Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z LPG po deszczu


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może ktoś z forum będzie wiedział w czym problem.

 

P11.144 1.8, gaz sekwencja, komp od gazu STAG 200-4, reduktor ZAVOLI.(nówka po wymianie)

Jak popada deszcz zaczyna poszarpywać na gazie, gubi wolne obroty. Po przełączeni na PB jest ok.

Jak sucho działa prawidłowo. U gazowników po podłączeniu kompa brak błędów.

Pod maską sucho, nie widać nigdzie żadnej wilgoci.

Któregoś dnia wymontowałem kompa od lpg, rozebrałem żeby zobaczyć czy nie zawilgocony. Komp suchy i czysty.

Może jakaś wiązka pod autem z skruszałą izolacją i od wilgoci lpg dostaje głupawki ?

 

ps

przed wymianą parownika też tak się działo.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie

Ale na PB jet ok. To może być wina świec lub cewek ?

Przecież do cewek raczej woda się nie dostanie.

Chociaż jedna cewka latem padła bez żadnych wcześniejszych oznak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów poprostu gaz potrzebuje lepszej iskry a jak jest wilgotno lub pada deszcz może ci gdzieś iskra przeskakuje od czasu do czasu bo niestety ale te 1.8 to różne jaja maja z tym cewkami najtańsza wersja tak jak koledzy radza to wymień profilaktycznie świece jak bedzie ok to spoko jak nie to możesz podjechać na kompa może sterownik ma gdzieś w pamieci wypadanie zapłonów na którejś cewce. i bedziesz wiedział która cie oszukuje :) Powodzenia i smacznego jajka koledzy :) ooo sorki ze tak sie wbiłem w temat ale pisałem na kilka tematów i nie widziałem ze ktoś odpowiedział.

Edytowane przez Masakra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Masakra, nic się nie wbiłeś, bo jest tak jak pisze @Tofu, aby tylko takie wbicia w temat były :D bo jak się czyta nieraz to  :bicz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

też mam takie objawy teraz.. ale obstawiam kable.. nie ruszane conajmniej 3 lata i ponad 40k km, a kto wie czy i nie 2x tyle :P 

 

Lepiej kupic ngk czy bosh ? czy bez roznicy ? 

 

 

Jak jezdze na lpg to kupowac cuda do lpg czy lepiej normalne ? 

 

http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-ngk-laser-line-1-do-lpg-cng-gazu-i3248888471.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kompa od LPG sobie sprawdz. Mi robil takie psikusy po czym wysiadl zupelnie- nie dalo sie na gaz przelaczyc . po wymianie pudelka z  tym kompem- jak ręką odjał. auto deszcz nie deszcz jedzie na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jest mały problem z n15.

Odpala normalnie i jak przerzuci na gaz to zaczyna szarpać i przełączy na benz .Za chwilę jak się przełączy ręcznie na gaz i jest ok.

Nawet jak na parkingu jest już dobrze rozgrzany to w czasie jazdy też przełączy  na pb i ręcznie się przełączy na gaz to już później jeździ na gazie normalnie.Śmierdzi trochę gazem na postoju nawet po wymianie filtrów gazu.

Świece są NGK ,kable Sentech mają 40kkm.Czyściłem też kopułkę miała delikatny nagar na tych 4 wystających palcach w środku.

Instalacja będzie w styczniu miała 6lat my zrobiliśmy 40kkm a poprzedni właścicel śmigał za granice i też robił km.Przebieg jest 245kkm.Jest regularnie u gazownika jak go mamy a wcześniej też był bo mam książkę serw.

Olej i filtry gazu też wymieniane co 10kkm.

 

Możliwe że coś z elektryka tzn świece i kable czy kopułka czy cewka padła albo kończy żywot?

Kopułka miała jakby już zużyte te paluszki.To by miało wpływ na spalanie? Gazu spala ponad 8l.Myślę że wynik dobry.

Też się jeździ na pb.

W przyszłym tyg umówiłem się do gazownika.

Ma ktoś jakąś podpowiedz co może dolegać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem pisałem chciałem napisać i wyleciało z głowy .

