Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Usterka kontrolki hamulca ręcznego


primera22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Mam dość nietypowy problem z swoją Primerą P11. W trakcie jazdy, a czasem i postoju, zapala mi się kontrolka hamulca ręcznego. Czasem zdarza się to po naciśnięciu hamulca, ale bywa tak, że dzieje się to samoistnie. Co więcej, są chwile, że kontrolka ta tylko mrugnie, ale czasem zapala się na dłuższą chwilę. Wszystko było dobrze do momentu, gdy został odpięty akumulator (w celach serwisowych). Co to może być?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku . 

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

ALbo masz mało płynu hamulcowego albo oznaka że klocki hamulcowe skonczyły swój zywot.
Inna rzecz to czujnik który masz podłączony do ręcznego może wariować ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu jest 100% ok. A w wypadku usterki czujnika (oby nie), ile tak szacunkowo kosztuje taki element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Takie coś to trzeba na złomie szukać ale mega drogie to nie jest. Pierw spradź czy na pewno to jest ten czujnik ;)
Trzeba rozebrać tunel środkowy i wymontować dziada i w momencie naciskania(lub jak jest puszczony zależy jaki masz czujknik) na niego powinna sie zapalć kontrolka na desce rozdzielczej. Sprawdź pierw klocki czy masz jeszcze okładzinę ;)

Jak potrzebujesz części a nigdzie nie ma to napisz do http://autonissan.com.pl/index.html

Oni mają części głównie z anglików.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W p11 nie ma kontroli zużycia okładzin. Citroen czy peugeot mają dodatkowe przewody do okładzin, w momencie zużycia okładziny dotykają ine do tarczy sygnalizując kontrolką ich zużycie.

Oczywiście sprawdzić okładniny nie zaszkodzi, ale raczej to nie jest przyczyną zaświecania się kontrolki.

Edytowane przez adambyw
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki powinny być ok, bo jak go miesiąc temu kupowałem, to zajechałem do diagnosty z poprzednim właścicielem i test na rolkach wykazał, że są dobre. Mimo wszystko jeszcze je sprawdzę, a jeśli będzie ok, to pobawię się z czujnikiem.

Serdecznie dzięki za rady!

 

A jeśli jesteśmy w temacie hamulców, to mam jeszcze jedno pytanie (ale z czystej ciekawości). Przeczytałem w instrukcji obsługi od Primery, że kontrolka ABS nie była montowana we wszystkich egzemplarzach. Czy więc wychodziły kiedyś Primery (P11) bez ABS-u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a ja widze ze masz 2.0 TD wiec radze posprawdzaj weżyki podciśnieniowe na forum o tym pełno właśnie przez nie czesto warjuje kontrolka jak jest sparcały któryś badz dziurawy . Spr. jeszcze raz płyn moze dolej troszke i zobacz pod recznym czy kabelek nie zwiera od recznego ale stawiam na słynne węzyki podciśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u znajomego mechanika, który dokładnie przejrzał moją Primerkę. Poprosiłem go żeby zobaczył wszystko to o czym wspominaliście. Przewody ją ok, płyn i klocki też. Na 99% to wina czujnika. W najbliższym czasie podjadę do jakiegoś elektryka i go wymienię.

Serdecznie dzięki raz jeszcze za wszystkie rady! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 9/10 przypadków to właśnie wina przewodów podciśnienia, przede wszystkim ten idący do vacum pompy daje takie objawy jak sparcieje. jeśli wizyta u elektryka nic nie da to wymień ten przewodzik, drogi nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie miałem ostatnio czasu podjechać do elektryka a z uwagi na mrozy, nie grzebałem pod maską. Jednak mój Nissanik postanowił naprawić się sam :). Już ta kontrolka się nie świeci. Mam nadzieję, że nie zmieni zdania i nie zapili jej za kilka dni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się jej odmieni i znowu będzie mrugać to sprawdź czujnik podciśnienia pompy vacum.

Ja nie stety musiałem go wumienić, a objawy były bardzo podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...