Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawór wysokiego ciśnienia P12 diesel 126 KM


arulek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i mam pytanie otóż może ktoś ma schemat pompy wtryskowej do P12 2,2 diesel 126 KM. Chodzi mi głównie o umiejscowienie przedmiotowego zaworu (czujnika) może ktoś kiedyś to zmieniał, jaka jest możliwość zdiagnozowania tego zaworu? O ile się orientuję ten zawór jest odpowiedzialny za podanie powrotu paliwa do baku z pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wymieniałem wszystkie zawory, elektroniczny jak i mechaniczny. opisz co samochodzikowi dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego magik 22 ten wątek jest dalszą częścią mojego wątku : dławi się przy dynamicznej jeżdzie. Jest na tej samej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor znajduje sie na listwie wtryskowej. Niestety w ASO Nissana nie wystepuje jako czesc zamienna, jedynie w komplecie z listwa wtryskowa. Cena kompletu (3 lata wstecz) - jedyne 5,5tys.

 

Wysłane za pomocą Tapatalk 2.

 

Edytowane przez lucek82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje problemy z silnikiem skończyły się po wymianie listwy CR. Naprawy dokonałem w Lublinie w dobrym warsztacie. ASO zbyt drogi się ceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje problemy z silnikiem skończyły się po wymianie listwy CR. Naprawy dokonałem w Lublinie w dobrym warsztacie. ASO zbyt drogi się ceni.

 

Czyli pokazało Ci błąd P1275 - czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Lecz musisz wiedzieć, iż to jest ostatni element który pokarze przyrząd diagnostyczny. Jeśli już wcześniej któryś czujnik lub zawór niedomagał, to np. pompa dawała inne ciśnienie na listwe i wtedy pokazał się ten błąd. Sama listwa, jako odlew - to nie ma się w niej co popsuć.

U mnie wystarczyło wymienić tylko dwa oringi na zaworze SCV /koszt 2 zł/ i ponownie przeprowadzić adaptację zaworu na pompie i regulacja wydatku paliwa na wtryskach. Byli też tacy co wymienili zawór i np. adaptacja nie byla potrzebna - i na odwrót.

Czytałem również tutaj na forum, że ktoś miał poluzowane /od drgań silnika/ przewody-przewód doprowadzający paliwo do listwy. Przewody były troszkę odkręcone i ponownie mocno dokręcone. Niedomagania minęły.

Więc są osoby które od razu nie rzucały się tak w koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki już uzupełniłem profil moje auto to nyska z 2003 roku na silniku diesla 126 KM. Nie wiem czy mam kupić ten zawór, gdzie jest umiejscowiona pompa i jak sie do niej dobrać, kolaga pisze, że to bezowa wtyczka i śruba imbusowa ale czy ja sam mogę wymienić ten zawór czy jest potrzebny kanał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego od razu chcesz wymieniać zawór. Skąd wiesz że podawana jest odpowiednia dawka paliwa i czy wszystkie parametry są w normie?

Na Twoim miejscu, to bym podjechał do dobrego warsztatu Boscha i niech sprawdzą wszelkie parametry na dobrych przyrządach, a dopiero później bym się bawił w nowe części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten post jest kontynuacją mojego postu : dławi się przy dynamicznej jeździe i po wykluczeniu wszelkich innych usterek została ta z zaworem ponieważ jak opisywałem wcześniej przy dynamicznej jeżdzie zaczynają się problemy- dławi się gaśnie szarpie a po odkręceniu przewodu paliwowego, który podaje paliwo do listwy z filtra i spuszczeniu paliwa pompką ręczną ( i tym samym zmniejszeniu ciśnienia w układzie) wszystko wraca do normy - do następnego razu kiedy bedę przeciągał go powyżej 3 tyś i zaczynają się problemy. Tak jakby ten zawór nie puszczał nadmiaru paliwa do baku tylko zalewał pompę.

 

Witam problem rozwiązany otóż urwany był przewód od masy i przy szukaniu zaworów i pompy zobaczyłem że przewód przy skrzyni biegów ten przy prawym kole wisi sobie na kilku wiązkach . Dzięki za wszystkie sugestie temat uważam za zamknięty.

Edytowane przez arulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

No to pierwszy taki przypadek, żeby masa miała taki wpływ na jazdę i paliwo. Bym się skłaniał szybciej do problemów z odpalaniem, jeśli masa nie była taka jak należy.

Dopiszę Twoje spostrzeżenia do pliku o ->braku mocy<-.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu komp dostawał różne napięcie i wariował przy czym nie wyrzucał błędów :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witaj kolego, napisz jak najlepiej jest sie dostac do tego zaworu, od dolu na podnosniku czy od gory silnika, prosze o jakies wskazowki. Dzieki

 

Czyli pokazało Ci błąd P1275 - czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Lecz musisz wiedzieć, iż to jest ostatni element który pokarze przyrząd diagnostyczny. Jeśli już wcześniej któryś czujnik lub zawór niedomagał, to np. pompa dawała inne ciśnienie na listwe i wtedy pokazał się ten błąd. Sama listwa, jako odlew - to nie ma się w niej co popsuć.

U mnie wystarczyło wymienić tylko dwa oringi na zaworze SCV /koszt 2 zł/ i ponownie przeprowadzić adaptację zaworu na pompie i regulacja wydatku paliwa na wtryskach. Byli też tacy co wymienili zawór i np. adaptacja nie byla potrzebna - i na odwrót.

Czytałem również tutaj na forum, że ktoś miał poluzowane /od drgań silnika/ przewody-przewód doprowadzający paliwo do listwy. Przewody były troszkę odkręcone i ponownie mocno dokręcone. Niedomagania minęły.

Więc są osoby które od razu nie rzucały się tak w koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego, napisz jak najlepiej jest sie dostac do tego zaworu, od dolu na podnosniku czy od gory silnika, prosze o jakies wskazowki. Dzieki

 

Czyli pokazało Ci błąd P1275 - czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Lecz musisz wiedzieć, iż to jest ostatni element który pokarze przyrząd diagnostyczny. Jeśli już wcześniej któryś czujnik lub zawór niedomagał, to np. pompa dawała inne ciśnienie na listwe i wtedy pokazał się ten błąd. Sama listwa, jako odlew - to nie ma się w niej co popsuć.

U mnie wystarczyło wymienić tylko dwa oringi na zaworze SCV /koszt 2 zł/ i ponownie przeprowadzić adaptację zaworu na pompie i regulacja wydatku paliwa na wtryskach. Byli też tacy co wymienili zawór i np. adaptacja nie byla potrzebna - i na odwrót.

Czytałem również tutaj na forum, że ktoś miał poluzowane /od drgań silnika/ przewody-przewód doprowadzający paliwo do listwy. Przewody były troszkę odkręcone i ponownie mocno dokręcone. Niedomagania minęły.

Więc są osoby które od razu nie rzucały się tak w koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...