Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SR20DE gaśnie zaraz po odpaleniu...


Marek Drużyński
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grono forumowiczów...,moja WP11/144 LPG STAG z motorem jak w temacie gaśnie momentalnie  po odpaleniu...(zapłon ...odpalenie ...motor stop..) jest to tylko na nominalnie rozgrzanym silniku,oczywiście dzieje sie to na wolnych obrotach...,jak nawet ostygnie do połowy wskaźnika to jest oki ...zapala i trzyma wolne...nie jest to uciążliwe bo wystarczy skontrować lekko gazem ,puścić i już trzyma wolne 750obr nie zgaśnie już ...chodzi o sam moment odpalenia...jak nie skontruje delikatnie gazem to za każdym razem zgaśnie...??? Auto poza tym chodzi bezbłędnie...zbiera sie dobrze wszystko jest oki...wymieniłem  świece ,przewody ,filtr powietrza,(przy okazji wymiany oringa aparatu zapł bo sie sączyło)... wyczysciłem styki wysokiego w kopułce,...ustawiałem wolne (procedura z wypinaniem wtyczki przepustnicy), przepływkę nie mierzyłem ...tylko czyszczenie  ale myslę że to nie ona ,bo poza tym odpalaniem i gasnięciem na ciepłym   jest wszystko  oki...zauważyłem że zwiększają mi sie wolne do 850 jak włącze światła (obciążenie alternatora) , nie wiem czy to tak było...czy to może coś mieć wspólnego z podciśnieniem....nie wiem co o tym myśleć....poradźcie coś ...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ec_sr20.pdf, s. 34:

If engine stops immediately after starting or idle condition is unstable, perform the following to initialize IACV-AAC valve:
a) Stop engine and wait 9 seconds.
b ) Turn ignition “ON” and wait 1 second.
c) Turn ignition “OFF” and wait 9 seconds.

U mnie pomogło.
 

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że dzieje się tak tylko na ciepłyn sugeruje że to ma coś wspólnego z gazem - przełącza sie od razu na gaz po odpaleniu i wtedy gaśnie. Spróbuj włączyć funkcję jazdy tylko na benzynie, żeby gaz się w ogóle nie włączał. Jak będzie oki to będziesz wiedział juz gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj nrb... niema to nic wspólnego z gazem....nawet jak ma 90 stopni motor to w sekwencji staga przełącza dopiero w 4-5 sekundzie na gazownie a odpala zawsze na pb...i nie zdąży przełączyć bo już zgaśnie ...to jest dosłownie odpalenie złapie obroty i zjazd w dół i staje...jak przypilnuje gazem delikatnie to chodzi  na wolnych równo i miarowo choćby godzine...odpalałem awaryjnie na gazie... bo tak się nazywa taka procedura w stagu...by ominąć pb....ale to samo...dlaczego na ciepłym silniku...może dlatego bo już ssanie nie wchodzi w grę ...tak to ono podwyższa obroty i nie dopuszcza by motor zgasł...czy jest możliwe że to może coś z akumulatorem a alternator...tak dużo prądu traci na odpał że alternator hamuje w pierwszym momencie motor....nie wiem już tak kombinuje...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no to nie wiem... tak kombinując - może krokowiec się zacina w pierwszej chwili? w sumie wymontować przepustnicę i wyczyścić wszystko to nie jest jakaś straszna robota, jak masz trochę zacięcia to i na dworze da radę zrobić. Ja sie z moją bawię pod blokiem już od roku, sąsiedzi już się śmieją że ciągle coś psuję :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z tego wynika że byłby to piękny temat dla amerykańskich naukowców z nasa ....hehe ,najbardziej intryguje to że zdarza się to tylko w motorach benzynowych (ale dokładnie taki problem jak opisałem)...wszystkich marek i pojemnosci ..latając po necie na forach wszystkich klamotów ,rozmawiając z mechanikami różnej maści ...nikt nie odpowie co to jest i żadne komputry tego nie pokażą,tylko dwóch obcykanych mechaniorów dało do myślenia ,bo nawet nie wspomnieli o tym wszystkim co pisze wyżej VILQ a stwierdził krótko szukaj w podciśnieniu...??? i chyba najbardziej logiczne.... nie jest to odosobniony przypadek...trzeba do japońców chyba napisać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy krokowieć ok? 

Dolot sprawdzony? Może gdzieś dziurka na którymś wężyku? - ja tak kiedyś miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale próbował któryś z Was tej procedury, którą wrzuciłem parę postów wyżej? Inicjalizacji (cokolwiek to znaczy) krokowca? Ona jest opisana dokładnie na te objawy. 

