Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

iskra tylko na krotko...


Gość Vertion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum,wiec witam wszystkich.

Problem jaki mam to Nissan Primera p11 1.6 z 1999 roku.

Problem tkwi w braku iskry. Czytalem juz chyba wszystkie tematy na forach itp i nie znalazlem podobnego problemu.

Iskra jak w temacie jest tylko na krotko, a dokladniej to jak rozbiore aparat zaplonowy i dotchne kablem niebieskim od aparatu zaplonowego do obudowy aparatu iskra sie pojawia, posiadam drugi aparat i sytuacja jest podobna. gdzie szukac usterki, w masie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a patrzyłeś czy cewka dostaje w ogóle sygnał, problemem może być sterowanie zapłonu, immo albo po prostu przerwany lub zaśniedziały przewód.

Zazwyczaj w przypadku braku iskry winny jest immobiliser czyli system antykradzieżowy, który nie zadziała bez odpowiedznio zakodowanego kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic czy dochodzi sygnal do cewki? Kluczyk ma nats-a ,a pilot do alarmu i centralnego nie jest chyba orginalny, bo jest firmyLangeford. Czy w takim przypadku kodowaniw kluczyka przebiega tak jak w opisach na orginalnych pilotach?

 

 

Sygnal ze stacyjki dochodzi, sprawdzalem zarowka, ten kabel od 2 pinowej wtyczki(czarno-czerwony).

Co jeszcze moz byc przyczyna? Masa jest bo jak dotykam tym kablem niebieskim co idzie do modulu do obudowy aparatu jest iskra. Immo tez wykluczam,bo pompa chodzi,a paliwo dochodzi. jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm standardowa usterka w P11 1.6 posypał się moduł w aparacie zapłonowym bądź też cewka tylko nie wiem czego ty dotykasz że masz iskrę ??? zobacz czy na kablach do świec masz iskrę jeśli nie to zobacz czy nie wypaliła się kopułka jeśli nie to stawiam na moduł siedzi tam bodajże RSB-23 czy jakoś tak poszukaj trochę na forum temat rzeka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka to wiem doskonale ; ) w srodku jak zdejmie sie palec i ta plastikowa obudowe pod nim to widac przewod ten najdluzszu(niebieski) laczy sie on z modulem zaplonowym i cewka i wychodzi do wtyczki. I kiedy polacze go z obudowaaparatu zaplonowego to jest iskra . Na kablach nie ma iskry, ale prad z cewki wychodzi. kopulka odpada poniewaz podmienialem ja . Posiadam 2 aparaty, podmienialem modul zaplonowy i jest taka sama sytuacja, obydwa wadliwe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm mówiłeś ze sterowanie jest z kompa na aparat i cewka sama w sobie jest ok bo iskra jest na krotko to niestety ale pozostaje walniety modul ten rsb albo połamane widełki napędowe wałka aparatu ale w nissanie nigdy niesłyszałem zeby widełki sie złamały tak wiec stawiam na modul bo sterowanie ecu jest cewka sprawna to został moduł :)Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...