Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0 TD Pali na 3 gary


Navstar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukalem, lecz nie znalazlem.

Problem sie ma nastepująco:
Pacjent to p11 1997 2.0 td.

Od jakiegos tygodnia zauwazylem problem przy dogrzewaniu sie silnika w minusowych temperaturach. Mianowicie gdy odpalam go (przy -2*C lub zimniej) silnik zaskakuje szybko i ladnie wskakuje na obroty, chiwile pracuje bez zarzutu a po jakiejs minucie zaczyna kopcic i pali jakby na 3 albo nawet 2 gary, dziwinie pracuje i traci moc, mozliwa jest jazda ale wolna sie rozpedza i musze dac duzo gazu przy ruszaniu. Gdy silnik sie nagrzeje do jakiejs 1/3 połowy skali temp. oleju, problem samoczynie ustaje. Silnik pracuje jak nalezy na wszystkie cylindry :)
Wczoraj wymienilem filtr paliwa (byl czysty), wczesniej wlalem na pelen bak 3 miarki castrola TDA (caly bak juz spalony :). Dodam, ze nastawnik od pompy wtryskowej byl czyszczony juz duzo wczesniej. Rozrząd wymieniany jesienią 2012, bez wymiany paska i rolek od vacum pompy (byly w b.dobrym stanie).

Dzis odpalilem po pracy na parkingu prime przy 1*C i bylo wszystko ok. Dziwne rzeczy sie dzieja przy miusowych temp.

W trakcie jazdy jak nie pali na wszystkie garnki i spodziewam sie kiedy nastapi zalaczenie sie tloka to chwile przed tym slychac takie dziwne stukniecia z komory silnika, pewnie prubuje zaskoczyc.

Zaraz ide do garazu sprawdzic czy rozrzad sie nie przestawil. Prosze o pomocne rady :)

Tylko nie skreslajcie od razu wtryskiwacza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli beda niezadowalajace wyniki to silnik na zlom? :/

Zdjalem dzis oslone rozrzadu i chyba jest przestawiony :/ zabek na kole korbowodu byl na godzinie 10, jednak na pasku nie mam zadnych znakow, tylko ktos sobie bialym markerem robil jakies kropki na kole. Ale czy jakbym mial przestawiony rozrzad to by caly czas palil na 3 gary?



Po przemysleniach moje podejrzenia padaja na jeden z wtryskow. Czy jak zacznie palic na 3 gary to odkrecajac troche przewody na wtryskach zlokalizuje wadliwy wtrysk? Normalnie ropa powinna wtedy ciut uciekac z nad wtryku, tak powinienem zobaczyc z ktorego ucieka najmniej albo w ogole. Ktos ma jakies doswiadczenie z wtryskami?



nikt nie pomoze? :( Nie bede wysylal 4 wtryskow do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przemysleniach moje podejrzenia padaja na jeden z wtryskow. Czy jak zacznie palic na 3 gary to odkrecajac troche przewody na wtryskach zlokalizuje wadliwy wtrysk? Normalnie ropa powinna wtedy ciut uciekac z nad wtryku, tak powinienem zobaczyc z ktorego ucieka najmniej albo w ogole. Ktos ma jakies doswiadczenie z wtryskami?

namierzysz go, jak odkręcisz ten co kiepsko działa to prawie nie zauważysz różnicy w pracy silnika, a jak dobry to obroty mocno spadną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

namierzysz go, jak odkręcisz ten co kiepsko działa to prawie nie zauważysz różnicy w pracy silnika, a jak dobry to obroty mocno spadną. 

 

Napewno? Nic sie nie spartoli przez to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno, już w kilku autach tak odnajdowałem padnięty wtrysk i nigdy nic nie zepsułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzis u mojego mechanika powiedzial cos bardzo podobnego. Jak primerka bedzie pracowala na 3 garnki to mam powoli popuszczac przewody i jak popuszcze od tego wadliwego to silnik powinien sie wylaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam powoli popuszczac przewody i jak popuszcze od tego wadliwego to silnik powinien sie wylaczyc.

odwrotnie, jak odkręcisz od wadliwego to prawie nie będzie różnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok :) Jutro przejede sie do garazu :)



Diagnoza jednoznacza, wtrysk sterujacy :( Mam osprzet Zexel'a czy wtrysk tez jest Zexela? czy Bosch? Pewnie go oddam do regeneracji, jednak na allegro jest tylko kilka wtryskow sterujacych i same bosch :/

Czy jakos musze zabezpieczyc przewod cisieniowy? Nie bede mial pozniej problemu z uruchomieniem silnika po zamontowaniu wtrysku?

