Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zimna chłodnica


Skomand

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy to normalne przy minusowych temperaturach że nawet po długiej trasie chłodnica jest zimna i dolny wąż jest zimny a górny gorący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest normalny. Ja tak mialem gdy padla pompa wody w vw transporterze 2.5 tdi i przez to dwa razy zagotowal sie silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy to normalne przy minusowych temperaturach że nawet po długiej trasie chłodnica jest zimna i dolny wąż jest zimny a górny gorący?

 

Przy mroźnej pogodzie i jeździe bez przystanków/ korków oraz zakładajac, ze nie męczysz silnika to jak najbardziej normalny objaw.

 

JAk dobrze pomacasz to zobaczysz, że cała chłodnica nie jest lodowata. Górna jej część (przynajmniej kilka cm jest ciepłe. Dopiero nizsze jej partie nie nadążają sie zagrzać.

 

Zauważ, że oprócz tego, że silnik jest chłodzony z kazðej strony lodowatym powietrzem, to Ty sam używając nagrzewnicy do ogrzania wnętrza auta zabierasz z silnika także sporo ciepła.

W takiej sytuacji termostat nie ma potrzeby się często otwierać (a jeśli już się uchyli, to tylko częściowo i na chwilkę puszczając na chłodnicę tylko małe ilości ciepłego płynu, który to płyn ekspresowo ulega wychłodzeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na zewnątrz miejscami dochodziła do -16' C.

Ostatnio miałem awarię instalacji gazowej która spowodowała wywalenie płynu chłodzącego i przegrzanie silnika i teraz jestem bardzo przeczulony na punkcie układu chłodzącego, bo boję się że to przegrzanie mogło przynieść jakieś negatywne skutki...

Obecnie jeżdżę na benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na zewnątrz miejscami dochodziła do -16' C.

Ostatnio miałem awarię instalacji gazowej która spowodowała wywalenie płynu chłodzącego i przegrzanie silnika i teraz jestem bardzo przeczulony na punkcie układu chłodzącego, bo boję się że to przegrzanie mogło przynieść jakieś negatywne skutki...

Obecnie jeżdżę na benzynie

 

jeśłi, już po ustabilizowaniu się sytuacji i dobrym odpowietrzeniu płynu chłodniczego nie będzie Ci ubywało ani nie pojawią się w nim tłuste plamy, to raczej silnik wielkiej szkody ie poniósł i ocalal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może tu jest problem bo nie odpowietrzałem, układu... Dolałem tylko brakującą ilość płynu do zimnej chłodnicy i zbiorniczka. Ogrzewanie w aucie jest oraz temp na wskaźniku w połowie skali może minimalnie przed

Czy wystarczy zrobić to w ten sposób że odkręcić zbiornik wyrównawczy + wlew na chłodnicy odkręcić ogrzewanie na max i na zapalonym silniku uzupełnić ewentualne braki? Czy jeszcze jakiś odpowietrznik jest do zlokalizowania niezbedny do tej czynności?

 

Dodam jeszcze że na początku zanim zlokalizowałem usterkę instalacji wymieniłem termostat bo myślałem że może zablokował się w pozycji zamkniętej

 

Dziś porządnie odpowietrzyłem układ, i widzę że to właśnie był powód, dzięki kolego za sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...