Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

przelew wtrysków jak zrobic?


Gość pellee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,chcę sprawdzic wtryski ,sposobem przelewu, tzn mam strzykawki, wężyki też rownej długosci .

Jesli chodzi o podpięcie to załączyłem zdjecie silnika i zaznaczyłem przewód idący do wtrysku i teraz pytanie

czy ten przewód od kazdego wtrysku mam odpiąc i w te miejsce wsunąc węzyki od strzykawek i to wszystko odpalic aoto na ile 1 min  4,5?

 

Nissan almera 1.5 dci 82 km

 

Z góry dzięki za pomoc

post-61065-0-31810500-1364576073_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic prostszego w swoim Clio ściągnąłem wężyki z nadmiarów założyłem przeźroczyste wężyki 20cm. na każdy wtrysk(odpływ zablokowałem dla spokojności) i odpaliłem na chwilę silnik.Wynik tego zabiegu - dwa wężyki napełnione ze 2 cm. a dwa 0.5 cm. Wysłałem te dwa z większym poziomem do zakładu w Tucholi gdzie regenerują wtryski(znaleziony na necie) i po ponownym teście z wężykami po regeneracji wynik - regenerowane 0 a dwa stare 0.5 cm. efekt auto zapalało jak wcześniej.

Najlepiej sprawdzaj wszystkie na raz wynik zobaczysz zaraz,na powrót nie idzie aż tak dużo paliwa nawet jak wtryski leją a widzisz jakie różnice są między wtryskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz zamiast tych przewodzików co zaznaczyłeś, odpal i obserwuj. Ile ma chodzić? ciężko powiedzieć, sam zobaczysz kiedy będzie dość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic prostszego w swoim Clio ściągnąłem wężyki z nadmiarów założyłem przeźroczyste wężyki 20cm. na każdy wtrysk(odpływ zablokowałem dla spokojności) i odpaliłem na chwilę silnik.Wynik tego zabiegu - dwa wężyki napełnione ze 2 cm. a dwa 0.5 cm. Wysłałem te dwa z większym poziomem do zakładu w Tucholi gdzie regenerują wtryski(znaleziony na necie) i po ponownym teście z wężykami po regeneracji wynik - regenerowane 0 a dwa stare 0.5 cm. efekt auto zapalało jak wcześniej.

Najlepiej sprawdzaj wszystkie na raz wynik zobaczysz zaraz,na powrót nie idzie aż tak dużo paliwa nawet jak wtryski leją a widzisz jakie różnice są między wtryskami.

 

 

"ściągnąłem wężyki z nadmiarów założyłem przeźroczyste wężyki 20cm. na każdy wtrysk(odpływ zablokowałem dla spokojności"

 

tzn sciagnałes z nadmiarów i załozyłes nowe 20 cm? i jak zablokowałes odpływ?  

 

nie dokonca rozumiem bo robie to pierwszy raz no i nie jestem jakims specem od mechaniki jak bys mi objasnił byłbym wdzieczny, poprostu ten węzyk idący od strzykawki  wsuwam w miejsce  tego przewodu co zaznaczyłem na zdjęciu? i to na tyle?

 

podłącz zamiast tych przewodzików co zaznaczyłeś, odpal i obserwuj. Ile ma chodzić? ciężko powiedzieć, sam zobaczysz kiedy będzie dość. 

 

ok dzięki tak zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wężyka wracającego do filtra czy pompy już nie pamiętam włożyłem kołek a na wtryski tak jak pisałem przeźroczyste wężyki bo jak zobaczysz ile paliwa idzie na przelew nie zawracaj sobie głowy ze strzykawką



Teraz popatrzyłem na fotkę,powrót idzie na pompe więc musisz go zatkać bo bedzie wracać paliwo z pompy a w miejscach które zaznaczyłeś zakładasz na każdy wtrysk wężyk,ja kupiłem metr wężyka pociąłem na cztery części i zrobiłem to sam nikt nie musiał mi nic pomagać



Silnik nie musi długo pracować wynik widać jak na dłoni który wtrysk leje. Sprawdzałem swoje bo miałem problem z zapaleniem rano,jak zapalił to potem już palił normalnie ale pierwszy rozruch był bardzo długi. Regeneracja dwóch wtrysków pomogła i auto paliło już potem normalnie ale wysłałem jeszcze dwa pozostałe też do regeneracji żeby wszystkie były jednakowe.



