dstasiu Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 witam zauważyłem ze w momencie przyjazdu z trasy czy miasta chodzi chłodnica i sie nie wyłącza prze 3 min postoju, dalej nie sprawdzałem bo nie chciało mi się siedzieć w aucie. Rano na zimnym silniku się nie włącza. czy to normalne zjawisko. po ilu min. powinna się wyłączyć dziekuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcome Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 witam zauważyłem ze w momencie przyjazdu z trasy czy miasta chodzi chłodnica i sie nie wyłącza prze 3 min postoju, dalej nie sprawdzałem bo nie chciało mi się siedzieć w aucie. Rano na zimnym silniku się nie włącza. czy to normalne zjawisko. po ilu min. powinna się wyłączyć dziekuje i pozdrawiam jak się schłodzi to się wyłaczy; a zał jak się zagrzeje do temperatury w którym zadziała termostat który zał wentylator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) no właśnie auto postało od przyjazdu 1,5 godziny. wsiadłem silnik był juz chłodny, wskazówka temperatury bliska dolnej granicy , odpaliłem i się załączyła chłodnica i dziala cały czas . Rano jak wsiadam do auta to wtedy odrazu się nie zalącza moze przy dieslach tak jest Edytowane 6 Marca 2013 przez dstasiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 zadziała termostat który zał wentylator to nie termostat robi "zał" wentylatora - termostat reguluje przepływ plynu pomiedzy malym i duzym obiegiem, a wentylator uruchamia czujnik umieszczony w tym ostatnim odpaliłem i się załączyła chłodnica i dziala cały czas . Rano jak wsiadam do auta to wtedy odrazu się nie zalącza moze przy dieslach tak jest to nie jest normalna sytuacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 moze przy dieslach tak jest Jest wręcz odwrotnie,bardzo ciężko zagrzać 1.5 dci zimą,by się włączył wentylator chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 no i nabroiłem , jak mam wyłączona klimę to jak odpalę to wentylator się nie załącza, ale wystarczy ze włącze klime słychac jak przekaźnik się załącza i włącza się wentylator i nie chce się wyłączyc pomimo wyłączenia klimu. Na dodatek wypiąłem wtyczke od wentylatora ,niestety po stłuczce jest trochę rozwalona, i po zapaleniu się silnika miga mi poduszka powietrzna . po włożeniu wtyczki nadal miga.Masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 włączenie klimy - przy takich temperaturach jak mamy obecnie - nie powinno skutkować automatycznym odpaleniem wentylatora... w funkcji klimy wentylator rusza dopiero kiedy ciśnienie czynnika w układzie przekroczy założone parametry (kilkanaście bar) - mówiąc w skrócie, masz tam coś nakopane, stasiu a tak przy okazji - co ma wtyczka od wentylatora chłodnicy do SRS-a ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 nie wiem ale zapaliła się i migała , migała bo juz naprawiłem sposobem opisanym na forum , czyli trybem naprawczym komputera. jeszcze raz sprawdziłem, gdy mam wyłączoną klimę to wentylator się nie włącza , gdy tylko włącze przycisk ac automatycznie slysze klik przekaźnika który załącza wentylator i ani śni wyłączyć. CO ROBIĆ, CO TO MOZE BYĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 masz usterkę układu klimatyzacji, jedz do specjalistów od klimy - ale nie zapomnij zaznaczyc, ze masz auto po dzwonie i różne cuda juz tam mogły byc zastosowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 była wymieniana chłodnica klimatyzacji , moze magik cos popierdzielił, szkoda gadać prawdziwych fachowców ze swiecą szukać. Wyłącze klime, ale czy mam pewność ze włączy się wentylator jak silnik się nagrzeje. przy jakiej temperaturze się powinien włączyć, bede obserwować i w razie co włącze klime . dzis rano wsiadłem i w momencie rozruchu silnika załączył się wiatrak i