Gość Krzysztof_krl Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Witam wszystkich forumowiczów! Stałem się posiadaczem Nissana Patrola Y61 3.0 DI wersje long 7 osobową. Mam go od soboty a nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu samochodami i mam parę pytań i myślę że to właśnie posiadacze takich aut udzielą mi najlepszych odpowiedzi: -) czy patrol ma blokowany przedni most? zdążyłem go już zakopać w błocie i zauważyłem że na 4L z blokadą mostu kręci się tylko jedno koło z przoduł -) do czego są sprzęgiełka w przednich kołach bo mam je ustawione na ,,auto" ale gdy stał w tym błocie przestawiłem je kluczem 21 na ,,lock" i nic się nie zmieniło a przynajmniej tak mi się wydaje. -) czemu elektryczny stabilizator tylnego mostu sam mi się włącza? wyłączam go gdy wjeżdżam w teren i po chwili kontrolka ,,stabi off" znika. -) nie podświetla mi przycisków na panelu od klimatronica, podgrzewania foteli i ciężko jest coś znaleźć w nocy w aucie. -) co powinienem wiedzieć jako nowy użytkownik takiej terenówki??? Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Witam cie kolego Pytanie nr 1 , Nie ma nr2 bo mozesz wyłaczyc naped na przednie koła włacz auto i nic nie grzeb nr3 na to pytanie ci nie odpowiem bo ja go wyciełem i wstawiłem zwykły nr4 mi tez nie podswietla i juz nie pamietam czy kiedys swieciło dbaj o niego zminiaj czesto olej ja zmieniam co 7 tys , nie pozwul mu sie zagrzac nie piłuj go na biegach do 5 tys obr , jak go kupiłes wymien olej filtry ( olej w mostach ) poczytaj forum sa rózne usterki tego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Witaj w uzupełnieniu Przyciski podgrzewania foteli nie są podświetlane, stabilizator jak jedziesz szybciej niż chyba 40km/h się włącza ze względów bezpieczeństwa, podobnie chyba z blokadą - buzer piszczy jak za szybko, reszta jak pisał max233 - zmieniaj olej i nie piłuj. Uważaj na śniegu czy śliskim - slabo się zatrzymuje i lubi driftować jak masz tylko tył zapięty. Pomyśl o podgrzewaczu paliwa lub filtra- bo fabrycznie nie ma i na większych mrozach może stanąć pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 W lekkim terenie sprzęgiełka działają na auto. Jak wjeżdżasz w ciężki teren warto je przestawić na lock, ponieważ zapobiegnie to ich uszkodzeniu przy taplaniu się przód - tył (większość sprzęgiełek jest uwalona właśnie przez to). Stabilizator tylnego mostu zalecam rozebrać i wyczyścić jego blokadę (rzadko używana zachodzi brudem i rdzą, co jest przyczyną uszkodzeń) Rozbierz zwrotnice i przesmaruj łożyska sworznia. Sprawdź nadkola i podłogę pod kątem rdzy (warto oczyścić i zrobić konserwację) Wymień płyn hamulcowy. Sprawdź olej w mostach, skrzyni i reduktorze. Jeśli wypracowany - wymień (mosty GL-5, skrzynia i reduktor GL-4) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Witaj w uzupełnieniu .... Pomyśl o podgrzewaczu paliwa lub filtra- bo fabrycznie nie ma i na większych mrozach może stanąć pozdrawiam Co przez to rozumiesz ..?!! Auto odpala i jedzie nawet przy duzych mrozach i nie ma problemy z zamarazjącym paliwem jak się dba o nie tzn leje dobrego uszlachetniacza a nie jekaieś żuwno. Jedyna możliwosć zamarzania paliwa jest na drodzę ze zbiornika do filtra... dalej już pójdzie grawitacyjnie bo ciepłe od silnika ... :-) Z mojej strony rada zanim gdziekolwiek pojedziesz w teren zapoznajsie z obsługa tego auta i jego możliwościami.Pooglądaj film na YT poczytaj faora i zanim zrobisz jakas głupote zabezpiecz się w sprzet do wyciągania swojej zabawki i NIGDY NIE WJEŻDZAJ W TEREN SAM bo może cię to wiele siwych włosów kosztować ... zapraszam na rajdy 4x4 tam jest mnóstwo info ... AAA i miłej zabawy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesław Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Pomyśl o podgrzewaczu paliwa lub filtra- bo fabrycznie nie ma i na większych mrozach może stanąć Mystake! U mnie jest i to fabryczny! A w kwestii niezbędnej wiedzy. Koledzy Ci tu mydlą oczy. To czego będziesz głównie potrzebował, to mnóstwo cierpliwości i... szelestów! Jeśli nie chcesz płacić jak za zboże, to zacznij od WIELOGODZINNEJ lektury najważniejszych forów poświęconych patrolom. Na 200 postów, znajdziesz ze 2-3 z konkretną wiedzą lub poradą... Life's a bitch! p.s. darmowa porada na start: Podświetlenie przycisków - odpowiada za nie bezpiecznik pod maską. Sprawdź czy nie jest przepalony (nie wiem który, sprawdź wszystkie). Jeśli bezpiecznik jest ok, to czeka Cię wymiana żarówek. W samym klimatroniku jest ich 6. Każda kosztuje 25zł i nie ma żadnych zamienników. Tylko ASO. A nie mówiłem... :-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konrado900 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam wszystkich kolegów, jestem nowy na tym forum i nowym uzytkownikiem patrola y61 więc prosił bym o pomoc. Mam problem z układem kierowniczym dokładnie mam luz na kierownicy podobno przekładnia kierownicza i chciałem się zapytać czy przekładnia od patrola Y60 pasuje do Y61. Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.