Marek Drużyński Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Witam grono forumowiczów...,moja WP11/144 LPG STAG z motorem jak w temacie gaśnie momentalnie po odpaleniu...(zapłon ...odpalenie ...motor stop..) jest to tylko na nominalnie rozgrzanym silniku,oczywiście dzieje sie to na wolnych obrotach...,jak nawet ostygnie do połowy wskaźnika to jest oki ...zapala i trzyma wolne...nie jest to uciążliwe bo wystarczy skontrować lekko gazem ,puścić i już trzyma wolne 750obr nie zgaśnie już ...chodzi o sam moment odpalenia...jak nie skontruje delikatnie gazem to za każdym razem zgaśnie...??? Auto poza tym chodzi bezbłędnie...zbiera sie dobrze wszystko jest oki...wymieniłem świece ,przewody ,filtr powietrza,(przy okazji wymiany oringa aparatu zapł bo sie sączyło)... wyczysciłem styki wysokiego w kopułce,...ustawiałem wolne (procedura z wypinaniem wtyczki przepustnicy), przepływkę nie mierzyłem ...tylko czyszczenie ale myslę że to nie ona ,bo poza tym odpalaniem i gasnięciem na ciepłym jest wszystko oki...zauważyłem że zwiększają mi sie wolne do 850 jak włącze światła (obciążenie alternatora) , nie wiem czy to tak było...czy to może coś mieć wspólnego z podciśnieniem....nie wiem co o tym myśleć....poradźcie coś ...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) ec_sr20.pdf, s. 34: If engine stops immediately after starting or idle condition is unstable, perform the following to initialize IACV-AAC valve:a) Stop engine and wait 9 seconds.b ) Turn ignition “ON” and wait 1 second.c) Turn ignition “OFF” and wait 9 seconds. U mnie pomogło. Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Fakt że dzieje się tak tylko na ciepłyn sugeruje że to ma coś wspólnego z gazem - przełącza sie od razu na gaz po odpaleniu i wtedy gaśnie. Spróbuj włączyć funkcję jazdy tylko na benzynie, żeby gaz się w ogóle nie włączał. Jak będzie oki to będziesz wiedział juz gdzie szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 witaj nrb... niema to nic wspólnego z gazem....nawet jak ma 90 stopni motor to w sekwencji staga przełącza dopiero w 4-5 sekundzie na gazownie a odpala zawsze na pb...i nie zdąży przełączyć bo już zgaśnie ...to jest dosłownie odpalenie złapie obroty i zjazd w dół i staje...jak przypilnuje gazem delikatnie to chodzi na wolnych równo i miarowo choćby godzine...odpalałem awaryjnie na gazie... bo tak się nazywa taka procedura w stagu...by ominąć pb....ale to samo...dlaczego na ciepłym silniku...może dlatego bo już ssanie nie wchodzi w grę ...tak to ono podwyższa obroty i nie dopuszcza by motor zgasł...czy jest możliwe że to może coś z akumulatorem a alternator...tak dużo prądu traci na odpał że alternator hamuje w pierwszym momencie motor....nie wiem już tak kombinuje...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Hmm no to nie wiem... tak kombinując - może krokowiec się zacina w pierwszej chwili? w sumie wymontować przepustnicę i wyczyścić wszystko to nie jest jakaś straszna robota, jak masz trochę zacięcia to i na dworze da radę zrobić. Ja sie z moją bawię pod blokiem już od roku, sąsiedzi już się śmieją że ciągle coś psuję :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 To ani przepustnica, ani przepływka, ani krokowy, ani kable, ani świece, ani kopułka/palec - też mam podobny problem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 to z tego wynika że byłby to piękny temat dla amerykańskich naukowców z nasa ....hehe ,najbardziej intryguje to że zdarza się to tylko w motorach benzynowych (ale dokładnie taki problem jak opisałem)...wszystkich marek i pojemnosci ..latając po necie na forach wszystkich klamotów ,rozmawiając z mechanikami różnej maści ...nikt nie odpowie co to jest i żadne komputry tego nie pokażą,tylko dwóch obcykanych mechaniorów dało do myślenia ,bo nawet nie wspomnieli o tym wszystkim co pisze wyżej VILQ a stwierdził krótko szukaj w podciśnieniu...??? i chyba najbardziej logiczne.... nie jest to odosobniony przypadek...trzeba do japońców chyba napisać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Sprawdzałeś czy krokowieć ok? Dolot sprawdzony? Może gdzieś dziurka na którymś wężyku? - ja tak kiedyś miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ale próbował któryś z Was tej procedury, którą wrzuciłem parę postów wyżej? Inicjalizacji (cokolwiek to znaczy) krokowca? Ona jest opisana dokładnie na te objawy. U mnie działo się to samo, szczególnie na starym przepływomierzu. Jakiś czas temu oddałem nową przepływkę na reklamację (złe napięcia), założyłem starą i po odłączeniu aku na 24h, przejechaniu