Gość kali1222 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Witam jako nowy chciałem się przedstawić jestem Tomek posiadam PRIMERE P10 2.0GT potrzebuje pomocy.PROBLEM MAM TAKI ze kiedyś zepsuła sie sąda i została naprawiona bo naderwały sie kabelki zostały połączone ponownie i wydawało sie wszystko dobrze aż do niedawna został założony gas sekwencyjny i trzeba było go wystroić i okazało sie ze sąda sczytuje ale po wpieciu ja w kostke tak jakby robi sie zwarcie pokazuje 0 .założyłem sade inna co prawda od innego nissana ale też 3 żyłowa i podłączyliśmy i jest praktycznie to samo. suchajcie najlepsze jest to ze czek się nie pali nawet jeśli sąda jest odpięta żadnego błędu nie pokazuje samodiagnostyka pokazuje 55 czyli brak błędu. Jadąc dalej myślałem ze w instalacji jest gdzieś zwarcie sprawdziłem kabel czarny od sady do komputera nie ma przebicia jest dobrze wszystko, rozkręciłem komputer pin 19 odpowiada za sąde nie widać aby coś był spalone w nim nie wiem ale słyszałem ze jest cos takiego ze jak złączy sie kabel od grzałki z czarnym można upalić sektor który odpowiada za sczytywanie danych sady mam nadzieje że ktos cos doradzi bo jestem w ciemnej .... dzięki z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Tak chaotycznego postu dawno nie widziałem Napisz konkretnie w czym masz problem, czy sonda pracuje ? W programie do gazu widać oscylacje sondy? Przy podpięciu się do kabla sygnałowego sondy (prawdopodobnie czarny) i do masy na pracującym silniku pokazuje zmiany napięcia?(nie odpinaj przewodu tylko się wepnij) Może gazmen wogóle nie podpiął sondy do kompa gazowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kali1222 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 napisałem ze nie działa samodiagnostyka nie wykrywa błedów odpinam sąde a on nawet nie wywala czeku zadnych błedów odnosnie sady na zapalonym silniku po odpięciu od wiązki sada pokazuje zmiany po wpięciu pokazuje 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Odpięcie sondy od wiązki może nie spowodować wywalenia check-a, przynajmniej na początku, musiałbyś pojeździć z odpiętą by zobaczyć czy zapali się kontrolka. Generalnie samochód pali więcej niż normalnie?, jakieś niepokojące objawy? Jeżeli jest założona sekwencja to sonda powinna (przynajmniej do diagnostyki) być podpięta do kompa gazowego i tam już ładnie widać czy pracuje prawidłowo. Jeżeli spalanie jest prawidłowe, sonda po wyjęciu będzie miała kawowy kolor, czarna okopcona będzie wskazywać na nieprawidłową prace silnika -ale to byś pewnie zauważył. Jeżeli wszysko jest ok to nie szukałbym dziury w całym. Do pracy na gazie odczyt z sondy jest nie potrzebny -przydaje się do ustawienia instalacji (chyba, że nowsze sterowniki gazu korzystają -ale nie mam takiej wiedzy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 A może gazownik zamontował ci emulacje sondy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kali1222 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 dobrze to jak mam zapalone auto wypne przepływomierz pow, sondę to nie wywali czeku mam tez honde tam odrazu wywala czek gdy odepnie sie jakikolwiek czujnik odrazu jest bład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 aaaaaaaaa, wiem. Taki sposób gazowników, jak masz furę przełączoną na gaz to przerywany jest PLUS od kontrolki CHECK. Robią tak kiedy zawsze po przełączeniu na gaz komputer chwyta błąd. Do d*py taki gazownik! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 No dobra zacznijmy od początku. Odpowiedz na kilka pytań to coś nam się rozjaśni. 1. Jaki sterownik instalacji LPG? 2 .Czy podpinałeś się pod sterownik LPG i jeżeli tak czy widać prawidłową pracę sondy? 3. Czy auto pali więcej niż przed awarią (PB-nie LPG) 4.W pierwszym poście piszesz że "sonda sczytuje" -napisz jak to sprawdziłeś? Generalnie awaria sondy (czy przepływki) powinna się objawiać wywaleniem check-a (acz niekoniecznie-źle dobrana sonda może powodować wysokie spalanie problemy z obrotami itp ale bez checka-ja tak miałem po założeniu jakiegoś zamiennika) Fakt jest taki, że nie wystroisz dobrze auta na LPG jak nie będzie dobrze śmigać na benzynie. Oczywiście możliwa jest awaria kompa benzyny ale nie wiem czy obwód sterowania sondy nie jest powiązany z innym i nie powodowałoby to innych zakłuceń. Brak odczytu z sondy powoduje przejście w tryb awaryjny ,komputer dobiera sobie awaryjne mapy benzyny-spalanie rośnie. Czy poza brakiem reakcji kontrolki check na odpięcie sondy zauważyłeś jakieś niepokojące oznaki złej pracy silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kali1222 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 mam 2 komputer podepne zobaczymy jak to bedzie podłączymy kompa zobaczymy odczyt sądy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.