Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] ponad 1tys. na obrotach jałowych (kod43) DIESEL


Gość chomik91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie moge siędokopać do podobnego tematu..

 

jakiś czas temu podczas jazdy przy -7C obroty na biegu jałowym podskoczyły do 1 tys. później bylo normalnie i co jakiś czas się tak robiło na pewien okres. (10km, 1dzien, 2dni) aż zaświecił się CHECK.

 

metoda zworki pokazała 4 długie i 3 krótkie = 43.

(43, Potencjometr przepustnicy z wolnymi obrotami/włącznik pełnego otwarcia przepustnicy Błąd w obwodzie elektrycznym)

 

bez głębszego namysłu zamówiłem kompletną przepustnice z czujnikiem i wymieniłem razem z wężykami i nic..

 

dziś wymieniłem jeszcze filtr paliwa i dalej to samo.

 

obroty na zimnym 1tys. na cieplym 1,1 - 1,3tys. po przejechaniu paru kilometrów włącza się CHECK, obroty wracaja na normalne 700-800 i traci kompletnie moc, nie reaguje na pedał gazu.

 

Miał już ktoś podobny problem ? Pompa ? Może wiecie co może byc dokładną przyczyną ? reguluje się gdzieś te obroty ? przepustnicy nie ustawiałem byla na fabrycznych wartościach jak moja stara (śrubka), mam już dosyć gdybania i bezsesownej wymiany dobrych czesci..

 

Mówie tutaj o silniku diesla. 225tys. przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fu*k.. a nie myślisz, ze to coś z pompą ? albo jakiś regulator obrotów tam jest ? wcześniej też miałem problemy z falowaniem obrotów ale to było 800 - 900 i pomogło czyszczenie styków masy.

 

co do potencjometru to przy prędkości + - 100 km/h też miałem delikatne szarpnięcia podczas trzymania pedału w jednym miejscu, tak jak by były styki wytarte w tym miejscu.

 

 

da się naprawić cos takiego ?

 

http://moto.allegro....2916207932.html

 

znalzłem na forum jeszcze opis kodu 43 - 43. czujnik polozenia akceleratora (pedal gazu).

 

który opis kodu jest dobry ?! przepustnica czy pedał ?

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71852-n15-obroty-20d/

 

może jednak czyszczenie pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Ten diesel nie ma przepustnicy.Jest regulator dawki paliwa na listwie na pompie wtryskowej ale uwazaj bo przesuniecie o setne milimetry powoduje duze zmiany w pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr, diesle w tych autach tak miały..

 

Chciałeś zabrylować na forum i Ci nie wyszło...... otóż potencjometr był stosowany od IV.96r(CD20E), wcześniej zastosowana była linka gazu(CD20).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość chomik91

wymieniłem cały pedał na nowy - uzywany i teraz tak jak by wogóle go nie widzi komputer, odrazu swieci chceck, tak jak by nie był podłączony.. ? co moze byc nie tak !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...