Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wariacje temperatury silnik 2.0TD


PrimerkaTD
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czasami temperatura wskazuje na ponad 90 po chwili spada po chwili znowu wzrasta do +90 a raz miałem tak ze skoczyła aż do czerwonej kreski, przycina sie termostat jak myślicie? były ubytki z płynu w chłodnicy ale uzupełniłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź, czy węze są twarde, jak tak, to uszczelka pod głowicą do wymiany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miękkie węże, myślę ze przyczyna tkwi w czym innym Jeżeli byłaby uszczelka pod głowica to pierwsza rzecz byla by taka ze nie miał by mocy i by kopcił . Termostat się włącza ponieważ drugi waz jest również ciepły. Np gdy jechałem wieczorem już temperatury nie łapał a dostał ostro po d*pie

Edytowane przez PrimerkaTD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIekoniecznie, nie musi kopcić, a padku mocy możesz nie wyczuć. Przerabiałem to... Sprawdź po dłuższej pracy czy nie wychodzi powietrze z zbiorniczka wyrównawczego.

Ubytki też sie z niczego nie biorą. Szczelny układ będzie trzymał płyn latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

Witam

 

Mam podobny problem. Mam Primere P10 Diesel i w moim przypadku wskaznik po zagrzaniu sie silnika pokazuje polowe(nie mam dokladnych wartosci temp) i od czasu do czasu wyskoczy ponad czerwone pole, jest tak przez jakis czas i znow sobie wraca na polowe i za kilka sekund znow wyskoczy na gore. Czasami wogule nie wyskoczy, a jak skacze to w roznych rozmiarach czasowych, nie ma reguly. Wydaje mi sie ze to wina czujnika.

 

ps. jakies 3 miesiace temu uszczelka pod glowica mi poszla, wczoraj dolewalem do zbioniczka plyn bo bylo na dnie moze ok. 0.5 mm glebokosci

Edytowane przez cinek_real
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję znowu sprawdzić uszczelkę, czujnik albo działa albo nie, to jest termistor 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

ten czujnik czy tam termistor jest przy glodnicy? i kable ida od niego tez do wentylatora chlodnicy? Pytam sie bo u mnie wiatrak wogule sie nie wlacza, bo przy polowie temp na wskazniku chyba za wczesnie aby sie odpalil, ale jak wyskoczy ponad czerwone to chyba powinien sie wlaczyc a on sie nie wlacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnego cisnienia ze zbiorniczka wyrownawczego. dobra a jezeli nawet ta uszczelka pod glowica to jak ja sprawdzic?? i koszt nowej uszczelki? planowanie glowicy rowniez wchodzi w gre;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

nie ma zadnego cisnienia ze zbiorniczka wyrownawczego. dobra a jezeli nawet ta uszczelka pod glowica to jak ja sprawdzic?? i koszt nowej uszczelki? planowanie glowicy rowniez wchodzi w gre;>

 

jezeli nie ma gejzeru to chyba nie uszczelka, a moze w zbiorniczku sa jakies tluste plamy w plynie.

Ja za swoja uszczelke dalem 150 zl za planowanie gosc bierze u mnie 50 zl bo i tak nie moze sie opedzic od roboty dlatego nie bierze duzo. Ja zaplacilem za czesci aby (bo to znajomy ojca), tzn uszcelniacze zaworow i 2 gniazda wtryskow, wynioslo mnie 210 zl plus 150 za uszczelke, ale to bylo do P10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro skacze na kilka sekund na czerwone to napewno nic z silnikiem tylko czujnik lub licznik lub zwarcie w instalacji, nic innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Czasami temperatura wskazuje na ponad 90 po chwili spada po chwili znowu wzrasta do +90 a raz miałem tak ze skoczyła aż do czerwonej kreski, przycina sie termostat jak myślicie? były ubytki z płynu w chłodnicy ale uzupełniłem.

 

W 2.0 TD sa 2 czujniki temp. Jeden jest z tyłu który daje sygnał na zegary i drugi który bada temp i sygnał na ECU.

Ten na zegarki jest przy takiej zółtej śrubce (odpowietrznik) na której jest po angielsku napisane żeby nie odkręcać jak gorący. Tam jest czujnik ktory daje sygnał na ECU,a drugi z tyłu jak patrzysz od przodu do za głowica po lewej stronie,fabrycznie zielona kostka (ten Cię interesuje).

