Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem po naprawie zawieszenia.


ara502
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciśnienie prawidłowe na 4 kółkach. Zawieszenie po prawej stronie klepie, stuka jeszcze tak rozpir........ zawieszenia nie miałem w żadnym samochodzie. Dzisiaj nawet ciepło mi się zrobiło na zakręcie jak zaczeło łomotać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czizas... nie macie w tym Białymstoku dobrego warsztatu który ma szarpaki i geometrię?

 

Przecież to nie jest inżynieria molekularna ani nanotechnologia... prosta kombinacja rur, sworzni, gum, sprężyn i kilku gwintów...

 

podjechać wyszarpać, jak nie ma luzów to sprawdzić geometrię, najlepiej niech zrobią z niej wydruk i wtedy będzie o czym pisać.

 

Teraz możemy sobie co najwyżej teoretyzować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedzenie swożnia zwrotnicy czym jest regulowane? Nie chcę się dać zrobić w balona w warsztacie - czy to te same podkłądki pod wahacz co pochylenie koła czy jakiś trzeci (oprócz końcówek drążków) element do kręcenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-37097-0-16796400-1364405789_thumb.jpg

 

 

 

Witam 
Niestety ponownie 
Powodem stukania był uszkodzony górny sworzeń wahacza po prawej stronie, wymieniony na nowy. Na stacji diagnostycznej ustawiony został kont pochylenia kół. Nie mam wydruku, ale znalazłem wydruk po wymianie na polibusze. Coś mi w tych parametrach nie pasuje, mechanik zapiera się że wina leży po stronie polibuszy wachaczy.
Proszę o sugestię. 
Edytowane przez ara502
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież widać że na wydruku polowa parametrów poza zakresem i to spoooro niektóre,

 

a ...

nie na ta rubrykę spojrzałem,

 

jest rozjechane WSZ, skoro PK jest ok to PSZ musi być rozjechane ... i pewnie dla tego go nie zamieścił na wydruku co?

i tłumaczenie było że WSZ się nie reguluje :)

 

jeżeli PSZ jest złe to i WSZ wyjdzie złe, WSZ nie ustawisz jeżeli podkręciłeś drążki skrętne

natomiast jeżeli nie podciągałeś zawieszenia, to może być tak faktycznie że gumki na drążkach reakcyjnych przesuwają dolny wahacz ale naprawdę bardzo mocno w to wątpię, bo nawet jeśli są większe to i tak muszą się zgnieść symetrycznie, i w efekcie zostanie tyle co było, na zwykłych gumach, ewentualnie podkładki pod tymi gumami masz "wyrabane".

na początek proponuje wleźć pod auto i sprawdzić stan podkładek przy gumach drążka reakcyjnego i czy aby nakrętka na drążku jest do końca dokręcona.

jest jeszcze taka wersja że tulejka metalowa która siedzi na drążku pod gumkami ma złą długość .. i to wtedy będzie problem, niestety zestawy z poliuretanu nie są w 100% odpowiednikami oryginału co do wymiarów.

przedniej tulejki dolnego wahacza nie widzę możliwości założenia źle, tak samo wątpliwe aby tulejki górnego wahacza były źle - tu możesz sprawdzić czy wahacz siedzi równo na sworzniu - tym mocowanym do ramy.

Edytowane przez hugh_h
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dobrze by było porównać długość oryginalnej metalowej tulejki i tej co przyszła w zestawie

i na górnym wahaczu powinny być równo tulejki

nie mam innych pomysłow

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę bo już ciemno a do garażu nie mam jak wjechać. Ale dam rękę uciąć że te elementy nie były wymieniane. 

 

 

Były gumy wymieniane na starych podkładkach są  :|  

Głupieję już co jest powalone.

Edytowane przez ara502
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to gdzie i jaki poliuretan wkładałeś ?

na jakiej wysokości zawieszenie masz ?

mówię brakuje pomiaru jednego po ustawieniu powinni też to podać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie poliuretany wkładał mechanik który robił zawieszenie, wysokość miała być standardowa bez żadnych zmian.

Wieczorem fotki wrzucę z tel bo wyważałem dzisiaj opony więc pstryknołem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawa1987

Kolego ja mam też założone polibusze od tego producenta i problemów z geometrią nie mam żadnych.

Ale dodam jeszcze jedna sugestie patrzcie co robi do nissanka

http://www.elast-pol.pl/polibusze_4x4/nissan/odboje_przedniego_wahacza_nissan_terrano_ii/

Edytowane przez slawa1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wymienili mu tuleje drążków reakcyjnych, bez wymiany "miseczek" to pewnie dolny wahacz jest przestawiony... miseczki nowe trzeba wspawać... potem regulować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszy zdjęciu widać że poducha nie siedzi w podkładce, czyli to co od razu pisaliśmy,

podkładki do wymiany na nowe - potem dopiero można coś ustawiać

można by się tez trochę przyczepić do tego jak siedzi górny wahacz na tulejkach lekko przesunięty

 

to mam jeszcze takie przemyślenia że może jedź gdzie indziej bo tym to sie nie chce chyba robić tylko zarobić, powinni o tym powiedzieć ci i doradzić, ale z drugiej strony to za kare niech robią jeszcze raz tym razem gratis robota - przynajmniej geometria z pełnym wydrukiem

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już wiem że trzeba je wymienić  :thumbsdown:

Co do wahacza to właśnie troszeczkę mechanik marudził, co jest przyczyną tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to wygląda na to że otwór drążka reakcyjnego po stronie kierownicy jest wyrobiony do wewnątrz... trzeba wspawać podkładki...

 

podkładki projektu Hugh'a pasują to tulejek deutera... jak masz inne to pomierz to najpierw zanim zlecisz tokarzowi :)

 

albo wyślij wymiary Hugowi :) pewnie dopasuje to bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie... u mnie dziury były mocno jajowate... a drążki całkiem ładne, przetarło się tylko lekko do czystości

 

to trzeba robić patrząc magikom na ręce... tulejki pomarańczowe to chyba "elast pol u pawła", też mam takie... są troszkę węższe... miseczki trzeba zrobić odrobinkę mniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak żeby to już zrobić solidnie od początku to co proponujecie?

Czy jest możliwe zrobienie tego w warunkach garażowych (dużo rozkręcania czy tylko drążki) czy szukać warsztatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...