buladag Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Czesc. Mam pytanko, odpalam, jade gdy temp. plynu dochodzi do 30st przelacza mi sie instalka na gaz, tu pytanie: lepiej zeby zrobila to na wolnych obrotach circa 800 (wtedy czuje przez ulamek sekundy ze sie przelaczyl) czy moze lepiej po pyknieciu elektrozaworu podniesc mu obroty (wtedy przelaczenie jest nieodczuwalne) czy moze nie ma to znaczenia? Dodam ze jak silnik sie porzadnie rozgrzeje a wraz z nim listwa to przelaczanie nawet przy 750obr. jalowego jest zupelnie nieodczuwalne. Akurat mam tak ze po ruszeniu i przejechaniu ~1km na noPb dojezdzam do swiatel i stoje i wtedy mam mozliwosc zeby sie przelaczyl swobodnie czy zeby mu podgazowac. Instalka BRC SQ24, qg18de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Ma znaczenie i to duże! . Z tego co mi wiadomo to szczególnie przy łańcuchu minimum to 1600/2000(im wyżej tym lepiej). Silnik i tak dostaje uderzenie/szarpniecie największe przypada na łańcuch i zawory . Aby prze rzucił na gaz, odcina paliwo aby się spaliło, jest minimalne opóźnienie po miedzy wtryskiem gazu. Im wyrzsze obr. Tym łagodniejsze szarpniecie dla silnika- łańcucha/zaworów/rozrządu- tym bardziej że w N. optymalne ciśnienie smarowania zaczyna się od 1600, pelne od1800-1900.(dlatego też jak chcesz mieć dlugo zdrowy silnik/łańcuch, nie wskazana jest jazda poniżej 2000obr.) To trochę tak jak z zapalaniem z pychu. Kiedy Ci łatwiej i łagodniej zapali bez szarpnięcia? Jak bedziesz go pchał po woli? Czy jak solidnie go rozpędzisz? Po mijając to że nie powinno się tak "mordować" naszych N. Tak że twoja wola! :-) Jak chcesz go SZYBKO wykończyć to puki jest to mało odczuwalne zostaw tak sobie(za oszczędzisz mili g.paliwa ). Jak szanujesz go to podnieś!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 nie ma znaczenia, @NEO NFS, dość ciekawa teoria czyli moje przełączanie 15st i do tego nie raz na wolnych, popsuje silnik??? to dlaczego przejechał bezawaryjnie ponad 200kkm, a teraz ODY już zrobiła jakieś około 50kkm?? to, że czujesz na zimnym, to może być wina zabrudzonych wtryskiwaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Jest tak w sumie chyba odkad pamietam (instalka 2,5 roku 26kkm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 w takim układzie coś z regulacją, nie wiem jakie ma możliwości BRC bo nie zajmuję się czymś takim, ale może jakaś korekta po temp lub po obrotach jak w innych instalkach załatwiło by sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 A nie jest tak, że w momencie przełączenia przez chwilę ma i gaz i benzynę? Coś tam pamiętam, że mi gaziarz mówił, że chyba nawet 3 sekundy (3 czasy wtrysków?) tak pracuje... Wiec teoria z opóźnieniem i strzałem na łańcuch hmm mocno na wyrost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 oj chyba nie, przestaje działać PB zaczyna LPG, można w niektórych instalkach dać nakładanie pali, jak są długie węże i gaz nie zdąży na czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Nie jest to jakies szarpanie czy dlawienie, ulamek sekundy lekko trzepnie i leci na gazie, tak.jak mowilem tylko jak jest zimno i silnik/listwa niedogrzane to tak jest na wolnych obrotach. przy jezdzie idzie plynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 ach te wtryski ,,to prawie tak jak na V30 3 sek opóźnienia ,, czyli po kolei odpala wtryskiwacze ,, ja mam 26 st ustawione przełączanie i wszystkie na raz i nie szarpnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 (edytowane) DINO nie chodzi mi o 15st. Tylko obr/min. A to czy przy 15masz na tyle rozpręrzony gaz, to inna sprawa. To nie tylko moja teoria. Poza tym tak jak kolega mowi w nie których instalkach "porcje"Bp i Lpg znajdują się w "1sekwencji" spalania, wiec dawka "uderzeniowa"jest niezła. A nie mówię że ma to wpływ natychmiasowy! To że u Ciebie wytrzymało tyle, a tyle km! A u innego tyle a tyle to durne gdybanie. To taka sama dyskusja pod tytułem ile wytrzymuje łańcuch. 250, 300, 400, 800tyś.("do żywotnio" )i.t.d. A ja znam p11 co po 52(rekord), 68, 81tyś szlak trafił! Edytowane 4 Lutego 2013 przez DINO zedytowałem, bo poszło 3 razy to samo :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 widzisz, problem polega na tym, że jak masz nie doregulowaną instalkę to ustawiając obroty przełączania na wyższe niż jałowe, unikasz szarpnięć i nie ma to raczej nic wspólnego z łańcuchem itd. a jak podasz gaz i PB w układ jednocześnie to zalewasz silnik, wtrysk albo podaje albo nei podaje, nie ma jakiejś opcji wypalenia PB jak podałeś, ciśnienie cały czas jest w układzie paliwowym i pompa też cały czas pracuje podczas pracy na LPG, jest nakładanie paliw, które można zastosować, jak są długie węże gazowe Kolektor - wtryskiwacz, aby zdążyć napełnić układ gazem aby właśnie nei szarpało podczas przełączania a i zajeździć to można każdy silnik nawet na PB, i powypalać gniazda zaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Ja mam taki sam motorek jak i instalke i powiem wam że żadnego szarpania czy pojedyńczego szarpnięcia nie ma podczas przełączania na gaz. Zauważyłem że przełącza się bez żadnych efektów, pomijając fakt pojawienia się cykady od wtryskiwaczy gazowych. A z dostępnych mi informacji i rozmowy z gazownikiem który zakładał mi instalacje wiem że ten model po kiolei przełącza gaz na kolejne cylindry - pokolei, a nie wszystkie na raz - dlatego nie szarpie. A apropo łańcucha i smarowania wiem od mechaniora żeby go nie dusić na niskich obrotach - poniżej 1700 - a najlepiej dać mu wyższe tak żeby nie schodzić z tych 2000obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.