wedrowiec Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Witam, panowie może ktoś spotkał się z czymś takim jak wyciek w okolicach mocowania wahacza przód lewa strona za przednim kołem, wyciek jest dziwny ciecz bezbarwna bezzapachowa dosć gęsta kleista, zaglądałem do komory ale tam sucho, wyciek jest nieduży ale jest od paru dni widoczny na podłodze garażu i zawsze świeży, co to może być chyba że nyska nabawiła się kataru ale nie kicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 (edytowane) Witam, panowie może ktoś spotkał się z czymś takim jak wyciek w okolicach mocowania wahacza przód lewa strona za przednim kołem, wyciek jest dziwny ciecz bezbarwna bezzapachowa dosć gęsta kleista, zaglądałem do komory ale tam sucho, wyciek jest nieduży ale jest od paru dni widoczny na podłodze garażu i zawsze świeży, co to może być chyba że nyska nabawiła się kataru ale nie kicha. To tuleja olejowa z wahacza - wahacz dolny do wymiany, koszt na allegro 180-200 zł. Pozdrawiam Edytowane 7 Lutego 2013 przez krzycho59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 To tuleja olejowa z wahacza - wahacz dolny do wymiany, koszt na allegro 180-200 zł. Pozdrawiam dzięki za odpowiedź, zastanawiam się czy nie lepiej wymienić na nowa tuleję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 dzięki za odpowiedź, zastanawiam się czy nie lepiej wymienić na nowa tuleję Nie orientuje się czy te tuleje są oferowane ale pewnie są wymienne na sa metalowo gumowe. Ja się w to nie bawiłem i wymieniałem wahacze, lewą stonę tak jak ty po wycieku, drugą z innego powodu. Cenowo (a było to trzy lata temu) łacznie z wymiana i geometrią chyba o ile pamiętam nie było większej różnicy. Ale musisz sprawdzić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 dzięki za odpowiedź, zastanawiam się czy nie lepiej wymienić na nowa tuleję Masz 3 opcje do wyboru: 1. Nowy wachacz 2. Nowa tuleja - poduszka (wkład) 3. Nowa tuleja - poduszka w profilu aluminiowym jak sworzeń i druga tuleja mniejsza jest ok. to zastosuj wariant 3, jak masz sworzeń do wymiany i tuleje małą to nie baw sie w wymiane poszczególnych części tylko wymien cał nowy wachacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Pojedź na szarpaki to okreslą stan twojego zawieszenia np MOOG NI-SB-2800http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=O&typ=23202 Jesli wachacz jest ok to może leci z maglownicy. Sprawdź poziom płynu wspomagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magik22 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Panowie a czy to nie może być odpływ wody z klimatyzacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Panowie a czy to nie może być odpływ wody z klimatyzacji? nie są to skropliny ami olej czy płyn od wspomagania, ciecz jest bezbarwna dość gęsta bezzapachowa, przesiąka przez piasek lekko kleista i lekko agresywna uszkadza naskórek, rozpuszcza się w wodzie, pierwszy raz coś takiego widzę, syn mówi , że musiałem rozjechać obcego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Płyn hamulcowy!!! Nie wymieniałeś ostatnio klocków?