Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem po naprawie zawieszenia.


ara502
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wymienił mi mechanik całe zawieszenia na polibusze z Olkusz + 2 łączniki stabilizatora. Po ustawieniu geometrii okazuje się że w czasie jazdy ściąga samochód w stronę w którą zostanie szarpnięta kierownica. Jeżeli szarpnę w prawą to ciągnie w prawo a jeżeli w lewą to idzie w lewo. Mechanik twierdzi że trzeba wymienić drążek kierowniczy. Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie macie tam jakiegoś sprawdzonego warsztatu od geometrii?

 

jakieś parametry tej Twojej ustawionej geometrii Ci wydrukowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to jest z tymi warsztatami nikt klientowi nie odmówi. Po za tym nie mogę narzekać na warsztat robiłem już w nim kilka razy dwa auta jedna terenówka i osobówka. Nigdy nie było problemów , teraz też mam nadzieję że będzie dobrze.

Tylko zaskoczyło mnie to że chcą wymienić drążek a nie końcówki. Jutro będę w warsztacie zobaczymy jak to na miejscu wygląda, ale widzę że jednak coś może być z tym układem kierowniczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w terrano masz na stałe końcówki drążka w drążku środkowym i trzeba cały wymieniać do tego są jeszcze 4 końcówki drążków wymienne :) słabe rozwiązanie konstrukcyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążek środkowy, jeśli gumki nie dziurawe i luz niewielki, można łatwo regenerować własnym sumptem... Ja zrobiłem to używając dwóch pasujących do zadania nasadek i prasy hydraulicznej. Powinno się udać zwykłym ale dużym imadłem... Inna sprawa jeśli luz duży. Moje rozwiązanie nadal trzyma a zrobiłem już kilka tys km od tego czasu, też po terenie w górach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie na poliuretan, zmieniła się geometria zawieszenia na pewno wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i pochylenie sworznia, inne tulejki poprzesuwały wahacze odrobinę i wystarczy,

po prostu jedź na geometrię uwaga powtarzam pełną geometrię nie samą zbieżność, i w warsztacie też powtórz im bo mylą pojęcia, a ty sprawdź co zrobią.

kiedyś w ASO nissana sprawdziłem ze geometria 200zł no to myślę ok niech się męczą ... gość zrobił zbieżność i zadowolony, po wezwaniu kierownika okazało się ze geometria taka prawdziwa u nich 450 + podkładki ściągane na zmówienie i że nie zrobią od reki w efekcie odjechałem bez płacenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

Może Ci grzebał coś przy przekładni kierowniczej i za ciasno ją skręcił?

 

Z tą geometria to rzeczywiście jest problem. Ja mimo tego, że mam możliwość regulacji geometrii saemu to tylko sprawdziłem zbieżność i kąty. Reszta kątów to już jest dłubanina. Generalnie mało kto chce to robić.

Edytowane przez krzys1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze mówisz tez może być przyczyną,

ale tak czy siak zbieżność to się nie powinna zmienić, no chyba że ktoś ją ustawiał jak gumy drążków były zmęczone.

myślę że nie należy szukać tam gdzie nie było grzebane - w sensie nie powinno być bo nie ma związku

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wymienił mi mechanik całe zawieszenia na polibusze z Olkusz + 2 łączniki stabilizatora. Po ustawieniu geometrii okazuje się że w czasie jazdy ściąga samochód w stronę w którą zostanie szarpnięta kierownica. Jeżeli szarpnę w prawą to ciągnie w prawo a jeżeli w lewą to idzie w lewo. Mechanik twierdzi że trzeba wymienić drążek kierowniczy. Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam

 

Ja miałem taki sam problem w moim terrano po zamontowaniu polibuszy i wymianie drążka środkowego, końcówek drążków i sworzni wachaczy,problem zniknął gdy poluzowałem polibusze dolnych wachaczy przy ich tylnych mocowaniach do ramy,skontrowałem nakrętki i jest git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki sam problem w moim terrano po zamontowaniu polibuszy i wymianie drążka środkowego, końcówek drążków i sworzni wachaczy,problem zniknął gdy poluzowałem polibusze dolnych wachaczy przy ich tylnych mocowaniach do ramy,skontrowałem nakrętki i jest git

to świadczy o źle ustawionej geometrii właśnie dokładnie jak napisałem ciągnąc za drążek reakcyjny przesuwasz wahacz i zmieniasz WSZ PSZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie jak to bywa przez telefon wyszło niedomówieni. Poleciał wspornik drążka kierowniczego (nie jak pisałem drążek)

Po wymianie mianowicie geometria powiecmy że dała się ustawić idealnie. Przejechałem dopiero kilka kilometrów na razie zauważyłem tylko że już nie ciągnie i układ kierowniczy zrobił się czulszy.

