stoneface Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Witam, Jedną rzecz w primce się naprawi to wyjdzie i kolejna. Ale do rzeczy.Mam taki mały duży problem do rozwiązania. W mieście stojąc w korku czasami spadną mi obroty - tak do okolo 500, że aż autem zatrzęsie, a potem wracają do normalnego poziomu ok 750obr. Jeżeli stoję bardzo długo na jałowych obrotach czasami zaowocuje to jeszcze CHECKiem z błędem 171 - zbyt uboga mieszanka. Sprawdziłem to oczywiście i mieszanka jest dobra, zarówno na gazie jak i na PB. Padło więc podejrzenie na katalizator albo na sondę. Sondę zamieniłem na inna sprawną, ale problem nadal występuje. Już wczesniej miałem problemy z katem objawiajace sie niska sprawnościa - ale za namowami kolegów założyłem emulator i z tym błędem juz problemów nie mam. W związku z powyższym podejrzanym jest katalizator, który ma trochę nietypową budowe - pogladowe zdjęcie na dole. I dostałem zalecenie zeby go wymienić/usunąć. Byłem u kilku "specjalistów", ale nie trafiłem za dobrze jak sądze bo źle mi sie z nimi rozmawiało i każdy miał inną filozofię - może tego się uczyli zamiast mechaniki. Gdyby kat był pod autem klasycznie nie miał bym wiekszych problemów. Myślę szczerze nad usunięciem tego ustrojstwa i zostawienie pustej puszki. Dlatego pytam się tych którzy przeprowadzili taka operacje - jak to jest bez kata, głośniej, jakieś wibracje? Ewentualnie jakie rozsądnie cenowo mam opcje?Proszę o wypowiedź szczególnie tych którzy przeprowadzili ten zabieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 W mieście stojąc w korku czasami spadną mi obroty - tak do okolo 500, że aż autem zatrzęsie, a potem wracają do normalnego poziomu ok 750obr. A próbowałeś odpiąć akumulator na dłużej (24h) i zrobić procedurę ustawiania wolnych obrotów? Aku odpiąć po to, żeby skasowały się ustawienia TPS-a (dopiero niedawno ktoś na forum napisał, że TPS też ma jakąś tam swoją pamięć i problemy z obrotami mogą wynikać ze złych ustawień jak się np przepływkę wymieni). Ja miałem taki objaw, że wymieniłem przepłwkę, zrobiłem naukę wolnych i auto banglało, z jednym ale: obroty na ssaniu 2000rpm:O i czasem zawieszały się na 1500rpm nawet na rozgrzanym silniku. Odpięcie aku i ustawienie wolnych pomogło, teraz się nie zawieszają i w największe mrozy mam ssanie 1500rpm. Myślę szczerze nad usunięciem tego ustrojstwa i zostawienie pustej puszki. Dlatego pytam się tych którzy przeprowadzili taka operacje - jak to jest bez kata, głośniej, jakieś wibracje? Ewentualnie jakie rozsądnie cenowo mam opcje?Proszę o wypowiedź szczególnie tych którzy przeprowadzili ten zabieg Jak w SR20 wypalił mi się pierwszy kat (konstrukcja jest dość podobna) to szczególnie przy stałej prędkości (120 i więcej) na autostradzie w aucie było wyraźnie głośniej, dochodziło niskie buczenie słyszane z przodu samochodu. Przy niższych prędkościach nie było to tak odczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Obroty wydaje mi się że ładnie trzyma.Jak jest zimny to równo 1500obr trzyma, potem powili opadaja aż się nagrzeje i wtedy trzyma te 750 około. A obroty spadaja na rozgzanym silniku jak dłużej stoje czyli jakies 3minuty. Jezeli zatrzymuje sie na krócej to nie ma żadnych negatywnych objawów. Ale moge zrobić tą adaptacje - w końcu niczym nie ryzykuje. A wracajac do kata? Masz usunietą zawartośc - czyt. pusta puszka? Czy zmieniony wydech? A jak z CHECIEM, nie wywala go? Jakieś inne problemy? Spalanie nie wzrosło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Pewnie bardziej pomogłaby Ci opinia kogoś, kto ma 1.8, ale... Jak mi się wypalił to pojawił się też check P0420, na który pomogła tuleja. Z wypalonym jeździłem chyba 2 miesiące i oprócz buczenia to nic się nie działo, spalanie też bez zmian. Po tych dwóch miesiącach wymieniłem cały kolektor na dedykowany sportowy (rurowy, o większej średnicy) i odgłos spod maski zniknął, ale zrobiło się głośniej z tyłu:) Jak poczytasz dział nissan power team to tam ludzie piszą, że bez katalizatora reszta wydechu dostaje większym ciśnieniem spalin, co skraca żywotność tłumika środkowego i końcowego. U mnie było to samo, po pół roku tłumiki się poddały i musiałem zmienić. Tylko ja też zmieniłem średnicę rury zbiorczej, seria ma mniej niż 50mm, a mój kolektor 63mm. Może jak nie zmienisz średnic to tłumiki nie ucierpią, dodatkowo jak masz świeższe (mniejszy przebieg) to jest szansa, że dłużej wytrzymają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 dopiero niedawno ktoś na forum napisał, że TPS też ma jakąś tam swoją pamięć i problemy z obrotami mogą wynikać ze złych ustawień jak się np przepływkę wymieni to chyba ja :-) nie wiem czy odpięcie aku na 24h pomaga, w każdym razie serwisówka mówi że resetu TPS dokonuje się tak: 1. włącz zapłon 2. poczekaj min. 5 sek 3. wyłącz zapłon 4. poczekaj min. 9 sek 5. powtórz wszystko 20 razy. jeśli dobrze pamiętam to na ciepłym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cinek_real Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 ito chyba ja :-) nie wiem czy odpięcie aku na 24h pomaga, w każdym razie serwisówka mówi że resetu TPS dokonuje się tak: 1. włącz zapłon 2. poczekaj min. 5 sek 3. wyłącz zapłon 4. poczekaj min. 9 sek 5. powtórz wszystko 20 razy. jeśli dobrze pamiętam to na ciepłym silniku. pierwszy raz o tym słyszę, ale nie twierdze ze to nie prawda. wiem ze sprawdzenie bledow komputefa to tez jakos podobnie sie sprawdza tylko jeszcze z pedalem gazu sie go iles razy naciska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 to chyba ja :-) nie wiem czy odpięcie aku na 24h pomaga, w każdym razie serwisówka mówi że resetu TPS dokonuje się tak: Jak na mnie musi działać, właśnie info od Ciebie naprowadziło mnie na reset TPS (a już podejrzewałem, że krokowiec padnięty) i od dłuższego czasu nie mam problemów. A była nowa przepływka, nauka wolnych obrotów, żadnych nieszczelności nie znalazłem w dolocie, czyściłem krokowca i przepustnicę i nic nie pomagało, obroty nadal lubiały się zawiesić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 czyli robię reset,i próbuje ustawić obroty na nowo TPSem,bo już nie daje rady z tymi obrotami,z zegarkiem na reku spadają co 40s do 400 obr. czy to na gazie czy na pb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Troszkę odkopię temat. U mnie także wywalało błąd P0420, zakupiłem adapter bluetooth i kasuję na bieżąco poprzez OBD CHECK Torque. Błąd wyskakuje z częstotliwością raz na dwa tygodnie. Screen z Torque I teraz już nie wiem, czy to zatykający się katalizator, uszkodzna sonda lamda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.