Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie odpala za pierwszym razem z rana na zimnym silniku


Gość Cork1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich jestem tu nowy ostatnio mam problem z nissanem pierwsze glowice wymienilem jakies 3 mieszki temu  sprzeglo z dwumasem teraz to naprawde ja juz nie wiem co sie dzieje powiem tyle nie oplaca mi sie go sprzedawac ma wstawiona orginalna glowice nowe sprzeglo pompe wody dwumas i jeszcze pare innych drobnostek  chce go zachowac ale ostatnio z rana nie chce mi odpalic za pierwszym razem tak moze po 3 -4 razie zaskoczy przykopci troche i pochodzi 1 minute  i potem odpala bez problemu ale czasami stanie sie tak ze jak juz odpali to czasem zgasnie albo tak slychac jak by mial zgasnac ale jak juz pochodzi to jest wszystko ok chodzi mi tylko o poranki no i jak ma przerwe kolo 8 godzin i zrobi sie zimny widze tez ze ten problem zaczyna sie powoli nasilac prosze o pomoc a wiem ze jest tu pare osob ktore moga mi HELP! moj Nissan to Pathfinder rok 2006 przebieg 1700 tys 2.5 dci 174km auto   

                                                                            pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podejrzewam że masz zapowietrzone wtryski. Objawy 100% pasują. Po zapowietrzeniu ciężko pali, czasami po odpaleniu gaśnie i kopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece lub zapowietrzający się układ paliwowy ale wtedy silnik by zapalił i zachwilę zgasł po czym było by go ciężko uruchomić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a jesli sa zapowietrzone to jak je naprawic powiedz mi czy to spory klopot bo juz sie boje dopiero co jestem po wymianie glowicy sprzegla i dwumas

Kolego podejrzewam że masz zapowietrzone wtryski. Objawy 100% pasują. Po zapowietrzeniu ciężko pali, czasami po odpaleniu gaśnie i kopci.



no raz czy dwa razy jak zapalilem to zgasl ale zaraz odpalilem i ok ale tez obroty nie sa rowne lekko slychac ja obroty ida do gory i w dol ale lekko slychac

Świece lub zapowietrzający się układ paliwowy ale wtedy silnik by zapalił i zachwilę zgasł po czym było by go ciężko uruchomić



no a jesli sa zapowietrzone to jak je naprawic powiedz mi czy to spory klopot bo juz sie boje dopiero co jestem po wymianie glowicy sprzegla i dwumas



no raz czy dwa razy jak zapalilem to zgasl ale zaraz odpalilem i ok ale tez obroty nie sa rowne lekko slychac ja obroty ida do gory i w dol ale lekko slychac



no a jesli sa zapowietrzone to jak je naprawic powiedz mi czy to spory klopot bo juz sie boje dopiero co jestem po wymianie glowicy sprzegla i dwumas



 

no raz czy dwa razy jak zapalilem to zgasl ale zaraz odpalilem i ok ale tez obroty nie sa rowne lekko slychac ja obroty ida do gory i w dol ale lekko slychac

 

Świece lub zapowietrzający się układ paliwowy ale wtedy silnik by zapalił i zachwilę zgasł po czym było by go ciężko uruchomić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mechanik podczas wymiany głowicy zachował czystość przy układzie paliwowym? I czy zamontował wtryskiwacze w odpowiedniej kolejności? A może zapomiał dokręcić jakiejś obejmy na przewodzie paliwowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kurde mam nadzieje ze tak z tego co wiem to  dobry mechanik nie irlandczyk tylko polak ale musze chyba do niego zadzwonic dzieki za rade kazda rada jestna wage zlota i sam tez  wzbogacam wiedze na temat tego samochodu za co dziekuje :P

A czy mechanik podczas wymiany głowicy zachował czystość przy układzie paliwowym? I czy zamontował wtryskiwacze w odpowiedniej kolejności? A może zapomiał dokręcić jakiejś obejmy na przewodzie paliwowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a filtr paliwa wymieniałeś przy tych ostatnich naprawach ? To niedużo kosztuje, wymiana parę minut,  a dużo problemów rozwiązuje.

