Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144] Duże spalanie i brak mocy SR20DE


damgulin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moja primerką silnik to sr20de, auto wyraźnie nie chce jechać od 2,5 tys obr zauważalny brak mocy i wysokie spalanie... przy próbie przyspieszania silnik niechętnie wkreca sie na obroty i zauważalnie szarpie podczas przyspieszania. Założone nowe kable ngk, świece denso, kopułka. Zmierzyłem przepływke, tps'a, sonde i wyniki:

Przepywomierz (nowy wkład boscha założony ok 4 miesięcy temu)- na wolnych obrotach 1.35V i wzrasta do ok 4V

Tps- 0,43V na wolnych i rośnie podczas uchylenia przepustnicy

Sonda- od 0,2 do 0,8 faluje cały czas.

Skończyły się pomysły na to... auto spala w miescie ok 17litrów, wiem, że jest zima i krótkie odcinki ale wczesniej spalał ok 12-13 w mieście. Dziś sonda odpięta oczywiście od razu check silnika lecz nie ma żadnych problemów z przyspieszaniem lecz spalanie dalej wysokie rozumiem że auto troche przelewa. Został jeszcze drugi katalizator- może on być przyczyną?

 

pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie, auto nie wywala żadnego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczął bym od filtru paliwa i powietrza następnie wszystko to co wymieniłeś :)

jeszcze to mogą być przewody podciśnienia zawór egr albo wtryski

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Nie wiem czy dobrze powiem ale z tego co wiem przepływka powinna mieć wartości minimalne na wolnych 1.8-1.9 na 850 obr/min i stopniowo zwiększać jak obroty ida w góre.

Może się myle bo to wartości dla diesela ale przepływki chyba mają wszystkie takie same wartości ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odpowiedzi, lecz filtr paliwa wymieniany był, powietrza czyszczony stożek w listopadzie. Trop z wężami i że łapie gdzieś lewe powietrze do sprawdzenia ciężko na pewno bo to szukanie igły w stogu. Egr zatkany po wymianie kolektora. Co do przepływki zgodze się że w dieslu powinno być ok 1,9 lecz benzyna 1,35V jest to odpowiednie napięcie. Usterka stała się z dnia na dzień i trwa nadal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na lewe powietrze, bo wartości tych mierzonych elementów masz idealne.
Nie jest wcale tak trudno to sprawdzić bo w sumie elementów jest tylko kilka. Przede wszystkim szczelność rury dolotowej, puszki filtra, wszystkie połączenia (filtr-przepływomierz-rura-przepustnica-kolektor). Dalej zostają już tylko małe elementy, jak rurki podciśnienia dochodzące do rury głównej (dwie albo trzy) i odma. Sprawdź też miejsce gdzie rurka podciśnienia wchodzi do serwa wspomagania czy tam nie ma przedmuchów. U mnie dziurki znalazłem w dwóch rurkach: malutka podciśnieniowa łącząca w zależności od wersji: albo przepustnicę z dolotem, albo kolektor z przepustnicą (w każdym przypadku jest na samej górze przepustnicy); druga dziurka była w odmie wychodzącej z tyłu pokrywy zaworów i wchodzącej do kolektora. Zwróć szczególną uwagę na tę właśnie odmę bo ona u mnie była otulona drugą rurką i nie było widać dziurki dopóki jej nie wymontowałem (a to jest żaden problem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z objawów ".... przy próbie przyspieszania silnik niechętnie wkreca sie na obroty i zauważalnie szarpie podczas przyspieszania.." ewidentnie obstawiałbym przepływkę, ale nieszczelny dolot też może byc tego sprawcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z objawów ".... przy próbie przyspieszania silnik niechętnie wkreca sie na obroty i zauważalnie szarpie podczas przyspieszania.." ewidentnie obstawiałbym przepływkę, ale nieszczelny dolot też może byc tego sprawcą.

