Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło


balbina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Szukam sprzęgła do P11 2.0TD. Co o tym sądzicie: http://moto.allegro....2997951170.html

Cena kusząca.

Czy wyjęcie skrzyni jest niezbędne do wymiany sprzęgła w tym modelu i czy dużo z tym zachodu?

Edytowane przez balbina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wyjęcie skrzyni jest niezbędne do wymiany sprzęgła w tym modelu i czy dużo z tym zachodu?

 

No raczej inaczej się nie da wymienić sprzęgła. Wyciągnięcie skrzyni to jest koszt około 300-350zł. Jeśli chodzi o zakup to raczej szukałbym w sklepach, a nie na allegro. Cena może być podobna lub nieznacznie wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze aby mieć kanał,ale bez też sie da tyle że trudniej .,Pomoc też by ci sie przydała,no i cały dzień,oraz zestaw kluczy.Ale uratujesz kilka stów ale nerwów też stracisz :devil: Ale głowa do góry dasz rade,tylko chęci trzeba mieć :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kanału to masakra wymienić sprzęgło . Ja wymieniałem dwa tygodnie temu sprzęgło u siebie u znajomego mechanika na warsztacie i prawie 4h zeszło nam

Zabawy troszkę jest trzeba rozpiąć zawieszenie wymontować półosie , wymontować skrzynie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle ta aukcja może wprowadzać niektórych w błąd - logo AISIN (japonia), a w opisie "hiszpańskiej firmy" jakiś no name.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem, że szukałbym w normalnych sklepach z częściami, bo na alledrogo różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego sprzęgła jest bardzo podejrzana.

W dodatku nie ma ŻADNYCH numerów katalogowych.

Więc nie można się sugerować, iż jest to AISIN jak na zdjęciu, bo AISIN do tego modelu kosztuje ponad 700 PLN.

Napisał, że jest to hiszpański producent, więc podejrzewam, że chiński :thumbsdown:

Nie podał nawet nazwy firmy.

Podejrzewam, że chodzi o takie sprzęgło:

http://www.exedy24.pl/pl/p/Sprzeglo-Nissan-Primera-1996.06-2001.12-2.0-TD-90KM-CD20T-SRL-nr-S33-117/13901

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co to ja już wolałbym oddać do regeneracji. Założą nowe okładziny cierne i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie bawił w takie coś. Lepiej kupić nowe, oryginalne na gwarancji i mieć spokój. Aisin za 660 zł http://allegro.pl/listing/user.php?string=SPRZ%C4%98G%C5%81O+KPL+AISIN+NISSAN+PRIMERA+P11+2.0+TD+CD20T&description=1&us_id=336330&order=bd&change_view=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie. Te sprzęgło to rzeczywiście firmy srl- dzwoniłem do tego sprzedawcy, a więc odpada. W sklepach w Białymstoku za aisin śpiewają 850 zł. Chyba wezmę te z allegro. To zawsze 200 w kieszeni. Pokuszę się na samodzielną wymianę, mam kanał sporo narzędzi. Wymieniałem już kiedyś sprzęgło w ładzie samarze( na ówczesne czasy fajne autko), robiłem trochę swoich aut w miarę swoich możliwości. Niech tylko trochę ociepli się.Dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest kwestia ile te sprzęgło wytrzyma i ile jeszcze chcesz mieć to auto.Ja kupiłem wachacz slr i jestem zadowolony bo wytrzymal więce więcej niz Lamford,a możesz wymienic sam to jestes kilka stów do przodu a jaki fun :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chciałbym się upewnić czy da radę zmienić sprzęgło bez kanału.

Samochód to P11 1,6 z 99 r.

 

Jest szansa, żeby ktoś w skrócie opisał jak to ogarnąć?

Są jakieś rzeczy na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że bez kanału się da. Ja zrobiłem najazdy z kantówek 5/15 i jak najwyżej w górę. ( Pod nie również kantówki) Potem podpierasz samochód na dwóch pieńkach i jazdka.

Ja robiłem tak:

-odkręciłem górne wachacze, łączniki stabilizatorów oraz amortyzatory żeby wyjąć półosie ze skrzyni

- potem odkręciłem skrzynie podpierając ja na lewarku z kółkami, kilka szarpnięć i skrzynia odjeżdża od silnika

- odsunąłem skrzynie na tyle aby swobodnie odkręcić docisk 

Trochę roboty z tym jest ale spokojnie do zrobienia. Możesz też odkręcić przeguby i wyjąc je z piast jak nie chcesz tracić oleju ze skrzyni. To tak w telegraficznym skrócie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

pewnie że bez kanału się da. Ja zrobiłem najazdy z kantówek 5/15 i jak najwyżej w górę. ( Pod nie również kantówki) Potem podpierasz samochód na dwóch pieńkach i jazdka.

Ja robiłem tak:

-odkręciłem górne wachacze, łączniki stabilizatorów oraz amortyzatory żeby wyjąć półosie ze skrzyni

- potem odkręciłem skrzynie podpierając ja na lewarku z kółkami, kilka szarpnięć i skrzynia odjeżdża od silnika

- odsunąłem skrzynie na tyle aby swobodnie odkręcić docisk 

Trochę roboty z tym jest ale spokojnie do zrobienia. Możesz też odkręcić przeguby i wyjąc je z piast jak nie chcesz tracić oleju ze skrzyni. To tak w telegraficznym skrócie

 

A ja w P10  GA16DE chyba tak samo jak w P11 zrobiłem tak :

- cały wózek zawieszenie silnika odkręciłem 

- olej ze skrzyni spuszczony 

- dolny sworzeń odkręcony i końcówka drążka też (lewe koło od kierowcy) 

- nakrętka łożyska i półoś ci wychodzi (trzeba ją wybić ze skrzyni delikatnie "łyżką"- wyskoczy, z drugiej strony też wybijasz ale nie odkręcasz półośki zostaje w aucie )

- wtedy rozrusznik i wszystkie śruby na około 

- podpierasz silnik na lewarku(podłóż kawałek deseczki ) i na dół 

- ja ściągałem skrzynie dwa razy, za pierwszym razem nie mogłem rozczepić silnika od skrzyni i tu moja rada: między silnikiem a skrzynią są dwa "kołki" metalowe i one mogą trzymać jeżeli skrzynia nie była zdejmowana od nowości, weź duży wkrętak włóż go między skrzynie i silnik i parę razy młotkiem będziesz widział jak się rozdziela skrzynia od silnika 

- skrzynia na zewnątrz i odkręcasz sprzęgło

- za pierwszym razem we dwóch z bratem ok 5-6 godz. 

- za drugim razem ok. 4,5 godz. 

A i jeszcze jedno jak będziesz opuszczał silnik wcześniej poluzuj tą poduszkę silnika która jest u góry - tam gdzie paski, żeby nie popękała. 

Jak masz jakieś pytania pisz pozdr.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

 Musze wymienić sprzegło,mam pytanie ;

czy można wyjąć skrzynie bez odkręcenia wózka silnika?(nie moge go odkręcić bo śruby w przednim mocowaniu kręcą sie na około

,pewnie puścily nakrętki wewnątrz belki) może koś tak robił?

    pozdrawiam


Witam

 Musze wymienić sprzegło,mam pytanie ;

czy można wyjąć skrzynie bez odkręcenia wózka silnika?(nie moge go odkręcić bo śruby w przednim mocowaniu kręcą sie na około

,pewnie puścily nakrętki wewnątrz belki) może koś tak robił?

    pozdrawiam

ponawiam pytanie.za porady będę wdzięczny

Edytowane przez saf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...