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_o_s Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 samą tuleję wymienisz, ale raczej nie dostaniesz takiej jaką msz teraz, czyli z wypełnieniem olejowym. Mi w zakłądzie naprawczym powiedzieli, że taka jest do dostania, ale jej cena była kosmiczna. Tuleję kupiłem we wrocławiu na ul. nasypowej w serwisie aut japońskich. w zakłądzie, w którym mi to montowali powiedzieli, ze dość trudno się ściągało tą oryginalną tuleję, ale jakoś dali radę i teraz z jednaj strony mam zamiennik a z drugiej mam oryginał. minęło ok. pół roku i jeżdżę, bez żadnych narzekań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Płyn hamulcowy!!! Nie wymieniałeś ostatnio klocków?? nie to nie jest płyn hamulcowy a klocki mam zmieniane jakies 40kkm temu samą tuleję wymienisz, ale raczej nie dostaniesz takiej jaką msz teraz, czyli z wypełnieniem olejowym. Mi w zakłądzie naprawczym powiedzieli, że taka jest do dostania, ale jej cena była kosmiczna. Tuleję kupiłem we wrocławiu na ul. nasypowej w serwisie aut japońskich. w zakłądzie, w którym mi to montowali powiedzieli, ze dość trudno się ściągało tą oryginalną tuleję, ale jakoś dali radę i teraz z jednaj strony mam zamiennik a z drugiej mam oryginał. minęło ok. pół roku i jeżdżę, bez żadnych narzekań. dzieki za informację, na razie nie będę nic robił bo zawieszenie zachowuje się cicho nic nie stuka, chrobocze itp mimo że przed domem mam odcinek 200m drogi księżycowej ( nowe osiedle) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 samą tuleję wymienisz, ale raczej nie dostaniesz takiej jaką msz teraz, czyli z wypełnieniem olejowym. Mi w zakłądzie naprawczym powiedzieli, że taka jest do dostania, ale jej cena była kosmiczna. Tuleję kupiłem we wrocławiu na ul. nasypowej w serwisie aut japońskich. w zakłądzie, w którym mi to montowali powiedzieli, ze dość trudno się ściągało tą oryginalną tuleję, ale jakoś dali radę i teraz z jednaj strony mam zamiennik a z drugiej mam oryginał. minęło ok. pół roku i jeżdżę, bez żadnych narzekań. Ja też u nich serwisuję swoją P12, tuleja jest w profilu aluminiowym, przy wciskaniu nowej aluminium moze pęknąć ale dobry zakład poradzi sobie z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Płyn hamulcowy ma i zapach i barwę... Może śnieg Ci się stopił hehe ;D Klima bardziej z porzodu się skrapla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 W klimie jest ok 60g oleju, po za tym olej jest z barwnikiem seledynowym do szybkiego znalezienia dziury, to nie to, w tulei w wahaczu jest jeszcze mniej niż 80ml oleju, nawet śladu nie powinno po nim zostać, jak pęknie trzeba wymienić obie tylne tuleje bo będą kłopoty z ustawieniem zbieżności, tuleje muszą być o tej samej twardości. Ja bym szukał w układzie hamulcowym, jak dla mnie to dot4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 (edytowane) Hej, dziś zauważyłem w mojej P12 identyczny objaw. Na śrubach mocowania wahacza lewego przedniego ciecz ciemna, kleista o zapachu ciężkim do określenia, coś jakby smar, ale prawie bez woni. Ciężko ocenić kolor. Płyn wspomagania i hamulcowy na stałym poziomie. Trochę cieczy ochlapało okoliczne elementy, ale głównie jest na w/w mocowaniu. Zawieszenie nie wydaje stuków, pracuje wg mnie w porządku, zbieżność idealna (nie dawno była sprawdzana). Aha, mechanik wspominał, że maglownica się lekko poci i to zapewne z niej wycieka, więc najpierw pomyślałem o niej, ale płynu wspomagania praktycznie nic nie ubyło. Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Hej, dziś zauważyłem w mojej P12 identyczny objaw. Na śrubach mocowania wahacza lewego przedniego ciecz ciemna, kleista o zapachu ciężkim do określenia, coś jakby smar, ale prawie bez woni. Ciężko ocenić kolor. Płyn wspomagania i hamulcowy na stałym poziomie. Trochę cieczy ochlapało okoliczne elementy, ale głównie jest na w/w mocowaniu. Zawieszenie nie wydaje stuków, pracuje wg mnie w porządku, zbieżność idealna (nie dawno była sprawdzana). Aha, mechanik wspominał, że maglownica się lekko poci i to zapewne z niej wycieka, więc