Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dławi się przy dynamicznej jeździe P12


arulek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sznownych kolegów. Moja nyska zaczęła świrować pół roku temu mianowicie czasami przy dynamicznej jeździe auto idzie do 3, 3,5 tyś i dalej nie chce iść, czasami zaskoczy i pochula dalej czasami jest trudno uzyskać nawet 3 tyś , dusi się, jak odpuszczę gaz i spróbuję znów dynamicznie to jeszcze gorzej się zachowuje-przy 2 tyś już przestaje ciągnąć. Dziwnym jest że jak wcisnę sprzęgło kręci obrotami aż do czerwonej skali.Jeśli jadę normalnie- tzn. zmieniam biegi przy 2 tyś jest wszystko okjej.Wyczerpałem już chyba wszystkie możliwe tematy: filtry paliwa, powietrza, czyściłem bak, pod kompem żadnych błędów, czujniki położenie wałka i wału odkręcone poczyszczone, wszystkie przewody czy to od turbo czy paliwowe sprawdzone. silnik to 2,2 126 KM z nalotem 130 000. Jak ktoś się zaoferuje mogę podjechać autem (okolice Wawy i nawet dalej). Z góry dziękuję za sugestie, może przerabiał z Was coś podobnego.

Edytowane przez arulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz , że to wina złej ropy? Ropę staram się tankować na bp, w statoil i shelu. Uszlachetniaczy nigdy nie lałem nawet nie wiem jakie i gdzie kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sugeruje ci kolega zlej ropy tylko nagaru w egr korektorze itp podzespolach po jakims czasie robi sie tam niezly syf i wypadalo by sprawdzic bo objawy sugeruja egr mozesz podpiac do kompa podczas jazdy i zobaczyc w jakim zakresie % chodzi a jak nie to rozkrecic przeczyscic skrecic - jesl robisz sam uzyj silikonu czerwonego bodajze przy skladaniu jest odporny na wysokie temperatury pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za podpowiedzi. Dziś jadę do mechanika sprawdzić wasze sugestie i wieczorem napiszę o rezultatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na przerwany przewod elektryczny przy wtyczkach do wtryskow

Ale to elektryka szwnkowała by tylko przy wysokich obrotach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nio i byłem u mechanika, przewody jednak wszystkie ok, ale po zdemontowaniu kapsułki EGR zawołaliśmy kominiarza-tyle sadzy tam było:) w samym zaworze też czarno. Zawór wyczyszczony, wracałem i przez 35 km deptałem powyżej 3000 i spokój, chyba się udało autko idzie płynnie i dynamicznie, odnoszę wrazenie, że komp. pokazuje mniejsze spalanie:) dziękuję jwa za sugestię - okazała się trafna:)

Edytowane przez arulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I powraca problemik - było ok dopuki dziś rano nie dałem powyżej 3000 obrotów- dławi się nie chce iść, kupiłem nowy czujnik położenia wałka rozrządu i kupa dalej jak jadę dusi się, teraz nawet jak wracałem z pracy gasł mi co chwila, nie wchodził na obroty, jak ruszałem to przy 2 tyś tragedia gaz do dechy a obroty skaczą i gaśnie , dopiero jak postałem chwilkę i ruszyłem spokojnie bez gazu i zmieniałem biegi przy 1500 obrotów to jakoś dojechałem do domu nie przekraczając 2000 tyś, jak tylko przekroczyłem 2500 tyś to od razu dławił się i szarpał. Co się dzieje nie kumam, po zmianie czujnika śmigałem z podpiętym kompem i z kolegą diagnostą i nic żadnych błędów normalnie przez 3 kilometry ganiałem go do czerwonej kreski , jak tylko odłączyłem kompa i wracałem do domu problem jak opisałem wyzej. Ręce mi opadają , komp nie wykazuje żadnych błędów, zrobiliśmy diagnostykę wszystkich podzespołów i wszystko wg kompa ok. Poproszę szanownych kolegów o jakieś inne sugestie , będę wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywka moze?

