiero przestało trzeć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to gdzieś kiedyś pisałem... mierzyłem -25 drańsko wystaje, tzn wystarczająco do tego żeby dowód stracić

 

tył się chowa ładnie, ale przód na -25 trze... trzeba skręcać drążki i ciąć blachy...

 

ok 0 powinno być ok, moooże -10....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dżizas... było już z 1001 razy...

 

http://img708.imageshack.us/img708/2632/zdjcie0287dr.jpg

http://img534.imageshack.us/img534/7606/zdjcie0286j.jpg

http://img830.imageshack.us/img830/2517/zdjcie0284k.jpg

 

to są fele 15x8 ET - 25 i kapcie 31 x 10,5... wystaje, ale tył sie przy wykrzyżu chowa, przód jest cięty, blachy i plastiki, wywalone chlapacze

 

w praktyce mieści się 31 cali na seryjnej feldze... drążki trzeba podkręcić i czasem chlapacze wykręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że wtedy nie równoważysz na szerokości... tego że auto idzie do góry :)

 

to nie są proste dylematy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mino 16 czy wejda i nie beda obcierac..itp

nie ma znaczenia średnica felgi możesz spokojnie zmienić na większą, (na mniejsza też o ile wchodzi na bęben lub tarcze)

znaczenie ma to jaką masz oponę, opony na 16" moge być większe lub mniejsze niż na 15" - trzeba sobie przeliczyć,

tak samo na 15" i 16" jest rozmiar 31x10,5, i te są takie same, jak masz za to np 235/75R15 a 235/75R16 to 16 jest o 25mm większe na średnicy :) sa kalkulatory jak ktoś nie umie samemu to w necie poprzeliczac i posprawdzać

 

Ja mam 31" et -40 (podniesiony na drążkach maksymalnie, błotniki też maksymalnie podcięte i dopiero przestało trzeć)

a to sie daje na tym jeździć ? nie wyrywa ci kierownicy z rak w koleinach :P

 

Dzięki.

czyli jesli chce 31cali i nie ciąć blach to zostawić felgi seryjne?

a to nie jest wcale powiedziane, że nie trzeba ciąć, średnica jest przeciez wieksza,

za to im jest bardziej ujemne odsadzenie tym opona bardziej wystaje czyli tym większa szansa na obcieranie o błotnik, zwłaszcza że jest bardziej odsunięta od środka obrotu

 

podsumowując - chce 31" lift+2" bez cięcia blach jakie ET zalecacie?

 

ale 31" jest w szerokościach 10,5 i 12,5 ? pewnie 10,5 bo sa znacznie bardziej popularne

 

w D21 mam 10R15 czyli w przeliczeniu prawie 31x10,5x15 ( dokładnie 31x10x15)na felgach od patrola 7J ET-5 lift budy 40mm na drazkach chyba lift prawie rzaden i puki co jedynie po chlapaczach wiszacych równo za błotnikiem smyraja - ale to bardziej tyczy sie T1 i z przodu.

 

to jeszcze może dorzucę że szukam teraz zestawu 16" bo jest większy wybór opon niż na 15" zwłaszcza w szerokości 235 fo której bym chiał wrócić.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tragedii niema kerownice raz tylko mi wyrwało. Moim zdaniem do 31" potrzebny jest boddy lift niezależnie od et + oczywiście podniesienie na drążkach. Może nie obcierać na czarnym ale w terenie nie wystarczy podkrecenuie na drążkach przy 31" w t II bedą te koła dobijać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tragedii niema kerownice raz tylko mi wyrwało.

hahah to chyba jednak jest tragedia

 

też mi się wydaje ze bez liftu się nie obejdzie, jak narazie tylko na budzie moge lift zaproponować może niedługo +2 na zawieszeniu będzie ale to w innym watku

 

wracając do ET to im bardziej ujemne tym trudniej jechać na wprost na nierównym, to też bieżcie pod uwagę, po przejściu z 235/75/15 et12 na wspomniane patrolowe widze dramatyczną róznice w prowadzeniu auta na niekorzyść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie oryginalne felgi z patrola Y60 ET chyba 12, szer 7", opony 235/75/15 i kola sa prawie rowno z blotnikami wiec nic nie obciera,przod lekko podciagniety na drazkach, a tyl +2". Ale bede zmienial opony na 31x10.5x15 bo jakos tak te opony sie rozciagnely na tych felgach patrolowskich i dziwnie wygladaja:P. Przednie chlapaki sie same usunely jak przez zaspy sie przedzieralem, wiec mam je z glowy:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość o0owilkuo0o

no to i ja się dorzucę :P

tyr II 95r. 3-drzwiowy

przód podniesiony (od spodu sprzęgiełka do błotnika 53 cm)

tył seryjnie

 

BF MK2 31x10,5

fegi r15

7,5 szerokie i ET -40

 

podcinałem troche próg bo obcierał i zderzak z przodu... w sumie było jakieś 40 minut roboty :P

w trasie prowadzi się naprawdę dobrze nie lata jak szmat... po koleinach :P co do tarcia w normalnym użytkowaniu nie występuje... w terenie czasami się zdarzy... max skręcone koła plus dobicie do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trasie prowadzi się naprawdę dobrze nie lata jak szmat... po koleinach

no to ciekawe dośc spostrzeżenie, bym powiedział wyjątek, a jestes w stanie powiedzieć dokłanie jakie masz ustawione kąty geometri ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość o0owilkuo0o

witam nie było mnie chwilę :D

 

co do łożysk to po 3 miesiącach intensywnej jazdy czyt. co sobota niedziela jak na razie bez zmian... :D

 

hugh

 

robię tym autem też trasy i całkiem przyjemnie się jedzie... :D co do kątów to nie za wiele powiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam et -40 póki co siadło mi łozysko do tego stopnia że cała zwrotnice musiałem wymieniać gdzyż wytopiło mi jej czeęsć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robię tym autem też trasy i całkiem przyjemnie się jedzie... :D co do kątów to nie za wiele powiem...

to szkoda bo dane fabryczne jak sama nazwa wskazuje są dla ustawień fabrycznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...