 

Reduktor- Tomasetto

Wtryski- Valtech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyl jakaś sekwencja, a komp??, sprawdź bezpieczniki od instalacji LPG, wyjmij i przeczyść

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp jest Diego.

Rano sprawdziłem jeszcze bezpiecznik z kompa co wychodzi i ciężko go było wyciągnąć i był sporo zaśniedziały :( włożyłem nowy .Kilka razy go poprawiłem wyciągając i wkładając żeby się tam przeczyściło.Dzisiaj rano żona odczekała dobre 10min na parkingu aż sie zagrzeje i przełączyła na gaz.Ruszyła i nie daleki kawałek drogi znowu zaczął szarpać ale już nie przełączył na pb tylko na gazie szarpał. Dziennie robi 2*40km i wracając już prawie będąc w domu też przerywał nawet ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świece cz kable albo kopułka by miały wpływ na to?

Sprawdzałem ile jest instalacja gazu to ma już 140kkm.

Kable i świece jw pisałem że mają 40kkm a kopułka nie wiem czy jeszcze oryginalna czy była wymieniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mają, ale jak masz tyle nalatane to pochylił bym się nad reduktorem i wtryskami, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski ostatnio gazownik czyścił .Były trochę brudne.
A co do reduktora i wtryskami to wymiana? Bo to pewnie spore koszta jeśli wymiana listwy czy reduktora.

I jakiej firmy by miały być wtryski?

Tym autem robi się rocznie 30kkm i pewnie by dobrze zainwestować w dobrej firmy zestaw i spalanie by było mniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były czyszczone, a kalibrował je?? ustawiał skok tłoczka, bo to jest ważne w waldkach

reduktor Shark1200, i barakuda to dobry zestaw do Ciebie powiedz na PW, ile by chciał gazmen za to (same części) i wtedy pomyślimy :D 

dobre podzespoły i strojenie potrafi wprowadzić w zachwyt :D bo dodatkowo masz niższą temp przełączania i co za tym idzie mniejsze zużycie PB :D


jak zrobisz wymianę sam to będzie jeszcze taniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz o dziwo jak wymieniłem i wyczyściłem ten bezpiecznik to już mamy prawie 300km zrobione i nie szarpie jest ok. 

Pewnie żona by jechała do pracy to pewnie by coś był nie hallo .

Była ładna trasa to przejechaliśmy na benz z 100km co go przepaliło.

Zobaczymy co tam jutro wyjdzie.Coś mi się wydaję że nic jak teraz jest ok :(

 

Coś tam robił przy laptopie po czyszczeniu wtrysków.

Ogólnie poustawiał i jest lepiej bo nie pyrka sobie w ostatnim tłumiku :)

Fakt że demon prędkości nie jest bo tylko 1.4  75KM . Ale daje radę powoli do przodu :) . Nawet z kompletem pasażerów.


No i byłem u gazmena.

Podłączył pod laptopa posprawdzał wtryski ,przełączał na benz ciśnienie na instalacji też nie uciekało.

A pytałem się o wymianę wtrysków i reduktora. To mówił żeby jeszcze można jezdzić jak jest ok i spalanie w normnie.

I wynik nawet dobry na tym zestawie te140kkm :)

Pytałem się jakie by polecił wtryski to mówił że AC nie wiem co to za firma cena była w granicach 200zł za listwę.

Że niby lepsze od hany.

Pytałem się o cenę Baracudy i Sharka 1200.

Baracude raz zakłada i nie był wstanie podać ceny.Wspomniałem że na necie kosztują koło 300zł a reduktor koło 170zł i czy byłyby to podobne ceny u niego, mówił że tak.A pytanie ile była by wymiana to mówił że nie dużo bo wszystko jest wyprowadzone.

Także na razie mam zamiar jeździć na tym zestawie co jest i zbierać kasę na ten zestaw co mówiłeś Dino.

Bo to wiadomo że koło 600zł trzeba liczyć z robotą :(

I pewnie będziemy myśleć o wymianie.

Z góry dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...