wez ja odepnij zobacz jak idzie bez

jeszcze raz sprawdz wtyczki na wtrysach poodginaj delikatnie kable zobacz cz nie jest nic przepalone ja mialem przepalony 1 kabelek wywalilo mi czerwony check i auto ni diabla nie moglo wydusic z siebie wiecej niz 2k obrotow

moze masz zasyfiony katalizator ? lub cos w ten desen , jak masz dobre oprogramowanie u tego kumpla sprawdzie na ile % chodzi ten wyczyszczony egr czasem przeczyscic nie starczy robia sie w nim mikropekniecia i egr do wymiany wiec moze jest czysty lecz nie spelnia juz swojej funkcji nic innego mi sie nie przypomina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co opisałeś wcześniej dziś z kolegą sprawdziliśmy i brak jakichkolwiek błędów, auto dalej wchodzi na biegu jałowym na 2,5 tyś i jak trzymam gaz obroty spadają do 1 tyś i wzrastają do 2 tyś i tak w kółko jak puszczę gaz czasami zgaśnie. Ale mam pewien trop mianowicie po odłączeniu przewodu zasilającego listwę w paliwo- tego od filtra i spuszczeniu ok 0, 5 litra paliwa do butelki pompką ręczną - tą nad filtrem i potem po odpaleniu obroty są ok wchodzi ładnie na obroty nie dusi się - będzie tak do momentu kiedy znów przekroczę 3 tyś i nacisnę dynamicznie pedał gazu i okaże się że znów zaczną się klocki - jak opisałem poprzednio- jazda krótkimi skokami do przodu. Może coś się dzieje z pompą - pisaliście coś o zaworze wysokiego ciśnienia na pompie-jak sprawdzić jego działąnie? I gdzie on jest umiejscowiony?Może to jest przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się. MI tez tak dławiło i wlałem uszlachetniacza do ropy i skaczylo się.

I teraz moje pytanie jak zkacze lac ten uszlachetniacz czy problem powruci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też śmigam na ulepszonej ropie - ultimate z bp czy gold ze statoil i zawór się zacina - nie podaje powrotu paliwa przy dynamicznej jeżdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Z mojego doświadczenia z silnikami diesla paliwo za które przepłacacie po 30 gr nie jest w cale takie dobre jak się wam wydaje. Polecam wszystkim dobrej jakości zwykły ON. Paliwo verva itp. należą do paliw o stosunkowo wysokim współczynniku suchość. Przynajmniej tak było dobre 4 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Z mojego doświadczenia z silnikami diesla paliwo za które przepłacacie po 30 gr nie jest w cale takie dobre jak się wam wydaje. Polecam wszystkim dobrej jakości zwykły ON. Paliwo verva itp. należą do paliw o stosunkowo wysokim współczynniku suchość. Przynajmniej tak było dobre 4 lata temu.

Cokolwiek to znaczy fakty u mnie są takie (piszę je po raz kolejny)

spalanie - (minus)0,5 do 1l /100km.

przy wiekszych prędkościach brak potrzeby redukcji z 6 żeby przyspieszyć

CZYSTY TYŁ !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko także zależy od rzetelności stacji. niestety w polce z tym jest bardzo trudno. To że cysterna ma napis Orlen wcale nie musi oznaczać ze to jest właśnie takie paliwo. U mnie w mieście przy carefour na stacji 123 był taki przekręt z ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marioborek

Witam wszystkich , jestem właścicielem primery P12 2.2 126km od jakiś trzech baków . Na początku strasznie muliła i tak jak pisali koledzy , brak mocy i nie chciała przyśpieszać czasami delikatnie rwała , ale co jakiś czas było ok. przy następnym tankowaniu wlałem preparatu do przeczyszczania układu paliwowego i samochód odzyskał werwę . Nastepne tankowanie było ze stacji spod hipermarketu i jak już zbliżało się pod rezerwę problem z muleniem powrócił , dolałem pół baku shela i znowu dałem środka ale po przejechaniu 50 km nie ma poprawy.

Wcześniej już tankowałem inne samochody na tej stacji i nigdy nie miałem problemów ani z dislem ani benzyną .

Pozdrawiam.

Edytowane przez marioborek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy ja też to miałem nie wchodził na obroty okazało się że filtr paliwa był do wymiany pozdrawiam.2.2dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marioborek

Filtr wymieniałem już wcześniej , samochód jeżdzi już lepiej ale czasem jeszcze muli , to dopierodrugi dzień po zmianie poliwa i dolaniu środka przeczyszczającego . Swoją drogą to czym różni się takie paliwo spod hipermarketu od tego drozszego ? przecież dużo aut na tym jeżdzi i jest ok. sam przecież takie tankowałem do innych samochodów i nigdy nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo różni się zawartością mieszanki smieciowej. A ta drobna różnica wpływa na działalność naszych podzespołów mocy i całego układu zasilania.

dlatego stary kadet czy escort jeździ na oleju opałowym lub roślinnym a dci już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...