Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

świece żarowe jak sprawdzic?


Gość pellee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy napisał by mi ktos krok po kroku jak dokłądnie sptrawdzic swiece metodą z kablami rozruchowymi i akumulatora, ponieważ na zimnym silniku auto cięzko pali długo kręci,nawet przy temperaturach -5 więc cos jest nie tak przypuszczam ze to wina swiec jutro zamierzam je wykręcic i dokładnie sprawdzic,chociaż to bedzie mój pierwszy raz i czy ktos opisał by mi tą metode jak je mam podłączac zeby dobrze sprawdzic?  Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykręć świece,ok 30cm kabelka,dotykasz  kabelek do tego małego gwintu co była przykręcona listwa elektryczna,drugi koniec kabelka do plusa akumulatora,a obudową świecy do minusa aku. świeca po kilku sekundach powinna zagrzać na samym końcu żarnika.Jeśli wszystkie tak samo zagrzeją i w tym samym czasie,to jest OK,a jak zagrzeje któraś w połowie,lub wcale,lub też będziesz miał zwarcie,jak byś sam kabel złączył plus z minusem,albo dłużej niż reszta świec to masz sprawę jasną.A jak już wymieniasz bo jedna uszkodzona,lub dwie,to wymień wszystkie,żeby za jakiś czas nie wracać,do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miej kolego na uwadze ze zaklady naprawiajace glowice silników w przypadku diesla najczesciej robia urwane wtryskiwacze i wlasnie swiece, jak nie masz odpowiednich narzedzi (nasadki, klucz dynamometryczny)to lepiej nie ruszac bo moze sie to zle skonczyc. Na poczatku radzilbym sprawdzic szyne zasilajaca swiece, to ta blaszka laczaca je wszystkie z przewodem zasilania, odkrec ja, wyczysc dobrze z nalotów w czesci gdzie styka sie ze swiecami jak i z przewodem zasilajacym, podobnie swiece oczysc na stykach, warto tez spryskac styki odpowiednim srodkiem do tego (poczciwe wd40 nie jest najlepsze). Dopiero po tym zabiegu jak nie bedzie wyraznej poprawy to wtedy nalezaloby myslec nad sprawdzeniem swiec. A ten zabieg moze niedrogo wykonac elektryk który sprawdzi bez wykrecania kazda swiece amperomierzem wtedy gdy wiesz ze któras pobiera zbyt wielki lub niski prad to najpewniej jest uszkodzona.
 

Edytowane przez hansrpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Miej kolego na uwadze ze zaklady naprawiajace glowice silników w przypadku diesla najczesciej robia urwane wtryskiwacze i wlasnie swiece, jak nie masz odpowiednich narzedzi (nasadki, klucz dynamometryczny)to lepiej nie ruszac bo moze sie to zle skonczyc.

 

 

Własśnie. Polecam przed odręceniem spryskac wd40 i odczekać. A podczas odkręcania delikatnie próbować nic na siłe. Przekręcic łatwo a odkręcic póniej kłopot. Ale dasz radę bo nic skomplikowanego w tym nie ma ;)Polecam poczytać:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/13260-swiece-zarowe-w-cd20t/page-2?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wd40 sugerowalbym spray Wurtha do czyszczenia przepustnic i gaznikow. Cholerstwo idealnie czysci i dzieki niemu w VW, gdzie warsztat nie podjal sie proby wykrecania swiec, ja zrobilem to sam w ok 1h. ;)

 

Wysyłane z mojego Xperia Arc S za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi jednak pojde do elektryka sprawdzi mi to na szybko amperomierzem ponieważ i tak nie  posiadam jednak odpowiedniej nasadki do wykręcenia swiec,dzis rano miałem to samo -5 stopni kręcił za długo chwilami jak by juz prawie łapał ale jednak jeszcze nie,tym sposobem po tej zimie rozładowałem kompletnie akumulator od tego kręcenia, jak są plusowe temperatury odpala dosc szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pelle.

 

Możesz sprawdzić świece bez wykręcania. Nie jest to tak skuteczne, jakbyś miał świecę w rękach i widział, jak robi się czerwona, sle dowiesz się przynajmniej czy przepalona (to jest najczęstsza usterka) czy grzeje.