się do rozgrzania silnika, ustawieniu wolnych wg instrukcji auto gasło po odpaleniu na ciepłym. Już samo ustawienie było problematyczne przez to gaśnięcie. Powrót z roboty, auto rozgrzane, zgasiłem, odpalam, gaśnie. Zapaliłem, przytrzymałem gaz, pali. No to procedura, bo co szkodzi? Pierwsza próba i od razu działa. Dla pewności ustawiłem jeszcze raz obroty, bo tą inicjalizację robi się przed ustawieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) maius dziś próbowałem po parę razy tą (inicjalizację )a potem regulacje obrotów z wtyczką przepustnicy....jobla można dostać ...powiem tak odkryłem że teraz albo zawsze było tak że ...motor gorący temp włączania wiatraków i jest... moment ,cykl,faza pracy wolnych obrotów że gaśnie za każdym odpaleniem i to nie wiem ile razy ale z 10 na pewno....szkoda rozrusznika,a jak go podratuje gazem i złapie równe chodzenie i znowu próby i jest git...odpala i obroty stoją i też parę razy prób...ale w końcu zapłon off....i znowu ta sama polka ....gaśnie po każdym uruchomieniu....jak go nie cykne pedałem gazu, dosłownie podratuje żeby nie stanął i chodzi....????????????????????????? Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez saturn745 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 domniemywam że ta procedura na ciepłym silniku?Czyli wykonuję to jeszcze przed resetem Tpsu,a potem ustawiam obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Tak jest wszystko na gorącym nominalnie motorze...wszystko powyłączane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) W wolnej chwili będę musiał jeszcze sprawdzić jedną rzecz, którą znalazłem na zagramanicznym forum... jeden z czujników temperatury (ten koło kolektora ssącego). Mam wrażenie, że on może coś mieszać, bo niezależnie czy nagrzany silnik ma 80C czy 115C (zczytywane z ECU) wskazówka na zegarach stoi w miejscu (dochodzi do pionu i staje). Skoro sytuacja ma związek z ciepłym silnikiem to może właśnie jakiś głupi czujnik to powoduje.Powinny być takie wartości: Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez VILQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Vilq możesz mieć rację nawet gdzieś kiedyś COOBCIO pisał że można w ten sposób zrobić taki dopalacz że w obwód tego czujnika temperatury wstawia się rezystor i wtedy komputer leje dużo więcej wahy. Więc może tu siedzi babol gdzieś zaśniedziałe styki albo sam czujnik już d*py daje i leje za dużo albo za moało nafty i się dusi silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Powiem tak u mnie od trzech lat jak mam tą WP nie zauważyłem żeby wskazówka temp wyżej szła niż na połowie wskaźnika (pion)....niby to dobrze....ale faktycznie przecież ta pozycja jest osiągana w danym czasie powiedzmy na wolnych ...a włączenie wiatraków dopiero gdzieś po 5 minutach....a temp przecież rośnie.....a wskazówka nie...narazie mi się nie zagotował nigdy...a jak jest u was szczególnie w SR20DE...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 (edytowane) Powiem tak u mnie od trzech lat jak mam tą WP nie zauważyłem żeby wskazówka temp wyżej szła niż na połowie wskaźnika (pion)....niby to dobrze....ale faktycznie przecież ta pozycja jest osiągana w danym czasie powiedzmy na wolnych ...a włączenie wiatraków dopiero gdzieś po 5 minutach....a temp przecież rośnie.....a wskazówka nie...narazie mi się nie zagotował nigdy...a jak jest u was szczególnie w SR20DE...??? U mnie jest tak samo. Wskazówka ładnie rośnie do połowy wskaźnika i tam zostaje. Dalej poszła mi tylko raz, jak spalił się bezpiecznik wiatraka i się zagotował, bo przy okazji z powodu grzebania w przepustnicy miał przez kilka minut 3000 obr na wolnych :-) niestety od tego czasu co jakiś czas pali mi się bezpiecznik wiatraka i nie mogę dojść czemu. Ale temp trzyma dobrą - zazwyczaj jeżdżę z kilmą i drugi wiatrak nadrabia jak pierwszy nie działa. Edytowane 5 Kwietnia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Witam...po paru dniach walki z tym wszystkim jest jednak gorzej...a mianowicie gasnie na wolnych na benie tak co 30 sek ....chodzi równo i nagle zjazd obrotów i stop...na gazowni wytrzymuje nie zgasnie ale jest to samo,siadaja obroty nawet do 400...oczywiście na dobrze gorącym motorze...po lataniu po forach wychodzi na przepływkę,jakies początkowe stadium,bo poza tym gasnięciem jest oki...raz wyciągałem ten wkład i tylko dmuchnąłem powietrzem ...była czysta blaszka ...Poradźcie czy próbować ją przeczyścic ale czym...??? i co konkretnie tylko ta blaszkę...??? i jaką mam alternatywe bo moja przepływka to BOSCH 0 280 