MACK17 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Witam Koledzy, Mam Patha 2005r. przebieg 127tys km. przeszukałem cały dział i nie znazałem podobnego wątku (błędem może jest to że nie szykałem w navarze) od pewnego czasu zaobserwowałem dziwną sprawę jadąc na biegach 1 2 i wstecznym słychać dzwięki (uwaga improwizuję) łyłyłyłyły pojawiające się między 1000 a 2000rpm częstotliwość odgłosów wzrasta wraz z obrotami dzieje się to tylko w momencie gdy ruszam "normalnie" gdy mu dam na starcie w palnik nie słychać tych dźwięków. Ah zapomniałem dodać że odgłosy te znikają gdy nacisnę sprzęgło a auto sie toczy i że niezależnie czy 2wd auto 4wd 4lo. byłem dziś na diagnostyce próbowaliśmy wystartować go na rolkach jednak wyskakuje z rolek (oczywiście na 2wd) więc majster szedł pod autem a ja jechałem ale nic szczegółowego nie wywnioskował. auto pod spodem suche zero wycieków ani tłustych (brudnych plam po wyciekach) auto importowane z czech znam historię wypadkową (maska gril lampa błotnik lewe tylne drzwi wymienione czeszka czy jak sie tam mówi na obywatelke czech wysadziła w sarnę i pocałowała bandę uszkodzone same poszycia auto było jezdne ) proszę o pomoc. czytając wasze wątki jedyne co mi się nasuwa to łożyska w piastach lub w skrzyni biegów ale dlaczego nie wyje jak wciska się sprzęgło? proszę o odpowiedź dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Możliwy krzyżak wału lub klocki się kończą i blaszka sygnalizacyjna obciera o tarczę ,łożysko odpada bo dźwięk nasilał by się wraz ze wzrostem prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 (edytowane) no tak ale dlaczego tego nie słychać powyżej 2 tys obrotów noi dlaczego tylko na 1 2 i wstecznym? klocki z przodu nowe krzyżak zle nie wygląda hmm nie mam juz pojęcia co może być przyczyną... może skrzynia siada co? łożyska na biegach 12 R biegi chodzą wg mnie normalnie i precyzyjnie nie trzeba się z nimi siłować ani nic w tym stylu... czasami jeszcze jak mocno się da po garach i jak puszczę gaz to słychać takie syknięcie ale mamy też peugeot 807 i wiem że w nim tak dwumas robił i zaś sie rozpadł powiedz mi kolego czy jeździć aż cos sie stanie czy lepiej jechać do Kalisza do Polody żeby postawili jakaś diagnoze? A zaryzykowałem mimo waszych złuch opinii o serwisach nissan i jadę w piątek na 12 do kalisza do serwisu zobaczymy co mi powiedzą bynajmniej Pan który ze mną rozmawiał nie spotkał się jeszcze z takim przypadkiem Edytowane 6 Lutego 2013 przez MACK17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 (edytowane) Na 99% krzyżaki - powyżej 200 obrotów masz inne hałasy i tego nie słychać. Na tylnym wale sprawdź - 2 krzyżaki , na przednim wale też dwa krzyżaki do sprawdzenia. Zobacz na krzyżakach czy masz rdzawy nalot. Świadczy to już o kończącym się żywocie krzyżaka. Krzyżaki największe obciążenie przenoszą podczas ruszania czyli 1,2 ,R W stacji diagnostycznej niech podniosą cały tył (napęd na 2H), podeprzeć na moście, uruchom silnim 1 albo R i będzie słychać jęczenie krzyżaków. A tego pana z serwisu, co nie słyszał o takim przypadku, to chyba nie odwiedzaj ..... Edytowane 6 Lutego 2013 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Raczej napewno go nie odwiedzaj skrzynia by wyła na wszystkich biegach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 (edytowane) Nie nie to nie serwis tylko stacja diagnostyczna tzw okręgowa stacja kontroli pojazdów byłem tam bo myslałem że na rolkach co hamowanie się bada na 2wd da się go bujnąć ale niestety wyskakiwał z rolek jutro podjadę gdzieś widziałem na po PRLowskim parkingu rampę do samochodów (napewno kojarzycie o co kaman i sam to popatrzę) dzwoniłem do tego majstra mówił że na przedni wał nie patrzył odgłosy idą z przodu więc pewnie to może być to oby... może obejdzie się bez wizyty w Polody. Pan z