Fidelus Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Witam. Posiadam Almerę N16 2.2 Di 110 koni z 2002r. Przejrzałem wiele stron forum i nie znalazłem nic coby pasowało pod moją dolegliwość. Po przejechaniu około 70 km zaświeciła mi się kontrolka check engine, obroty spadły do około 1300 i zero reakcji na pedał gaz. Podczas zmiany biegu na wyższy normalne przyspieszała tak jak zwykle i znowu spadek mocy. zgasiłem silnik odczekałem chwilę i jak ręką odjoł. Alma po dojechaniu do pracy odstał 8 godzin i do domu i analogiczna sytuacja, masakra. Niemam pomysłu co to może być jakieś sugestie? Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 miałem w miarę analogiczną sytuację. Chodziło o wtyczkę przy przepustnicy, która nie do końca stykała, a po zaciśnięciu jej trytkami z gniazdem był już spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 z walnieta badz odlaczona przeplywka auto do 90 mozna rozpedzic i obroty nie spadaja do 1300. a filtr wymienony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 przepływomierz a przepustnica to dwie różne rzeczy. Przepustnica poprzez regulacje linką czy prądem (zależnie czy mechaniczna czy elektroniczna) zwiększa bądź zmniejsza dopływ powietrza. Chodzi o mi przepustnicę. Odpięcie wtyczki spowoduje jedynie bieg jałowy, ew. wrzucimy pierwszy bieg i na tym koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Miałem podobne objawy przy zatkanym filtrze paliwa ledwo dojechałem do sklepu,kupiłem filtr wymieniłem i po problemie. Byłem w strachu jak zobaczyłem zapaloną kontrolkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 no nie doczytalem ze chodzilo ci o przepustnice ale w dilzlu rzadko spotykane a w 2.2 di niewystepuje przepustnica a kolega wlasnie pytał o dizla sproboj jak kolega wyzej zmien filtr ja jezdze 3 lata i 3 filtry wymienione zawsze jak tem spada zima ponizej -10 najpierw szarpanie kontrolka i filtr kaput napisz jak co i jak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 to czym tam jest regulowany dopływ powietrza do silnika? bo teraz nie ogarniam jak może nie być przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 a po co w dizlu ma byc regulacja doplywu powietrza pompa nie podaje paliwa i obroty spadaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 to jest diesel i regulacje masz tylko paliwa to samo napisaliśmy to nie tdi 3.0 lub 4.2 gdzie dają takie wynalazki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidelus Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Niestety wymiana filtra paliwa nie pomogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) Jeszcze pytanie, zaświeciło się check engine. Podpinales się pod kompa? Błąd może coś dać. Ew jak nie kompem to domowymi sposobami na odczytanie błędu, czyt. kabelkami w obd lub pedalem gazu. Edytowane 27 Stycznia 2013 przez tomzyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidelus Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Check się zaświecił po wyłączeniu silnika zgasł i tak w koło, jutro się wybieram na diagnostyke. Pan mechanik po diagnostyce stwierdził że błędu zadnego nie ma, zaproponowalem mu ze pojeżdżę i spróbuje wywolać tryb awaryjny. Tak też zrobiłem, zajechałem z zapalonym checkiem podpiął ustrojstwo i błędu nie ma. Lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 moze na zworke poproboj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidelus Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Trochę w tygodniu na zworkę czasu brak, w pracy nie mogę a po powrocie ciemno i mokro, jak nic do głowy do weakendu nie wpadnie to do kumpla do garażu i będziemy kombinować w soboto-niedziele. Małe spostrzeżenie: dziwięćdziesiąt procent załączenia się trybu awaryjnego następowała w końcowej fazie zmiany biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 low fuel pressure zapewne wywali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 low fuel pressure zapewne wywali Jak już tak bardzo chciałeś koledze "pomóc", to mógłbyś opisać mu to dokładnie - co to znaczy, w czym problem, jak się do tego zabrać. A tak, to Twój post kolego - zupełnie nic tutaj nie wnosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidelus Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Byłem w serwisie, po podpięciu do kompa wykazało błąd P0120 "czujnik położenia pedału przyśpieszenia". Zobaczymy za ile czasu znowu się z..ra. Dzięki za pomoc i zaangażowanie. Po tygodniu problem powrócił więc zdecydowałem się na wymianę całego pedału w serwisie, już się umówiłem na wizytę na którą musiałem parę dni poczekać, międzyczasie wyjeździłem paliwo które zalałem na stacji NESTE i zatankowałem na STATOIL-u po dwóch dniach jak nowo narodzony żadnego błędu i tak już dwa tygodnie jeżdżę po 140 km dziennie co było w ostatnich tygodniach nie do pomyślenia. I o co chodzi, wyskakiwał błąd czujnika pedału gazu a po wlaniu paliwa z droższej stacji jak ręką odjął. Jak to powiązać, jaki ma wpływ jedno na drugie ja się pytam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 to problem widac w ropce byl ja bym i tak wymienil filtr i wlal cos na czyszczenie wtryskow z Liqui Moly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 międzyczasie wyjeździłem paliwo które zalałem na stacji NESTE i zatankowałem na STATOIL-u po dwóch dniach jak nowo narodzony żadnego błędu i tak już dwa tygodnie jeżdżę po 140 km dziennie co było w ostatnich tygodniach nie do pomyślenia. I o co chodzi, wyskakiwał błąd czujnika pedału gazu a po wlaniu paliwa z droższej stacji jak ręką odjął. Jak to powiązać, jaki ma wpływ jedno na drugie ja się pytam? Po prostu zalałeś tanim, sy.....tym paliwem. Nie czytałeś artykułów, że na dieselku nie zaoszczędzisz??? Prócz tego, na forum jest 10 przykazań dieslowskich!!! Pamiętej, że naprawy lub wymiana pompy będzie droższa niż oszczędność 10gr na litrze. Teraz użyj środka Liqui Moly - Nr. produktu 2666. 10 przykazań dla Diesla Przykazanie 1 1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu, niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidelus Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 (edytowane) To wiem, bardziej mnie interesuje powiązanie z wyskakującym błędem pedału przyspieszenie gdzie powinien być to błąd pompy, wtrysków, katalizatora bądź czegokolwiek odpowiedzialnego za spalanie paliwa lub odprowadzanie spalin. Edytowane 24 Lutego 2013 przez Fidelus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Mam o moim tino 2.2di podobny problem tzn jak uruchomię silnik to mogę jeździć jak długo chcę i jak daleko chcę ale jak potem wyłączę silnik i załączę to robi się z niego traktor-nie zbiera się na obroty poszarpuje na luzie drga silnikiem od1000ado1500 obrotów!kontrolkacheck miga kod 55na zworkę i co to jest??? Mam o moim tino 2.2di podobny problem tzn jak uruchomię silnik to mogę jeździć jak długo chcę i jak daleko chcę ale jak potem wyłączę silnik i załączę to robi się z niego traktor-nie zbiera się na obroty poszarpuje na luzie drga silnikiem od1000ado1500 obrotów!kontrolkacheck miga kod 55na zworkę i co to jest??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.