ara502 Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Ciśnienie prawidłowe na 4 kółkach. Zawieszenie po prawej stronie klepie, stuka jeszcze tak rozpir........ zawieszenia nie miałem w żadnym samochodzie. Dzisiaj nawet ciepło mi się zrobiło na zakręcie jak zaczeło łomotać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 czizas... nie macie w tym Białymstoku dobrego warsztatu który ma szarpaki i geometrię? Przecież to nie jest inżynieria molekularna ani nanotechnologia... prosta kombinacja rur, sworzni, gum, sprężyn i kilku gwintów... podjechać wyszarpać, jak nie ma luzów to sprawdzić geometrię, najlepiej niech zrobią z niej wydruk i wtedy będzie o czym pisać. Teraz możemy sobie co najwyżej teoretyzować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Wyprzedzenie swożnia zwrotnicy czym jest regulowane? Nie chcę się dać zrobić w balona w warsztacie - czy to te same podkłądki pod wahacz co pochylenie koła czy jakiś trzeci (oprócz końcówek drążków) element do kręcenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 wszystko sie ustawia podkładkami, za jednym razem dlatego tak nie lubią robić tego, http://bebrs.pie-dabas.net/Webs/Terrano/R20/ fa.pdf w okolicach str 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 (edytowane) geometria.JPG geometria.JPG Witam Niestety ponownie Powodem stukania był uszkodzony górny sworzeń wahacza po prawej stronie, wymieniony na nowy. Na stacji diagnostycznej ustawiony został kont pochylenia kół. Nie mam wydruku, ale znalazłem wydruk po wymianie na polibusze. Coś mi w tych parametrach nie pasuje, mechanik zapiera się że wina leży po stronie polibuszy wachaczy. Proszę o sugestię. Edytowane 27 Marca 2013 przez ara502 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 (edytowane) przecież widać że na wydruku polowa parametrów poza zakresem i to spoooro niektóre, a ... nie na ta rubrykę spojrzałem, jest rozjechane WSZ, skoro PK jest ok to PSZ musi być rozjechane ... i pewnie dla tego go nie zamieścił na wydruku co? i tłumaczenie było że WSZ się nie reguluje jeżeli PSZ jest złe to i WSZ wyjdzie złe, WSZ nie ustawisz jeżeli podkręciłeś drążki skrętne natomiast jeżeli nie podciągałeś zawieszenia, to może być tak faktycznie że gumki na drążkach reakcyjnych przesuwają dolny wahacz ale naprawdę bardzo mocno w to wątpię, bo nawet jeśli są większe to i tak muszą się zgnieść symetrycznie, i w efekcie zostanie tyle co było, na zwykłych gumach, ewentualnie podkładki pod tymi gumami masz "wyrabane". na początek proponuje wleźć pod auto i sprawdzić stan podkładek przy gumach drążka reakcyjnego i czy aby nakrętka na drążku jest do końca dokręcona. jest jeszcze taka wersja że tulejka metalowa która siedzi na drążku pod gumkami ma złą długość .. i to wtedy będzie problem, niestety zestawy z poliuretanu nie są w 100% odpowiednikami oryginału co do wymiarów. przedniej tulejki dolnego wahacza nie widzę możliwości założenia źle, tak samo wątpliwe aby tulejki górnego wahacza były źle - tu możesz sprawdzić czy wahacz siedzi równo na sworzniu - tym mocowanym do ramy. Edytowane 27 Marca 2013 przez hugh_h 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Chodzi o te miejsca zaznaczone na czerwono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 (edytowane) tak, dobrze by było porównać długość oryginalnej metalowej tulejki i tej co przyszła w zestawie i na górnym wahaczu powinny być równo tulejki nie mam innych pomysłow Edytowane 27 Marca 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 (edytowane) Jutro sprawdzę bo już ciemno a do garażu nie mam jak wjechać. Ale dam rękę uciąć że te elementy nie były wymieniane. Były gumy wymieniane na starych podkładkach są Głupieję już co jest powalone. Edytowane 27 Marca 2013 przez ara502 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 to gdzie i jaki poliuretan wkładałeś ? na jakiej wysokości zawieszenie masz ? mówię brakuje pomiaru jednego po ustawieniu powinni też to podać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Wszystkie poliuretany wkładał mechanik który robił zawieszenie, wysokość miała być standardowa bez żadnych zmian. Wieczorem fotki wrzucę z tel bo wyważałem dzisiaj opony więc pstryknołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 ale ja właśnie pytam co to znaczy wszystkie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 http://www.elast-pol.pl/polibusze_4x4/nissan/nissan_terano_ii/ Taki zestaw był wymieniony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawa1987 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 (edytowane) Kolego ja mam też założone polibusze od tego producenta i problemów z geometrią nie mam żadnych. Ale dodam jeszcze jedna sugestie patrzcie co robi do nissanka http://www.elast-pol.pl/polibusze_4x4/nissan/odboje_przedniego_wahacza_nissan_terrano_ii/ Edytowane 1 Kwietnia 2013 przez slawa1987 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 jeśli wymienili mu tuleje drążków reakcyjnych, bez wymiany "miseczek" to pewnie dolny wahacz jest przestawiony... miseczki nowe trzeba wspawać... potem regulować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 i masz te zdjęcia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Przepraszam że tak długo sporo spraw się nazbierało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) na pierwszy zdjęciu widać że poducha nie siedzi w podkładce, czyli to co od razu pisaliśmy, podkładki do wymiany na nowe - potem dopiero można coś ustawiać można by się tez trochę przyczepić do tego jak siedzi górny wahacz na tulejkach lekko przesunięty to mam jeszcze takie przemyślenia że może jedź gdzie indziej bo tym to sie nie chce chyba robić tylko zarobić, powinni o tym powiedzieć ci i doradzić, ale z drugiej strony to za kare niech robią jeszcze raz tym razem gratis robota - przynajmniej geometria z pełnym wydrukiem Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Teraz to już wiem że trzeba je wymienić Co do wahacza to właśnie troszeczkę mechanik marudził, co jest przyczyną tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 otóż to wygląda na to że otwór drążka reakcyjnego po stronie kierownicy jest wyrobiony do wewnątrz... trzeba wspawać podkładki... podkładki projektu Hugh'a pasują to tulejek deutera... jak masz inne to pomierz to najpierw zanim zlecisz tokarzowi albo wyślij wymiary Hugowi pewnie dopasuje to bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 to widać ze to nie deuter, drążek też pewnie wytarty jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 nie koniecznie... u mnie dziury były mocno jajowate... a drążki całkiem ładne, przetarło się tylko lekko do czystości to trzeba robić patrząc magikom na ręce... tulejki pomarańczowe to chyba "elast pol u pawła", też mam takie... są troszkę węższe... miseczki trzeba zrobić odrobinkę mniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Czy tego typu zestaw jest wart swych pieniędzy czy lepiej coś innego? http://sprzedajemy.pl/nissan-terrano-i-i-ii-ford-maverick-pick-up-zestaw-naprawczy-przod,2063192 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 to jest zestaw andrzeja z forum, nie jest ci tyle rzeczy potrzebne, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ale tak żeby to już zrobić solidnie od początku to co proponujecie? Czy jest możliwe zrobienie tego w warunkach garażowych (dużo rozkręcania czy tylko drążki) czy szukać warsztatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.