 

Jak to zrobić?

ściągasz listwę zasilającą, tak, żeby każda ze świec była osobno, a nie wszystkie połączone razem, znajdujesz metrowy dosć gruby kabelek w warsztacie i przykładasz jedną jego końcówkę do świecy, drugą do plusa aq. JAk będzie ładnie iskrzyło, znaczy świeca przepalona nie jest.

Jak iskier nie zobaczysz- świeca na pewno do wymiany.

 

Cos mi świta w głowie, że jeszcze można to sprawdzić zwykłym multimetrem. Też musisz kazdą świece mieć osobno i trzeba mierzyc oporność. JAk wyjdze mała rzędu 1-3 omy, to świeca ok, a jak większa, to nadaje sie do wymiany.

(tych wartosci do konca pewy nie jestem, przydałoby sie, żeby ktoś potwierdził)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pelle.

 

Możesz sprawdzić świece bez wykręcania. Nie jest to tak skuteczne, jakbyś miał świecę w rękach i widział, jak robi się czerwona, sle dowiesz się przynajmniej czy przepalona (to jest najczęstsza usterka) czy grzeje.

 

Jak to zrobić?

ściągasz listwę zasilającą, tak, żeby każda ze świec była osobno, a nie wszystkie połączone razem, znajdujesz metrowy dosć gruby kabelek w warsztacie i przykładasz jedną jego końcówkę do świecy, drugą do plusa aq. JAk będzie ładnie iskrzyło, znaczy świeca przepalona nie jest.

Jak iskier nie zobaczysz- świeca na pewno do wymiany.

 

Cos mi świta w głowie, że jeszcze można to sprawdzić zwykłym multimetrem. Też musisz kazdą świece mieć osobno i trzeba mierzyc oporność. JAk wyjdze mała rzędu 1-3 omy, to świeca ok, a jak większa, to nadaje sie do wymiany.

(tych wartosci do konca pewy nie jestem, przydałoby sie, żeby ktoś potwierdził)

 

+1000 Tak własnie sprawdzałem jak miałem dyzlia. Odrazu znajdziesz ktura nie pracuje i wymien.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam  problem dalej,ostatnio sprawdzałem swiece na kabelek  do plusa akumulatora bez wykrecania i niby iskra była może na jednej mniejsza ale była.

 

Znów dzis temparetury niskie były auto nie chce odpalic troche jakby cos tam próbuje łapac ale jednak nie , chechlałem tak ze akumulator sie rozładował juz po raz ktorys w ta zime.

 

,Próbowałem na kable tez to samo, jak kręce to dym z rury idzie widac,to niby paliwo ma dopływ chyba dobry.

Nie wiem w czym może byc rzecz w tej chwili nawet nie mam jak do mechanika podjechac,może jutro odpali jak bedzie cieplej bo jak jest w miare cieplo odpala bez problemu i szybko tylko od -5 zaczynaja se problemy a przy -10 to juz mozna sie domyslec ze nie odpali.

 

W czym może być rzecz  swiece wykrecic dokladnie sprawdzic? przeczyscic cos? czy może paliwo nie dochodzic? ale z rury przy kręceniu niby idzie dym.  czy cos da sie poregulowac przy filtrze paliwa czy pompie?

czy od rozrusznika może byc cos? niby kreci normalnie ale czesto przy koncu słychac zgrzyt no i w tą zimę naprawde duzo kręciłem bo miałem takich sytuacji troche, czy może w czym innym tkwi problem może ktos wie z gór dzięki za odp

 

Nissan almera 1.5 dci

Edytowane przez pellee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,w ogó.le,to sprawdz kontrolką,czy świece dostają prąd,bo może przekaźnik się uszkodził(ja tak miałem,cały zielony był od wilgoci w środku i do wyrzucenia,co prawda zamontowałem inny z małą przeróbką,ale działa),a rozrusznik i tak trzeba będzie przejrzeć,ze względu na długie kręcenie podczas odpalania.Aaaaaa i sprawdz bezpieczniki,czy nie przepaliło bo może być zwarcie na którejś świecy

Edytowane przez Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...