Skomand Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Witam Czy to normalne przy minusowych temperaturach że nawet po długiej trasie chłodnica jest zimna i dolny wąż jest zimny a górny gorący? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 to nie jest normalny. Ja tak mialem gdy padla pompa wody w vw transporterze 2.5 tdi i przez to dwa razy zagotowal sie silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Witam Czy to normalne przy minusowych temperaturach że nawet po długiej trasie chłodnica jest zimna i dolny wąż jest zimny a górny gorący? Przy mroźnej pogodzie i jeździe bez przystanków/ korków oraz zakładajac, ze nie męczysz silnika to jak najbardziej normalny objaw. JAk dobrze pomacasz to zobaczysz, że cała chłodnica nie jest lodowata. Górna jej część (przynajmniej kilka cm jest ciepłe. Dopiero nizsze jej partie nie nadążają sie zagrzać. Zauważ, że oprócz tego, że silnik jest chłodzony z kazðej strony lodowatym powietrzem, to Ty sam używając nagrzewnicy do ogrzania wnętrza auta zabierasz z silnika także sporo ciepła. W takiej sytuacji termostat nie ma potrzeby się często otwierać (a jeśli już się uchyli, to tylko częściowo i na chwilkę puszczając na chłodnicę tylko małe ilości ciepłego płynu, który to płyn ekspresowo ulega wychłodzeniu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skomand Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Temperatura na zewnątrz miejscami dochodziła do -16' C. Ostatnio miałem awarię instalacji gazowej która spowodowała wywalenie płynu chłodzącego i przegrzanie silnika i teraz jestem bardzo przeczulony na punkcie układu chłodzącego, bo boję się że to przegrzanie mogło przynieść jakieś negatywne skutki... Obecnie jeżdżę na benzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Temperatura na zewnątrz miejscami dochodziła do -16' C. Ostatnio miałem awarię instalacji gazowej która spowodowała wywalenie płynu chłodzącego i przegrzanie silnika i teraz jestem bardzo przeczulony na punkcie układu chłodzącego, bo boję się że to przegrzanie mogło przynieść jakieś negatywne skutki... Obecnie jeżdżę na benzynie jeśłi, już po ustabilizowaniu się sytuacji i dobrym odpowietrzeniu płynu chłodniczego nie będzie Ci ubywało ani nie pojawią się w nim tłuste plamy, to raczej silnik wielkiej szkody ie poniósł i ocalal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skomand Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Hmm może tu jest problem bo nie odpowietrzałem, układu... Dolałem tylko brakującą ilość płynu do zimnej chłodnicy i zbiorniczka. Ogrzewanie w aucie jest oraz temp na wskaźniku w połowie skali może minimalnie przed Czy wystarczy zrobić to w ten sposób że odkręcić zbiornik wyrównawczy + wlew na chłodnicy odkręcić ogrzewanie na max i na zapalonym silniku uzupełnić ewentualne braki? Czy jeszcze jakiś odpowietrznik jest do zlokalizowania niezbedny do tej czynności? Dodam jeszcze że na początku zanim zlokalizowałem usterkę instalacji wymieniłem termostat bo myślałem że może zablokował się w pozycji zamkniętej Dziś porządnie odpowietrzyłem układ, i widzę że to właśnie był powód, dzięki kolego za sugestię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.