zebras Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Witam. Samochód to 1.5 benzyna+gaz 2003 rok 21300 tyś. Kupiony miesiąc temu. Mulił. Zacząłem szukać przyczyn. Sprawdziali to raczej dobrzy fachowcy ( znam ludzi w ASO Nissan Białystok, warsztat firmowy STAG, producent instalacji gazowych, wiec chyba coś się znają). Sprawdziłem w warsztacie katalizator, mierzyli jakieś ciśnienie. Diagnoza dramat Katalizator wystukałem środek. Był zabity maksymalnie. Trochę głośniej ale lepiej z mocą. Dalej sonda lambda pierwsza. Uniwersalna, sprawdzili, łapie rzadko. Zmieniona na oryginał DENSO, taka jak w pierwszym montażu. Znowu odmulenie mniejsze. Dodatkowo założona w Stagu emulacja drugiej sondy, nowe wtryski itd, zrobili wszystko co trzeba. Dalej wyczyszczona przepustnica, przepływomierz, zmieniona uszczelka pod pokrywą zaworów, ale to raczej nie na temat. Samochód chodzi jak strzała, żadnego błędu silnika, pali od razu, cichy, obroty nie falują, nie skacze, nie dzieje się nic. Teraz problem. Gigantyczne spalanie. Od kupienia w zasadzie bez zmian. 12-15 litrów gazu. Benzyny nie jestem w stanie dokładnie policzyć, ale wychodzi kolo 50 zł na 600 km samego wiecie odplania i jazdy ten kilometr, zanim przeskoczy. Ok, głównie miasto. Ale przecież nie tyle! Łączony z trasą schodzi do 12 litrów gazu. Myślałem, że przepływomierz, ale po odpięciu, odpala od razu, śmierdzi benzyną, i przy 2,5 tyś, odcina obroty, za to to 2,5 tyś chodzi dobrze i zbiera się szybko, więc chyba przepływka jest ok. Tak? Panowie, gdzie może jeszcze leżeć problem??? Brakuje mi już pomysłów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Czego oczekiwales od blisko 1300kg samochodu o niecalych 100KM i max momentem i moca przy tak wysokich obrotach? Kwestia regulacji instalki i jakosci podzespolow. Ja w 1.8 czyli praktycznie tym samym silniku co 1.5 przy BRC Sequent schodze do 12l po miescie >500000 mieszkancow, z tym ze nie musze go krecic tak wysoko bo z racji wiekszej pojemnosci mam wieksza moc i moment + do tego jezdze raczej spokojnie. Do tego nie bardzo jestem w stanie sobie wyobrazic jak po miesiacu jazdy jestes w stanie ocenic spalanie. Nigdy nie nalejesz tyle samo nawet z tego samego dystrybutora (szczegolnie gazu) i nigdy nie wylaczy Ci sie instalka przy tym samym poziomie lpg w butli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Jeśli mój na benzynie był w stanie chlapnąć 10.5, to na LPG pewnie zrobiły te 15l. Nogi lekkiej niestety nie mam, ale cóż... Po wymianie pierścieni jeźdizłem max 90, obroty max 2500 to spalanie na miescie zbiłem do ok 7.5-8 i to byl wynik calkiem tresciwy, na trasie nieco ponad 6. Swoją drogą, oleju Ci nie bierze? Jednak przebieg 213 przy 10 latku to nie mało, mój ma 170 aktualnie, ten sam rocznik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zebras Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 (edytowane) Przeglądałem sporo raportów spalania innych ludzi, czy z tego forum czy z autocentrum, gdzie maja liczona srednia z paru setek pomiarow. I wychodzi ludziom kolo 10l/gazu w miescie. U mnie 13-15. Cos jest nie tak. Szczegolnie ta benzyna. Nie uwierze, ze pali 20l/100 km bo to tak mniej wiecej wychodzi. Jest cos j**niete na bank, musze tylko to znalezc. Co do tankowania, rozne samochody zawsze tankuje na tej samej stacji i zawsze do pelna. Pare tankowan i jest 14,13,15. A nie np. 10 i 16 i wyciagam sobie srednia. Dlatego uwazam pomiar za dosc realny. Czy bierze olej. Sluchaj cos tam bierze, ale po miesiacu to nie jestem w stanie tego dokladnie ocenic. W tym tygodniu znalazlem cewke w oleju, wiec wymienilem uszczelke i te gomowe koleczka ze srodka. Branie oleju nawet jesli u mnie wystepuje, mialoby wplyw na spalanie? Filtr powietrza wymieniony, bo tego nie dodalem. Sugestie, pomysly? Edytowane 25 Marca 2013 przez zebras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 A jak z temperaturą? Termostat sprawny? Czujnik temperatury płynu sprawny? Silnik się nagrzewa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Dodatkowo założona w Stagu emulacja drugiej sondy, a dokąłdnie co?? tulejka, czy jakiś ich patent sprawdź ile pali na PB, czyli zatankuj do pełna, chociaż raz bo auto na to zasługuje do tego sprawdź to co wyżej napisane i podłacz fejsa i sprawdź jakie są korekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zebras Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Temperature łapie szybko, trzyma na połowie kreski, nie faluje nawet w trasie. Czyli jak rozumiem ok. A jak sprawdzić ten czujnik? Bo moze tylko pokazuje, ze jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 W kraju gdzie passat 1.9tdi produkuje paliwo a zwykly samochod po wyjechaniu za zachodnia granice ma przyrost mocy 50% to raporty spalania mozna wiesz gdzie