Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwny problem z ogrzewaniem P11


Gość Kicak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam bardzo dziwny problem.Mianowicie mam Primerke 1.6 16v 90km benz-gaz z 1997r.Wczoraj odpaliłem ją wieczorem na benzynie czyli standardowo po przejechaniu kilkuset metrów przełączyłem ją na gaz i niby wszystko ok.Ale tak po 10 min jazdy w kabinie zaczeło sie robić zimno,sprawdziłem nawiew był odkręcony ma maksa temperatura silnika tak w połowie czyli ok i za chwile zgasł mi samochód.Ponownie odpaliłem na benzynie przejechałem kawałek i znowu na gazie mi zgasł.Wiec sie zatrzymałem,otworzyłem maske i zobaczyłem że parownik jest cały oszroniony,oba wiatraki pracują czyli jeden od nawiewu powietrza a drugi od (wywiewu),temperatura była ok a w samochodzie zimno i na dodatek zamarzł parownik o co tu biega.A teraz najciekawsze odpaliłem go znowu na benzynie pojedziłem pare minut i zaczeło lecieć znowu ciepłe powietrze i nawet na gazie jechał,wec ok .Zgasilem go i poszedłem do sklepu po 15min jak wrucilem odpalilem go na benzynie a tam nadal mimo odpowiedniej temperatury silnika bylo zimno w samochodzie i za 10min znowu ciepło.Więc prosił bym o pomoc co mogę samemu sprawdzić i ewentualnie usunąć usterke.I o co w tym wszystkim chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne że masz zapowietrzony układ lub za mało płynu w układzie. Mi w dieselku też nie grzał jak dmuchało przez dziurę w głowicy.

Reduktor zamarza bo nie jest grzany przez płyn chłodniczy. Rozprężanie gazów wiąże się ze spadkiem temperatury.

 

Reduktor tak samo jak nagrzewnica jest połączony na małym obiegu, jeżeli termostat się nie zamyka to może być taka sytuacja, ale w tedy wskaźnik temperatury informował by cię o niedogrzanym silniku. Dlatego bardziej szedł bym w stronę małej ilości płynu i zapowietrzonego układu. Jeżeli tak to musisz dojść dlaczego. Lub zatkania małego węża, tylko tu pojawia się pytanie czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kicak, a sprawdziłeś poziom płynu w chłodnicy? Objawy ewidentnie wskazują na jego brak. Jak brakuje to musisz dojść dlaczego. Dolej i sprawdź czy nie ma wycieków, Jak nie ma zagrzej samochód i sprawdź przedmuchy czy lecą bombelki w zbirniczku wyrównawczym. Płyn sam z siebie nie wyparował. Chyba że przygrzałeś samochód lub termostat się nie otworzył, ale raczej zobaczył byś parę z pod maski.

 

I nie jeździj tak bo skatujesz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co płyn byl wczesniej ale i tak dolalem do maxa a wyciekow nie ma

 

Bylem przed chwilą odśnieżyc samochód i odrazu zobacze ten ukled czy napewno nie zapowietrzony.Zobaczylem ze w zbiorniczku wyrównawczym nie ma prawie wody wiec ją dolalem,odkręcilem korek od chlodnicy i odpalilem wlanczając nadmuch na największy i na cieple powietrze.Jak woda podeszla pod wlew przy chlodnicy to zakręcilem i patrzylem czy nie ma bombelków w zbiorniczku wyrównawczym.Wszystko bylo ok mowie doleje plynu i bendzie dobrze jednak jak zgasilem samochód to zobaczylem ze kapie woda kolo bloku silnika tak jak by kolo paska klinowego.Czyzby to pompa wody,ja sie na tym kompletnie nie znam?

 

Do dam że samochód kupilem 10.02.2013 i praktycznie nim nie jezdze bo pracuje,mógl ktos go odpicowac na sztuke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kapie koło pompy, to wyglada, ze trzeba wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...