Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem ABS, kody błędów, pompa itp


mnichboos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na tym forum, tzn nie udzielałem się, ale czytałem dużo o Nissanie. Posiadam owego, P11.144 2.0 140 KM 16V 1999r., z już OBDII.

 

Taki wstęp. A teraz problemy.

 

1. Mam problem z odczytem kodów błędów ABS. Odczytałem że jest 12, 25, i, tu problem..., 5 długich przerwa 1 przerwa 5 krótkich. Być może to jest 51, ale co to oznaczałaby ta 5, ale może to jest 56, choć w takim przypadku czemu byłaby ta przerwa po 1 mignięciu. Może coś wiecie na ten temat? Kody błędów znam, nie chodzi mi o ich wymienienie ;)

 

2. W związku z tymi kodami błędów ten drugi błąd oznacza elektrozawór w pompie, niezależnie czy to jest 51 czy 56. I tu moje pytanie. Czy wiecie coś na temat naprawy takiej usterki? Co trzeba zrobić, żeby to naprawić? ;))

 

Powiem tak. Sprawdzałem to co było na forum wypisane i w instrukcji angielskiej, żeby sprawdzić. Tzn sprawdzałem opory czujników, dlatego wiem, że ten 25 błąd to przetarty kabel, bo widzę tą usterkę. Pozostałe opory są dobre 1,5-1,6 kOhma. Sprawdziłem również napięcie podłączając odpowiedni pin pod masę. Takie jak na akumulatorze, tzn że dobrze. To takie informacje dodatkowe ;))

 

Pozdrawiam Mateusz ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób ten kabel lub wymień czujnik i zobaczysz czy będzie ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno zrobię, ale bardziej mnie interesuje ten elektrozawór, bo nie wiem w ogóle czy da się to jakoś naprawić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Jestem nowy na tym forum, tzn nie udzielałem się, ale czytałem dużo o Nissanie. Posiadam owego, P11.144 2.0 140 KM 16V 1999r., z już OBDII.

 

Taki wstęp. A teraz problemy.

 

1. Mam problem z odczytem kodów błędów ABS. Odczytałem że jest 12, 25, i, tu problem...,

 

Witam.

 

Może dla niektórych dziwne pytanie ale:

 odzczytuje kody metodą na zworkę z checka, ale jak odczytać kod ABS / oprócz tego że kontrolka się zapala i pomijająć odzcyt po podpięciu do kąpa / podejrzewam prawy przewód przód ale jak to potwierdzić bez demontażu

 

znalazłem na forum

 

Napisano 04 wrzesień 2012, 10:20

  • Odpalasz auto i jedziesz z prędkością min. 50 km/h przez co najmniej minutę.
  • Zatrzymujesz się, wyłączasz zapłon.
  • Łączysz prawy górny pin gniazda OBD z masą - np. przykręcasz do śruby fotela.
  • Po 3 sekundach kontrolka ABS zaczyna migać - długi błysk to dziesiątki, krótki to jedności (np. jeden długi i 2 krótkie to kod 12 - rozpoczęcie diagnozy).
  • Komputer ma w pamięci maksymalnie 3 błędy, po ich wyświetleniu, zaczyna od początku.
  • Kasowanie błędu: odłączasz pin od masy i w ciągu 12,5 sekundy podłączasz go ponownie 3 razy, każde podłączenie musi trwać dłużej niż 1 sekundę.
  • Po wykasowaniu błędu pojeździj trochę, jeśli kontrolka zapali się znowu, odczytaj błąd - w ten sposób potwierdzisz że za każdym razem wyskakuje ten sam.

Najczęstsze błędy to 21 i 25, względnie 22 i 26. Oznaczają one uszkodzenie czujnika ABS w jednym z przednich kół, ale z reguły pomaga wymiana samego przewodu, co możesz zrobić sam praktycznie bez kosztów.

 

 

sprawdzeu siebie , ale wdzięczny będę za inne sugestie i odpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...