ara502 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Witam Wymienił mi mechanik całe zawieszenia na polibusze z Olkusz + 2 łączniki stabilizatora. Po ustawieniu geometrii okazuje się że w czasie jazdy ściąga samochód w stronę w którą zostanie szarpnięta kierownica. Jeżeli szarpnę w prawą to ciągnie w prawo a jeżeli w lewą to idzie w lewo. Mechanik twierdzi że trzeba wymienić drążek kierowniczy. Co o tym myślicie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 a nie macie tam jakiegoś sprawdzonego warsztatu od geometrii? jakieś parametry tej Twojej ustawionej geometrii Ci wydrukowali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiszaAT Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Przede wszystkim jakim cudem ustawili Ci geometrię na zjechanej końcówce drążka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Wiesz jak to jest z tymi warsztatami nikt klientowi nie odmówi. Po za tym nie mogę narzekać na warsztat robiłem już w nim kilka razy dwa auta jedna terenówka i osobówka. Nigdy nie było problemów , teraz też mam nadzieję że będzie dobrze. Tylko zaskoczyło mnie to że chcą wymienić drążek a nie końcówki. Jutro będę w warsztacie zobaczymy jak to na miejscu wygląda, ale widzę że jednak coś może być z tym układem kierowniczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 w terrano masz na stałe końcówki drążka w drążku środkowym i trzeba cały wymieniać do tego są jeszcze 4 końcówki drążków wymienne słabe rozwiązanie konstrukcyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 a to może temu wspomniał o wymianie całego drążka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawa1987 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Można regenerować drążek, operacja przy tdi raczej opłacalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiszaAT Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Drążek środkowy, jeśli gumki nie dziurawe i luz niewielki, można łatwo regenerować własnym sumptem... Ja zrobiłem to używając dwóch pasujących do zadania nasadek i prasy hydraulicznej. Powinno się udać zwykłym ale dużym imadłem... Inna sprawa jeśli luz duży. Moje rozwiązanie nadal trzyma a zrobiłem już kilka tys km od tego czasu, też po terenie w górach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 po wymianie na poliuretan, zmieniła się geometria zawieszenia na pewno wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i pochylenie sworznia, inne tulejki poprzesuwały wahacze odrobinę i wystarczy, po prostu jedź na geometrię uwaga powtarzam pełną geometrię nie samą zbieżność, i w warsztacie też powtórz im bo mylą pojęcia, a ty sprawdź co zrobią. kiedyś w ASO nissana sprawdziłem ze geometria 200zł no to myślę ok niech się męczą ... gość zrobił zbieżność i zadowolony, po wezwaniu kierownika okazało się ze geometria taka prawdziwa u nich 450 + podkładki ściągane na zmówienie i że nie zrobią od reki w efekcie odjechałem bez płacenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 (edytowane) Może Ci grzebał coś przy przekładni kierowniczej i za ciasno ją skręcił? Z tą geometria to rzeczywiście jest problem. Ja mimo tego, że mam możliwość regulacji geometrii saemu to tylko sprawdziłem zbieżność i kąty. Reszta kątów to już jest dłubanina. Generalnie mało kto chce to robić. Edytowane 6 Lutego 2013 przez krzys1001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 (edytowane) dobrze mówisz tez może być przyczyną, ale tak czy siak zbieżność to się nie powinna zmienić, no chyba że ktoś ją ustawiał jak gumy drążków były zmęczone. myślę że nie należy szukać tam gdzie nie było grzebane - w sensie nie powinno być bo nie ma związku Edytowane 6 Lutego 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Javka Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Witam Wymienił mi mechanik całe zawieszenia na polibusze z Olkusz + 2 łączniki stabilizatora. Po ustawieniu geometrii okazuje się że w czasie jazdy ściąga samochód w stronę w którą zostanie szarpnięta kierownica. Jeżeli szarpnę w prawą to ciągnie w prawo a jeżeli w lewą to idzie w lewo. Mechanik twierdzi że trzeba wymienić drążek kierowniczy. Co o tym myślicie? Pozdrawiam Ja miałem taki sam problem w moim terrano po zamontowaniu polibuszy i wymianie drążka środkowego, końcówek drążków i sworzni wachaczy,problem zniknął gdy poluzowałem polibusze dolnych wachaczy przy ich tylnych mocowaniach do ramy,skontrowałem nakrętki i jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Ja miałem taki sam problem w moim terrano po zamontowaniu polibuszy i wymianie drążka środkowego, końcówek drążków i sworzni wachaczy,problem