A chyba chodzi Ci czy trzeba zablokować te kawałki wężyków,nie trzeba dlatego dałem dłuższe żeby je ułożyć do góry albo ktoś niech Ci je potrzyma żeby nie opadały i bez obawy nic nie będzie tryskać z tych wężyków



Jeśli chodzi o strzykawki to też może być tylko bierz małe pojemności i wyciągnij tłoczki bo będzie robić cisnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem test wyszedł chyba nie za ciekawie ,dodaje zdjęcie w 4 literatkach:P oraz ilosc ml

 

1;60 ml
2;30 ml
3;25 ml
4;45 ml

 

i co sądzicie o takim wyniku wtrysk 1 najgorzej wypadł


 

Zrobiłem test tylko nie zablokowałem odpływu o ktorym pisał wyżej "gaten",mogło to mieć wpływ na test? ogólnie mam problemy w zime z zapalaniem długo kręci  dlatego robiłem ten test  ,wyniki juz podałem

post-61065-0-51971900-1364585692_thumb.jpg

Edytowane przez pellee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ma to wpływ ale pewnie pluło tam paliwem ja zatkałem tę rurkę  a co do Twojego palenia w zimie to ja miałem problemy w lecie więc moje już kompletnie nie wydalały



test wykazał że są duże różnice poczekaj może jeszcze się ktoś wypowie w tej kwestii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ma to wpływ ale pewnie pluło tam paliwem ja zatkałem tę rurkę  a co do Twojego palenia w zimie to ja miałem problemy w lecie więc moje już kompletnie nie wydalały

 

a przy takim wyniku  jaki mi wyszedł jak myslisz ruszac te wtryski, regenerowac? czy może jeszcze ujdzie, a tak z ciekawosci ile cie to wyszło np 1 wtrysk regenerowanie i wstawienie,kodowanie , ogólnie?akurat o tym samym silniku mowimy i dobrze by było wiedziec jak cos na ile bede sie musiał szykowac na jaką sume

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy i czwarty na pewno bym zregenerował ale jeśli bym robił to dla siebie to zregenerował bym wszystkie



swoje regenerowałem jakieś 6 lat temu regeneracja jednego kosztowała wtedy około 200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowiłem jednak zainwestowac w nowe wtryskiwacze po 600 zł jeden na allegro,zakupie dwa,czy nie bedzie problemu z tymi dwoma starymi z pogodzeniem starych z nowymi? zeby to dobrze wspólpracowało?

 

Jeszcze i tak do bosch service podjade na weryfikacje tych dwooch wtryskiwaczy i wycene regeneracji jak regeneracja wyniesie okolo 400 zł za jeden to wole kupic nowe.

 

A tak pozatym chcę sprawdzic opiłki metalu  w układzie czy się nie wytwarzają przez wycierajaca sie pompę wtryskową ponieważ częstą przyczyną padania wtrysków są własnie te opiłki(odrazu bede znał stan pompy) mogę chyba to sprawdzic wyjmując filtr paliwa i wylewając z niego paliwo??

musze zaobserwowac czy nie ma tam żadnych opiłków,chyba tak najlepiej to sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jest przed pompą więc chyba nie dasz rady.

 

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są jakieś opilki to powinny być widoczne,po zapaleniu silnika paliwo krąży na tzw krótkim obiegu dopiero po rozgrzaniu idzie na pełny obieg. Jak wlejesz paliwo do ciemnego naczynia to powinny być widoczne metaliczne opiłki, u mnie były bardzo widoczne. Jeśli coś będzie to czyśc dokładnie cały układ ja przez to straciłem 4 nowe wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są jakieś opilki to powinny być widoczne,po zapaleniu silnika paliwo krąży na tzw krótkim obiegu dopiero po rozgrzaniu idzie na pełny obieg. Jak wlejesz paliwo do ciemnego naczynia to powinny być widoczne metaliczne opiłki, u mnie były bardzo widoczne. Jeśli coś będzie to czyśc dokładnie cały układ ja przez to straciłem 4 nowe wtryski.

 

skąd te paliwo najlepiej pobrac słyszałem ze wlasnie z filtra paliwa ponieważ Pompa posiada powrót, który wraca do filtra i tam mozna szukac opiłków.(i tez często osadzają sie na dnie filtra)

 

albo czy poprostu  sprawdzic z probki paliwa z wtryskiwacza jak np przy tescie przelewowym?

 

Chce to sprawdzic zanim kupie nowe wtryskiwacze ,chce usunac przyczynę nie tylko skutek, tak jak piszesz gaten ze mozna stracic nowe wtryski jak sie nie usunie przyczyny.

