Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

VQ37VHR GTM SC Stage 2


Grabba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

   Zamówiłem do swojej M37 zestaw kompresora firmy GTM. Planowana moc po zamontowaniu to > 500 KM. Silnik, skrzynia, wydech zostają seryjne.

 

   Czy słyszeliście o projektach w Polsce dla silników VQ37VHR (Infinit G37, 370Z) oparte o zestawy z kompresorem firmy GTM, czy może będę pierwszy w Polsce?

 

pozdrawiam

   Grabba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie mało w polsce jest projektów podnoszcej moc zwlaszcza w układzie  turbo lub kompresor 

coobcio w 350z  montuje kompresor możesz go podpytać   

 ja w 350z robie biturbo nawet już jeżdzi 

daj może jakiś link do polukania jak to będzie wyglądalo  u ciebie 

montujesz to sam czy zlecasz jakieś firmie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ciekawe co to za element:

"-GTM Custom mapped plug and play engine management for optimum engine tune and power ."

 

Czy remapują seryjne ECU czy jakąś świnkę podkładają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remapują seryjne ECU. Procedura wygląda następująco:

 

a) zrzuca się oryginalną mapę i wysyła do nich

B) otrzymujesz dwie nowe mapy - jedna do wgrania jeszcze przed założeniem kompresora, a druga po

c) po montażu przejeżdzasz ok 100 km logująć wszystkie parametry, którey wysyłasz do nich

d) otrzymujesz kolejną mapę do wgrania

e) przez kolejne 100 km logujesz parametry silnika i wysyłasz do nich celem weryfikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie przynajmniej mapę pod konkretne auto robią a nie wgrywają gotowca...

Ciekawe jak będzie się maszyna z kompresorem odpychać no ale nie ma co się oszukiwać 370Z jest ciężkie a w serii skrada się aż wstyd, byle pierwsza dłubnięta lekko honda 1,6 i Zetka zostaje w tyle...

 

Dobrze że podjąłeś męską decyzję odnośnie podniesienia dość odczuwalnie mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tylko, że nie jest to 370Z, ale Infiniti M37 :) Silnik niby ten sam, tylko buda lekko inna :)



Zestaw już jest w Polsce. Lato mamy piękne, więc będzie sporo czasu na montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Idzie niestety jak krew z nosa. Zestaw w kartonie. Zrobiłem hamowanie przed montażem. Niestety z montażem ruszę dopiero w drugiej połowie sierpnia, gdy wrócę z Włoch - boję się robić taką dużą modyfikację przed wyjazdem. I najważniejsze - zebrałem się na odwage i powiedziałem żonie.

 

Zdjęcia: https://drive.google.com/folderview?id=0B-5L7LDkdP1uUVVvN1dXcnNXUjQ&usp=sharing

Edytowane przez Grabba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku myślałem, że to Twoje zdjęcia z obitą twarzą... :-) no to czekamy na to jak będzie siedziało w aucie. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny projekt!
 

Przyszła konkurencja dla większości AMG, eMek i RS'ów. :)

 

Co ze skrzynią? Automat?

Zbyt dużo niutków potrafi być zabójcze (szczególnie dla przekładni automatycznych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor w stosunku do turbo nie daje tak wiele niuta więc spokojnie :D

Obstawiam że max ze 480Nm będzie, które mozna programowo ograniczyć i podrównać :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhmm, z czego to wynika (tak niski Nm)? Liniowość w działaniu kompresora zamiast załączania od konkretnych obrotów?

A co do skrzyni, skoro znosi taki moment, to pozostaje tylko wymiana oleju na czas i unikanie strzelania ze sprzegla. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kompresorze ze wzrostem obrotów rośnie boost A turbo daje cios czyli odrazu masz pełne doładowanie.

Mowa oczywiście o kompresorze takim turbino podobnym :

Procharger_C-2_Centrifugal_Supercharger.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Skrzynia automat. O nią się nie boję - dokładnie taka sama jest w FX50 i M30d - w obu Nm jest sporo większy niż w M37 i skrzynia radzi sobie bez problemu.
 

A kompresor jest taki, jak podaje Coobcio. A co do Nm, to przyrost będzie znaczny, ale bardziej liniowy niż w przypadku turbo. Tu macie wykres porównujący serię i SC Stage 1 z seryjnym wydechem  - http://i313.photobucket.com/albums/ll383/GTMPOWER/370Z%20SC/G37%20PICS/DYNO.jpg

 

Ja będę miał Stage 2 (większy kompresor), ale na pewno seryjny wydech będzie mnie dławił. Kolejnym krokiem będzie wymiana wydechu i strojenie całości już na miejscu w Polsce.



