Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16]2.2 Di Check engine, 1300 rpm, brak reakcji na pedał gazu


Fidelus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Almerę N16 2.2 Di 110 koni z 2002r. Przejrzałem wiele stron forum i nie znalazłem nic coby pasowało pod moją dolegliwość.

Po przejechaniu około 70 km zaświeciła mi się kontrolka check engine, obroty spadły do około 1300 i zero reakcji na pedał gaz.

Podczas zmiany biegu na wyższy normalne przyspieszała tak jak zwykle i znowu spadek mocy. zgasiłem silnik odczekałem chwilę i jak ręką odjoł. Alma po dojechaniu do pracy odstał 8 godzin i do domu i analogiczna sytuacja, masakra.

Niemam pomysłu co to może być jakieś sugestie?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w miarę analogiczną sytuację. Chodziło o wtyczkę przy przepustnicy, która nie do końca stykała, a po zaciśnięciu jej trytkami z gniazdem był już spokój. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z walnieta badz odlaczona przeplywka auto do 90 mozna rozpedzic i obroty nie spadaja do 1300.

a filtr wymienony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz a przepustnica to dwie różne rzeczy. ;) Przepustnica poprzez regulacje linką czy prądem (zależnie czy mechaniczna czy elektroniczna) zwiększa bądź zmniejsza dopływ powietrza. Chodzi o mi przepustnicę. Odpięcie wtyczki spowoduje jedynie bieg jałowy, ew. wrzucimy pierwszy bieg i na tym koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy przy zatkanym filtrze paliwa ledwo dojechałem do sklepu,kupiłem filtr wymieniłem i po problemie.

Byłem w strachu jak zobaczyłem zapaloną kontrolkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie doczytalem ze chodzilo ci o przepustnice ale w dilzlu rzadko spotykane a w 2.2 di niewystepuje przepustnica a kolega wlasnie pytał o dizla

sproboj jak kolega wyzej zmien filtr ja jezdze 3 lata i 3 filtry wymienione zawsze jak tem spada zima ponizej -10 najpierw szarpanie kontrolka i filtr kaput napisz jak co i jak dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie, zaświeciło się check engine. Podpinales się pod kompa? Błąd może coś dać. Ew jak nie kompem to domowymi sposobami na odczytanie błędu, czyt. kabelkami w obd lub pedalem gazu.

Edytowane przez tomzyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check się zaświecił po wyłączeniu silnika zgasł i tak w koło, jutro się wybieram na diagnostyke.

 

Pan mechanik po diagnostyce stwierdził że błędu zadnego nie ma, zaproponowalem mu ze pojeżdżę i spróbuje wywolać tryb awaryjny. Tak też zrobiłem, zajechałem z zapalonym checkiem podpiął ustrojstwo i błędu nie ma. Lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę w tygodniu na zworkę czasu brak, w pracy nie mogę a po powrocie ciemno i mokro, jak nic do głowy do weakendu nie wpadnie to do kumpla do garażu i będziemy kombinować w soboto-niedziele.

 

Małe spostrzeżenie: dziwięćdziesiąt procent załączenia się trybu awaryjnego następowała w końcowej fazie zmiany biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

low fuel pressure zapewne wywali

 

Jak już tak bardzo chciałeś koledze "pomóc", to mógłbyś opisać mu to dokładnie - co to znaczy, w czym problem, jak się do tego zabrać.

A tak, to Twój post kolego - zupełnie nic tutaj nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Byłem w serwisie, po podpięciu do kompa wykazało błąd P0120 "czujnik położenia pedału przyśpieszenia".

Zobaczymy za ile czasu znowu się z..ra.

Dzięki za pomoc i zaangażowanie. :P

 

Po tygodniu problem powrócił więc zdecydowałem się na wymianę całego pedału w serwisie, już się umówiłem na wizytę na którą musiałem parę dni poczekać, międzyczasie wyjeździłem paliwo które zalałem na stacji NESTE i zatankowałem na STATOIL-u po dwóch dniach jak nowo narodzony żadnego błędu i tak już dwa tygodnie jeżdżę po 140 km dziennie co było w ostatnich tygodniach nie do pomyślenia. I o co chodzi, wyskakiwał błąd czujnika pedału gazu a po wlaniu paliwa z droższej stacji jak ręką odjął. Jak to powiązać, jaki ma wpływ jedno na drugie ja się pytam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to problem widac w ropce byl ja bym i tak wymienil filtr i wlal cos na czyszczenie wtryskow z Liqui Moly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

międzyczasie wyjeździłem paliwo które zalałem na stacji NESTE i zatankowałem na STATOIL-u po dwóch dniach jak nowo narodzony żadnego błędu i tak już dwa tygodnie jeżdżę po 140 km dziennie co było w ostatnich tygodniach nie do pomyślenia. I o co chodzi, wyskakiwał błąd czujnika pedału gazu a po wlaniu paliwa z droższej stacji jak ręką odjął. Jak to powiązać, jaki ma wpływ jedno na drugie ja się pytam?

 

Po prostu zalałeś tanim, sy.....tym paliwem. Nie czytałeś artykułów, że na dieselku nie zaoszczędzisz??? Prócz tego, na forum jest 10 przykazań dieslowskich!!!

Pamiętej, że naprawy lub wymiana pompy będzie droższa niż oszczędność 10gr na litrze.

Teraz użyj środka Liqui Moly - Nr. produktu 2666.

 

10 przykazań dla Diesla

 

Przykazanie 1

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.

Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu, niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, bardziej mnie interesuje powiązanie z wyskakującym błędem pedału przyspieszenie gdzie powinien być to błąd pompy, wtrysków, katalizatora bądź czegokolwiek odpowiedzialnego za spalanie paliwa lub odprowadzanie spalin.

Edytowane przez Fidelus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam o moim tino 2.2di podobny problem tzn jak uruchomię silnik to mogę jeździć jak długo chcę i jak daleko chcę ale jak potem wyłączę silnik i załączę to robi się z niego traktor-nie zbiera się na obroty poszarpuje na luzie drga silnikiem od1000ado1500 obrotów!kontrolkacheck miga kod 55na zworkę i co to jest???

 

Mam o moim tino 2.2di podobny problem tzn jak uruchomię silnik to mogę jeździć jak długo chcę i jak daleko chcę ale jak potem wyłączę silnik i załączę to robi się z niego traktor-nie zbiera się na obroty poszarpuje na luzie drga silnikiem od1000ado1500 obrotów!kontrolkacheck miga kod 55na zworkę i co to jest???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...