raston7 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Wracając do domu nagle zaświeciło się ładowanie i kontrolka engine, ładowanie akumulatora ustało. Co mogło paść i gdzie tego szukać. Nie znam jeszcze dobrze tego samochodu i zagadka dla mnie niemała. Pomoże ktoś proszę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 numer błedu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raston7 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 gdzie sie znajduje kostka i w jaki sposób wyszukać błąd? W moim nissanku nie ma tego gniazda diagnostycznego jak jest opisane na forum że znajduje się w okolicach bezpieczników. Na miejscu tego gniazda jest tylko jeden jak by oddzielnie zamontowany bezpiecznik i to tyle. Może ktoś miał taką przygode i wie gdzie zainstalowali tę kostke w P10 2.0D z 1991r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Padł ci alternator, a tamta kontrolka żółta to nie engine tylko odwadniacz filtra-pompy który po odpięciu i tak nie świeci, ale świeci zawsze gdy zaginie ładowanie. Wyjmuj alternator i na warsztat, gdybyś miał problem z dostępem mostka czy szczotkotrzymacza to mój znajomy ma serwis alternatorów rozruszników i ma wszystko, pisać na pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raston7 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Dziś chciałem sprawdzić czy w chłodnicy jest płyn bo miał mało w zbiorniczku i poleciało trochę płynu na alternator, mogło to mu zaszkodzić? idę alternator wymontować jak tak. Po wymontowaniu do elektryka go od razu? Czy samemu sprawdzić co walnęło, mam trochę wiedzy z budowy takich rzeczy jednak to Japończyk i może być bardziej zaawansowany technologicznie. Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Jeżeli masz wiedzę to rozbieraj, od razu podpowiem, mostek jest przykręcony do dekla, po zdjęciu dekla trzeba rozlutować mostek od stojanu bo jest do niego przylutowany, w sumie do sprawdzenia nie trzeba rozlutowywać, mostek koszt ok 70zł u mojego znajomego, szczotkotrzymacz nawet niewiem, regulator jest ze szczotkotrzymaczem ale da się wymienić, szczotki też da się przelutować. Nie uwal jakiejś diody! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raston7 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 zawiozłem alternator do elektryka i się okazało że ładuje 20v, czyli za dużo i jak go rozbierze to poinformuje jaki koszt i co wysiadło. a zapytam czy wie ktoś czy były montowane gniazda diagnostyczne w P10 2.0D? W moim nissanku niema takiego w okolicach bezpieczników ani nigdzie indziej! Po rozmontowaniu okazało się że spalone jest uzwojenie, regulator napięcia i coś tam jeszcze ale nie pamiętam. Koszt naprawy oscyluje w granicach 250-270zł. Powiem tyle że po naprawie zostanie stary tylko wirnik i szczotki, bo są podobno oryginalne i długożywotne. Czy naprawa się opłaca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Ja chyba mam stojan, a regulator mam nowy, leży toto 5 lat, chętnie pomogę i wyślę za piwko. Jak coś to na pw lub gg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawel85 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Witam. Podpinam się pod temat, bo od kilku dni mam podobny problem. Auto to Primera 1992r. 2,0 Diesel. Kilka dni temu zaświeciły się kontrolki od ładowania oraz odwadniacza filtra paliwa.Ładowanie na włączonym silniku bez świateł i nawiewu 12,5V. Pierwsza diagnoza- szczotki w altenatorze. Po wyjęciu alternatora okazało się, że szczotki są w stanie bardzo dobrym. Zostały wymienione więc częsci takie, jak: mostek diodowy i regulator napięcia(nowe ze sklepu).Po założeniu alternatora i odpaleniu auta kontrolki dalej się święcą...ładowanie wzrosło do 13,8V bez włączonych odbiorników i 13,6V przy włączonych światłąch.Po dwudniowym korzystaniu a auta bateria się rozładowała i nie była w stanie zakręcić rozrusznikiem. Wiele osób głowi się teraz nad odnalezieniem przyczyny.Macie jakies pomysły? Stojan?Wirnik?A może przekaźniki, które znajdują się po lewej stronnie silnika?Ja juz zgłupiałem, w altenatorze wszystkie najbardziej awaryjne części są wymienione.Bardzo ciężko jest dostać używane części bądź cały alternator do tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaKeN Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Również podpinam się pod temat z świecacymi kontrolkami , poprzedni właściciel podobno wymieniał alternator na nowszy od Almery . Faktycznie jest inny , ale nie mam żadnych innych problemów z elektryka czy odpalaniem tylko świecące kontrolki w P10 2.0D oczywiście ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.