Gość grosz Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Witam Mój problem to check engine w n16 1.5 dci z 2005 roku. przebieg 92000 km. Pewnego pięknego dnia 3 tygodnie temu odpaliłem auto i powitał mnie check (żółta kontrolka silnika) który towarzyszy mi po dziś dzień. Wcześniej kontrolka nigdy sie nie zapalała. Żeby było ciekawiej auto sprawuje sie dobrze jeździ bez najmniejszych oporów pali prawidłowo - jednym słowem mówiać wszystko w najlepszym porządku oprócz check-a i spalania 10L/100km. Po odwiedzinach elektronika - stwierdzono - błąd przekaźnika świec żarowych i problem z recyrkulacją. Naprawa rozpoczęta od wymiany świec ( po wymianie auto pracuje równiej - ładnie równo gasi silnik) check skasowany zapalił sie po przejechaniu około 2 km. Kolejne kasowanie check engine . Auto odpalone - check natychmiastowo po odpaleniu. Kolejna wizyta u elektronika - diagnoza zawór EGR. Teraz do sedna . Egr wymontowany ( Pierburg oznaczenie 7.22818.26 , 8200 247 250) - oczyszczony - nie był zbyt mocno zabity sadzą - pracuje na sucho ( sprawdzane kombinerkami, praca bez większych oporów). Idąc za ciosem sprawdziłem również rezystancje na pinach, oto moje wyniki PINY : 1-5 - 9 Ω 2-4 - 2,4 kΩ 2-6 - 2.8 kΩ Moje pytanie czy rezystancje są prawidłowe - jeśli tak to co robić - elektronik twierdzi że do wymiany Egr - ja już nie koniecznie . Co moge sam jeszcze sprawdzić. Może ktoś miał podobną sytuacje. PS - jestem z takich którzy wolą być pewni czego ś przynajmniej na 95 % a nie na 50 % Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.