to dosc sybko chodził. Wyłączyłem klime i zapaliłem jeszcze raz auto i to samo wiatrak się załączył. Wyłączyłem w ogóle nawiew i włączyłem silnik wiatraknie chodził, ale jak przejechałem ok 4 km zatrzymałem auto i wiatrak chodził mimo ze temp silnika niska a nawiew wyłączony. Oco chodzi ? Dodam ze po wyłączeniu wtyczki z chłodnicy z wentylatora on nadal chodził , wyłącza się dopiero jak wyłącze silnik. Poza tym wtycza jest nieciekawa bo pęknięta dzieki za porady, i czy mogę tak jeżdzić do poniedziałku, bo w poniedziałem oddaje auto do elektryka zeby zrobił porządek z kontrolkami trakcji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 możesz tak jezdzic do końca życia - wentylatora lub auta - wentylator wprawdzie bierze troche prądu, ale nie powinno Ci go braknąć... wyglada na usterkę czujnika temperatury lub spięcie wentylatora "na krotko" z zapłonem, bo rzeczony czujnik nie włączał wentylatora wtedy kiedy miał włączać i ktoś wolał spiąc na krótko niż ryzykować przegrzanie silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 No kolega miał racje a mianowicie CZUJNIK CIŚNIENIA KLIMATYZACJI do wymiany. Wymieniałem wszystkie chłodnice w tym te od klimy i pewnie czujnik stary został i sie zpsuł. Facet mówił ze tez on moze miec wpływ na to ze palą sie kontrolki trakcji, i ze czasami mam wachnięcia obrotów, takie nagłe i od razu się podnoszą. Ale wymienie czujnik, chyba niestety musze spuścić dopiero co nabitą klimę i na nowo nabić. I wtedy zobaczymy może zgasną. czy macie jakieś inne pomysły bo facet mówił ze jesli to nie pomoże to tylko cos z ciśnieniem czyli wtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Kolo miał wachnięcia obrotów w scenicu 1.5dci,a winny był czujnik wysokiego cisnienia na pompie wtryskowej, koszt ok. 500 zł. Ale zamiast całego czujnika,wystarczy wymiana oringu i uszczelek za grosze, komplet do kupienia np. w servisie Boscha - 10 minut roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 dzieki za bardzo cenne uwagi , mozliwe ze po małym dzwonku cos sie rozszczelniło?, bo przebieg nie wskazuje na zuzycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 a kto mial maly dzwonek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 a kto mial maly dzwonek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dstasiu Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 (edytowane) Nooooooooo czujnik 319 zł bo nie ma zamienników. coś czuje ze doprowadzenie tego do porządku troche mnie wyjdzie. Panowie dzis zaobserwowałem ze doszedł dodatkowy objaw.Do tej pory pracował na 700-800 i sekundowe opuszczenie do 400-500, i podniesienie do 700-800 i tak co jakis czas. Teraz po wachnięciu do 400-500 i wróceniu na 700-800 obroty zaczynają falować miedzy 600-800 tak jakby sobie popurtywał trwa to ok 30-60 sekund i zatrzymuje się na 700-800 i trzyma . Po jakims czasie znowu. I to na biegu jalowym. W jezdzie nie odczuwam braku mocy czy szarpnięć. Teraz nie wiem gdzie jechac do serwisu bosha czy do gościa który zajmuje się dieslami i wtryskami. Co to moze być, chyba bede musiał troche zaskurniaków wydłubać W czasie pomiaru wachniecia ciśnienie jest za duze duzo za duze czujnik wymieniony i wentylator ucichł i jakby równo pracuje niestety kontrolki nadal się palą , radzą jeszcze wymienić filtr paliwa i wtedy jak nie pomoze to zaczniemy diagnostyke wtryskową .Czy ktoś wymieniał filtr paliwa. jak to zrobic? dziekie Edytowane 12 Marca 2013 przez dstasiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnik Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Filtr paliwa masz po lewej stronie jak otworzysz maske w takiej metalowej obudowie.Musisz odlączyc przewody ,odkrecic obejme i wyjac.W sumie prosta robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.