dstasiu Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 witam w internecie jest dużo na temat silnika 1,5 dci , wyłącznie o awariach. zakupiłe qashqai 2012 własnie z tym silnikiem , czy rzeczywiście jest sie czego bac ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) Mi do tej pory padł jedynie zawór recyrkulacji spalin EGR. Generalnie jestem bardzo zadowolony z osiągów, ale w przyszłości wezmę jednak pod uwagę coś mocniejszego. Edytowane 27 Stycznia 2013 przez Blixten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 odpowiem tak, przeczytaj te dwa wątki: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67192-silnik-15dci-2007r-awaria-i-wymiana-na-nowy/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86228-skad-silnik-15-dci/ jedni chwalą, inni marudzą. Ja mimo wymiany silnika nie wiem co powiedzieć. Ale drugi raz bym nie kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lider Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) Nowoczesne diesle są b. drogie w serwisowaniu. Często są wysilone a osprzet silnika często się psuje. Poki samochód jest na gwarancji pół biedy gorzej po. Przy odrobinie szczęścia tym 1.5 dci można bez awarii przejechać do ok 150 tys km. Diesel Vw ten którego Juz nie produkują 1.9 tdi bez problemu robił 300 tys km. Diesel Fajnie jeździ ale trzeba się liczyć z niespodziankami. Edytowane 27 Stycznia 2013 przez Lider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 no i trzeba pamietać, że jak z samochodem / silnikiem wszystko w porządku to mało kto się chwali a jak coś nie tak to odrazu pisanie, pytanie itp. Te psujące 1,5 dci to pewnie bardzo nie wielki procent wszystkich. Generalnie albo się ma szczęście albo nie. Ja teraz osobiście bym się zastanowił nad 1,6 benzyna spalanie nie wiele większe a stresu mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 witam skoro juz mam 1,5 dci to musze sie cieszyc, ale moze koledzy by doradzili jak dbać aby słuzył jak najdlużej, tzn jak uruchamiac , jak wyłączać, jaki olej i co ile. dziekuje za sugestie tym bardziej ze jezdziłem zawsze benzyn a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 o oleju jest już obszerny temat: 5W30. w zimie odpalać ze sprzęgłem, w duże mrozy na "dwa razy" przed zgaszeniem po jeździe (zwłaszcza ostrej) poczekac koło minuty żeby turbina "zwolniła" olej - to najważniejsze - wymiana 10-15 tys km a nie jak zalecają 30 tys Ty zapewne masz wersje z DPF, więc dynamiczna jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 no własnie chyba mam bez dppf i dwumasy bo w tej chwili jest u lakiernika, a gos który mi sprowadził go mówił że dobre jest to ze nie ma tych elementów sprawiających problem. Tak ze nie wiem sam , mozliwe ze nie mam dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 wydaje mi się, że od 2011 wszystkie dci w qq mają dpf nie znam się ale czy jest jakiś nowy diesel bez dwumasy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lider Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Jezeli interesujecie sie silnikami diesla polecam jesienny katalog z 2012 roku dotyczacy testow dlugodystansowych. AUTO SWIAT Wsrod pokaznej ilosci informacji o kazdej marce jest interesujacy artykul o nowoczesnych dieslach ich trwalosci eksploatacji itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 (edytowane) witam skoro juz mam 1,5 dci to musze sie cieszyc, ale moze koledzy by doradzili jak dbać aby słuzył jak najdlużej, tzn jak uruchamiac , jak wyłączać, jaki olej i co ile. dziekuje za sugestie tym bardziej ze jezdziłem zawsze benzyn a Ja już troche przelatałem na tych turbawkach 1.5dci,w różnej odmianie mocy,ale zawsze nissan.razem to będzie z 600kkm.Nie powiem złego słowa o tych silnikach,pod warunkiem że:1)masz rozum i nie pilujesz na zimno.2)ZAWSZE przed dojechaniem do celu ,dasz szansę schłodzić się turbawce,ale nie na luzie!!!To musi być zwolnienie przed dojechaniem do celu i parę kilosów przejechane w "średnim/optymalnym"zakresie obrotów,czxyli w tym przypadku jakieś 1700/2000rpm!.3)NIGDY nie będziesz oszczędzał na filtrach .Filtr paliwa i oleju TYLKO od najlepszych(KNECHT,MANN,MAHLE-w oryginale nissan itp.)Kijowy filtr oleju bywa przyczyną wymiany turbawki!!!.Co do filtra paliwa to chyba wiadomo o co kaman.4)Te silniki ni lubią jazdy na krótkich dystansach,więc jeśli planujesz tylko do miasta-kup Pb.Jeśli dalej chcesz traktora,to zmieniaj olej+filtr,max co 10kkm (tak samo jeśli lejesz BIO!!!.5)OLEJ TO PODSTAWA!!! tylko ten zalecany syntetyk 5W30 o odpowiedniej specyfikacji zgodnej z zaleceniami (C3,C4)I za "rzadki"i za"gęsty"olej to żle!To samo z poziomem oleju.Nie dopuszczalne stany to za dużo i za mało!!!Jedyną usterką w osprzęcie jaką ja zaliczylem,to padnięte wtryski DELPHI już przy 60kkm(w pierwszym NOTKU)ale naprawa nie była strasznie droga(cos koło 2k)Myślę że wtedy winne było paliwo.2 i 3 silnik nie miały ŻADNYCH znaczących przygód(raz czyszczenie przepustnicy)Co do złych opini-tych silników wyprodukowano już miliony i zawsze coś komuś się może zdażyć,szczególnie gdy KATOWANO je z początku wymianami oleju,o zgrozo!!! co 30kkm!!!To Musiało się żle skończyć.Ja kulałem tysiaki służbowo,ale że polubiłem ten silnik ,niech świadczy fakt, że prywatnie kupiłem też autko z tym silnikiem(a może dlatego )Pozdrawiam i życzę zadowolenia,bo jak sami popatrzycie nawet na to forum,to większość z posiadaczy podnosi larum tylko wtedy gdy bieda.Jak jest O.K.to nikt się nie kwapi z pochwałami,bo po co. Edytowane 5 Lutego 2013 przez hydros 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Dodałbym jeszcze filtr powietrza(i koniecznie odkurzenie puszki przed zamontowaniem.)Ważna też jest dbałość o szczelność dolotu.Znam kolesia któremu pylący/marketowy filtr narobił biedy w CDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.