zniknął gdy poluzowałem polibusze dolnych wachaczy przy ich tylnych mocowaniach do ramy,skontrowałem nakrętki i jest git to świadczy o źle ustawionej geometrii właśnie dokładnie jak napisałem ciągnąc za drążek reakcyjny przesuwasz wahacz i zmieniasz WSZ PSZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Mianowicie jak to bywa przez telefon wyszło niedomówieni. Poleciał wspornik drążka kierowniczego (nie jak pisałem drążek) Po wymianie mianowicie geometria powiecmy że dała się ustawić idealnie. Przejechałem dopiero kilka kilometrów na razie zauważyłem tylko że już nie ciągnie i układ kierowniczy zrobił się czulszy. Zobaczymy jak to będzie dalej wyglądało, na razie muszę opanować jazdę na świeżo założonych Geolanderach at-s Dziękuję wszystkim za porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Javka Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 cos musi byc napewno nie tak bo dzisiaj ustawiałem zbieżność po raz 6 od maja kiedy wszystko było wymieniane,przestawia się sama i nie wiadomo dlaczego niezależnie czy jezdze po asfalcie czy w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 (edytowane) zakładając że dokręciłeś sobie kontry na drążkach to zostaje wspornik i drążek środkowy i to ma w najbliższej linii wpływ albo po prostu zmienia a ci się wysokość zawieszenia. Edytowane 6 Lutego 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Javka Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 zakładając że dokręciłeś sobie kontry na drążkach to zostaje wspornik i drążek środkowy i to ma w najbliższej linii wpływ albo po prostu zmienia a ci się wysokość zawieszenia. drążek środkowy został wymieniony jakiś czas temu,problem dalej się powtarzał,a w poniedziałek zakupiłem wspornik za 120 zł lecz rozleciał się przy montażu,zregenerowałem orginalny za pomocą podkładki i nie ma już luzu,dzisiaj natomiast został przód lekko podkrecony na drązkach i kąty są na 0.Jak przejeżdze ponad miesiąc i zbieżność się nie przestawi to będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 no taka regeneracja wspornika to niewiele da niestety, idź do tokarza niech zrobi ci panewki chociażby poliamidu z dwusiarczkiem lub brązu lepiej (drooożej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Co wchodzi w skład ustawienia pełnej geometrii przodu i czy ważna jest kolejność. Auto ściąga mi mocno w prawo i po ustatnich ustawiaczach kierownica jest skoszona przy jeździe na wprost i przy badaniu okresowym chcę się tym zająć, tylko patrząc magikom na ręce. Wiem że mają ustawić: Zbieżność - regulacja końcówkami drążków Kąt pochylenia koła - podkładki pod wahacz Coś jeszcze? Kąt wyprzedzenia zwrotnicy czy jakoś i czym to regulują, i czy ważna jest kolejność ustawiania? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 na PK ma wpływ także naciąg drążków skrętnych... Podkładki regulują też WZ... te parametry są od siebie zależne więc raczej łapie się to jednocześnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Regulujemy -kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy -kąt pochylenia sworznia zwrotnicy -kąt pochylenia koła -zbieżność Kolejność ma znaczenie, no ale generalnie jest to tak kolegaThespian napisał. Ustawienie kątów jest dość trudne i pracochłonne przez regulację podkładkami. Ktoś kto reguluje musi mieć dużo chęci i trochę pojęcia:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Regulujemy -kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy -kąt pochylenia sworznia zwrotnicy -kąt pochylenia koła -zbieżność trochę oszukujesz kolego bo w terrano nie regulujesz jako takiego kąta PSZ bo jest on powiązany konstrukcyjnie z PK - ustawia się tylko PK a zmieniając WSZ zmieniasz PK, z kolei zmiana PK minimalnie zmienia WSZ w związku z tym (1) najpierw WSZ (2) potem PK, (3) a na koniec zbieżność ale zbieżność to już sama przyjemność w porównaniu do WSZ generalnie zabawa jest przednia jak jedziemy z bratem ustawiać to bierzemy ze sobą kanapki i ciastka, a czajnik jest na miejscu w warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Ponownie powróciło ściąganie w prawą stronę Jadę w tygodniu do innego warsztatu przynajmniej gościu konkretnie telefonicznie wyjaśnia powody. Zobaczymy jak będzie w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawa1987 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Kolego sprawdź pierw se ciśnienie w kołach to też jest ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 ja myślałem że taki rzeczy to ludzie sprawdzają z automatu przed pisaniem na forum, tak samo jak luzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.