Baart Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Witam. Jestem nowym forumowiczem jak i użytkownikiem GR'a. Zakupiłem niedawno Y60 krótki 97r. i zauważyłem że ślizga się sprzęgło. Mianowicie jadąc pod lekkie wzniesienie np. na biegu 3 przy obrotach 1,7tys dając gazu by przyspieszyć, od 2 tys wzwyż obroty gwałtownie wzrastają do 3 tys "efekt automatu" a auto nie przyspiesza. Dodam że biegi wchodzą idealnie, a sprzęgło chwyta przy końcu(przy podłodze). Przy delikatnym przyspieszaniu, nie kręcąc go na maxa ślizgania nie ma. Czy ktoś podpowie co do wymiany, regulacji ewentualnie i jaki koszt, czy można jeździć jeszcze czy też odstawić i natychmiast zrobić? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Ja to miałem tak, że sprzęgło też przy końcu łapało i był efekt ślizgania aż w końcu znikło i musiałem drałować do chaty na "piątce". Powód nadpęknięta łapa docisku. Ale u Ciebie może to być tarcza już zajechana. Jak masz możliwości to odsuń skrzynię i sprawdź choć pewnie zanim nie padnie całkiem to jeszcze trochę terenu przejedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baart Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Z jakiej firmy najlepiej kupić sprzęgło? Na aledrogo znalazłem z VALEO, NEXUS, KING CAB. Coś doradzicie? Ja kompletnie zielony a syfu nie chce wsadzać żeby nie padło zaraz. Jeszcze jakieś łożysko muszę wymienić bo jak jest zagrzany silnik to się tłucze na biegu jałowym, po wciśnięciu sprzęgła hałas ustaje. W zestawie ze sprzęgłem jest łożysko, to będzie to co się czaska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stratusome Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Nexus i King CAB to na 100% jakiś Tajwan. VALEO dla wszystkich azjatyckich marek jest produkowane w Korei - to dobry wybór jakościowy i cenowy. Najlepszym wyjściem byłby AISIN lub Exedy, SACHS i LuK też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baart Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 A to czaskanie/chrobotanie przy zagrzanym silniku na biegu jałowym to wina którego łożyska? Oporowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Tak to oporowe się tłucze ... jak to mówią tym się nie przejmuj ale jak już robisz sprzęgło to wymień dla św. spokoju. Ale wymiana nie gwarantuje że będzie ciszej - ja wymieniłem i hałasuje dalej (ten typ tak ma) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baart Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (ten typ tak ma) to samo mi kumpel mówił, ale jak już będzie sprzęgło robione to przy okazji się wymieni. Jeszcze mam jeden problem, a mianowicie gdy jest napęd załączony przy jeździe dochodzą mnie jakieś stuki co 50-100metrów, takie "głuche walenie". Co to może być? sprzęgiełka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Nie jeździj z załączonym napędem po twardej nawierzchni ... koła nie mają uślizgu i strzela w reduktorze lub na sprzęgiełkach. Chociaż powiem że tez tak miałem nawet na ujeżdżonym śniegu (a czasami lodzie na asfalcie) ... widocznie mi MT-eki się przyklejały do podłoża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baart Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Ale w terenie na piasku też łupie, nie wiem co się dzieje, boje się że się pourywa coś Może sprzęgiełka przeczyścić i nasmarować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Watro spróbować - tylko nie wal tam tony smaru. Można też spróbować przy okazji zmienić je miejscami (tak kiedyś robiłem w Fronterze i rzadziej strzelało). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek85 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Witam, właśnie przymierzam się w środę do wymiany sprzęgła w y61 2.8 1998 rok. Dziś podczas przyśpieszania na 4 biegu zaczęło mi się ślizgać. Powiedzcie jak z dźwignią zmiany biegów i napędów ? trzeba je zdemontować aby cofnąć skrzynię ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_malpa Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Ale w terenie na piasku też łupie, nie wiem co się dzieje, boje się że się pourywa coś Może sprzęgiełka przeczyścić i nasmarować? To głos zmęczonych sprzęgiełek, miałem tak samo, wymieniłem na nowe manualne i problem ustał. Stare nawet po wyczyszczeniu i przesmarowaniu dalej łupały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.