 

Jak CI tak szybko skacze to może masz zimne luty i dlatego takie wariacje.

 

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

Skoro skacze na kilka sekund na czerwone to napewno nic z silnikiem tylko czujnik lub licznik lub zwarcie w instalacji, nic innego.

a w P10 to ten czujnik jest przy chlodnicy?

 

W 2.0 TD sa 2 czujniki temp. Jeden jest z tyłu który daje sygnał na zegary i drugi który bada temp i sygnał na ECU.

Ten na zegarki jest przy takiej zółtej śrubce (odpowietrznik) na której jest po angielsku napisane żeby nie odkręcać jak gorący. Tam jest czujnik ktory daje sygnał na ECU,a drugi z tyłu jak patrzysz od przodu do za głowica po lewej stronie,fabrycznie zielona kostka (ten Cię interesuje).

 

Jak CI tak szybko skacze to może masz zimne luty i dlatego takie wariacje.

mam p10, nie 11 Edytowane przez cinek_real
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dalej problem sie pojawia bo dzisiaj rano jak jechalem stala predkoscia 100km/h temperatura wskoczyla ponad polowe a wentylatory ani drgnely, na klmie przy cieplym silniku tez powienny ruszyc ale nie dzialaja.Ten czujnik za glowica kiedys  juz wymienialem poniewaz byl padniety, ale wtedy wyskakiwal mi blad na czeku a teraz jest 55 czyli brak bledow.



zimne luty?

Edytowane przez PrimerkaTD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego jak wlaczam klime nie wlaczaja sie wiatraki to jest bardzo dziwne!? a temperatura jest w polowie .

Edytowane przez PrimerkaTD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dalej problem sie pojawia bo dzisiaj rano jak jechalem stala predkoscia 100km/h temperatura wskoczyla ponad polowe a wentylatory ani drgnely, na klmie przy cieplym silniku tez powienny ruszyc ale nie dzialaja.Ten czujnik za glowica kiedys  juz wymienialem poniewaz byl padniety, ale wtedy wyskakiwal mi blad na czeku a teraz jest 55 czyli brak bledow.

są dwa czujniki, jeden od temp idący do ecu, a drugi dający sygnał na wskaźnik. Może tamten wymiga błąd, a ten nie.

ale dlaczego jak wlaczam klime nie wlaczaja sie wiatraki to jest bardzo dziwne!? a temperatura jest w polowie .

Wskazania temperatury silnika nie mają nic wspólnego z działaniem klimy, może jest poprostu za zimno żeby klima startowała.

Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wiem gdzie znajduja sie obydwa czujniki. Sa za glowica obydwa a jak pojade do sklepu to o jaki mam prosic bo z tego co widzialem na stronei intercars np to sa tylko czujniki plynu chlodacego ;||

Edytowane przez PrimerkaTD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden ma dwa piny (podający sygnał na ECU) a drugi ma tylko jeden pin (podający sygnał na wskaźnik) i to on nas interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co niby ten czujnik płynu chłodzącego odpowiada za włączanie się wiatraków gdy wskazówka wskoczy mi ponad polowe? Jakos coś mi się nie chce wierzyć . Przecież ten czujnik który pokazuje na blacie do jakiego stopnia jest rozgrzany silnik?! I W ogole to on nie powinien przy minusowych temperaturach lapac temperatury w ogóle wyżej niż polowa wiec coś tu nie gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatry włącza ECU, po informacji z czujnika, 

 

co mają minusowe temperatury do wskazań i temp. silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze to w takim razie czujnik nie wysyła żadnych info ponieważ wiatraki w ogóle się nie włączają... nawet gdy silnik osiągnie +90 stopni. Tylko teraz pytanie ktory czujnik?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo check mi wyświetla 13 błąd czyli jest to uszkodzenie/ zwarcie czujnika temperatury płynu chłodzącego czyli odnosi się jeden błąd do dwóch czujników?. I jak sprawdzić obydwa miernikiem czy cos ? Bo Raczej dwóch to niechce kupować  ;)

Edytowane przez PrimerkaTD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...