najpierw pomyślałem o niej, ale płynu wspomagania praktycznie nic nie ubyło. Pewnie to samo co u mnie było, cieknie z tulei wahacza, do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Same tuleje z łapami do wymiany. Po 80 zł szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Hym.... ale to maglownica cieknie, ubywa płynu tak ok. 50ml na tydzień. W poniedziałek spec od maglownic ma ocenić, czy trzeba całą regenerować, czy tylko uszczelki... No chyba, że maglownica swoją drogą, a wahacz swoją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Przeciez napisałeś ze plynu nie ubywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Tak, przepraszam, mój błąd i zakręcenie. Nie ubywa hamulcowego, ten od wspomagania powoli znika. Trochę też słychać pracę wspomagania, wydaje mi się, że za głośno (buuuuczenie) - chociaż bez stuków, skrzypienia itp. W poniedziałek dokładnie obadamy maglownicę i przy okazji poproszę, żeby spojrzeli na tuleję. Dzisiaj w stałym miejscu parkowania zobaczyłem solidną, ciemną plamę na asfalcie - właśnie z okolicy łączenia wahacza lewego, więc wyciek jest coraz konkretniejszy :-/ Pytanko, jeżeli to jednak tuleja to czy mogę z tym zrobić jeszcze ok. 600-800 km zanim wymienię, czy trzeba to pilnie zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Jeżeli masz wyciek z magla i pompa glosniej pracuje to masz mało płynu i musisz szybko dolac. Jeżeli po regeneracji maglowicy ( o ile to z niej cieknie a nie z przewodów) i pompa nadal wyje to nadszedł jej koniec. Płyn z maglowicy powinien być czerowny na chodniku i jak jest duza plama to na bak to bo dużej plamy oleju z silenblocka nie będzie i nie będzie on ciemny. Raczej pare kropel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Tak, przepraszam, mój błąd i zakręcenie. Nie ubywa hamulcowego, ten od wspomagania powoli znika. Trochę też słychać pracę wspomagania, wydaje mi się, że za głośno (buuuuczenie) - chociaż bez stuków, skrzypienia itp. W poniedziałek dokładnie obadamy maglownicę i przy okazji poproszę, żeby spojrzeli na tuleję. Dzisiaj w stałym miejscu parkowania zobaczyłem solidną, ciemną plamę na asfalcie - właśnie z okolicy łączenia wahacza lewego, więc wyciek jest coraz konkretniejszy :-/ Pytanko, jeżeli to jednak tuleja to czy mogę z tym zrobić jeszcze ok. 600-800 km zanim wymienię, czy trzeba to pilnie zrobić? Leci tobie z przekładni kierowniczej, tuleja jak cieknie to poci się i nie masz nigdy dużej plamy pod autem Jak zwlekasz z regeneracja przekładni a słyszysz juz wspomaganie - buczenie (zwłaszcza przy skręcie na maxa) kup płyn przekładniowy i dolewaj co jakiś czas, jak nie przeszkadza tobie ze "leci" z pod auta to możesz przez jakis czas tak jeździc. Ja u siebie regenerowałem przekładnie 2 razy przy 160 tys i 250 tys, oraz 2 razy pompę wspomagania..... taki urok P12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 plama solidna, ale raczej kol. ciemnego... tak, dolewam płyn do wspomagania, co kilka dni i nie wiele, ale dbam, żeby cały czas był max. Jak się okażę, że nie trzeba pełnej regeneracji i koszta mnie nie zabiją to pewnie naprawię magiel za kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 (edytowane) Jak plama solidna to Przekladnia. Regeneracja w zależności od warsztatu od 500 do 1000 i więcej Edytowane 28 Sierpnia 2015 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 (edytowane) Może ktoś polecić warsztat na śląsku/ małopolsce, gdzie mi zdemontują, zregenerują i założą z powrotem maglownice? najlepiej w jeden dzień... Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.