Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ściąganie na prawo


Suwersky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, od kilkunastu dni zaczęło ściągać moją Primke na prawo podczas jazdy. Od wczoraj zauważyłem, że przy lekkim hamowaniu z 30 do 0 zaczyna mi delikatnie kierownice ściągać w prawo. Dodatkowo przy prędkości 110-120 występuje bicie na kierownicy. Wcześniej nic z tych rzeczy nie występowało. Jestem już od dwóch tygodni po zmianie zimowych kół na letnie, zrobiłem ich również wyważenie, opony są nie uszkodzone. Byłem u dwóch mechaników i powiedzieli mi, że w zawieszeniu nie widać żadnych uchybień. Pojechałem więc na szarpaki do diagnosty, stwierdził, że mam przesuniętą zbieżność (Przód 9m/km, Tył 6m/km), nierówną siłę hamowania w przedniej osi (Lewa 3,4kN, prawa 2,8kN) oraz dużą różnice pomiędzy tłumieniem drgań przez amortyzatory( Lewy 83%, Prawy 71%). Protokół dołączam w  załączniku.

 

Nie wiem co z tym teraz zrobić. Zastanawiam się nad wymianą amortyzatorów a następnie zrobieniem zbieżności - tylko czy to załatwi sprawę? Czy możliwe jest też uszkodzenie mocowania amortyzatorów? Dlaczego występuje bicie na kierownicy?  No i jeszcze jest duża różnica w sile hamowania na jednej osi, z czego to może wynikać?

 

Liczę na waszą pomoc! 

 

post-64435-0-17132600-1365439299_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozamieniaj koła ,a jak tam twoje tarzce hamulcowe,aby nie one były powodem tego bicia,jak jest przy hamowaniu?Sworzeń wachacza moze juz lekkie luzy a,końcowki drążkow stabilizacyjnych  też sprawdzali tak fachowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do wypowiedzi kolegów i chciałem zaproponować coś w tej kolejności.

Piszę to z uwagi na znany osobiście taki przypadek. Zamień najpierw koła z przodu na tył i najlepiej /jeśli nie masz opon kierunkowych/ to z prawego przedniego na lewy tył. Lub możesz zrobić to samo ale tylko na przodzie zamieniając koła - strony.

Piszę to gdyż opony u mojego kolegi były eleganckie /kupował używki/ lecz po tygodniu zaczęło go ściągać. Gdy zamienił koła na przodzie, to zaczęło ściągać go na drugą. Pojechał do tego wulkanizatora u którego kupował i wyważał opony, lecz on nic nie stwierdził. Prócz tego sprawdził ponownie wyważenie, ale problem pozostał. Kolega poprosił o założenie drugiej innej opony /ale ten sam bierznik/ i problem ustał. 

Wina była w oponie, lecz nic na to nie wskazywało. Nawet wulkanizator się dziwił.

Niedomagań w zawieszeniu tutaj nie poruszam a wypowiadam się tylko co do opon.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, po zmianie na letnie 16" ściągało mi w zeszłym sezonie lekko na lewo, tydzień temu wyważyłem koła i założyłem letnie parami te same na tył i te same na przód jednak teraz ściąga mi lekko na prawo. przód mam inny bieżnik, tył inny. rozważam wymianę przednich opon bo i tak są nieciekawe chociaż bieżnik jeszcze całkiem dobry. zrobiona zbieżność i geometria pod koniec zeszłego roku. na zimówkach lata prosto, problem jest tylko z letnimi oponami. według mnie musisz zrobić roszadę z oponami. mnie też to czeka.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Sprawdź czy nie masz delikatnie sciągniętego tłoczka w zacisku. Gdy delikatnie dociska to także bedzie sciągac. Sprawdź opory toczenia auta. Każdy mechanik Ci to powinien za free zrobić. Prawidłowy to ok 80 Nm a w nowym aucie 60 Nm.
 

Edytowane przez Mateusz_P11_144
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki drążków są ok, sworznie wahacza wymieniałem 3 miesiące temu, tarcze wydają się równe i grube. Jutro pojadę najpierw do wulkanizatora, zamienię opony i zobaczymy jak się auto będzie zachowywać. Tłoczki równiez jutro posprawdzam, jeśli zajdzie potrzeba to wyczyszcze wraz z zaciskami oraz posmaruje, zobaczymy co to da. 

 

A co z amortyzatorami panowie? 14% różnica w tłumieniu drgań wydaje się naprawdę duża. Warto je wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Taka różnica to dosyć sporo.
niby dopuszczalny maks to ~10 % ale wiadomo jak to jest.
amorki drogie ;)
A jaka jest ich wytrzymałość?
miałeś mierzoną i ile wyszło?Bo jeśli 70 % to i tak nadają się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jaka jest ich wytrzymałość?

miałeś mierzoną i ile wyszło?Bo jeśli 70 % to i tak nadają się do wymiany.

70% to chyba jeszcze nie są do wymiany co najwyżej z powodu różnicy

 

 

Miałem 83% i 71%, a komputer pokazał różnice 14%. Chyba nie umie liczyć :o

Umie liczyć, podstawą jest wartość większa i ona jest jako 100% czyli 83 = 100%   83*14%=11,62   83-12=71

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Zdarza się że i nowy amorek ma 70% - to wbrew pozorom wcale nie tak strasznie mało.

 

 

Jak moje miały 70 % to auto mi pływało i wystarczyła 1 osoba z tyłu i ok 60 kg w bagażniku i koniec,samochód siedział jakbym pół tony załadował.

 

Z przodu podobnie tyle że były stuki odbijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak moje miały 70 % to auto mi pływało i wystarczyła 1 osoba z tyłu i ok 60 kg w bagażniku i koniec,samochód siedział jakbym pół tony załadował.

 

Z przodu podobnie tyle że były stuki odbijania.

 

za siadanie auta akurat są odpowiedzialne sprężyny :-) amorek ma wpływ na pływanie i odbijanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar sprawności amortyzatora jest nie miarodajny, jedyne co to różnica pomiędzy stronami. Żeby zmierzyć sprawność amorka to trzeba by go wymontować i dać na odpowiednie urządzenie. A na samochodzie to nie pomiar, masz mniej powietrza i już jest inne tłumienie.

Co do zamiany kół, zamień tył z przodem. Sama zamiana lewego z prawym przynosi mizerne efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś z rana u wulkanizatora - zrobił ponownie wyważenie opony i bicie na kierownicy ustało. Widocznie musiały się one odpowiednio ułożyć. Następnie pozostała mi różnica w sile hamowania, ściąganie podczas hamowania oraz znoszenie na prawo przy normalnej jeździe. Pojechałem na zbieżność - została ustawiona idealnie - wszystko fajnie, ale jednak dalej ściągało. Problem ustał przy zamianie kół, tył na przód - widocznie uszkodzenie opony. Pozostała mi jedynie różnica w sile hamowania - ale dzisiaj spędziłem trochę czasu na garażu rozebrałem zacisk, oczyściłem go i zauważyłem, że prawy tłoczek ciężej chodzi, a właśnie po tej stronie jest gorsza siła hamowania. Jutro rozbiorę to jeszcze raz i przesmaruję to pastą do tłoczków. Czyli problem z głowy.

Myślę, że wymianę amortyzatorów sobie odpuszczę. Póki auto mi nie pływa wolę pieniądze przeznaczyć na konserwację podwozia. 

 

Serdecznie dziękuje wszystkim, którzy zainteresowali się tym tematem,

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...