 

Jak wszystkie przewody paliwowe są dobrze skręcone (nie ma przecieków), to powinien się sam odpowietrzyć. 

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypnij przewod ( OUT) od filtra paliwa i wcisnij przewod od pompki recznej ( takiej do spuszczania paliwa) dymaj, dymaj, dymaj az pojawi sie ropa w pompce. Nastepnie zapnij odlaczony przewod i to wszystko. 

Nie zawsze uklad odpowietrzy sie sam po czasie. Wszystko zalezy od tego gdzie masz pompke paliwa. Jesli w baku to powinno byc ok. Ale mimo wszystko, jesli nie wymieniales filtra paliwa -zrob to. 

To jest diesel a najgorsze ze produkcji renault. U nas jak mechanicy widza jakiIkolwiek DCi wpadaja w panike.

Moze mu cisnienia brakuje. Ciezko stwierdzic, 

Ale bardzo czesto sie zdarza ze przyczyna takiego czegos jest jakas mala pier**la. Kwestia zdiagnozowania jej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo prosty silnik więc ci mechanicy to zwyczajne d*py co tylko poloneza się nie boją a co do kraju pochodzenia silnika to nawet i lepiej bo nie czeka nas to co się dzieje ze starszą wersją panewki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 170 tys km  przebiegu co masz , to rzeczywisty przebieg ? Przy tej ilości części co wymieniłeś to wydaje mi się , że możesz mieć więcej.

 

Problemy z odpalaniem mogą też być przy słabej kompresji  :devil:

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no statnio filtr paliwa wstawilem jeszcze przed zmiana glowicy ale kupie nowy wymienie i zobaczymy co sie stanie ... 

a filtr paliwa wymieniałeś przy tych ostatnich naprawach ? To niedużo kosztuje, wymiana parę minut,  a dużo problemów rozwiązuje.

 

Jak wszystkie przewody paliwowe są dobrze skręcone (nie ma przecieków), to powinien się sam odpowietrzyć. 



Nie tu w Irlandii nie bawia sie w cofanie licznika jak tu auta zmieniaja jak rekawiczki widocznie ktos wczesnij nie wlewal wody do chlodnicy a uwierz mi tu tak robia ani oleju ani wody ostatnio podjechal koles nowa navara z 13 roku numeru rej nie bylo widac caly powgniatanyw polsce policja by juz go usunela z drogi a tu bez swiatel z jednym halogenem az prawie marki nie bylo widac  i dolewal olej jakis badziewny tu nie dbaja jak nowymi navarami hiluxami land cruzerami swinie i krowy zaganiaja w srodku kremowa skora a ci za przeproszeniem ujeba... w gumowcach na kremowe dywaniki siadaja uuu chore ale uwierz mi musial bys to zobaczyc auta z 10    12 roku wygladaja juz ja by mialy po 10 lat  mi sie trafilo dosc zadbane w srodku jak nowy a jednak ma juz pare tych lat  jak na ten kraj bylem tez niedawno w Polsce Trasa z Irlandi przez Francje Belgie Niemcy do Gdanska i z gdanska az do Jastrzebia zdroju bo tam mieszkam chwale to auto jak na takiego kolosa jest bardzo wygodne no i ladowne naprawde ja jestem zadowolony spalanie taz ma w miare bo jak mialem Toyote Landcruser to tam   3 litrowy silnik Palil znacznie wiecej niz ten

 a mocy wydaje mi sie ze mam wiecej w pacie  a jak by cos bylo nie tak albo przebieg byl by inny to moj mechanik (polak) juz by mi powiedzial ze jest cos nie tak a sam nawet chwalil te auto jedynie ta glowica zasrana pytalem sie tez polaka ktory pracuje w nissanie jako mechanik i powiedzial mi ze juz pare glowic wymieniali w navarach i patah bo jest to wada fabryczna i glowice sa slabe

Te 170 tys km  przebiegu co masz , to rzeczywisty przebieg ? Przy tej ilości części co wymieniłeś to wydaje mi się , że możesz mieć więcej.

