Len Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 (edytowane) YoMam pytanko. Ciężko jest wymienić szpilki w piascie tylnej w Sunny N14 3d Hatchbackm, bębny mam z tyłu.Mechanicy ostatnio robili mi remont hamulców i nie mogli odrkęcić śruby od koła to wyrwali na siłę łamiąc i niszcząc cały gwina na szpilce.Dużo z tym zachodu? jakie narzędzia by się przydały? w ogóle da sie to samemu czy lepiej zlecić komuś? Edytowane 23 Marca 2013 przez Len Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 nie wiem czy to taka sama zasada bo mi leży zestaw szpilka + nakrętka nie pamiętam czy nie z przody może to ten sam patent że masz po prostu taki wielorowek na szpilce i wystarczy lekko piz,,, nąć i wpada do środka ,,, a w czwartek Ci dam to bo mi leży ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 No spoko, mógłbym oglądnąć jak to fizycznie wygląda. Przyda sie A skoro już się kształcę w kierunku mechniaka to warto próbować wszystkich napraw samemu, trzeba w końcu coś się praktycznie poduczyć Najlepiej na swoim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 to prawda jak nic nie spierniczysz to sie nie nauczysz a jak widzę mechesów to stado paproni jest ,, i tyle i nikt nie wraca dla tego ja staram się wykonywać moją pracę tak jak należy i dla tego nie narzekam na brak zleceń ... a jak widzę co mi po roblili nawet w renomowanych warsztatach to ręce opadają i niestety mam wiele pytań ok userów z Krakowa jaki warsztat mogę polecić i się dziwią że żadnego nie polecam ,,,, ucz sie ucz nikt nie omylny się nie urodził PS szukam bramy 2 skrzydłowej ala garage najlepiej gotowca z kątownika wybitej dechą ew przeszkloną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Zapytam tu i ówdzie.Ja jednak myślałem kupić jakiegoś paścia i na nim robić metodą prób i błędów aż się nie nauczę, no ale póki co zostaje moje Nismo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 no wiesz jak coś to chętnie wpadnę i popatrzę na ręce -- ew doradzę może nie wyglądam ale robiłem rożne rzeczy i tak w ogóle nic nie jest mi obce ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOST666RIDER Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Len Sprawa jest bardzo prosta zeby to zrobic zwlaszcza z tylu. Wez auto dzwignij lewarem wstaw pod niego klocek tzn pod wachacz tyl zeby nie polecial.Wez sobie klucze takie jak:- do nakretek od kola to juz sam wiesz mozna miec rozne.- 17 klub- bodajże 27 ale to ci sprawdzę i wieczorem jak cos napisze.- śrubokręt plaski - młotek- odrdzewiacz.- kombinerki- klucz dynamometryczny ale nie koniecznieRobisz tak. Zdejmujesz koło tył, kluczem 17 odkręcasz jarzmo z zaciskiem hamulcowym. Jak odkręcisz zestaw hamulcy z tarcza to całe zdejmij i oprzyj o wahacz np. Wez plaski śrubokręt + młotek i zdemontuj osłonę piasty ten taki kapturek nabijany tylko ostrożnie nie rozwal go.Potem kombinerkami zdemontuj zawleczke niezniszcz jej przyda sie zeby zamontować ja s powrotem.Następnie kluczem 27 odkręć nakrętkę chyba ze inny jest to sprawdzę. Młotkiem walnij raz w piastę z góry ładnie ci zejdzie. postaw szpilkami w gore na ziemi najlepiej jeszcze coś podłóż jakąś deseczkę plaska pod to zęby nie było na samym betonie, pozalewaj odrdzewiaczem i zostaw na 10 min.Młotkiem wybij szpilke jest RADEŁKOWANA tak wiec spoko wyjdzie oile nie jest chwycona nazbyt. Nowa po prostu wkładasz od tylu i najlepiej jakas stara dużo nakrętkę wsadź większą od szpilki i na to śrubę tak żeby się na niej wsparła. Jak dokręcisz nakrętkę od kola wciągnie ci szpilkę tylko popatrz jak ten wieloklin siada.Jak ogarniesz szpilkę to montujesz w odwrotnej kolejności. Piastę dokręcasz momentem 200 nm, badz na sile az nie będziesz mial opcji mocniej dociagnac. Montujesz resztę tak jak demontowałeś i hula.Ja piastę w 100nx'e wymieniałem 20 minut jak klucze sobie pozbierałem szybka robota przed garażem. Ze szpilka jak masz wprawne łapki zmiescisz sie w 35 Na spokojnie pod blokiem gdzie badz to zrobisz.Nie polecam wybijania szpilki na aucie bo możesz uszkodzić łożysko w piaście a nowa taka piasta 100zł przy dobrych układach...... A jak będziesz miał na ziemi tak jak ci napisałem na 110% nic ci sie nie stanie nic nie uszkodzisz. Lenu tak w ogóle jakbyś chciał coś podłubać przy aucie taniej niz na warsztacie i bez URYWANIA jakiś dziwnych rzeczy to zapraszam do mnie. Robie w Jaworznie badz w Mysłowicach auta.Ps. dzis przyjeżdżasz dzis wyjeżdżasz nawet jakbyś chciał skrzynie