 

Niestety ta wycierajaca sie pompa,wiem ze jakos udoskonalano ta pompę w roku 2004-2005 ale moja almera ma 2003 więc mogę sie spodziewac opiłków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to paliwo z pierwszego testu a wypięcie filtra paliwa też dużo pracy nie wymaga. Mnie załatwili u Hofmana w Rzeszowie nie sprawdzili czy układ jest czysty założyli nowe wtryski i pompę ale zaraz zatkało wtryski. Próbowali je reanimować ale nic już to nie dało trzeba było kupić inne. W tamtych czasach warsztaty chyba dopiero poznawały system common rail bo trudno mi było się cokolwiek dowiedzieć o tym układzie. Suma sumarum jeździłem wtedy dwa lata i znów to samo musiałem kupić pompę i wtryski więc kupiłem Almere 2.2 di a ma dCI mam alergię B-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm sprawdziłem próbke i  w 20 ml znalazłem kilka takich mikroskopijnych opiłków, więc to chyba zły znak



Ogólnie wielkie dzieki za pomoc GATEN :) diagnoza postawiona zrobie podstawowych pare rzeczy w aucie i sprzedaje, jednym słowem mam dosc dci reasumując na dobrą sprawemam 2wtryski do wymiany ale pasowało by i tak 4 bo tamte 2 i tak  za jakis czas pewnie padną,pompa do regeneracji ze względu na opiłki no i do czyszczenia cały układ.

Naczytałem sie wiele o tych dci i doszłem do wniosku ze nie mam zamiaru sie użerac teraz i pewnie w niedługiej przyszlosci znow.

Edytowane przez pellee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć jak będzie się zachowywał układ mając opiłki w układzie ja po tej historii u Hofmana bez czyszczonego układu na nowej pompie i używanych wtryskach jeździłem dwa lata zanim wszystko padło. Rozebrałem z ciekawości pierwszą pompę i nie było w niej widać zużycia natomiast ta nowa po dwóch latach była tak zajechana że dziw że ten silnik jeszcze pracował. Wracając do silnika to pomijając te przeboje z układem zasilania nie miałem nigdy tak oszczędnego silnika,w Almerze może to wygląda trochę inaczej ale w Clio mimo że miałem wersję 64 KM jeździło się super a co dopiero wersja 82 a była wtedy jeszcze około 100 KM.

Po tych przejściach myślę że czyszczenie układu to podstawa a mój przypadek to nieznajomość tematu przez wyspecjalizowany serwis w Rzeszowie bo przecież tyle tych silników jest używanych prywatnie i w różnego rodzaju flotach i jakoś to jeździ,przecież rynek by to szybko zweryfikował.

Widząc ile osób jest zainteresowanych Twoim problemem to chyba jesteśmy w mniejszości i reszta nie miała takich problemów kwestia tylko czy trafisz na dobrego mechanika czy na takiego jak jeden kolega opisuje problemy z silnikiem bo ktoś założył na zatarty wał nowe panewki bez wcześniejszego szlifu.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć jak będzie się zachowywał układ mając opiłki w układzie ja po tej historii u Hofmana bez czyszczonego układu na nowej pompie i używanych wtryskach jeździłem dwa lata zanim wszystko padło. Rozebrałem z ciekawości pierwszą pompę i nie było w niej widać zużycia natomiast ta nowa po dwóch latach była tak zajechana że dziw że ten silnik jeszcze pracował. Wracając do silnika to pomijając te przeboje z układem zasilania nie miałem nigdy tak oszczędnego silnika,w Almerze może to wygląda trochę inaczej ale w Clio mimo że miałem wersję 64 KM jeździło się super a co dopiero wersja 82 a była wtedy jeszcze około 100 KM.

Po tych przejściach myślę że czyszczenie układu to podstawa a mój przypadek to nieznajomość tematu przez wyspecjalizowany serwis w Rzeszowie bo przecież tyle tych silników jest używanych prywatnie i w różnego rodzaju flotach i jakoś to jeździ,przecież rynek by to szybko zweryfikował.

Widząc ile osób jest zainteresowanych Twoim problemem to chyba jesteśmy w mniejszości i reszta nie miała takich problemów kwestia tylko czy trafisz na dobrego mechanika czy na takiego jak jeden kolega opisuje problemy z silnikiem bo ktoś założył na zatarty wał nowe panewki bez wcześniejszego szlifu.