 

Problemy z odpalaniem mogą też być przy słabej kompresji  :devil:



Ni chyba juz wim przyczyne  wlasnie sprawdzilem filtr Paliwa i sie okazalo ze przecieka Diesel pod filtrem jest taki bialy korek daje tam palca a tu diesel cieknie nie widzialem bo wszystko widocznie na oslone silnika kapalo moze przez to bral powietrze :/mozliwe ze uszcelka pod bialym korkiem sie poddala bo korek byl mocno dokrecony zawsze sprawdzam przy wymianie czy wszystko gara jutro jade po filter i ma nadzieje ze sam mi sie odpowietrzy a ak nie to do do doktora z autem :)

no statnio filtr paliwa wstawilem jeszcze przed zmiana glowicy ale kupie nowy wymienie i zobaczymy co sie stanie ... 



Nie tu w Irlandii nie bawia sie w cofanie licznika jak tu auta zmieniaja jak rekawiczki widocznie ktos wczesnij nie wlewal wody do chlodnicy a uwierz mi tu tak robia ani oleju ani wody ostatnio podjechal koles nowa navara z 13 roku numeru rej nie bylo widac caly powgniatanyw polsce policja by juz go usunela z drogi a tu bez swiatel z jednym halogenem az prawie marki nie bylo widac  i dolewal olej jakis badziewny tu nie dbaja jak nowymi navarami hiluxami land cruzerami swinie i krowy zaganiaja w srodku kremowa skora a ci za przeproszeniem ujeba... w gumowcach na kremowe dywaniki siadaja uuu chore ale uwierz mi musial bys to zobaczyc auta z 10    12 roku wygladaja juz ja by mialy po 10 lat  mi sie trafilo dosc zadbane w srodku jak nowy a jednak ma juz pare tych lat  jak na ten kraj bylem tez niedawno w Polsce Trasa z Irlandi przez Francje Belgie Niemcy do Gdanska i z gdanska az do Jastrzebia zdroju bo tam mieszkam chwale to auto jak na takiego kolosa jest bardzo wygodne no i ladowne naprawde ja jestem zadowolony spalanie taz ma w miare bo jak mialem Toyote Landcruser to tam   3 litrowy silnik Palil znacznie wiecej niz ten

 a mocy wydaje mi sie ze mam wiecej w pacie  a jak by cos bylo nie tak albo przebieg byl by inny to moj mechanik (polak) juz by mi powiedzial ze jest cos nie tak a sam nawet chwalil te auto jedynie ta glowica zasrana pytalem sie tez polaka ktory pracuje w nissanie jako mechanik i powiedzial mi ze juz pare glowic wymieniali w navarach i patah bo jest to wada fabryczna i glowice sa slabe

Edytowane przez Cork1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do głowicyto potwierdzam ja wymieniłem przed 100tk więc u ciebie i tak długo wytrzymała wada fabryczna odlewu tak zwane postażanie produktu ma się zepsuć po gwarancji tylko dobre zamienniki są jej pozbawione bo nie oszczędzają na materiale

Objawy znikanie płynu chłodniczego głowica pęka zaraz za zaworem wydechowym 2-3 cylindra bardzo długo nie do wykrycia bo katalizator zatrzymuje wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wczesniej nic nie wiedzialem na temat tego samochodu te forum to to fajna sprawa mozna sie podzielic wiedza z innymi a wracajac do glowicy to widocznie teraz tak auta robia byle do gwarancji nie chce nic mowic bo nie przepadam za marka KIA ale z tego co tu widze jak juz kupywac nowe auto to kia daje rade 7 lat a to wystarczy by sie  nacieszyc bezproblemowo  kiedys to auta robili mam peugota 106 tez niby marka do d*py ale mam go w dieslu 1.5 slilnik przejechane uwaga 320 000 MIL nie kilometrow a smiga I pali kolo 4 l na setke  takim autem wcale sie nie boje jechac gdzies dalej bo to sa proste twarde auta a te nowe jak by to powiedziec tej duszy nie maja sa ladne ale naszpikowane technika I elektronika  albo ta nasza glowice kto to widzial by w tak twardym byku jak Pathfinder co jest zrobiony juz do twardej roboty glowice padaly czujniki itp no ale nadrabia wygladem  jednak jest to auto ktore  widzi tylko kieszen nabywcy

