mnichboos Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Witam. Jestem nowy na tym forum, tzn nie udzielałem się, ale czytałem dużo o Nissanie. Posiadam owego, P11.144 2.0 140 KM 16V 1999r., z już OBDII. Taki wstęp. A teraz problemy. 1. Mam problem z odczytem kodów błędów ABS. Odczytałem że jest 12, 25, i, tu problem..., 5 długich przerwa 1 przerwa 5 krótkich. Być może to jest 51, ale co to oznaczałaby ta 5, ale może to jest 56, choć w takim przypadku czemu byłaby ta przerwa po 1 mignięciu. Może coś wiecie na ten temat? Kody błędów znam, nie chodzi mi o ich wymienienie 2. W związku z tymi kodami błędów ten drugi błąd oznacza elektrozawór w pompie, niezależnie czy to jest 51 czy 56. I tu moje pytanie. Czy wiecie coś na temat naprawy takiej usterki? Co trzeba zrobić, żeby to naprawić? ) Powiem tak. Sprawdzałem to co było na forum wypisane i w instrukcji angielskiej, żeby sprawdzić. Tzn sprawdzałem opory czujników, dlatego wiem, że ten 25 błąd to przetarty kabel, bo widzę tą usterkę. Pozostałe opory są dobre 1,5-1,6 kOhma. Sprawdziłem również napięcie podłączając odpowiedni pin pod masę. Takie jak na akumulatorze, tzn że dobrze. To takie informacje dodatkowe ) Pozdrawiam Mateusz ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Zrób ten kabel lub wymień czujnik i zobaczysz czy będzie ok . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 To na pewno zrobię, ale bardziej mnie interesuje ten elektrozawór, bo nie wiem w ogóle czy da się to jakoś naprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ras Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Witam. Jestem nowy na tym forum, tzn nie udzielałem się, ale czytałem dużo o Nissanie. Posiadam owego, P11.144 2.0 140 KM 16V 1999r., z już OBDII. Taki wstęp. A teraz problemy. 1. Mam problem z odczytem kodów błędów ABS. Odczytałem że jest 12, 25, i, tu problem..., Witam. Może dla niektórych dziwne pytanie ale: odzczytuje kody metodą na zworkę z checka, ale jak odczytać kod ABS / oprócz tego że kontrolka się zapala i pomijająć odzcyt po podpięciu do kąpa / podejrzewam prawy przewód przód ale jak to potwierdzić bez demontażu znalazłem na forum Napisano 04 wrzesień 2012, 10:20 Odpalasz auto i jedziesz z prędkością min. 50 km/h przez co najmniej minutę. Zatrzymujesz się, wyłączasz zapłon. Łączysz prawy górny pin gniazda OBD z masą - np. przykręcasz do śruby fotela. Po 3 sekundach kontrolka ABS zaczyna migać - długi błysk to dziesiątki, krótki to jedności (np. jeden długi i 2 krótkie to kod 12 - rozpoczęcie diagnozy). Komputer ma w pamięci maksymalnie 3 błędy, po ich wyświetleniu, zaczyna od początku. Kasowanie błędu: odłączasz pin od masy i w ciągu 12,5 sekundy podłączasz go ponownie 3 razy, każde podłączenie musi trwać dłużej niż 1 sekundę. Po wykasowaniu błędu pojeździj trochę, jeśli kontrolka zapali się znowu, odczytaj błąd - w ten sposób potwierdzisz że za każdym razem wyskakuje ten sam. Najczęstsze błędy to 21 i 25, względnie 22 i 26. Oznaczają one uszkodzenie czujnika ABS w jednym z przednich kół, ale z reguły pomaga wymiana samego przewodu, co możesz zrobić sam praktycznie bez kosztów. sprawdzeu siebie , ale wdzięczny będę za inne sugestie i odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.