Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 2.2 diesel nie odpala i cisza po przekręceniu kluczyka


Gość marekpc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem Primere 2.2 diesel z usterką - miał nie działać rozrusznik (i nawiew, ale to bez znaczenia). Wszystko się zgadzało, właściciel mówił, że ma parkuje górki i auto pali bez rozrusznika. Przed kupnem sprawdziłem, faktycznie automat odbijał, ale rozrusznik nie kręcił. Po zrobiebiu rozrusznika (auto stało kilka dni na zimnym, więc15 minutowym podładowaniu aku) odpalił za pierwszym razem. Znaczy zrobione. Zabieram aku na noc żeby podładować, rano zakładam aku, pewny że odpale i cisza.

Nie gaśnie kontrolka silnika (pomarańczowa) przy wsk. temperatury poza tym nic podejrzanego. Może ktoś przerabiał temat i podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w postach Voyagera on się rozpisywał na temat układu zailania.

zapowietrzony filtr oleju

niskie ciśnienie na listwie

niedomaganie pompy

Poczytaj wszelkie posty dotyczące check engine,kłopoty z rozruchem, jakaś tam kontroloka etc

A odpalanie na pych diesla może się skńczyć poważniejszą usterką.

 

A pomarańczowa kontrolka nie gaśnie po uruchomieniu czy w ogóle nie gaśnie bez rozruchu. Bo wtedy pokazuje brak życia w układzie zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomarańczowej kontrolki nie jestem pewny, czy gaśnie od razu czy dopiero po odpaleniu. Licze, że mi podpowiecie. Chodzi o to, że w ogołe nie kręci. Przy wkazaneych usterkach, kręciłby i próbował zapalać. Sprawdze posty Voyagera. Poza tym zauważyłem, że kabel masy jest przymocowany jest pod aku, z tamtąd kabel dynda sobie luźno bez końcówki. To na pewno nie pomaga, ale jeśli wczoraj zapalił....

Posprawdzam masy, ale czekam na podpowiedzi co jeszcze jeśli nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa jesli chodzi o mase to już możesz sobie zainstalowac obejścia dodatkowe do silnika i do blachy. Niestety to przypadłość p12 urywająca się oryginalna masa.

 

Weź kabel rozruchowy od masy do silnika przyłap i zobacz czy odpali za 1 podejściem??

 

9 post w temacie masz tam moje fotki urwanej masy i bajpasów minusa.

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź kabel rozruchowy od masy do silnika przyłap i zobacz czy odpali za 1 podejściem??

 

9 post w temacie masz tam moje fotki urwanej masy i bajpasów minusa.

jwa prosze naprowadź mnie na tego posta, bo nie moge znaleźć. Jeśli już jest sprawdzony patent to nie bedę odkrywał ameryki i oszczędze sobie czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat było w temacie nie działającego radia ale doklejam moje fotki po zrobieniu przeszczepu. Kabel puściłem pod górna belka poprzeczna przy chłodnicy i wypuściłem przy prawej lampie do poduszek silnika. Jedna poszła bezpośrednio do silnika druga na wszelki wypadek do blachy.

A kiedyś też miałem taki przypadek, że nie odpalał albo odpalał. Wiedząc o przypadłości masy ruszałem tym kablem przy akumulatorze i odpalał lub nie. Co się potem okazało był utleniony bezpośrednio na połączeniu z klema kabel plusa i trzymał się tylko na izolacji. Dlatego mam dwie inne klemy nie firmowe.

post-53801-0-47220000-1359193668_thumb.jpg

post-53801-0-44027500-1359193689_thumb.jpg

post-53801-0-13316900-1359193702_thumb.jpg

post-53801-0-28532400-1359193740_thumb.jpg

post-53801-0-58244600-1359193769_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo urwany. No i było pięknie, ale tylko przez chwile. Po założeniu (lekko przerobionego) kabla z vw sharana (chyba), dokładnym wyczyszczeniu końcówek podłączam, wsiadam i auto zaczyna odpalać. Ale nie odpaliło. Jest super. Przekręcam zapłon jeszcze raz - kompletna cisza. Ręce mi opadły. Próbowałem jescze kilkanaście razy i znów raz zaczął zapalać. Zacząłem szukać na sieci okazuje się, że to może być wyciągnięty rozrząd i ktoś z podobnym problemem odpalił dopiero po odpięciu czujnika wału albo wałka rozrządu. Czujnik wałka rozrządu znalazłem, ale czujnika wału nie moge. Czy ktoś może w ogóle taką opcję potwierdzić?

Poza tym znalazłem luźną wtyczkę 4 piny (biała) w okolicy odpowietrznika skrzyni biegów i wężyk pod/nad/ciśnienia też luźno dynda. Od wpięcia wężyka auto nie zacznie odpalać, ale skoro już go znalazłem to chce ogarnąć.

Naprowadźcie mnie jeszcze na przekaźnik od rozrusznika, zaczne od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka, niestety nie wyjaśnia moich wątpliwości, ale jutro sprawdze czy otwory są symetrycznie po obu stronach konsoli i z drugiej strony coś powinno być. Niestety nikt nie miał czasu, żeby sprawdzić w Primerze z działającym nawiewem. Szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...