Powodzenia

 

Powracając na chwile do tematu,jednak będe robił  auto zamawiam nowe dwa wtryski,ale mam jeszcze jedno pytanie do ciebie dotyczące opiłków metalu w układzie.

To co ja sprawdzałem to jednak był brud jakis to nie były opiłki nawet mocnym magnesem sprawdzałem,ale mam pytanie czy takie opiłki można zobaczyc gołym okiem?może głupie pytanie ale jak wyglądają te opiłki? powinny  leżec na dnie chyba?, nic nie moge wypatrzec gołym okiem prócz paru okruszków brudu jakiegoś.

Będe musiał chyba isc na sprawdzenie dokładne pod mikroskopem chyba? bo jak inaczej sprawdzic jak nie widac?  i słyszałem ze może umnie nie byc tych opiłków bo jak by były to by mi padły wszystkie wtryski nie dwa. Jak to wyglądało u ciebie sam to zayuważyłes? (mam cichą nadzieje ze pompa będzie wporządku)

Edytowane przez pellee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki zobaczysz gołym okiem łatwo jest zobaczyć np. uciąć kawałem butelki po wodzie mineralnej i do tego wycietego zbiorniczka wlać zawartość filtra paliwa później patrzysz pod światłem albo świecisz latareczka i widać jak sie mienią kawałeczki aluminiowe na magnes to raczej ich nie złapiesz :) ja są opiłki to pompa sie takzwanie łuszczy i czeka cie niedługo regeneracja :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem te nowe wtryski które zapchało u Hofmana i zacząłem płukać w benzynie ekstrakcyjnej i na dnie czarnego naczynia mieniły się srebrzyste drobinki tak jak piszesz na dnie  i było tego bardzo dużo,oni też je rozbierali i zawsze zatarty był taki mały grzybek którego kilkakrotnie próbowali dotrzeć micro pastą ale bez rezultatu. Pod mikroskopem tego nie sprawdzałem :) ale wg mnie to było przyczyną przycierania tego zaworka i nie podobała mi się ta metoda naprawy bo przecież to pracuje pod wysokim ciśnieniem a szlifując trzpień tego tłoczka/grzybka  spadała jego szczelność. Po dokładnym wypłukaniu tych wtrysków silnik odpalił ale pracował nierówno,założyłem używki i jeździłem aż udało mi się kupić za śmieszną cenę zestaw naprawczy:wtryski,przewody,płyta do konfiguracji komputera i jak już pisałem jeździłem dwa lata do następnej awarii. W moim przypadku był spadek mocy i zapalała się kontrolka chyba czerwona diagnoza na komputerze w serwisie nie pamiętam już dokładnie ale chodziło o ciśnienie na na listwie wysokiego ciśnienia. Takie były diagnozy we wszystkich trzech moich przypadkach gdy padła mi pompa i wtryski. Sprawdź czy w okolicy ktoś nie regeneruje tych układów teraz jest to bardziej rozwinięte i wtedy można by sprawdzić czy we wtryskach coś jest,na koniec mojej przygody z dCI miałem problemy z zapaleniem zimnego silnika musiałem długo kręcić żeby zapalić potem już palił normalnie i nie wyczuwałem braku mocy a po regeneracji dwóch wtrysków wszystko wróciło do normy zapalał normalnie a wyniki ''przelewowe'' miałem podobne do Twoich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki:) wychodzi na to że nie mam opiłków,ale jeszcze to raz sprawdze. Jednak wole zainwestowac w nowe wtryski w renomowanej stacji naprawczej włąsnie wtrysków i pomp byłem na sląsku na wstepie powiedzieli mi ze za regeneracje zapłace od 400 do 600 zł za  wtrysk  a nowe mają po 800  a na allegro juz można kupic spokojnie za 600 więc wolę  nowe kupic za 600 a poazatym róznie z tą regeneracją jest płaci sie wiele a nie dokonca musi byc to zrobione tak jak należy,takie zakłądy też patrza na jak najwiekszy zysk najmniejszym kosztem.czasem może byc do wymiany  np sama koncowka a płąci się za kompletną regeneracje np 500 zł,no róznie to jest ale co nowy to nowy mam pewnośc na długie kilometry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault poprawił układ wtryskowy chyba w 2005 roku więc sprawdził bym czy zmienili też wtryski na trwalsze bo jeśli tak to takich bym szukał,chyba że ktoś chce się tylko pozbyć auta :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...