218 096 a wkład w niej F 00C 2G2 060 oczywiście wtyk na 5 kabli czyli z termistorem...jak doczytałem ...koszt 700 zł,troche dużo...i żeby nie było ...pytam czy te wartości napięc właśnie tej co mam dotyczą 1,3-1,7V na wolnym i 1,8-2,4V na 2500 obr i w który pin sie wpiąć ...bo widziałem opis ale dla 4 przewodowej chyba ,doczytałem że można zastosować 005 przekładając termistor ale czy ona jest na 5 pin...??? i jaka kupić,bo co to za przepływki za 170 zł....??? http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i3094042909.html napiszcie coś pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Tak, to właśnie te wartości. Robisz identycznie jak w 4-przewodowej. Można umyć benzyną ekstrakcyjną przy pomocy delikatnego pędzelka z naturalnego włosia lub specjalnym środkiem do przepustnic i przepływomierzy: http://allegro.pl/crc-sensor-srodek-do-czyszczenia-przeplywomierzy-i3146110660.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Jestem ciekaw wyniku, bo u mnie na 2 różnych przepływkach był ten sam efekt ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 A próbował któryś z Was odpiąć aku na 24h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Jak robiłem swap silnika to był odpięty na dłużej niż 24h, a problem występował zarówno na starym jak i nowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 ok ale co sądzicie o tym... http://allegro.pl/show_item.php?item=3094042909&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 o tym co to jest http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i3096325059.html czy lepiej kupić używkę oryginała ....no ale wiadomo że ona ma 10 lat,jak skończyli p11 robić...i pewnie strzeli za miesiąc... ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 No ale może najpierw zmierz swoją zamiast kupować nową :-) najlepiej też byłoby znaleźć kogoś z takim silnikiem w Twojej okolicy i podmienić na próbę. Jak będziesz w Warszawie to zapraszam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Dzięki za zaproszenie...jeżdziłem do Zegrza po sprzęt łączności,kiedyś jak byłem w monie...od wtedy w Stolicy nie byłem...z 7 lat....chodzi mi oto czy ktoś jeżdzi na tym...przecież to zamienniki a nie BOSCH....a zresztą to jest niby 005 a nie 096 którą potrzebuje i ciekawe czy ma te wąsy do montowania termistora i wogóle 5 pinów we wtyczce...czemu niema zamiennika 096...???,gość mi pisał że już nie produkują bo ona była tylko do SR20DE a 005 lata w paru modelach nawet nowych i produkują do dziś....nie wiem.... oni na tych aukcjach tak zdjęcia robią że nic nie widać ,a odpowiada mi na meile dziewczyna...i pyta o nr mojej cześci...jak piszę o termistorze...idę zaraz do garażu rozgrzeje SR i pomierzę...i najwyżej ją dokończę czyszcząc benzynką i sprężonym...mam jeszcze saxo bez przepływki na szczeście bardziej nie zawodne... to nismo może stać....wrazie czego...Jak ktoś kupił taki zamiennik i próbował i czy da tam rade wczepić ten termistor tak żeby z tego pseudo 005 zrobic 096 do SR20DE 140 km to piszcie...bo niema sensu kupować oryginału ale używki...jak moja z 2001ma 12 lat,to tamte ile...mogą mieć o rok mniej...to tak jak by świadomie wrzucał stare sprzegło...a propos nowe też najdroższe do 140km z wszystkich motorów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) Oryginał bez termistora spokojnie da radę przerobić. Poczytaj TU. Gniazdo w tej wersji bez termistora ma 5 pinów tylko jeden jest do niczego nie podłączony. Termistor nie jest lutowany tylko zagniatany, więc to tak naprawdę chwila roboty z przełożeniem go ze starego jeśli jest sprawny. Dobrze kombinujesz że inaczej może być w tym zamienniku - może mieć tylko 4 piny, a nawet jak ma 5 to może nie być wyprowadzeń na termistor. Trzeba by się dowiedzieć u sprzedawcy, ale wiadomo jak się najczęściej rozmawia na takie tematy z dziewczynami ;-) jest szansa bo w temacie który podałem kolega filtron1 pisze że kupił zamiennik i wszystko było przygotowane pod termistor. A jeśli nie to rozwiązaniem może być kupno nowego oryginału 005, jest sporo tańszy niż 096. Lub podjechać gdzieś żeby obejrzeć na żywo nowy zamiennik 005. A tak naprawdę to kupując przez internet ZAWSZE wedle prawa masz możliwość zwrotu nienaruszonego towaru - to w razie jakbyś kupił ten z aukcji i okazało się że nie da się przerobić. No ale przede wszystkim warto zrobić podmiankę na próbę, bo jak zamontujesz nowy do auta i nie będzie poprawy to możesz go już potem nie zwrócić - wystarczy że na stykach będą ślady włożenia wtyczki. Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.