Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera [p11.144, 2.0 TD, 2001] - dziwne zachowanie ABSu


Loopezik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu (2-3 miesiące) zauważyłem, że przy hamowaniu już pod sam jego koniec włącza mi się ABS, dosłownie na 2-5 "podbić pedała". Nie ma to w zasadzie juz wpływu na długość drogi hamowania, ale trochę drażni i niepokoi. Poza tym hamuje normalnie. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Masz pęknięty pierścień ABS. Szarpie zwłaszcza przy małej prędkości nawet przy delikatnym hamowaniu lub przy całkowitym zwalnianiu już ;)
Miałem identycznie. Koszt wymiany ok 50 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem bardzo podobnie ale przy uszkodzonym czujniku, stąd pytanie o błąd, bo u mnie wywalało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hmmm, kontrolka się zapala i gaśnie normalnie, przy hamowaniu się nie zapala.

Mówicie, że pierścień albo czujnik? Ok, posprawdzam, dzieki na razie ;)



Odkopuję.

Pierścień wygląda na cały. (To chodzi o ten na porzegubie?)

Zjawisko zaczęło się nasilać, kilka razy zapaliła mi się kontrolka ABSu. Po ponownym odpaleniu gaśnie normalnie.

Może to być wina klocków? Są jakieś badziewne, ale jeszcze grube.

Chyba, ze może tył? Tam już nie są takie grube :/

Edytowane przez Loopezik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tej instrukcji http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/ wyszło mi 36 i 95.

36 rozumiem, bo miałem ostatnio z tym kłopoty, ale 95 nie ma :/ Szukałem i nie za bardzo gdzieś coś wiadomo...

No i nie kasują mi się te błędy tak, jak to jest napisane w instrukcji...

A jeszcze odnośnie odczuć podczas hamowania, to pedał mi podbija czasami, nie zawse i tylko jak lekko hamuję, przy niskich prędkościach (parking itp.), przy wyższych prędkościach albo przy mocniejszym depnięciu na hamulec tego zjawiska nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tej instrukcji http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/ wyszło mi 36 i 95.

36 rozumiem, bo miałem ostatnio z tym kłopoty, ale 95 nie ma :/ Szukałem i nie za bardzo gdzieś coś wiadomo...

No i nie kasują mi się te błędy tak, jak to jest napisane w instrukcji...

A jeszcze odnośnie odczuć podczas hamowania, to pedał mi podbija czasami, nie zawse i tylko jak lekko hamuję, przy niskich prędkościach (parking itp.), przy wyższych prędkościach albo przy mocniejszym depnięciu na hamulec tego zjawiska nie ma.

Wjedź na jakiś betonowy lub asfaltowy plac {równo żeby było} na pierwszym biegu rozpędzasz auto 30-40kmh luzujesz i skręcasz kierownicą w prawo po czym próbujesz hamować i to samo rozpędzasz auto, luz i skręcasz w lewą  stronę i hamujesz nie za mocno .

Obserwujesz czy pedał chrupie w jedną i drugą stronę . Jeśli czujniki i pierścienie są ok to zaczyna się przerywać kabel od przedniego lewego lub prawego czujnika naprawa dość prosta z tym że są to specjalne kable drobno żyłowe specjalnie wytrzymałe na zginanie .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobnie jak opisujesz, u mnie był pęknięty pierścień abs. A że trzeba było i tak wymontować to wymieniłem cały przegub,  koszt ok 110zł. Lepiej sprwdzić dwa razy za nim polecisz w koszy czujników.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Wjedź na jakiś betonowy lub asfaltowy plac {równo żeby było} na pierwszym biegu rozpędzasz auto 30-40kmh luzujesz i skręcasz kierownicą w prawo po czym próbujesz hamować i to samo rozpędzasz auto, luz i skręcasz w lewą  stronę i hamujesz nie za mocno .

Obserwujesz czy pedał chrupie w jedną i drugą stronę . Jeśli czujniki i pierścienie są ok to zaczyna się przerywać kabel od przedniego lewego lub prawego czujnika naprawa dość prosta z tym że są to specjalne kable drobno żyłowe specjalnie wytrzymałe na zginanie .

Pozdrawiam.

trochę odkopię ale mam pytanie, przy takim tescie przy skręcie w prawo - problem jest w prawym kole tak? czy jest odwrócone? bo to różnie bywa więc wolę się upewnić. Zauważyłem, że mi bije abs przy małej prędkości i delikatnym hamowaniu i przy skręcie w prawo.

 

Pozdrawiam

Slec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam 

spotkał się ktoś z takim zjawiskiem ze praktycznie cały czas się świeci kontrolka od absu i od czasu mam tak ze jak odpalę samochód abs się nie zapali skręcę kołami i się zapala, a co dziwne w tą zimę był okres, że z tydzień abs działał tylko że jak hamowałem nawet delikatnie abs się załączał. Wie ktoś co to może być i jaka jest przyczyna??????

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód przedni musi mieć przerwę dla tego po skręceniu kontrolka się zapala. Możesz kupić cały nowy czujnik lub zrobić wstawkę z nowego przewodu najlepiej w gumie izolowany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informacje. a tak na boku potrzebuje jakis kontakt moze tutaj kogos z forum na temat wlasnie primerki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...