Gość pellee Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Witam czy napisał by mi ktos krok po kroku jak dokłądnie sptrawdzic swiece metodą z kablami rozruchowymi i akumulatora, ponieważ na zimnym silniku auto cięzko pali długo kręci,nawet przy temperaturach -5 więc cos jest nie tak przypuszczam ze to wina swiec jutro zamierzam je wykręcic i dokładnie sprawdzic,chociaż to bedzie mój pierwszy raz i czy ktos opisał by mi tą metode jak je mam podłączac zeby dobrze sprawdzic? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 wykręć świece,ok 30cm kabelka,dotykasz kabelek do tego małego gwintu co była przykręcona listwa elektryczna,drugi koniec kabelka do plusa akumulatora,a obudową świecy do minusa aku. świeca po kilku sekundach powinna zagrzać na samym końcu żarnika.Jeśli wszystkie tak samo zagrzeją i w tym samym czasie,to jest OK,a jak zagrzeje któraś w połowie,lub wcale,lub też będziesz miał zwarcie,jak byś sam kabel złączył plus z minusem,albo dłużej niż reszta świec to masz sprawę jasną.A jak już wymieniasz bo jedna uszkodzona,lub dwie,to wymień wszystkie,żeby za jakiś czas nie wracać,do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pellee Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 dzięki za szczegółowe wyjasnienie jutro sie za to wezme, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 (edytowane) Miej kolego na uwadze ze zaklady naprawiajace glowice silników w przypadku diesla najczesciej robia urwane wtryskiwacze i wlasnie swiece, jak nie masz odpowiednich narzedzi (nasadki, klucz dynamometryczny)to lepiej nie ruszac bo moze sie to zle skonczyc. Na poczatku radzilbym sprawdzic szyne zasilajaca swiece, to ta blaszka laczaca je wszystkie z przewodem zasilania, odkrec ja, wyczysc dobrze z nalotów w czesci gdzie styka sie ze swiecami jak i z przewodem zasilajacym, podobnie swiece oczysc na stykach, warto tez spryskac styki odpowiednim srodkiem do tego (poczciwe wd40 nie jest najlepsze). Dopiero po tym zabiegu jak nie bedzie wyraznej poprawy to wtedy nalezaloby myslec nad sprawdzeniem swiec. A ten zabieg moze niedrogo wykonac elektryk który sprawdzi bez wykrecania kazda swiece amperomierzem wtedy gdy wiesz ze któras pobiera zbyt wielki lub niski prad to najpewniej jest uszkodzona. Edytowane 17 Marca 2013 przez hansrpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Miej kolego na uwadze ze zaklady naprawiajace glowice silników w przypadku diesla najczesciej robia urwane wtryskiwacze i wlasnie swiece, jak nie masz odpowiednich narzedzi (nasadki, klucz dynamometryczny)to lepiej nie ruszac bo moze sie to zle skonczyc. Własśnie. Polecam przed odręceniem spryskac wd40 i odczekać. A podczas odkręcania delikatnie próbować nic na siłe. Przekręcic łatwo a odkręcic póniej kłopot. Ale dasz radę bo nic skomplikowanego w tym nie ma ;)Polecam poczytać:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/13260-swiece-zarowe-w-cd20t/page-2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Zamiast wd40 sugerowalbym spray Wurtha do czyszczenia przepustnic i gaznikow. Cholerstwo idealnie czysci i dzieki niemu w VW, gdzie warsztat nie podjal sie proby wykrecania swiec, ja zrobilem to sam w ok 1h. Wysyłane z mojego Xperia Arc S za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pellee Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 dzięki za podpowiedzi jednak pojde do elektryka sprawdzi mi to na szybko amperomierzem ponieważ i tak nie posiadam jednak odpowiedniej nasadki do wykręcenia swiec,dzis rano miałem to samo -5 stopni kręcił za długo chwilami jak by juz prawie łapał ale jednak jeszcze nie,tym sposobem po tej zimie rozładowałem kompletnie akumulator od tego kręcenia, jak są plusowe temperatury odpala dosc szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 @pelle. Możesz