Montaż trwa od wczoraj. Niestety KIT nie jest całkowicie PnP - trzeba trochę poprawiać. Zdjęcie z postepu: https://docs.google.com/file/d/0B-5L7LDkdP1ueTAzTzNRWG1YYWM/edit?usp=sharing



Kilka nowych zdjęć z postepów: https://drive.google.com/folderview?id=0B-5L7LDkdP1uUVVvN1dXcnNXUjQ&usp=sharing

 

Jutro mam nadzieję, że uruchomimy silnik :)

Edytowane przez Grabba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam prace przebiegają ?

Ps. Warto dołożyć chłodnicę oleju do skrzyni biegów przy takim zastrzyku mocy, do samego silnika także...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik uruchomiony. Pozostaje poskładanie całości do kupy. Co do chłodnicy oleju skrzyni i oleju silnika, to czeka w kolejce.

 

Ze skrzynią jest większy problem. Muszę podnieść krzywą ciśnienia w skrzyni oraz zmienić samo value body. O ile wymiana VB będzie mnie kosztowała $800 i kilka tygodni unieruchomionego auta - muszę wysłać swoje VB do USA. Podniesienie krzywej będę musiał zlecić komuś w Polsce - nie wiem czy znajdę kogoś, kto się na tym zna. W ostateczności zaktualizuję Osirisa do wersji Tuner i będę męczył kogoś z USA, żeby podesłał mi swoją mapę ciśnienia.

 

A do tego czasu - jazda w kapeluszu :)



Chłodnia oleju skrzyni założona. Czekam jeszcze na termostat do chłodnicy oleju silnika. Przerobiliśmy zbiorniczek spryskiwaczy, silnik uruchomiony.

 

Problemy do rozwiązania:

* A/F Correction - przy niższych obrotach jest między 80% a 120%, powyżej 3.500 obrotów jest równe 100%. Nie wiem, czy to dobrze, czy źle. Wysłałem logi do GTM, ale nie wiem, czy się doczekam odpowiedzi - support mają kiepski. Skończy się tak, że będę się stroił gdzieś w Polsce.

* Męczy mnie odgłos dochodzący mniej więcej od pompy wspomagania. Może pompa, może pasek - muszę to konieczne namierzyć i naprawić.

 

Poniżej filmiki z tego jak działa silnik na wolnych obrotach:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzydko puka, jakby pasek rozstrzepiony, albo za mocno napiety i pompa wspomy padla...

A Co do strojenia to co tu stroic z logow, trzeba na zywca to wystroic.

Masz ECU 4 generacji do jego strojenia nawet nie trzeba podlanczac sondy szerokopasmowej i czujnika stuku - wszystko jest monitorowane w czasie rzeczywistym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pompka wspomagania na 100%...

Ps. pozwolisz że pochwalę się tym co w tej chwili generuje twoja maszyna:

1264100_737011439648958_2117195449_o.jpg

 

Na i krotki filmik jak to się odpycha z czterema schabami na pokładzie:



Hehe upewnić się jaka skrzynia biegów siedzi i zapodać luźniejszy wydech i ponownie dostoroić na hamce - być może pod 600KM wyjdzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, spoko ... w tym tygodniu obowiązkowo robię przegląd całego wspomagania. Mam nadzieję, że przejrzenie całości, wymiana płynu i ponowne odpowietrzenie pomoże. Jeżeli nie, to czeka mnie regeneracja pompy lub jej wymiana.


Pompa jest jednak uszkodzona - coś musiało w nią wpaść. Była rozebrana i widać uszkodzenia, które powodują jęki przy zwiększonym ciśnieniu. Zamówiłem już nową w ASO - co ciekawe taniej niż w US. Jestem 3-ciego w Warszawie. Będzie spot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Grabbo co się nie pucujesz jakie zacne czasy maszyna kręci oto tabela przyspieszeń tego zapierdzielacza:

0-100 km/h - 5,02 s

0-150 km/h - 8,89 s
0-180 km/h - 12,68 s
1/4 mili - 12,81 s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy są jeszcze do poprawki, ale dopiero po zimie. Ostatnio wywaliło mi błędy katalizatorów, więc wydech na wiosnę do robienia i strojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Drugie sondy lambda programowo CI wyłączę...

Ps. Jak stopiły Ci się katalizatory to broń cię panie boże nie katuj auta bo tłoki zaraz się poddadzą, przy uszkodzonych katalizatorach drastycznie wzrasta ciśnienie spalin i temperatura w komorze spalania !!!

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Jak stopiły Ci się katalizatory to broń cię panie boże nie katuj auta bo tłoki zaraz się poddadzą, przy uszkodzonych katalizatorach drastycznie wzrasta ciśnienie spalin i temperatura w komorze spalania !!!

Teraz jest za ślisko, żeby szaleć, więc spokojnie - w mieście jeżdże teraz jak emeryt.

Do tej pory błędy wyskoczyły mi tylko 2 razy i zawsze, gdy jechałem bardzo spokojnie na trasie.

Wpadnę do Ciebie, gdy będę w Warszawie.

Edytowane przez Grabba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...