badz silnik wymienić. Ja sie nie babram jak warsztat tydzień z czymś. Chyba ze uszczelka pod głowica to juz musi potrwać.Wrazie azie zapraszam. Z chęcią tez pomogę doradzę etc.Jakbyś chciał mój numer to daj cynk na PW. Edytowane 24 Marca 2013 przez Tofu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Jak mechanik wymeiniał mi szczęki hamulcowe to dla ułatwienia sobie zycia zdejmował piasty. Z tego co pamiętam to do odkręcenia użył nasadki 32 i dłuuuuuugiej rury jako dźwigni. Jak masz stalówki to warto jeszcze przed zdjęciem koła ruszyć tą nakrętką bo trochę siły do niej jest potrzebne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Len Sprawa jest bardzo prosta zeby to zrobic zwlaszcza z tylu. Wez auto dzwignij lewarem wstaw pod niego klocek tzn pod wachacz tyl zeby nie polecial. Wez sobie klucze takie jak: - do nakretek od kola to juz sam wiesz mozna miec rozne. - 17 klub - bodajże 27 ale to ci sprawdzę i wieczorem jak cos napisze. - śrubokręt plaski - młotek - odrdzewiacz. - kombinerki - klucz dynamometryczny ale nie koniecznie Robisz tak. Zdejmujesz koło tył, kluczem 17 odkręcasz jarzmo z zaciskiem hamulcowym. Jak odkręcisz zestaw hamulcy z tarcza to całe zdejmij i oprzyj o wahacz np. Wez plaski śrubokręt + młotek i zdemontuj osłonę piasty ten taki kapturek nabijany tylko ostrożnie nie rozwal go. Potem kombinerkami zdemontuj zawleczke niezniszcz jej przyda sie zeby zamontować ja s powrotem. Następnie kluczem 27 odkręć nakrętkę chyba ze inny jest to sprawdzę. Młotkiem walnij raz w piastę z góry ładnie ci zejdzie. postaw szpilkami w gore na ziemi najlepiej jeszcze coś podłóż jakąś deseczkę plaska pod to zęby nie było na samym betonie, pozalewaj odrdzewiaczem i zostaw na 10 min. Młotkiem wybij szpilke jest RADEŁKOWANA tak wiec spoko wyjdzie oile nie jest chwycona nazbyt. Nowa po prostu wkładasz od tylu i najlepiej jakas stara dużo nakrętkę wsadź większą od szpilki i na to śrubę tak żeby się na niej wsparła. Jak dokręcisz nakrętkę od kola wciągnie ci szpilkę tylko popatrz jak ten wieloklin siada. Jak ogarniesz szpilkę to montujesz w odwrotnej kolejności. Piastę dokręcasz momentem 200 nm, badz na sile az nie będziesz mial opcji mocniej dociagnac. Montujesz resztę tak jak demontowałeś i hula. Ja piastę w 100nx'e wymieniałem 20 minut jak klucze sobie pozbierałem szybka robota przed garażem. Ze szpilka jak masz wprawne łapki zmiescisz sie w 35 Na spokojnie pod blokiem gdzie badz to zrobisz. Nie polecam wybijania szpilki na aucie bo możesz uszkodzić łożysko w piaście a nowa taka piasta 100zł przy dobrych układach...... A jak będziesz miał na ziemi tak jak ci napisałem na 110% nic ci sie nie stanie nic nie uszkodzisz. Lenu tak w ogóle jakbyś chciał coś podłubać przy aucie taniej niz na warsztacie i bez URYWANIA jakiś dziwnych rzeczy to zapraszam do mnie. Robie w Jaworznie badz w Mysłowicach auta. Ps. dzis przyjeżdżasz dzis wyjeżdżasz nawet jakbyś chciał skrzynie badz silnik wymienić. Ja sie nie babram jak warsztat tydzień z czymś. Chyba ze uszczelka pod głowica to juz musi potrwać. Wrazie azie zapraszam. Z chęcią tez pomogę doradzę etc. Jakbyś chciał mój numer to daj cynk na PW. Idealnie! Dzięki wielkie za opis, jak tylko stopnieją śniegi to wezmę się za to. Wolę samemu zrobić bo zawsze to człowiek się czegoś nauczy a w szkole mu tego nie pokażą Jak by coś było nie tak to bede pisał na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOST666RIDER Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Jak mechanik wymeiniał mi szczęki hamulcowe to dla ułatwienia sobie zycia zdejmował piasty. Z tego co pamiętam to do odkręcenia użył nasadki 32 i dłuuuuuugiej rury jako dźwigni. Jak masz stalówki to warto jeszcze przed zdjęciem koła ruszyć tą nakrętką bo trochę siły do niej jest potrzebne. Panie kolego kluczem 32 to sie odkreca z przodu przegub. Z tyłu jest mniejsza sila dokladana do dokrecania tego tak wiec wystarczy auto na klocek dac i na 100% jest mniejsza nasada do tego wykorzystwywana. Ps. dokreca sie tez jak auto niema zamontowanego kola i piasta jest bez tarczy wsadzona. Z przodu znow odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Mam bębny z tyłu, ale zasada jest chyba taka sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Lenik czerwony to przywilej pomarańczowych ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Lenik czerwony to przywilej pomarańczowych ,,, pff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.