wsadzic. Jesli faktycznie cos jest padniete to urwiesz z tego moze z litra nic wiecej. No chyba ze latasz po malej miescinie bez prawdziwych korkow to wtedy faktycznie drazylbym temat. Jaka masz instalke? (podzespoly) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zebras Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Do pełna? Oj :/ Chyba po wypłacie. Tulejka i coś jeszcze, szczerze nie wiem. Ale pamiętam jak mówili, że mogą dopiero za tydzień do zrobić bo czekaja na dostawę z zagranicy. Czyli raczej nie jest to zwykła tulejka. Chyba sie znają, bo oni zasugerowali katalizator, pomierzyli i kazali zmienic pierwsza sonde. Cos jeszcze mowili, ze przeplywka jest na -15% czy cos takiego. Ale jak odlaczylem to objawy jak sprawnej. Nie wiem co to jest ten fejs, ale pogrzebie na forum i sie dowiem Podzespoły sprawdze w domu. Komputer jest STAG. Ale nie wiedze na nim czy to 300 czy 400 Jest tylko E8 i jakieś numery. Dzięki za wszystkie potychczasowe rady, sprawdze to. Jeśli jeszcze jakieś pomysły to slucham! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Odnośnie dużego spalania benzyny: ja zawsze zimą zaczynam się poważnie zastanawiac, czy nie mam dziury w baku :-) Po prostu dwa czynniki: - zimny silnik - ssanie - niskie temperatury (bo masz auto od miesiąca czyli tylko zima) i naprawdę możesz mieć spalanie benzyny na poziomie 20l. Jakbyś jeździł tylko na benzynie to wtedy można ocenić ile realnie pali. A tak to używasz benzyny tylko w warunkach ekstremalnych, więc niemiarodajnych. Podczas ruszania chwilowe spalanie jest na poziomie 30l/100 km a chwilę potem spada do 6 jak jedziesz równo i powoli - i nie jest to nic dziwnego - to tak dla zobrazowania różnic. Z drugiej strony ja przez dłuższy czas borykałem się z problemem że brał mi jednocześnie benzynę i gaz :-) winny był przełacznik B/G bo mam prostą instalację z blosem. Ale były też objawy: podczas jazdy na gazie potrafił zgasnąć by wypałił całą benzynę, i na wolnych co 30 sekud przygasał. A najłatwiej to sprawdzić, odcinając dopływ gazu podczas pracy na gazie - jak bierze jednocześnie Pb to nie zgaśnie. No ale jak ogarniali Ci temat spece od gazu to chyba nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zebras Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 nrb, tez o tym myslalem. Jesli nic nie znajde poczekam do wiosny i wtedy sprawdze. Podzespoły gazu. Nie mam. Ma tylko homologacje na butle, przeglady gwarancyjne gazu od 2007r. Pewnie ktorys z poprzednich wlascicieli gdzies to zgubil... Bylem dzisiaj w Serwisie Nissana. Mam za darmo to korzystam, a i fachowiec bardzo ok. Poprosilem o sprawdzenie wszystkiego o czym napisaliscie. Tym Consult II to robili. Zadnych bledow. Temperature lapie, trzyma. Temperatura 92 stopnie. Przy 100 stopniach wlacza sie wentylator. Czas wtryskow na benzynie ponoc ksiazkowy. (2.1?). Zrobili dla zrobienia czegokolwiek adaptacje przepustnicy. Chociaz i tak mialem 750 a ksiazkowo 700. Obie sondy reaguja ladnie. Jesli ktorys z Was wpadnie jeszcze na jakis pomysl to slucham. Ja nie mam juz zadnych, odpuszczam i czekam na wiosne Pozdrawiam i dzieki wielkie za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Jeżeli masz wszystko książkowo to: - stań gdzieś na suchym i zobacz czy czasami ci PB gdzieś nie kapie - sprawdź czy gdzieś nie spitala Ci LPG. Ja mam spalanie LPG na poziomie 9,5 - 10 l w tychże warunkach. Fakt dopiero po wymianie rozrządu - wcześniej też mi palił koło 14l. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zebras Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 k**wa rozrząd. To chyba po 3 wypłatach :/ A dawał Ci ten łańcuch jakoś znać, że już umiera, czy z nadmiaru $ to zrobiłeś? Ja mam 213000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 1. Spalanie 2. czasami dławił mi na 2 biegu (tracił moc). Ogólnie wyczuwalne problemy z mocą podczas podjazdu pod górę. 3. na ciepłym silniku gasł kiedy chciał 4. w końcu zgasł na drodze i nie odpalił (czujniki położenia wału i wałka nie pozwoliły na rozruch) Kasy nie miałem a zrobić musiałem....... 1500 zł poszło (2 lata gwarancji). Naprawiałem w serwisie pogwarancyjnym. Łańcuch padł przy 199 tys. km. - teraz Ala śmiga aż miło zero błędów, zero problemów - lać i jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Tak z ciekawości, co musiałeś wymienić poza łańcuchem? Napinacz, zębatki etc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Tak z ciekawości, co musiałeś wymienić poza łańcuchem? Napinacz, zębatki etc? Wszystko - łańcuch, napinacz, zębatki, prowadnice łańcucha i za radą DINO i potem mechanika - pompe wody oraz pasek wielorowkowy. Miało być taniej o 200 zeta ale nie miałem czasu czekać na inny zestaw łańcuchowy Wszystko w cenie 1500 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.