U mnie działo się to samo, szczególnie na starym przepływomierzu. Jakiś czas temu oddałem nową przepływkę na reklamację (złe napięcia), założyłem starą i po odłączeniu aku na 24h, przejechaniu się do rozgrzania silnika, ustawieniu wolnych wg instrukcji auto gasło po odpaleniu na ciepłym. Już samo ustawienie było problematyczne przez to gaśnięcie. Powrót z roboty, auto rozgrzane, zgasiłem, odpalam, gaśnie. Zapaliłem, przytrzymałem gaz, pali. No to procedura, bo co szkodzi? Pierwsza próba i od razu działa. Dla pewności ustawiłem jeszcze raz obroty, bo tą inicjalizację robi się przed ustawieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maius dziś próbowałem po parę razy tą (inicjalizację )a potem regulacje obrotów z wtyczką przepustnicy....jobla można dostać ...powiem tak odkryłem że teraz albo zawsze było tak że ...motor gorący temp włączania wiatraków i  jest... moment ,cykl,faza pracy wolnych obrotów że gaśnie za każdym odpaleniem i to nie wiem ile razy ale z 10 na pewno....szkoda rozrusznika,a jak go podratuje gazem i złapie równe chodzenie i znowu próby i jest git...odpala i obroty stoją i też parę razy prób...ale w końcu zapłon off....i znowu ta sama polka ....gaśnie po każdym uruchomieniu....jak go nie cykne pedałem gazu, dosłownie podratuje żeby nie stanął i chodzi....????????????????????????? 

Edytowane przez saturn745
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domniemywam że ta procedura na ciepłym silniku?Czyli wykonuję to jeszcze przed resetem Tpsu,a potem ustawiam obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili będę musiał jeszcze sprawdzić jedną rzecz, którą znalazłem na zagramanicznym forum... jeden z czujników temperatury (ten koło kolektora ssącego). Mam wrażenie, że on może coś mieszać, bo niezależnie czy nagrzany silnik ma 80C czy 115C (zczytywane z ECU) wskazówka na zegarach stoi w miejscu (dochodzi do pionu i staje). Skoro sytuacja ma związek z ciepłym silnikiem to może właśnie jakiś głupi czujnik to powoduje.

Powinny być takie wartości:

 

coolant_temp_sensor.jpg

Edytowane przez VILQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vilq możesz mieć rację nawet gdzieś kiedyś COOBCIO pisał że można w ten sposób zrobić taki dopalacz że w obwód tego czujnika temperatury wstawia się rezystor i wtedy komputer leje dużo więcej wahy. Więc może tu siedzi babol gdzieś zaśniedziałe styki albo sam czujnik już d*py daje i leje za dużo albo za moało nafty i się dusi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak u mnie od trzech lat jak mam tą WP nie zauważyłem żeby wskazówka temp wyżej szła niż na połowie wskaźnika (pion)....niby to dobrze....ale faktycznie przecież ta pozycja jest osiągana w danym czasie powiedzmy  na wolnych ...a włączenie wiatraków dopiero  gdzieś po 5 minutach....a temp przecież rośnie.....a wskazówka nie...narazie mi się nie zagotował nigdy...a jak jest u was szczególnie w SR20DE...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak u mnie od trzech lat jak mam tą WP nie zauważyłem żeby wskazówka temp wyżej szła niż na połowie wskaźnika (pion)....niby to dobrze....ale faktycznie przecież ta pozycja jest osiągana w danym czasie powiedzmy  na wolnych ...a włączenie wiatraków dopiero  gdzieś po 5 minutach....a temp przecież rośnie.....a wskazówka nie...narazie mi się nie zagotował nigdy...a jak jest u was szczególnie w SR20DE...???

 

U mnie jest tak samo. Wskazówka ładnie rośnie do połowy wskaźnika i tam zostaje. Dalej poszła mi tylko raz, jak spalił się bezpiecznik wiatraka i się zagotował, bo przy okazji z powodu grzebania w przepustnicy miał przez kilka minut 3000 obr na wolnych :-) niestety od tego czasu co jakiś czas pali mi się bezpiecznik wiatraka i nie mogę dojść czemu. Ale temp trzyma dobrą - zazwyczaj jeżdżę z kilmą i drugi wiatrak nadrabia jak pierwszy nie działa.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...po paru dniach walki z tym wszystkim jest jednak gorzej...a mianowicie gasnie na wolnych na benie tak co 30 sek ....chodzi równo i nagle zjazd obrotów i stop...na gazowni wytrzymuje nie zgasnie ale jest to samo,siadaja obroty nawet do 400...oczywiście na dobrze gorącym motorze...po lataniu po forach wychodzi na przepływkę,jakies początkowe stadium,bo poza tym gasnięciem  jest oki...raz wyciągałem ten wkład i tylko dmuchnąłem powietrzem ...była czysta blaszka ...Poradźcie czy próbować ją przeczyścic ale czym...??? i co konkretnie tylko ta blaszkę...??? i jaką mam alternatywe bo moja przepływka to BOSCH 0 280 218 096  a wkład w niej F 00C 2G2 060 oczywiście wtyk na 5 kabli czyli z termistorem...jak doczytałem ...koszt 700 zł,troche dużo...i żeby nie było ...pytam czy te wartości napięc właśnie tej co mam dotyczą 1,3-1,7V na wolnym i 1,8-2,4V na 2500 obr i w który pin sie wpiąć ...bo widziałem opis ale dla  4 przewodowej chyba ,doczytałem że można zastosować  005  przekładając termistor  ale czy ona jest na 5 pin...??? i jaka kupić,bo co to za przepływki za 170 zł....???   http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i3094042909.html   napiszcie coś pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to właśnie te wartości. Robisz identycznie jak w 4-przewodowej. Można umyć benzyną ekstrakcyjną przy pomocy delikatnego pędzelka z naturalnego włosia lub specjalnym środkiem do przepustnic i przepływomierzy:

