Gość Leyto Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Witam. Zacznę od podstawowych info. Nissan P12 rok 2004 benzyna/gaz poj 1.6l. Kupiłem go jakoś w styczniu i było wszystko ok do wczoraj. Gdy jechałem nagle stracił moc i zaczął się dławić. Po zjechaniu i wrzuceniu jałowego biegu zgasł. Po ponownym uruchomieniu i próbie przegazowania zaczął "telepać cały silnik". Gdy ma ok tyś obrotów wszystko ok powyżej 2 słychać jakby powietrze gdzieś się blokowało i strasznie telepie/dusi się. Robi tak na gazie jak i na benzynie. Do tej pory wymieniłem olej, filtry i aku. Spr. przepławkę, filtr powietrza i nie zauważyłem nic niepokojącego. Wczoraj pokazał błąd czujnika wałka korbowego, niską jakość mieszanki a dziś błąd p0102 i p0113. Czy związane z czujnikiem wałka korbowego? Jeśli tak to gdzie on się znajduje w ben ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek_D Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Widać, że kolega nie ma wiele wspólnego z mechaniką. Jest w osprzęcie silnika czujnik wałka, ale nie korbowego tylko wałka rozrządu. Natomiast przy wale korbowym znajduje się czujnik wału korbowego. Są to dwa różne czujniki. W jaki sposób ustalono obecność powyższych błędów? Na zworkę, czy sprzętem diagnostycznym i jaki to sprzęt? W odpowiedzi na pytanie: W przypadku wadliwego działania któregokolwiek ze wspomnianytch przeze mnie czujników auto nie odpali. Wystarczy poszperać w necie i lista błędów jest do rozszyfrowania. W układzie dolotowym, gdy filtr jest wymieniony nie ma możliwości jak to kolega napisał "blokowania się powietrza" Inna rzecz to układ wydechowy. W jakim trybie eksploatowane jest auto miasto czy trasa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leyto Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zdiagnozowane było sprzętem diagnostycznym i opisany był jako błąd czujnika wału korbowego. Auto eksploatowane w cyklu mieszanym. Znalazłem podobny problem na forum i wymiana tego czujnika pomogła. Lecz objawy które zostały tam opisane nie są tak obszerne jak moje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek_D Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Gdy ma ok tyś obrotów wszystko ok powyżej 2 słychać jakby powietrze gdzieś się blokowało i strasznie telepie/dusi się. Zwróć uwagę na wydech - na sam początek po odpaleniu czy auto kopci, a po rozgrzaniu wprowadź go powoli na obroty i zaobserwuj czy spaliny wydostają się normalnie - możesz mieć zapchany katalizator o ile jeszcze wciąż jest w Twoim aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Przemierz czujnik wału korbowego multimetrem. Będziesz wiedział.Tak na odległość nikt CI nie powie nic.Ale z tego co pisze to prawdopodobnie właśnie ten czujnik.Mi w ON nie robił żadnych problemów. Po prostu pewnego razu juz nie odpalił ty miałeś gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leyto Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Przemek katalizator jest( tydzień temu miałem przegląd i było wszystko ok ). Co do spalin to są koloru chyba normalnego(lekko siwe). Gdy wkręcam go na obroty chodzi jak corvetta. Jakby gdzieś była dziura i powietrze uciekało na lewo. Muszę spr ich szczelność i stan tech. No i nic nie znalazłem samemu. W pon jestem umówiony z mechanikiem i dam znać co wyszło. Przemierz czujnik wału korbowego multimetrem. Będziesz wiedział.Tak na odległość nikt CI nie powie nic.Ale z tego co pisze to prawdopodobnie właśnie ten czujnik.Mi w ON nie robił żadnych problemów. Po prostu pewnego razu juz nie odpalił ty miałeś gorzej A wiesz może jaką powinien mieć oporność spr. czujnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 W P12 niestety nie pomogę. ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leyto Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Spr prawdopodobnie rozwiązana. Po wyjęciu kata okazało się że jest przepalony w środku prawie całkowicie. Zakupiłem nowy ale przyczyna tego przepalenia jest prawdopodobnie uszkodzona sonda która daje za dużą dawkę paliwa i przepala kata. Jutro będę miał nową i się okaże czy wszystko ustanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.