sprawdzić świece bez wykręcania. Nie jest to tak skuteczne, jakbyś miał świecę w rękach i widział, jak robi się czerwona, sle dowiesz się przynajmniej czy przepalona (to jest najczęstsza usterka) czy grzeje. Jak to zrobić? ściągasz listwę zasilającą, tak, żeby każda ze świec była osobno, a nie wszystkie połączone razem, znajdujesz metrowy dosć gruby kabelek w warsztacie i przykładasz jedną jego końcówkę do świecy, drugą do plusa aq. JAk będzie ładnie iskrzyło, znaczy świeca przepalona nie jest. Jak iskier nie zobaczysz- świeca na pewno do wymiany. Cos mi świta w głowie, że jeszcze można to sprawdzić zwykłym multimetrem. Też musisz kazdą świece mieć osobno i trzeba mierzyc oporność. JAk wyjdze mała rzędu 1-3 omy, to świeca ok, a jak większa, to nadaje sie do wymiany. (tych wartosci do konca pewy nie jestem, przydałoby sie, żeby ktoś potwierdził) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genad2109 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 @pelle. Możesz sprawdzić świece bez wykręcania. Nie jest to tak skuteczne, jakbyś miał świecę w rękach i widział, jak robi się czerwona, sle dowiesz się przynajmniej czy przepalona (to jest najczęstsza usterka) czy grzeje. Jak to zrobić? ściągasz listwę zasilającą, tak, żeby każda ze świec była osobno, a nie wszystkie połączone razem, znajdujesz metrowy dosć gruby kabelek w warsztacie i przykładasz jedną jego końcówkę do świecy, drugą do plusa aq. JAk będzie ładnie iskrzyło, znaczy świeca przepalona nie jest. Jak iskier nie zobaczysz- świeca na pewno do wymiany. Cos mi świta w głowie, że jeszcze można to sprawdzić zwykłym multimetrem. Też musisz kazdą świece mieć osobno i trzeba mierzyc oporność. JAk wyjdze mała rzędu 1-3 omy, to świeca ok, a jak większa, to nadaje sie do wymiany. (tych wartosci do konca pewy nie jestem, przydałoby sie, żeby ktoś potwierdził) +1000 Tak własnie sprawdzałem jak miałem dyzlia. Odrazu znajdziesz ktura nie pracuje i wymien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pellee Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Witam mam problem dalej,ostatnio sprawdzałem swiece na kabelek do plusa akumulatora bez wykrecania i niby iskra była może na jednej mniejsza ale była. Znów dzis temparetury niskie były auto nie chce odpalic troche jakby cos tam próbuje łapac ale jednak nie , chechlałem tak ze akumulator sie rozładował juz po raz ktorys w ta zime. ,Próbowałem na kable tez to samo, jak kręce to dym z rury idzie widac,to niby paliwo ma dopływ chyba dobry. Nie wiem w czym może byc rzecz w tej chwili nawet nie mam jak do mechanika podjechac,może jutro odpali jak bedzie cieplej bo jak jest w miare cieplo odpala bez problemu i szybko tylko od -5 zaczynaja se problemy a przy -10 to juz mozna sie domyslec ze nie odpali. W czym może być rzecz swiece wykrecic dokladnie sprawdzic? przeczyscic cos? czy może paliwo nie dochodzic? ale z rury przy kręceniu niby idzie dym. czy cos da sie poregulowac przy filtrze paliwa czy pompie? czy od rozrusznika może byc cos? niby kreci normalnie ale czesto przy koncu słychac zgrzyt no i w tą zimę naprawde duzo kręciłem bo miałem takich sytuacji troche, czy może w czym innym tkwi problem może ktos wie z gór dzięki za odp Nissan almera 1.5 dci Edytowane 24 Marca 2013 przez pellee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) Tak,w ogó.le,to sprawdz kontrolką,czy świece dostają prąd,bo może przekaźnik się uszkodził(ja tak miałem,cały zielony był od wilgoci w środku i do wyrzucenia,co prawda zamontowałem inny z małą przeróbką,ale działa),a rozrusznik i tak trzeba będzie przejrzeć,ze względu na długie kręcenie podczas odpalania.Aaaaaa i sprawdz bezpieczniki,czy nie przepaliło bo może być zwarcie na którejś świecy Edytowane 30 Marca 2013 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.