Edytowane przez Navstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrysku sterującego zexel się nie regeneruje (tak słyszałem), tylko wymienia na nowy i nic nie musisz zabezpieczać, odpowietrzy się sam i odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jak sie nie regeneruje!? Musi sie dac :P nie bede przed sprzedaza wykladal tysiaca na nowy wtrysk! :P Z dostepnoscia tego wtryskiwacza pewnie tez bedzie ciezko :/



Dzieki marlos90 wymienilem wtrysk setrujacy na uzywke z jego rak. Gwarantowal sprawnosc wtrysku wiec od razu zabralem sie za zamianke. Pierwsze uruchomienie silnika z 'nowym' wtryskiem bylo jak zawsze (3gary) jednak bardzo szybko przeszedl na 4 :) Na jakis tydzien objawy ustaly, silnik elegancko pracowal :) Jednak niestety ostatnio znowu lubi zaczac swoja prace od 3 cylindrow. To ma bardzo duzy zwiazek z temperatura, ponizej 20*C czesto wlasnie zaczyna prace od 3. Watpie, zeby to byla znowu wina wtrysku :/ Podejrzewalbym jakis czujnik, gdyz opor pradu w przewodniku maleje wrast ze wzrostem temperatury :) Cos z pompa wtryskowa? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się wieszać któraś końcówka wtrysku. Jak pali na 3 gary to albo małe ciśnienie sprężania - silnik do remontu, albo nie podaje ciśnienia/leje końcówka wtrysku lub pompa nie daje paliwa.

Jak masz ten "uszkodzony" wtrysk sterujący, możesz go wkręcić zamiast jednego z pozostałych 3 wtrysków. W ten sposób możesz wyeliminować problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktora przyczyna wykazywala by zaleznosc z temepratura otoczenia?



nikt nie pomoze? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz chyba zaawansowaną usterkę, a fachowców jak na lekarstwo..

 

jak czujniki wszelkie mają parametry katalogowe to osobiście czepiłbym się układu paliwowego. zajrzał do zbiornika czy w smoku nie ma syfu, zastosował dolewkę benzyny albo jakiegoś preparatu na czyszczenie wtryskiwaczy ale na małą ilość paliwa  tak ok 20L, a na koniec ostatecznie przegląd końcówek wtryskiwaczy. może się zawiesza któraś albo jest wypalona. Masz kogoś znajomego z testerem wtryskiwaczy żeby za uczciwe pieniądze Ci rozebrał wtryskiwacze, wymył np ultradźwiękowo i złożył na odpowiednie ciśnienie? do tego wypadałoby dać nowe uszczelki pod wtryskiwacze i wtryskiwacze wkręca się chyba na jakąś pastę jak dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie bosha regulacja wtrysków kosztuje ok 80zł. Nowa końcówka też, czyli razem ok 160-170zł. Właśnie przymieżam się do zrobienia sterującego bo mi leje po silniku, ceny sprzed tygodnia.

 

To że ci pali na 3 gary może być winą pompy wtryskowej - bo nie podaje dostatecznie dużego ciśnienia/dawki, wtrysku który się nie otwiera bądź leje, lub słabej kompresji w cylindrze (pierścienie/zawory).

Nie widzę innej przyczyny. Układ paliwowy jest całkowicie mechaniczny (bez sterowania elektrycznego pojedynczymi wtryskami jak np HDI), i żaden czujnik nie spowoduje Ci pracy na 3 gary. Od strony elektrycznej albo będzie palił normalnie albo wcale.

 

Dobrze by było zacząć od sprawdzenia wtrysków, sprawdzenia kompresji na cylindrach, sprawdzić luzy zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...