Zobaczymy jak to będzie dalej wyglądało, na razie muszę opanować jazdę na świeżo założonych Geolanderach at-s :punk:

Dziękuję wszystkim za porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos musi byc napewno nie tak bo dzisiaj ustawiałem zbieżność po raz 6 od maja kiedy wszystko było wymieniane,przestawia się sama i nie wiadomo dlaczego niezależnie czy jezdze po asfalcie czy w terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładając że dokręciłeś sobie kontry na drążkach :P to zostaje wspornik i drążek środkowy i to ma w najbliższej linii wpływ albo po prostu zmienia a ci się wysokość zawieszenia.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładając że dokręciłeś sobie kontry na drążkach :P to zostaje wspornik i drążek środkowy i to ma w najbliższej linii wpływ albo po prostu zmienia a ci się wysokość zawieszenia.

 

drążek środkowy został wymieniony jakiś czas temu,problem dalej się powtarzał,a w poniedziałek zakupiłem wspornik za 120 zł lecz rozleciał się przy montażu,zregenerowałem orginalny za pomocą podkładki i nie ma już luzu,dzisiaj natomiast został przód lekko podkrecony na drązkach i kąty są na 0.Jak przejeżdze ponad miesiąc i zbieżność się nie przestawi to będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no taka regeneracja wspornika to niewiele da niestety, idź do tokarza niech zrobi ci panewki chociażby poliamidu z dwusiarczkiem lub brązu lepiej (drooożej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co wchodzi w skład ustawienia pełnej geometrii przodu i czy ważna jest kolejność. Auto ściąga mi mocno w prawo i po ustatnich ustawiaczach kierownica jest skoszona przy jeździe na wprost i przy badaniu okresowym chcę się tym zająć, tylko patrząc magikom na ręce. Wiem że mają ustawić:

Zbieżność - regulacja końcówkami drążków

Kąt pochylenia koła - podkładki pod wahacz

Coś jeszcze? Kąt wyprzedzenia zwrotnicy czy jakoś i czym to regulują, i czy ważna jest kolejność ustawiania?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na PK ma wpływ także naciąg drążków skrętnych... Podkładki regulują też WZ... te parametry są od siebie zależne więc raczej łapie się to jednocześnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

Regulujemy

-kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

-kąt pochylenia sworznia zwrotnicy

-kąt pochylenia koła

-zbieżność

Kolejność ma znaczenie, no ale generalnie jest to tak kolegaThespian napisał. Ustawienie kątów jest dość trudne i pracochłonne przez regulację podkładkami. Ktoś kto reguluje musi mieć dużo chęci i trochę pojęcia:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulujemy

-kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

-kąt pochylenia sworznia zwrotnicy

-kąt pochylenia koła

-zbieżność

 

trochę oszukujesz kolego bo w terrano nie regulujesz jako takiego kąta PSZ bo jest on powiązany konstrukcyjnie z PK - ustawia się tylko PK

a zmieniając WSZ zmieniasz PK, z kolei zmiana PK minimalnie zmienia WSZ

w związku z tym

(1) najpierw WSZ

(2) potem PK,

(3) a na koniec zbieżność ale zbieżność to już sama przyjemność w porównaniu do WSZ

 

generalnie zabawa jest przednia :) jak jedziemy z bratem ustawiać to bierzemy ze sobą kanapki i ciastka, a czajnik jest na miejscu w warsztacie.

P1070602.JPG

P1070592.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie powróciło ściąganie w prawą stronę  :thumbsdown:

Jadę w tygodniu do innego warsztatu przynajmniej gościu konkretnie telefonicznie wyjaśnia powody. Zobaczymy jak będzie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślałem że taki rzeczy to ludzie sprawdzają z automatu przed pisaniem na forum, tak samo jak luzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...