karibox1 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 W tym materiale filmowym widać jak zachowuje się auto z wysoko połozonym środkiem ciężkości (mitubishi) uderzone przez małe auto typu stara corsa-fiesta-peugeot. Daje to do myślenia, że wcale to nie takie bezpieczne auta jak się może nam wydawać. http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130329/BYDGOSZCZ01/130329110 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekp Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 nic mnie tu nie szokuje tak jak brak reakcji kierowców na wypadek, brrrrr..., każdy z nas może potrzebować pomocy. pozdrawiam Krzysiek W tym materiale filmowym widać jak zachowuje się auto z wysoko połozonym środkiem ciężkości (mitubishi) uderzone przez małe auto typu stara corsa-fiesta-peugeot. Daje to do myślenia, że wcale to nie takie bezpieczne auta jak się może nam wydawać. http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130329/BYDGOSZCZ01/130329110 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Kompakt zmasakrowany ma przód, a suv się jedynie przewrócił. Trudno ocenić czy to źle, może gorzej by było gdyby cała ta energia została wytracona na uderzenie a nie na przewrócenie auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 zdecydowanie SUVy na ramie są niebezpieczniejsze dla jadących nim przy czołowych zderzeniach - rama przenosi energię na siedzących w aucie. Był na jutjubie filmik Disco vs. Espace. W Espace manekiny wyszły z życiem, w Disco nikt by nie przeżył (w obu były też manekiny w fotelikach dziecięcych). Polecam zobaczyć. Z drugiej strony uderzenie w bok SUVa na ramie daje większe szanse na przeżycie tym z SUVa (rama chroni przed odkształceniem auta do środka). I stara zasada: im większe auto, tym większe szanse na przeżycie. Wszystko ma swoje zady i walety, ale wydaje mi się że więcej plusów pod względem bezpieczeństwa mają SUVy. X-trail ma samonośną koń-strukcję, odpowiednio wzmocnioną, więc też zachowałby się inaczej. Trzeba poszukać crash testów T30 i T31. Jak kto ciekawe znajdzie niech wrzuci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Proszę bardzo:) T30: Opis: http://www.euroncap.com/tests/nissan_x_trail_2002/139.aspx T31: Opis: http://www.euroncap.com/tests/nissan_x_trail_2007/304.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dzięki Netoperek! Całkiem dobre oceny ma T31 (wyszło że najgorzej ma kierowca :-) ) trochę gorzej w T30 ale nie jest źle. Takie filmiki dają po wyobraźni, przecież crash testy robi się przy niewielkich prędkościach (coś kole 55km/h). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.