Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Patrol Y61 3.0 DI pytania


Gość Krzysztof_krl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysztof_krl

Witam wszystkich forumowiczów!

Stałem się posiadaczem Nissana Patrola Y61 3.0 DI wersje long 7 osobową. Mam go od soboty a nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu samochodami i mam parę pytań i myślę że to właśnie posiadacze takich aut udzielą mi najlepszych odpowiedzi:

-) czy patrol ma blokowany przedni most? zdążyłem go już zakopać w błocie i zauważyłem że na 4L z blokadą mostu kręci się tylko jedno koło z przoduł

-) do czego są sprzęgiełka w przednich kołach bo mam je ustawione na ,,auto" ale gdy stał w tym błocie przestawiłem je kluczem 21 na ,,lock" i nic się nie zmieniło a przynajmniej tak mi się wydaje.

-) czemu elektryczny stabilizator tylnego mostu sam mi się włącza? wyłączam go gdy wjeżdżam w teren i po chwili kontrolka ,,stabi off" znika.

-) nie podświetla mi przycisków na panelu od klimatronica, podgrzewania foteli i ciężko jest coś znaleźć w nocy w aucie.

-) co powinienem wiedzieć jako nowy użytkownik takiej terenówki???

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cie kolego

Pytanie nr 1 , Nie ma

nr2 bo mozesz wyłaczyc naped na przednie koła włacz auto i nic nie grzeb :)

nr3 na to pytanie ci nie odpowiem bo ja go wyciełem i wstawiłem zwykły

nr4 mi tez nie podswietla i juz nie pamietam czy kiedys swieciło

dbaj o niego zminiaj czesto olej ja zmieniam co 7 tys , nie pozwul mu sie zagrzac nie piłuj go na biegach do 5 tys obr , jak go kupiłes wymien olej filtry ( olej w mostach )

poczytaj forum sa rózne usterki tego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

w uzupełnieniu

 

Przyciski podgrzewania foteli nie są podświetlane, stabilizator jak jedziesz szybciej niż chyba 40km/h się włącza ze względów bezpieczeństwa, podobnie chyba z blokadą - buzer piszczy jak za szybko, reszta jak pisał max233 - zmieniaj olej i nie piłuj. Uważaj na śniegu czy śliskim - slabo się zatrzymuje i lubi driftować jak masz tylko tył zapięty. Pomyśl o podgrzewaczu paliwa lub filtra- bo fabrycznie nie ma i na większych mrozach może stanąć

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lekkim terenie sprzęgiełka działają na auto. Jak wjeżdżasz w ciężki teren warto je przestawić na lock, ponieważ zapobiegnie to ich uszkodzeniu przy taplaniu się przód - tył (większość sprzęgiełek jest uwalona właśnie przez to).

 

Stabilizator tylnego mostu zalecam rozebrać i wyczyścić jego blokadę (rzadko używana zachodzi brudem i rdzą, co jest przyczyną  uszkodzeń)

 

Rozbierz zwrotnice i przesmaruj łożyska sworznia.

 

Sprawdź nadkola i podłogę pod kątem rdzy (warto oczyścić i zrobić konserwację)

 

Wymień płyn hamulcowy.

 

Sprawdź olej w mostach, skrzyni i reduktorze. Jeśli wypracowany - wymień (mosty GL-5, skrzynia i reduktor GL-4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

w uzupełnieniu

.... Pomyśl o podgrzewaczu paliwa lub filtra- bo fabrycznie nie ma i na większych mrozach może stanąć

 

pozdrawiam

 

Co przez to rozumiesz ..?!! 

 

 Auto odpala i jedzie nawet przy duzych mrozach i nie ma problemy z zamarazjącym paliwem jak się dba o nie tzn leje dobrego uszlachetniacza a nie jekaieś żuwno. Jedyna możliwosć zamarzania paliwa jest na drodzę ze zbiornika do filtra... dalej już pójdzie grawitacyjnie bo ciepłe od silnika ... :-)

 

 Z mojej strony rada zanim gdziekolwiek pojedziesz w teren zapoznajsie z obsługa tego auta i jego możliwościami.Pooglądaj film na YT poczytaj faora i zanim zrobisz jakas głupote zabezpiecz się w sprzet do wyciągania swojej zabawki i NIGDY NIE WJEŻDZAJ W TEREN SAM bo może cię to wiele siwych włosów kosztować ... zapraszam na rajdy 4x4 tam jest mnóstwo info ...

AAA i miłej zabawy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o podgrzewaczu paliwa lub filtra- bo fabrycznie nie ma i na większych mrozach może stanąć

Mystake! :) U mnie jest i to fabryczny!

 

A w kwestii niezbędnej wiedzy. Koledzy Ci tu mydlą oczy. To czego będziesz głównie potrzebował, to mnóstwo cierpliwości i... szelestów! :)

Jeśli nie chcesz płacić jak za zboże, to zacznij od WIELOGODZINNEJ lektury najważniejszych forów poświęconych patrolom.

Na 200 postów, znajdziesz ze 2-3 z konkretną wiedzą lub poradą... Life's a bitch! :devil:

 

p.s. darmowa porada na start: Podświetlenie przycisków - odpowiada za nie bezpiecznik pod maską. Sprawdź czy nie jest przepalony (nie wiem który, sprawdź wszystkie). Jeśli bezpiecznik jest ok, to czeka Cię wymiana żarówek. W samym klimatroniku jest ich 6. Każda kosztuje 25zł i nie ma żadnych zamienników. Tylko ASO. A nie mówiłem... :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość konrado900

Witam wszystkich kolegów, jestem nowy na tym forum i nowym uzytkownikiem patrola y61 więc prosił bym o pomoc. Mam problem z układem kierowniczym dokładnie mam luz na kierownicy podobno przekładnia kierownicza i chciałem się zapytać czy przekładnia od patrola Y60 pasuje do Y61. Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...