 

Też mi to bardziej pasuje na przepływkę ale kolega ma wartości idealne. U mnie szarpało podczas przyspieszania właśnie jak rura trochę spadła z przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa dalej nie wyjaśniona ponieważ warunki atmosferyczne nie pozwalaja na to a brak garazu :mellow:  Z drugie strony musze posprawdzac rzeczywiscie wszystkie te rurki od podcisnienia, moze uszczelke kolektora wydmuchalo. Voyo przepływka na 100 % dobra bo od CIebie ją kupowałem  :thumbsup: (nowy wklad)  jak porównałem ze stara to niebo a ziemia. Jakoś musze się turlac autkiem bo codziennie potrzebne jest.

 

edit. lecz dziwi mnie bardzo, że jak odepne sonde to auto przyspiesza bardzo dobrze wiem ze jest dtroche na bogatszej mapie jesli sie odepnie ale kurcze spalanie tez "piękne"

Edytowane przez damgulin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze padnięta cewka zapłonowa, znajdująca się w aparacie zapłonowym, lub można jeszcze sie zainteresować czujnikiem spalania stukowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Voyo przepływka na 100 % dobra bo od CIebie ją kupowałem  :thumbsup: (nowy wklad)  jak porównałem ze stara to niebo a ziemia. Jakoś musze się turlac autkiem bo codziennie potrzebne jest.

 

edit. lecz dziwi mnie bardzo, że jak odepne sonde to auto przyspiesza bardzo dobrze wiem ze jest dtroche na bogatszej mapie jesli sie odepnie ale kurcze spalanie tez "piękne"

 

 

he he... To bym się nieżle podłożył jak by ona winna była  :whistle:   

A może na wszystkich cylindrach ci nie pali, sprawdzałeś świece i kable ?

Może jeszcze sonde lambda spróbuj podmienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj auto zostało podlączone pod komputer, sonda na wolnych obrotach pracuje prawidłowo po dodaniu gazu od ok 2 tys obrotów zawiesza się kompletnie, mechanik polecił wlasnie podmienic sonde i sprawdzić czy będzie dobrze, teraz pytanie czy od razu kupować uzywana do sprawdzenia czy nową... przy nowej koszty pewnie ok 300zł :( i jeszcze problem bedzie z doborem wtyczki, czy przypasuje uniwersalna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>Dedykowana Boscha nowa z odpowiednią wtyczką będzie Cię kosztowała od ok 250 (niebieska wtyczka) do 300zł (szara). W sumie podrożały, kiedyś za niewiele ponad 200 dało się ogarnąć...<br />

Edit: jak patrzę w IC to uniwersalna Bosch około 200zł, trzeba tylko przełożyć wtyczkę i zacisnąć kable, powinna działać bez problemu.</p>

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedź, tylko oby to była sonda... też sprawdziłem katalog i mówisz o sondzie o nr 0 258 986 502 oczywiscie bosch ? w sumie mam znizke w IC to ok 200zł moze uda sie kupić ją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ta z końcówką 502 w numerze, 3 przewodowa uniwersalna. Z tego co kiedyś czytałem można tez spokojnie założyć 4-ro przewodową uniwerslaną, trzeba tylko podłączyć dodatkowy, czwarty przewód do masy, najlepiej do kolektora dolotowego.

A sprawdzenie wg serwisówki robi się przy 2 tys. rpm, są kroki w serwisówce wypisane, jak patrzyłem kiedyś to ELM z allegro za 40zł pokazywał napięcia na sondzie bez problemów (też muszę swoją sprawdzić w najbliższym czasie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę jeszcze problem jaki występował w moim aparacie zapłonowym SR20DE. W moim przypadku w aparacie zapłonowym tarcza od czujnika halla przy większych obrotach poprostu się wyginała i dotykała do czujnika co powodowało przekłamania we wskazaniach czujnika i objawiało się to że powyżej 2500 obr zaczynał szarpać brakowało mocy i czasami gasł. Niestety próby naprawy spełzły na niczym pomogła wymiana aparatu zapłonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...