polody powiedział że koszt diagnozy to od 50 do 200zł Nie konieczne na wszystkich bo wszystkie biegi nie są na jednym wałku z tego co ja rozumuję budowę skrzyni biegów tyle że raczej 12 i R na tym samym wałku też nie leżą ehh filozofia jutro to zbadam jeszcze raz może kumpel użyczy podnośnika.. A jeśli to krzyżaki orientuje się ktoś jaki to koszt i jakie mają najlepszą jakość w stosunku od ceny oczywiście P.S Takie pytanko bo zgłupiałem jeśli jadę czyli mam puszczone sprzęgło i jest 2wd to przedni wał też się obraca sorry jak jest to naprawde głupie pytanie =D ?? heh bo tylni wał jest bankowo okej nie wiem jak z przednim Edytowane 6 Lutego 2013 przez MACK17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Wszystkie koła zębate skrzyni biegów są na jednym wałku ,zajmij się lepiej krzyżakami przedni wał obraca się również gdy jesteś w trybie 2wd i tak jak kolega dzemik napisał lekki rdzawy nalot w okolicach łożysk krzyżaków to powód do jego wymiany bo to jego bliski koniec rdzawy nalot oznacza brak smaru co powoduje skrzypienie Łożyska kół wyją tym głośniej im mają większe obroty Klocki popiskuje lekko podczas cofania lub powolnej jazdy do przodu Może być jeszcze dwumasa lecz chałas słyszalny by był w całym zakresie obrotów i podczas wyłączania silnika Skrzynia biegów nie możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Dobra z tą skrzynią poddaję się=D Jestem kierowcą Ciężarówki a tam wszystko jest inaczej zaraz jadę i jeszcze raz zbadam sprawę heh a jeśli to fakt krzyżaki jaki to koszt i jakie najlepsze są z waszego doświadczenia bo jak czytałem to jest jedna z wielu pięt achillesowych D40 i R51 choć poza piskami pasków które raz są raz ich nie ma to w moim odpukać nic nie dolega aaa jedynie klapka od tego schowka nad radiem skrzypi(może macie jakąś radę) i schowek okularów otwierają duchy hah wystarczy zamknąć słoneczko jest puknięcie o dach i juz schowek otwarty a tak ogolnie nie narzekam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Koszt jednego krzyżaka to około 60 zł , nie bierz oryginalnych Nissana bo drogie i długo nie wytrzymają. Przedni wał obraca się nawet jak masz tylko napęd na tył właczony. Krzyżaki możesz kupić ze smarowniczkami jak Ci się chce smarować co 20 tys km. Jak kupiłem krzyżaki bezobsługowe , ale w firmie która zajmuje się tylko wałami napędowymi i zrobiłem już 60 tys na nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Witam ponownie nie miałem zbyt dużo czasu ale po drodze wjechałem na rampę samochodową oglądałem krzyżaki co prawda dostęp do przednich ograniczały osłony ale śladów rdzy nie zauważyłem po południu pojadę jeszcze raz odkręcę osłony może wtedy coś sensownego wyniknie niepokoi mnie to bo nie chcę czegoś zamordować... przy okazji może bym sprawdził olej w skrzyni podpowie ktoś jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Nie ma niestety żadnego wskaźnika. Albo odkręcasz korek i wkładasz paluch albo bierzesz strzykawę z wężykiem i dolewasz dopóki się nie przeleje. Ja preferuje drugi sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Rozumiem myślałem że tak jak w automacie jest... Krzyżaki obadane wzrokowo zero rdzy ładnie tłuste od smary w okolicach łożysk... nie mam dostępu do podnośnika żeby go unieść i na sucho puścić na biegu ale kolega szedł pod autem w kanale i na jego ucho hałas dobiega z skrzyni rozdzielczej.. już sam nie wiem co robić czy jechac na serwis niech obadają sprawę czy jeździć aż coś się zamorduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Wyjęcie przedniego wału to kwestia odkręcenia 4 śrub, wyjęcia wałka ze skrzyni . Olej ze skrzyni z tej strony nawet się nie wylewa. Wałek z krzyżakami na stół i można sprawdzić. Bo na oko to wiadomo.. Maksimum 20 minut roboty. A jak nie będą krzyżaki to trzeba szukać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 