g_r_a_d Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 WitamOd pewnego czasu, po dłuższym postoju (powyżej 12godz), hamulce zaczynają prawidłowo działać dopiero jak się rozgrzeją.Na liczniku jest 116tys, nie wiem czy kiedykolwiek były wymieniane hamulce.Czy można w jakiś prosty, "domowy" sposób zdiagnozować gdzie leży problem z hamulcami (tarcze+klocki czy układ hydrauliczny)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 może trzeba przeczyścić przesmarować prowadnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Na początek zdjąć koło i zobaczyć jak to wygląda. Może wystarczy czyszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Pierwsze co można zrobić to zdjąć koła i ocenić tarcze i klocki,jeśli są nadmiernie zużyte nie ma zmiłuj,wymiana.Następny krok,skoro nie wiesz czy było coś przy hamulcach robione to radzę biegusiem do warsztatu zaprzyjaźnionego i wymieniać płyn hamulcowy. Zazwyczaj powinno się to robić co dwa-trzy lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Nissan zaleca wymianę płynu hamulcowego co 2 lata. Trzeba pamiętać, że płyn "hamulcowy" w Note jest też płynem "sprzęgłowym" ze wzgledu na hydrauliczne sprzęgło. Zatem absolutnie nie warto na tym oszczędzać. Jak coś się dzieje, to nie ma co improwizować. Tak jak pisze Jacko, jedź do warsztatu, niech sprawdzą układ i wymienią płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g_r_a_d Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Kilka zdjęć na szybko zrobiłem, może uda się coś wywnioskować: ...biegusiem do warsztatu zaprzyjaźnionego i wymieniać płyn hamulcowy... "zaprzyjaźnionego" kluczowe słowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Rant na tarczy jest - na zdjęciach ciężko ocenić jak duży. Czyszczenie raczej zalecane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 widać rysy wiec szykuj sie na wymianę czyli generalkę zrobić i pamiętać o dobrym odpowietrzeniu wiec na początek zrób tarcze klocki czyszczenie prowadnic zobacz czy sie nie poprawiło a potem płyn byś wiedział jaki masz hamulec , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Tarcze mają już przebarwienia ,rysy i widać jakby miały wżery,swoje już przeżyły. Poczytaj na forum o tarczach i klockach,jak masz trochę zdolności i parę kluczy to wymienisz sam.A tak od siebie polecam szczerze tarcze ATE i klocki Ferodo Premier,zestaw super,i koledzy chyba też potwierdzą moje słowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g_r_a_d Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Wielkie dzięki za pomoc, już wiem co robić. Czy 381zł + wysyłka, za komplet wspomniany przez jacko29 to dobra cena, czy da radę znaleźć taniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 A jak obecnie wypadają tarcze Brembo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Grad,zejść z ceny możesz ale niewiele.Poszukaj w hurtowniach może coś zlapiesz taniej.Klocki z tego co sie orientuję chodzą w cenach 85-105zł tarcze najtaniej chyba widziałem po 130zł sztuka. Tedekol,mnie sprzedawca odradził Brembo,miał dużo zwrotów,nie mówię tu że są złe,niektórzy koledzy na nich tyrają i jest OK! Po prostu była to decyzja chwili i jak dla mnie bardzo słuszna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 kolega poleca Zimermana a Ate pewnie dobre ale czy warto przepłacać bo słyszałem już też dziwne opinie .. wiec warto szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Sokojnie też można nabyć tarcze Boscha i też będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 A jak obecnie wypadają tarcze Brembo? Ja mam i polecam. Ale jak wybierzesz to co radzą Koledzy to też będzie dobrze. Tylko troszkę drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g_r_a_d Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) W końcu nabyłem zestaw tarcze Brembo 09.9078.10 + klocki Ferodo fdb1617. Może w weekend uda się wymienić.Pytanie do was koledzy, czy koś wie, albo pamięta, ile powinno być śrub w zestawie od Brembo? Edytowane 15 Maja 2013 przez g_r_a_d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Chyba chodzi Ci o śruby stożkowe ,ustalajace tarczę? U mnie przy zakupie ATE były po dwie na tarczę. Jeszcze jedno ,jak będziesz sam wymieniał to wyczyść dobrze piastę z pyłu ,rdzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g_r_a_d Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Tak myślałem że powinny dwie pary... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalnik Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam, Pozwoliłem się podpiąć pod ten temat. Mam mały problem z (chyba) hamulcami. Mianowicie jak dogrzeje klocki i tarcze to zaczyna mi wibrować kierownica a jak są zimne to nie ma tego "zjawiska". Nissan ma przejechane 30tys. km więc przy hamulcach nic nie było robione, tylko czyszczenie na przeglądzie (IX. 2012). Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Jak dogrzejesz klocki...A tarcze to nie? Również tarcze się nagrzewają i to dość mocno skoro drży nawet kierownica. Po prostu ,według tego co piszesz możesz mieć problem z tarczami,przy rozgrzaniu zaczynają się bardziej krzywić.Napisałem bardziej,bo już muszą być skrzywione a problem nasila się przy rozgrzaniu(rozszerzalność cieplna) Takie skrzywienie możesz zmierzyć w jakimś warsztacie ,bądź serwisie czujnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalnik Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Jak dogrzejesz klocki...A tarcze to nie? Również tarcze się nagrzewają i to dość mocno skoro drży nawet kierownica. Po prostu ,według tego co piszesz możesz mieć problem z tarczami,przy rozgrzaniu zaczynają się bardziej krzywić.Napisałem bardziej,bo już muszą być skrzywione a problem nasila się przy rozgrzaniu(rozszerzalność cieplna) Takie skrzywienie możesz zmierzyć w jakimś warsztacie ,bądź serwisie czujnikiem. Napisałem: "Mianowicie jak dogrzeje klocki i tarcze". Troszke mam ogarnięty temat stali z zjawisk dot. rozszerzalności cieplej - pracuję na elektrowni w dziale spawalnictwa . Dzięki za odp. Trzeba będzie zgłosić w ASO. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 No popatrz,moje stare oczęta nie doczytały... Jak masz gwarancję to pozostaje tylko serwis.I nie daj się spuścić w kanał,lubią spychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) Nissan ma przejechane 30tys. km więc przy hamulcach nic nie było robione, tylko czyszczenie na przeglądzie (IX. 2012). taaa czyszczenie odfajkowane na kartce ot co. U mnie też było "czyszczone" na przeglądzie i chwilę później wymieniałem tarcze i klocki. Jak mnie pamięć nie myli to miałem podobny przebieg. Powód: zabrudzony i nie powracający zacisk Edytowane 27 Maja 2013 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Tez się zbieram do wymiany tarcz i klocków. Znalazłem takie tarcze. http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-delphi-nissan-note-clio-05r-i3254325602.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Ja płaciłem trochę więcej i po 5 tys wymieniałem na nowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.