http://allegro.pl/crc-sensor-srodek-do-czyszczenia-przeplywomierzy-i3146110660.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale co sądzicie o tym... http://allegro.pl/show_item.php?item=3094042909&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62   o tym co to jest    http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i3096325059.html czy lepiej kupić używkę oryginała ....no ale wiadomo że ona ma 10 lat,jak skończyli p11 robić...i pewnie strzeli za miesiąc...  ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale może najpierw zmierz swoją zamiast kupować nową :-) najlepiej też byłoby znaleźć kogoś z takim silnikiem w Twojej okolicy i podmienić na próbę. Jak będziesz w Warszawie to zapraszam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zaproszenie...jeżdziłem do Zegrza po sprzęt łączności,kiedyś jak byłem w monie...od wtedy w Stolicy nie byłem...z 7 lat....chodzi mi oto czy ktoś jeżdzi na tym...przecież to zamienniki a nie BOSCH....a zresztą to jest niby 005 a nie 096 którą potrzebuje i ciekawe czy ma te wąsy do montowania termistora i wogóle 5 pinów we wtyczce...czemu niema zamiennika 096...???,gość mi pisał że już nie produkują bo ona była tylko do SR20DE  a 005 lata w paru modelach nawet nowych i produkują do dziś....nie wiem.... oni na tych aukcjach tak zdjęcia robią że nic nie widać ,a odpowiada mi na meile dziewczyna...i pyta o nr mojej cześci...jak piszę o termistorze...idę zaraz do garażu rozgrzeje SR i pomierzę...i najwyżej ją dokończę czyszcząc benzynką i sprężonym...mam jeszcze saxo bez przepływki na szczeście bardziej nie zawodne... to nismo może stać....wrazie czego...Jak ktoś kupił taki zamiennik i próbował i czy da tam rade wczepić ten termistor tak żeby z tego pseudo 005 zrobic 096 do SR20DE 140 km to piszcie...bo niema sensu kupować oryginału ale używki...jak moja z 2001ma 12 lat,to tamte ile...mogą mieć o rok mniej...to tak jak by świadomie wrzucał stare sprzegło...a propos nowe też najdroższe do 140km z wszystkich motorów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał bez termistora spokojnie da radę przerobić. Poczytaj TU. Gniazdo w tej wersji bez termistora ma 5 pinów tylko jeden jest do niczego nie podłączony. Termistor nie jest lutowany tylko zagniatany, więc to tak naprawdę chwila roboty z przełożeniem go ze starego jeśli jest sprawny.

Dobrze kombinujesz że inaczej może być w tym zamienniku - może mieć tylko 4 piny, a nawet jak ma 5 to może nie być wyprowadzeń na termistor. Trzeba by się dowiedzieć u sprzedawcy, ale wiadomo jak się najczęściej rozmawia na takie tematy z dziewczynami ;-) jest szansa bo w temacie który podałem kolega filtron1 pisze że kupił zamiennik i wszystko było przygotowane pod termistor.

A jeśli nie to rozwiązaniem może być kupno nowego oryginału 005, jest sporo tańszy niż 096. Lub podjechać gdzieś żeby obejrzeć na żywo nowy zamiennik 005. A tak naprawdę to kupując przez internet ZAWSZE wedle prawa masz możliwość zwrotu nienaruszonego towaru - to w razie jakbyś kupił ten z aukcji i okazało się że nie da się przerobić.

No ale przede wszystkim warto zrobić podmiankę na próbę, bo jak zamontujesz nowy do auta i nie będzie poprawy to możesz go już potem nie zwrócić - wystarczy że na stykach będą ślady włożenia wtyczki.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...