zostawiam temat na przyszły tydzien bo auto na weekend potrzebne a jak mi rozkopią to będzie kiszka... heh najgorzej że jestem człowiekiem dociekliwym i wolałbym sam wjechać na coś odkręcić zobaczyć poza tym sknera ze mnie taka że szok ale jak to mówią stać sie na takie auto musi cie stać na zatankowanie i na naprawy. do serwisu nie pojechałem bo dzwoniłem do znajomego co ma d40 3 miesiące temu rozsypał mu się rozrząd łańcuszek wytarł obudowę(dlaczego nie wiem) robił to w NISSAN POLODY noi mieli dwie poprawki więc wolę zapłacić mniej ale gdzieś gdzie wiem że postarają się zrobić to jak się należy(wiadomo błędy rzecz ludzka ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 (edytowane) Rozrząd ja wiem Rozrząd ja wiem Edytowane 8 Lutego 2013 przez alkaspaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Rozrząd ja wiem co wiesz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Wiem dlaczego się psuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) Witam koledzy po 11-to dniowej przerwie,,, jak to bywa w życiu kierowcy masz urlop ale nagle dzwoni szef i mówi że trzeba jechać bo "Pana xyz dopadła grypa (żołądkowa w dodatku)" temat tych odgłosów nadal nie zamknięty wały obydwa wyjęte krzyżaki przejrzane są ładne nie słychać nic z nich. a w aucie jak robiło łył łył łył łył łył łyłyłył tak robi na pokładzie majstrów zabrakło specjalisty lekarza ze stetoskopem ale puściliśmy patha na podnośniku ładnie jedyneczka i leci gazujemy w tych obrotach o których mówiłem i nic... jak ręką odjął ale gdy się zaciąga ręczny (skrzynia dostaje obciążenia) to łyłyłły wraca i słychać je dobitnie z okolic wyjścia przedniego wału lecz bardziej po prawej stronie auta.... jestem na jutro umówiony na kontrolę oleju (panowie nie mieli więcej czasu bo ich najechałem w przerwie śniadaniowej znienacka) kierownik powiedział że mam sie szykować na najgorsze a więc nawet wymianę skrzyni... lecz najpierw z tymi olejami Koledzy wiem że na forum jest jakiś SPECJALISTA z tutorialem ale to jest do automata nie do manualnej skrzyni prosił bym kogoś "obcykanego" o podanie jaki olej musi być do wszystkich elementów napędu? skrzynia biegów mosty i (jeśli się nie mylę ) skrzyni rozdzielczej, oraz jakie ilości są potrzebne? Aha zapomniałem że widoczny jest wyciek na skrzyni w okolicach flanszy sprzęgła lecz na osłonie skrzyni tej plastikowej niema tego oleju w takiej ilości że oznaczało by to całkowity wyciek oleju.... poza tym jeśli było by mało oleju w skrzyni (gdziekolwiek) czy olej by się nie grzał i nie było by żadnego sygnału na desce rozdzielczej? Witam wczoraj małej próbie w terenie - zamarznięta ziemia i koleiny od traktorów dość głębokie bo dwa razy przytarłem pojawił się nowy efekt dźwiękowy, niezależnie czy 4 czy 5 bieg między 67 a 73 kmh przy delikatnym przyspieszaniu i tylko przy załączonym 4x4 (jechałem po zaśnieżonej drodze) słychać takie buczenie i lekką wibrację Edytowane 19 Lutego 2013 przez MACK17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzes_mk Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 mam taki sam objaw na 1 i 2 biegu na wstecznym??? czy ktoś rozwiązał problem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 hmmm a to łyłyłył nie robi łozysko w skrzyni?( uprzednio wykluczając łozyska kół, opony, wały, krzyzaki itp..) może Mack17 się odezwie i napisze co było przyczyną?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzes_mk Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 jestem na etapie wymiany łożyska igiełkowego w skrzyni... odezwę się co i jak:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 jestem na etapie wymiany łożyska igiełkowego w skrzyni... odezwę się co i jak:) Odgrzewam bo mam ten sam problem. I co w końcu było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.