estel Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Cześć, ile oleju biora wasze X-y? Ja zamieniałem olej 10tysięcy kilometrów temu w lato i poziom był prawie maxymalny. Teraz prze wyjazde w góry sprawdzełem stan wszystkich płynów i olej silnikowy mam na poziomie 1/4 dopuszczalnego zakresu. Temperatór, w której teraz sprawdzałem poziom to +3st. C. jak myślicie, czy to naturalne zmiejszenie objętości przy zmianie temperatury? a jesli nie to czy taki pobór oleju nie powinien niepokoić? Moja maszyna to: 2006r. przebieg 110tys. 2.2 dCi 136KM, bez filtra cząstek stałych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 No u mnie olej w ogóle nie znika, jak wleje to tyle samo wylewam przy wymianie. Co prawda silnik ma dopiero 78 tys przejechane alem mam nadzieję że to tak już zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Cześć, ile oleju biora wasze X-y? Ja zamieniałem olej 10tysięcy kilometrów temu w lato i poziom był prawie maxymalny. Teraz prze wyjazde w góry sprawdzełem stan wszystkich płynów i olej silnikowy mam na poziomie 1/4 dopuszczalnego zakresu. Temperatór, w której teraz sprawdzałem poziom to +3st. C. jak myślicie, czy to naturalne zmiejszenie objętości przy zmianie temperatury? a jesli nie to czy taki pobór oleju nie powinien niepokoić? Moja maszyna to: 2006r. przebieg 110tys. 2.2 dCi 136KM, bez filtra cząstek stałych Z dwóch X-traili posiadanych przezemnie -zaden nie bral w ogole oleju. Od jesieni 2005 roku montowany jest we wszystkim X-trailach DPF. Czy wyzej opisywane auto ma więc usunięty Dpf?? Bo jesli mial wczesniej ten filtr a później ktos go usunął ,to pewnie poprzedni wlaściciel auta mial problem z przedostawaniem sie ropy do oleju w silniku i jak przejechał"trochę"km z rozrzedzonym ropką olejem -to wcale mnie dziwi ,ze teraz ten silnik bierze olej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Ja mam nyskę z 2005 z przebiegiem 210 tysi i oleju nie bieże wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 W moim 2.2 dci 2004 rok i przebiegu 126 tyś zużycie oleju na znikomym poziomie.Wymieniam co 10 tyś i lejąc olej do poziomu 3/4 wysokości miarki do następnej wymiany nie muszę dolewać,ale po 10 tyś olej na bagnecie spada do 1/4 wysokości.Według mnie to jest w normie.Patrząc na nowe silniki VW 2.0 TDI to jest wręcz cudownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 ja nie mam xa , ale Almere z tym samym silnikiem, jezdzilem na 10w40 i nie bral w ogole oleju, brak wyciekow, przeszedlem wiec na syntetyk 5w40, zrobilem 5 tys km i olej na tym samym poziomie i zadziwiajaco "czysty" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Ja też na początku zalałem 10W/40,ale ten olej nie pasował silnikowi.Kopcił,dużo palił i wyraźnie ubywało oleju.Zmieniłem na 5w/30 i jest o niebo lepiej.Co do czystości oleju mam tak samo.Po kilku tyś nie wygląda jak nowy bo ma kolor mocno zaparzonej herbaty,ale nie jest diabelsko czarny jak smoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Z dwóch X-traili posiadanych przezemnie -zaden nie bral w ogole oleju. Od jesieni 2005 roku montowany jest we wszystkim X-trailach DPF. Czy wyzej opisywane auto ma więc usunięty Dpf?? Bo jesli mial wczesniej ten filtr a później ktos go usunął ,to pewnie poprzedni wlaściciel auta mial problem z przedostawaniem sie ropy do oleju w silniku i jak przejechał"trochę"km z rozrzedzonym ropką olejem -to wcale mnie dziwi ,ze teraz ten silnik bierze olej.. Ja nie miałem problemu z przedostająca się ropą, a mimo to wywaliłem ten wynalazek, bo wypalanie w serwisie jakoś mi się nie kalkulowało, usunięcie znacznie taniej wyszło Teraz śmiga jak ta lala, a o zapalonej kontrolce już dawno zapomniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Sprawdzałeś w obu przypadkach na zimnym silniku? Co do brania to nie powinno być to zauważalne. Książka serwisowa przewiduje wymianę oleju w X-t co 30 tyś. km Ale nie ma co panikować, jak od wymiany do wymiany (np. co 10 tyś. km.) olej jest na skali to nie ma się czym martwić. Jak zacznie dymić na niebiesko to pierścienie do wymiany. Co do DPF w rocznikach 2005+ , któryś z kolegów tłumaczył jak to jest w jakimś temacie i była możliwość kupienia X-t bez DPF (np. w polsce) lub auto zostało wyprodukowane przed 2005 i przy imporcie do Europy, importer tuningował papiery i wpisywane były rocnziki 2005/2006. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estel Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 (edytowane) Samochód był kupiony w polsce i o ile mi wiadomo wtedy można było sobie wybrać DPF jako dodatkowo płatny bajer . I ten egzemplarz nie miał wyjmowanego filtru. Na niebiesko nie kopci, spadku mocy nie widać, wzrostu spalania także nie ma. Innych niepokojących objawów brak. Wychodzi na to, że będę musiał z tym żyć BTW googlując znalazłem taki oto tekst http://www.auto-swiat.pl/1-ile-oleju-zuzywaja-samochody-0 Edytowane 4 Lutego 2013 przez estel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.