Co do głowicyto potwierdzam ja wymieniłem przed 100tk więc u ciebie i tak długo wytrzymała wada fabryczna odlewu tak zwane postażanie produktu ma się zepsuć po gwarancji tylko dobre zamienniki są jej pozbawione bo nie oszczędzają na materiale
Objawy znikanie płynu chłodniczego głowica pęka zaraz za zaworem wydechowym 2-3 cylindra bardzo długo nie do wykrycia bo katalizator zatrzymuje wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba miałem podobny problem. Samochód rano odpalał z wielkim trudem - kręcił, ale nie mógł załapać. Jak załapał to przez moment kopcił. Do puki się nie rozgrzał, to obroty bardzo pływały (aż do zgaśnięcia samochodu). Odpalenie na nowo (już bez problemów) i dalej obroty pływały aż zgasł. Po rozgrzaniu problem znikał. Czasem na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku obroty też pływały, ale już nie gasł - chociaż nie zawsze tak było, czasem było wszystko w porzadku.

 

W ASO stwierdzili: "zalecana kontrola wtryskiwaczy (demontaż i wysyłka); koszt: 1200 PLN". Ewentualna wymiana wtryskiwaczy miała kosztować ok 5000 PLN. Na szczęście mechanik z ASO uznał, że dobrze byłoby się lepiej temu przyjrzeć. Samochód został w ASO na noc a rano sobie go odpalili. Po południu wymienili sterownik/czujnik (jak potrzebujesz, to dokładnie sprawdzę - faktura niestety w biurze leży) wtryskiwaczy i problem się więcej nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz widze ze u ciebie problem  byl inny ale obiawy podobne ja wczoraj naprawilem usterke  i dzieki bogu usterka byla banalna co zrobilem to sprawdzilem dokladnie filter paliwa wsadzilem palca dokladnie pod filter tam gdzie znajduje sie bialy korek mozna go odkrecic a co sie okazalo ze uciekal mi diesel widocznie podczas jazdy musialo go uciekac wiecej i w miejsce paliwa zasysal powietrze wydaje sie to nie realne ale widocznie tak bylo bo 10 min przed wymiana filtra wracalem od kolegi to mi juz nawet n 3 biegu tracil moc  i nie chcial odpalc daje palca pod filter a tam mokro pojechalem do sklepu kupilem filter  wyjeba... stary wstawilem nowy troche pompowania i po 2 min odpalil    i tak Obroty w normie  juz nie traci mocy nie kopci  i co wazne odpala z rana na styk nprawde czasami banalna sprawa potrafi sprawic dosyc powazne problemy widocznie uszczelka ktora miala za zadanie chronic diesel przed wyciekiem sie poddala noo ale problem z glowy kasa w kieszeni tym razem ...!pzdr 

Chyba miałem podobny problem. Samochód rano odpalał z wielkim trudem - kręcił, ale nie mógł załapać. Jak załapał to przez moment kopcił. Do puki się nie rozgrzał, to obroty bardzo pływały (aż do zgaśnięcia samochodu). Odpalenie na nowo (już bez problemów) i dalej obroty pływały aż zgasł. Po rozgrzaniu problem znikał. Czasem na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku obroty też pływały, ale już nie gasł - chociaż nie zawsze tak było, czasem było wszystko w porzadku.

 

W ASO stwierdzili: "zalecana kontrola wtryskiwaczy (demontaż i wysyłka); koszt: 1200 PLN". Ewentualna wymiana wtryskiwaczy miała kosztować ok 5000 PLN. Na szczęście mechanik z ASO uznał, że dobrze byłoby się lepiej temu przyjrzeć. Samochód został w ASO na noc a rano sobie go odpalili. Po południu wymienili sterownik/czujnik (jak potrzebujesz, to dokładnie sprawdzę - faktura niestety w biurze leży) wtryskiwaczy i problem się więcej nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...